Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.12.2011, 00:38:08
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Domnule,mai sunteti si in post,mie,va spun sincer,mi-ar fi frica,desi sunt adeptul teologiei liberale,sa spun ca Dumnezeu este ispititorul.Va faceti pacate mari de tot,intrebati duhovnicul.Dumnezeu nu ispiteste pe nimeni,Iacov spune clar.Daca ar ispiti EL,daca ar fi sursa ispitei,atunci ar fi complice cu necuratul,iar in Dumnezeu nu exista intuneric.Dvs spuneti asa:,,Dumnezeu nu ispiteste dar ispita poate veni de la EL iar in cazul ispitirii Fiului nu numai ca ar fi permis ci chiar de la EL a venit pt a se implini Legea".M-ati lasat fara cuvinte.

Cine din ortodoxism sustine pozitia dvs?
Atat timp cat nu ca imi rastalmaciti cuvintele, dar desi eu spun ceva dvs sustineti ca spun altceva clar nu vom ajunge la nici un rezultat. In mesajul meu pe care il si citati eu spun ca "Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste", in schimb ca argument dvs spuneti ca eu as fi zis ca "Dumnezeu este ispititorul".

Sfantului Maxim Marturisitorul catre Talasie: "Precum cunoaste Scriptura doua feluri de intristari, la fel cunoaste doua feluri de ispite: unul cu voia si unul fara voie, unul creator de placeri voite, celalalt aducator de dureri fara voie. Ispita de voie da fiinta placerilor voite, iar cea fara de voie aduce durerile fara de voie. Una este cauza intristarii din suflet, iar cealalta a intristarii dupa simturi. Ispita cu voie produce intristarea in suflet si cauzeaza placerea in simturi; iar cea fara de voie naste placerea sufletului si intristarea trupului. Dupa aceea, continua Sfantul Maxim, socotesc ca Domnul si Dumnezeul nostru, invatand pe ucenicii Sai cum trebuie sa se roage, le spunea sa se roage sa nu le vina felul ispitelor cu voia: "si nu ne duce pe noi in ispita", adica ii invata pe ucenicii Sai sa se roage sa nu fie lasati sa faca experienta ispitelor placerii, adica a celor voite si poftite".
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.12.2011, 00:44:17
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Atat timp cat nu ca imi rastalmaciti cuvintele, dar desi eu spun ceva dvs sustineti ca spun altceva clar nu vom ajunge la nici un rezultat. In mesajul meu pe care il si citati eu spun ca "Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste", in schimb ca argument dvs spuneti ca eu as fi zis ca "Dumnezeu este ispititorul".

Sfantului Maxim Marturisitorul catre Talasie: "Precum cunoaste Scriptura doua feluri de intristari, la fel cunoaste doua feluri de ispite: unul cu voia si unul fara voie, unul creator de placeri voite, celalalt aducator de dureri fara voie. Ispita de voie da fiinta placerilor voite, iar cea fara de voie aduce durerile fara de voie. Una este cauza intristarii din suflet, iar cealalta a intristarii dupa simturi. Ispita cu voie produce intristarea in suflet si cauzeaza placerea in simturi; iar cea fara de voie naste placerea sufletului si intristarea trupului. Dupa aceea, continua Sfantul Maxim, socotesc ca Domnul si Dumnezeul nostru, invatand pe ucenicii Sai cum trebuie sa se roage, le spunea sa se roage sa nu le vina felul ispitelor cu voia: "si nu ne duce pe noi in ispita", adica ii invata pe ucenicii Sai sa se roage sa nu fie lasati sa faca experienta ispitelor placerii, adica a celor voite si poftite".
Frate,ai spus ca:

,,Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste, ci ca ispita poate veni de la Dumnezeu.
,,Ispita poate veni de la Dumnezeu"
,,Dumnezeu l-a ispitit pe Avraam Facere 22, 1-2."
,,Autorul atat moral cat si faptic a fost diavolul, dar ispita a venit de la Dumnezeu"

Dvs ar fi trebuit cel mult sa spuneti,de la inceput, ca Dumnezeu ingaduie ispita,nu ca vine de la EL(cum ati sustinut in cazul ispitirii din Pustie) dar pt ca va grabiti sa contraziceti un protestant,care ,nu-i asa,nu poate decat sa greseasca,scrieti ce nu trebuie.Nu veti gasi in tot ortodoxismul expresia ,,Dumnezeu l-a ispitit pe Avraam"(acolo chiar ati scris clar,nu am scos eu din context).As fi tare curios sa postati o singura opinie ortodoxa similara cu ce ati scris mai sus.Sa stiti ca si contrazicerea bazata pe patima tot ispita este,nu cu mine va luptati :)

Last edited by Scotland The Brave; 17.12.2011 at 00:52:39.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.12.2011, 00:51:57
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Frate,ai spus ca:

,,Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste, ci ca ispita poate veni de la Dumnezeu.
,,Ispita poate veni de la Dumnezeu"
,,Dumnezeu l-a ispitit pe Avraam Facere 22, 1-2."
,,Autorul atat moral cat si faptic a fost diavolul, dar ispita a venit de la Dumnezeu"
Tocmai asta am zis ca ispita a venit de la Dumnezeu si nu ca Dumnezeu a ispitit.
Totusi in exemplu pe care l-am dat cu Avraam am spus ca acesta a fost ispitit de Dumnezeu, dar nu in sensul de indemnare spre pacat.
Coroborand cele doua ispitirea lui Avraam si faptul ca ispita este pacat, vom constata exact ceea ce am spus in mesajul de mai sus a Sf Maxim: ca exista ispite ziditoare. Ispita lui Avraam nu este o indemnare la pacat, caci acesta este formulata ca fiind voia lui Dumnezeu, ci este o incercare a credintei lui Avraam.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Noblete, convertire, pocainta, calugarie si martiriu antoniap Pocainta 3 15.11.2012 22:09:01
Motive de divort acceptate de Biserica Ortodoxa ioanspatar58 Intrebari utilizatori 3 16.10.2010 17:40:43