![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]()
Luciane,explica-mi si mie clar:daca tu spui ca ispita poate veni de la Dumnezeu dar nu EL ispiteste cum poate sa nu ispiteasca EL?Poate tu vrei sa spui ce spune Patrie si Credinta.Ispita nu vine niciodata de la Dumnezeu,ca si sursa,ci doar poate fi ingaduita de EL,cum spui tu spre final, o incercare ziditoare,permisa dar nu generata de EL.Niciodata nu este EL sursa ispitirii,se termina crestinismul daca este asa.
Daca eu spun ,,Ispita nu vine niciodata de la Dumnezeu,pt ca EL nu ispiteste pe nimeni"este corect sau nu? Last edited by Scotland The Brave; 17.12.2011 at 00:05:40. |
#52
|
||||
|
||||
![]()
Continuam exact pe aceeasi linie si eu am acelasi argumente scrise diferit. Ca Dumnezeu nu ispiteste este foarte corect, si pentru a nu "ispiti" pe altii voi spune ca Dumnezeu ingaduie ispitirea omului.
|
#53
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#54
|
|||
|
|||
![]()
Okie,este bine ca am ajuns la un acord cu privire la ce spune fiecare.Te rog frumos,cu multumiri, sa-mi dai si mie din catehism partea referitoare la faptul ca ispitirea poate sa nu fie de la necuratul,ca sa nu inteleg iar gresit.
|
#55
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#56
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1.La ispita din lume se spune ca sursa ei poate fi ,,indemnul la pacat venit din partea oamenilor rai,fie prin cuvinte,fie prin fapte".Ce intelegeti prin ,,oameni rai"si care este sursa raului din ei? 2.Din ocazia la pacat nu am inteles nimic,dati-mi va rog un exemplu concret ca sa inteleg ma bine,cum se manifesta. Last edited by Scotland The Brave; 17.12.2011 at 00:37:34. |
#57
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu-l veti atrage la ortodoxie nici daca face parte din categoria practicantilor nici a nepracticantilor. Si din pozitia in care sunteti nici Duhul Sfant nu va va da niciun ajutor. Se pare ca vă va folosi doar pentru a-l inradacina pe el in credinta. |
#58
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Penticostalii sunt invatati de mici sa-si dezvolte relatia cu Dumnezeu. Nu-i vei convinge decat daca vei demonstra ca ai o relatie cu Dumnezeu mai puternica decat a lor. Si atunci este posibil sa-i convingi doar sa-l caute si ei mai mult, nu musai sa treaca la alta religie. Dar daca ai de-a face cu un penticostal nepracticant, care nu are o relatie stransa cu Dumnezeu, ai doua sanse sa-l faci sa treaca la ortodocsi: ori il sperii bine, sa o faca de frica, ori ii dai o alternativa mai buna, aratandu-i-L pe Hristos care locuieste in Ortodoxie. Unde anume, te las pe tine sa gasesti... In orice caz, renunta la goana dupa idei; tu nu vrei sa convertesti omul la un partid politic, ci la credinta in Hristos. Iar pentru asta e nevoie de dovezi practice, nu de vorbe goale.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#59
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine e pregatit si cauta adevarul va deveni atent de al inceput, pentru ca si in Sfanta Scriptura convertirea venea din auzirea cuvantului. Auzeau adevarul, credeau si apoi se botezau. Cei care nu erau pregatiti sa afle adevarul nu credeau nici morti, ba chiar cautau sa ii prigoneasca pe cei ce il propovaduaiau si chiar pe Iisus. Le spune Apostolilor ca acolo unde nu vor sa auda sa plece si sa-si scuture nisipul de pe sandale. Asadar se spune de cateva ori si apoi daca nu doreste sa auda ramane doar rugaciunea, nu cred ca e bine sa insiste cineva. Acum, e important si ce trebuie sa spunem. Mai intai sa avem grija sa spunem adevarul, credinta ortodoxa, si apoi sa gasim si calea cum sa o spunem. Pe langa teorie singurul lucru si singura dovada pe care o poti arata sunt minunile. Cum noi nu putem face minuni ca sfintii aratam minunile facute de altii. Pentru ca fapte bune o sa spuna ca are si el, ba chiar si alte religii, iar credinta la fel, o sa spuna ca si el crede in Iisus. Ar trebui sa fie suficienta Sfanta Lumina de la Ierusalim, sau intoarcerea raului Iordan, norul de pe muntele Taborului, etc. Apoi fiecare cult are anumite particularitati in dogma lui. De exemplu penticostalii spun ca vorbesc in limbi. Ii poti arata ca la inceput crestinii vorbeau in limbi, dar in limbi cunoscute, nu neinventate inca. Si vorbeau in limbi ca sa poata sa auda cuvantul toate neamurile, ca Apostolii si ceilalti nu umblau cu dictionarul la ei. Ar mai fi altele de spus, dar daca nu le va intelege pe acestea nu are rost, ramane doar rugaciunea ta pentru el. P.S. La sfarsit, ca sa fie clar, ii spui ca ortodoxia considera ca nu se poate mantui cineva fara Sfinte Taine (inclusiv trupul Domnului), doar credinta nu are importanta. Asadar trebuie sa fie in Biserica ortodoxa ca sa aiba o sansa la mantuire, altfel e doar filozof si filozofia nu e mantuitoare. Last edited by catalin2; 17.12.2011 at 12:28:28. |
#60
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noblete, convertire, pocainta, calugarie si martiriu | antoniap | Pocainta | 3 | 15.11.2012 21:09:01 |
Motive de divort acceptate de Biserica Ortodoxa | ioanspatar58 | Intrebari utilizatori | 3 | 16.10.2010 16:40:43 |
|