![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deseori, ucenicul isi depaseste maestrul. Daca Calvin ar fi fost cineva cu un profil uman si mental ca Scotianul, pai... se putea ca Bisericile Apostolice, basca emergentii luterani si anabaptisti, inchideau mustaria. Dar, nu a fost cazul. Asa ca nu mai compara, si te rog de dragul sigurantei mantuirii fratiei tale si al logicii faptelor (nu mai vorbesc de primatul credintei apostolice in fata inovatiilor), niste Papi si/sau alti oameni ai Bisericii, cu niste controversati ai istoriei, fie ea si istorie lumeasca. Da, calvinismul per se, ca doctrina, dupa cum arata fratele nostru din Biserica Reformata, direct si indirect, prin postarile sale si nu numai, are multe puncte minunate (judecand dupa efectele si atitudinile produse in credinciosii sai). Dar, sa nu confundam miscarile si credintele cu oamenii. Teologii reformati care i-au urmat lui Calvin au fost, multi, de departe mai stralucitori ca el. E suficienta evocarea lui Spurgeon si Th. de Beze. Cat priveste luteranii...au ramas cantonati in revolta lor temperamentala si nesigura. Fara Melanchthon, cele 95 de "teze" ar fi fost doar un incident eclesiastic minor, undeva in Germania medieval-tarzie... Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 24.12.2011 at 07:58:19. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pentru Domnul Dragomir (pe ceilalti doi useri catolici nu ii bag in seama, daca adminul ii incurajeaza eu nu am ce sa fac mai mult, sa coverseze cu adminul), citatele de care am vorbit pe topicul "Biserica greco-catolica": http://www.infosapientia.ro/LinkClic...id=103&mid=436
" Biserica și creștinii necatolici 15. Cu aceia care, fiind botezați, poartă numele de creștini dar nu mărturisesc întreaga credință sau nu păstrează unitatea comuniunii sub conducerea urmașului lui Petru, Biserica se știe unită din mai multe puncte de vedere. Există, într-adevăr, mulți care cinstesc Sfânta Scriptură ca normă de credință și de viață, dau dovadă de un zel religios sincer, cred cu iubire în Dumnezeu Tatăl Atotputernicul și în Cristos, Fiul lui Dumnezeu, Mântuitorul29, sunt însemnați cu Botezul prin care sunt uniți cu Cristos, ba chiar recunosc și primesc și alte sacramente în Bisericile sau comunitățile lor bisericești. Mulți dintre ei se bucură și de episcopat, celebrează sfânta Euharistie și au o evlavie deosebită față de Fecioara Născătoare de Dumnezeu30. La acestea se adaugă comuniunea în rugăciune și în alte binefaceri spirituale și chiar o adevărată unire în Duhul Sfânt, care cu darurile și harurile sale lucrează și în ei prin puterea sa sfințitoare și i-a întărit pe unii dintre ei până la vărsarea sângelui." Biserica și necreștinii 16. În sfârșit, cei care nu au primit încă evanghelia, se raportează în diferite moduri la poporul lui Dumnezeu. În primul rând acel popor căruia i-au fost date testamentele și făgăduințele, și din care s-a născut Cristos după trup (cf. Rom 9,4-5), popor ales, iubit pentru părinții lui: căci Dumnezeu nu-și ia înapoi darurile și chemarea făcută (cf. Rom 11,28-29). Însă planul mântuirii îi îmbrățișează și pe aceia care îl recunosc pe Creator, și printre ei în primul rând pe musulmani care, declarând că țin credința lui Abraham, adoră împreună cu noi pe Dumnezeul unic, milostiv, care va judeca pe oameni în ziua de apoi. De asemenea, Dumnezeu nu este departe nici de aceia care, în umbre și chipuri, caută un Dumnezeu necunoscut, căci el dă tuturor viață, suflare și orice lucru (cf. Fap 17,25-28) și ca Mântuitor voiește ca toți oamenii să se mântuiască (cf. 1 Tim 2,4). Într-adevăr, aceia care, necunoscând, fără vina lor, evanghelia lui Cristos și Biserica sa, îl caută totuși pe Dumnezeu cu inimă sinceră și se străduiesc, sub impulsul harului, să împlinească în fapte voia lui cunoscută prin glasul conștiinței, pot dobândi mântuirea veșnică. Providența divină nu refuză ajutoarele necesare pentru mântuire nici acelora care, fără vina lor, nu au ajuns încă la o cunoaștere limpede a lui Dumnezeu și se străduiesc, cu ajutorul harului divin, să ducă o viață dreaptă. Tot ceea ce este bun și adevărat la ei este socotit de Biserică drept o pregătire la evanghelie și un dar al aceluia care luminează pe tot omul ca să ajungă să aibă viața. Dar foarte adesea oamenii, amăgiți de cel rău, au rătăcit în gândurile lor și au schimbat adevărul lui Dumnezeu cu minciuna, slujind mai degrabă făpturii decât Creatorului (cf. Rom 1,21.25) sau, trăind și murind fără Dumnezeu în această lume, se expun la disperarea absolută. De aceea, pentru slava lui Dumnezeu și mântuirea acestora, Biserica, amintindu-și de porunca Domnului: „Predicați evanghelia la toată făptura!” (Mc 16,16), se îngrijește cu zel de dezvoltarea misiunilor. Asadar, din cate inteleg, BC e doar o cale mai buna, in rest se poate mantui oricine. Misiunile sunt necesare pentru cei ce se "expun la disperare absoluta". |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mai observăm că acest pasaj practic afirmă că: -botezul este valid, chiar dacă este săvârșit în afara Bisericii Catolice. Se știa acest lucru și dinainte de Conciliul Vatican II, nu e nimic nou. -Duhul Sfânt este ceea ce îi face pe unii dintre creștinii acatolici să meargă în credință până la martiriu. Altfel, spus, Duhul Sfânt operează și în afara Bisericii Catolice. Iarăși se știa acest lucru și este evident din citirea Scripturii, precum și din simpla logică, chiar fără a citi Sf. Scriptură. Citat:
Acuma: față de un text care nu strălucește în claritate, avem întotdeauna mai multe chei de înțelegere. Una ar putea fi cheia în care citiți dv: cheia rupturii față de magisteriul anterior. Alta, cheia pe care o folosesc eu, este aceaa a continuității. Vedem și în acest text un gradient: una sunt cei care se închină mai puțin evident Creatorului decât Creației, așa cum sunt hindușii. Alta sunt cei care sunt monoteiști, precum musulmanii, alta sunt evreii. Singura noutate este abandonarea denumirilor clasice de "infides" și "perfides", adică "necredincioși" ("păgâni") și "rău-credincioși", în timp ce categoriile au rămas. În aceeași logică, noi nu mai obișnuim să îi numim pe frații ortodocși "cerularieni" sau "greco-schismatici", ci îi numim așa cum le place lor să se numească: ortodocși. Cam asta reflectă noutatea fundamentală a Conciliului Vatican II. Ce NU afirmă pasajul citat ? Aici un răspuns este mai evident decât la întrebarea ce anume afirmă. Ei bine, pasajul citat nu afirmă că cineva, dacă i s-a predicat Evanghelia și moare nebotezat, ar putea ajunge direct în Rai, la Ospățul cel Veșnic. Nici pomeneală. Spune de o chemare universală, dar la ce anume sunt chemați oamenii ? La Evanghelie. Vedem în ultimul mare paragraf că există două categorii de nebotezați: Prima categorie e aici: Într-adevăr, aceia care, necunoscând, fără vina lor, evanghelia lui Cristos și Biserica sa, îl caută totuși pe Dumnezeu cu inimă sinceră și se străduiesc, sub impulsul harului, să împlinească în fapte voia lui cunoscută prin glasul conștiinței, pot dobândi mântuirea veșnică. Deci, aceștia se pot mântui chiar și fără botez. Este ceea ce spune Biblia, iar noi nu putem face afirmații contrare Bibliei. A doua categorie este aici: Providența divină nu refuză ajutoarele necesare pentru mântuire nici acelora care, fără vina lor, nu au ajuns încă la o cunoaștere limpede a lui Dumnezeu și se străduiesc, cu ajutorul harului divin, să ducă o viață dreaptă. Tot ceea ce este bun și adevărat la ei este socotit de Biserică drept o pregătire la evanghelie și un dar al aceluia care luminează pe tot omul ca să ajungă să aibă viața. Aceștia sunt oamenii în cartierul (blocul) cărora s-a predicat Evanghelia, dar nu i-au dat curs. Oricâte atenuante le aduce acest text, nicăieri nu afirmă că aceștia se vor mântui fără botez. Faptele lor bune, "viața dreaptă" spune textul, reprezintă lucrare a Duhului ÎN VEDEREA primirii Evangheliei și nu ÎN LOCUL primirii Evangheliei. Dl Erethorn, acela pe care ați ajuns, se pare, a-l abhora v-ar fi dat, probabil un răspuns mult mai scurt decât al meu. Cred că v-ar fi spus că nu poți fi condamnat dacă nu ai fost citat. Dacă ești citat, a ajuns citația la tine, dar nu i-ai dat curs, atunci da, poți fi condamnat. Mă întrebați, cu altă ocazie: bine-bine, dar atunci la ce mai sunt bune citațiile ? Pentru ce Biserica mai caută să-i convertească pe oameni, dacă știe că ignoranții se pot mântui, pe când cei cărora li s-a predicat, dar nu s-au botezat "în apă și în Duh" nu se pot mântui ? Altfel spus: dacă Biserica știe că cel căruia i s-a dat vestea și alege să nu fie botezat nu se mai poate mântui, pe când înainte de a i se predica Vestea se putea mântui, atunci pentru ce să se mai predice, ca să facă rău oamenilor ? Răspunsul îl auziți la fiecare Sf Liturghie răsăriteană: fiindcă Dumnezeu voiește ca toți "la lumina adevărului să ajungă" și asta i-a poruncit Bisericii să facă: să predice adevărul. Ca să ne continuăm paralela juridică: dacă eu aș fi complet alienat și aș face un lucru în mod obiectiv foarte rău, să spunem că aș ucide pe cineva, niciun rege din lume care este drept nu mă va condamna, ci mă va ierta în baza faptului că sunt inocent. Dar, nu ar fi mai bine să cunosc ce e OK și ce nu e OK, și, cunoscând, să aleg binele ? Orice rege bun, asta își dorește de la supușii săi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 25.12.2011 at 13:56:57. Motiv: limpezire text |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dvs. spuneti si gasiti acest lucru si in hotararile Vatican II, ca cei din afara BC se pot mantui in cazurile descrise. Mai mult, ca si schismatici si eretici se pot mantui. Cred ca observati contradictia. In plus, spuneti ca in Biblie scrie ca se pot mantui fara botez, dar eu stiu ca in Sfanta scriptura scrie chiar invers, Mantuitorul spune ca nimeni nu se poate mantui fara Botez (plus Mirungere, Botezul cu Duhul Sfant). Nu mai are rost sa amintesc sinodul Cartagina, cu ereticii si schismaticii nu au Taine si invatatura incepand de atunci a Bisericii. Citat:
In concluzie constitutia dogmatica Vatican II spune ca toti din afara BC au sanse la mantuire, in aceleasi conditii ca si cei din BC, in functie de fapte. Singura diferenta este ca in BC fiind adevarul intreg e mai clar sa se faca aceste fapte, in timp ce la pagani, de exemplu, e mai putin clar. Din nou, sa comparam cu citatele din veacurile trecute. De fapt este afirmarea legii iudaice, faptele sunt importante, in timp ce Noua lege, crestinismul afirma ca manuirea se face prin har, chiar scrie ca nu prin fapte ne mantuim ci prin har (ceea ce afirma partial si protestantii). De fapt discutia pornita de mine nu se referea initial la schimbarea dogmei la Vatican II, ci la faptul ca si BC sustine (sau sustinea) mantuirea doar in cadrul BC, pentru ca de asta fusesem acuzat. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
parerea mea este in privinta acestor subiecte cunoastem in parte , simtim in parte si proorocim in parte , ca adevarul ne depaseste un pic.
Mai ales despre ceea ce inseamna mintuire avind intelesul de salvare insa nu se stie de la ce, ce necesita ea si cind are loc. cit si despre Botez , oare botezul nu ar trebui sa fie botezul cu duh sfint? adica nasterea a doua despre care vorbea IIsus? Caci este bunul smt al logicii -cumoare sa fii intre cei sfinti si intre ingeri daca nu ai si desavirsirea si toate abilitatuile si darurile duhului sfint care sa poata lucra prin tine lucru care presupune botezul prealabil cu duh sfint si apoi desavirsirea personalitatii dupa cum spuneam orice botez care nu este cel cu duh nu are nici o valoare intre conditiile imtrarii in imparatie , chiar daca este un botez al pocaintei sau oricare alt botez caci oricum desavirsirea necesara implica pocainta desavirsita. despre alte salvari putem discuta deci care sa nu se refere la intrarea in imparatie , salvarea de la pedeapsa , incercari sau de la moartea in urma Judecatii si alte salvari intermediare de parcurs. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fiindcă nu cei ce aud legea sunt drepți la Dumnezeu, ci cei ce împlinesc legea vor fi îndreptați. Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege, Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conștiinței lor și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau îi și apără, În ziua în care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, după Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor. (Rom 2:13 sqq) Deci, Botezul este condiție a mântuirii pentru cei care aud Evanghelia, nu pentru cei care nu au auzit de ea. Unde spune Biserica Ortodoxă că se află Moise, acum, în vremea în care avem noi dialogul acesta absurd ? Dar Isaia, ori Ioan Botezătorul ? În Iad, cumva ? Sau în Rai, cu Isus bucurându-se ei ? Și dacă acolo, cum se face, că nu au auzit de Evanghelie ? Citat:
Citat:
În altă ordine de idei, grecii din Faptele Apostolilor sunt păgâni. Altfel spus, în afară de creștini există două categorii: monoteiștii non-creștini și păgânii. Desigur, azi i-am adăuga și pe ateiști, categorie care era practic inexistentă până la secolul denumit (ce ironie !) "al Luminilor".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 26.12.2011 at 22:42:42. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Chiar si in catolicism s-a pastrat o intelegere asemanatoare, iata catehismul: http://www.vatican.va/archive/compen...um-ccc_ro.html "Apostolii îl primesc pe Duhul Sfânt la Rusalii și vestesc „faptele minunate ale lui Dumnezeu” (Fap 2,11). Ei comunică celor nou botezați, prin impunerea mâinilor, darul aceluiași Duh." "Efectul Mirului este revărsarea specială a Duhului Sfânt, ca aceea de la Rusalii." " În Occident, această ungere se face pe fruntea celui botezat cu aceste cuvinte: „Primește pecetea darului Duhului Sfânt”. În Bisericile Orientale de rit bizantin, ungerea se face și pe alte părți ale trupului, cu formula: „Pecetea darului Duhului Sfânt”. Asadar Mirungerea este punerea mainilor si vorbitul in limbi din Sfanta Scriptura. Botezul cu apa este pentru curatire (iertare pacate) si intrarea in Biserica. Citez din catehismul ortodox: "Pentru ca botezul cu apa inseamna curatire, iar Mirungerea inseamna sfintirea prin Sfantul Duh." Iata ca aceasta invatatura este clar explicata in Sfanta Scriptura: "Atunci când apostolii din Ierusalim au auzit că cei din Samaria acceptaseră cuvântul Domnului, i-au trimis pe Petru și pe Ioan, care au mers și s-au rugat pentru ei, să poată primi Duh Sfânt, care nu se pogorâse încă asupra nici unuia dintre ei, fiind botezați doar în numele Domnului Iisus. Apoi și-au pus mâinile peste ei, iar Duhul Sfânt s-a pogorât asupra lor. (Fapte 8, 14-18)" Cum observam spovedania este curatirea de pacate, asemanatoare Botezului, iar Impartasania este primirea harului, echivalentul Mirungerii. Din pacate catolicii au mai diluat invatatura aceasta, ajungand sa nu mai faca Mirungerea la copii dupa Botez, ci la cativa ani. Citat:
Dar asta nu are importanta pentru ca discutam de mantuire, iar tot in Sfanta Scriptura ne spune ca Legea veche nu era mantuitoare, si ca ne mantuim prin har, nu prin fapte. Adica Sf. Iov sau alti mari drepti si prooroci nu s-au puttu mnatui desi aveau si credinta si fapte, dar cineva care nu are credinta, poate cateva fapte se poate mantui. Cine e mai putin pacatos ca Adam, care doar o neascultare a avut si a pierdut pentru toti Raiul. Dreptii Vechiului Testament erau cei ce aveau nu doar fapte, dar si credinta. Daca ne uitam atent vedem ca sunt mai intai Patriarhii si apoi cei din neamul ales, odata cu fagaduinta data lui Avraam. Toti il cunoasteau pe Dumnezue cel adevarat, nu erau dintre idolatrii sau pagani. Sf. Iov era si el urmas al lui Avraam, din neamul lui Isau. De aceea Iisus este Mantuitorul si e cel ce a deschis portile Raiului, pentru ca nimeni nu se putea mantui prin fapte. Chiar aca avea si credinta lui Iov sau a altora. Mantuirea a venit prin harul Duhului Sfant, har trimis noua la Cincizecime. Citat:
Daca observam, acum cei din alte religii nu au credinta in Dumnezeu, ca dreptii din Vechiul Testament. Asadar, pentru ca vad ca pe celalalt topic spuneati altceva, ca cei ce nu sunt botezati nu se mantuiesc, ajung intr-un loc bun, fara chinuri, si paganii vor fi judecati in functie de fapte, deci judecati nu mantuiti. Cei care in virtutea constiintei lor, fara sa stie legea fac cele ale legii vor avea parte de un loc mai bun dupa judecata, desi nemantuitor. Cei din Biserica sunt madularele lui Hristos, acestia datorita harului primit gratuit de pot mantui. Vedem ca si chiar daca sunt criminali se pot mantui, nu trebuie sa fie sfinti de la anstere pana la moarte. Asta datorita harului din Biserica. Cei ce stiu Legea vor fi judecati tot dupa fapte, dar e un fapt agravant ca au stiut legea fata de cei ce nu au stiut-o. Asa cum, de exemplu, cei ce au cazut in apostazie au pacat mai mare decat cei ce nu au fost crestini sau botezati, pentru ca aceia nu au lepadat ce nu avusesera. Citat:
Legat de greci, era vorba de "Unui Dumnezeu necunoscut", așa cum scrie în Faptele Apostolilor 17:23 Iar unii filozofie greci se pare ca erau atei, materialisti, de fapt iluministii au inventat roata, trendul era sa se reintoarca la origini (inceput cu Renasterea) si sa descopere marea gandire antica. Asa au gasit si ideile despre evolutionism, iluministii de fapt n-au inventat nimic, au luat de la anticii greci. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
O Biserica nu poate actiona asupra mintuirii cuiva decit prin rugaciune .
In definitiv nu pamintenii hotarasc ci Cerul. Noi am crede ca mintuirea este una singura insa salvari pot fi mai multe , insa salvarea finala cere de la noi sa avem deja desavirsirea cit si botezul cu duh sfint fiind deci in masura sa implinim lucrari divine. E ca si cum ai cere sa fii facut soldat trimis in misiune iar tu sa nu fi deja echipat cu maiestria tehnicilor de lupta . Apoi in momentul Judecatii Dumnezeu ii judeca pe toti la fel fara partinirie, impartind oamenii in mai multe categorii ; unii vor mege in iad asa incit vor muri , altii vor muri dar nu vor merge in iad ci vor "veni"(unde?) abia peste mia de ani (miile de ani) impreuna cu mortii aceia dintre ei care nu inviaza. Si apoi alta categoria vor fi cei care nu vor muri insa asa in viata cu trup vor participa la Imapartia lui Hristos in vremea miilor de ani si vor fi vesnic cu el insa acest lucru nu inseamna musai ca este vorba despre Imparatia lui Dumnezeu de acolo din zona ingereasca ci despre cea venita pe pamint caci sa nu uitam ca ne este promisa in doua rinduri venirea Imparatiei pe pamint in conditiile in care in vremurile biblice ea era venita . Iar logica bunului sint ne spune ca ceva nu poate veni de doua ori decit daca pleaca intre timp si apoi se intoarce iar daca ne intrebam oare ce era atunci din cer pe pamint si apoi nu a mai fost singurul raspuns nu poate fi decit prezenta intrupata a lui Dumnezeu pe pamint. Plus ca revelatiile VT ne vorbesc despre faptul ca dupa venirea lui IIsus i se va da sa imparateasca peste tot pamintul si toate imparatiile i se vor supune lui ceea ce inseamna o conducere politica supra omenirii deci se intelege si una religioasa. Apoi se mentioneaza ca ea va dainui ca sa intelegem ca nu are un caracter temporar ci chiar vesnic. Ei bine in aceste conditii vedem ca cei vii ramasi in viata pe pamint care participa la aceasta Imapartie a lui Hristos sint vesnic cu El insa este si normal sa fie vesnic fara sa fie de la bun inceput in Imparatia lui Dumnezeu desi ea fiind venita pe pamint sa locuiasca cu oamenii pe jumatate ei sint deja si in Imparatia lui Dumnezeu -faptul ca sint vesnic arata ca nu vor mai exista obstacole care sa i desparta vredata prin aruncarea in pacat caci se stie ca nimic rau nu va mai fi , tot ce a mai ramas este desavirsirea lor deci predarea pe mai departe a lectiilor de viata -de dat asta prin exemple pozitine exclusiv- asaincit cizelarea personalitatii sa continue. Doar arhantii merg in rai , restul inviaza pe pamint acolo unde vor veni inviati si cei care nu inviaza caci nu pot veni in Imparatia lui Dujmnezeu caci altfel animarea lor cu o mie sau mai multe de ani nu isis are absolut nici un rost . |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
MOASTELE CATOLICE | pacatoasa.. | Moaste | 179 | 09.12.2016 14:50:58 |
Rusinea de a fi ortodox sau politicianul ortodox in Europa unita | mihaiB | Despre Biserica Ortodoxa in general | 0 | 08.08.2012 13:13:45 |
666 confuzia secolului | andreicozia | Generalitati | 250 | 04.04.2011 23:51:50 |
Nunta ortodox rit nou cu ortodox rit vechi | Lumi79 | Nunta | 2 | 05.01.2007 14:05:29 |
|