![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
![]() Citat:
Ati pus o lista cu citate scoase din context la care ati adaugat si afirmatii personale care contrazic vadit Sfanta Scriptura. Citat:
Ce fel de ceremonie ai gasit in porunca a 4-a, referitoare la sabatul zilei a saptea a saptamanii? Citeste cu atentie aceasta porunca (Iesirea 20:8-11_ Citat:
Odihna de ziua a saptea a fost instituita inca de la facerea lumii, cand nu intrase pacatul in lume si nu era nevoie de un Mantuitor. Sabatul de ziua a saptea nu are nici o treaba cu prefigurarea lui Hristos. Citat:
In versetele enuntate de dvs.(din Cronici, Ezechiel, Osea) doar se face referire la sarbatori, luna noua sau sabate. Dar, care sunt aceste sabate in care aveau loc ceremonii? Spre exemplu, in Levitic 23:32, se vorbeste despre o sarbatoare (ziua ispasirii) care este numita Sabat (desi nu era vorba de ziua a saptea a saptamanii). “””””Aceasta sã fie pentru voi o zi de Sabat, o zi de odihnã, si sã vã smeriti sufletele în ziua aceasta; din seara zilei a noua pînã în seara urmãtoare, sã prãznuiti Sabatul vostru”””””. Cat despre Coloseni 2, ar trebui sa incepeti cu vers. 14. Am incercat sa explic la ce se face referire in aceste versete, facand o paralela intre sabatul zilei a saptea si sabatele ceremoniale (2 lucruri diferite si distincte, in Sfanta Scriptura). Vedeti aici:http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=160 Citat:
Recititi porunca a 4-a (Iesirea 20:8-11). Credeti ca Dumnezeu a facut cerurile, pamantul, marea si tot ce este in ele, doar pentru evrei? Faptul, ca Dumnezeu a facut unele legaminte specifice doar poporului evreu, nu trebuie sa ne produca amnezie si sa uitam sa sarbatorim memorialul creatiei impreuna cu Creatorul. Citat:
Citat:
Daca cercetai Scriptura (in loc sa arunci priviri fugare) ai fi vazut ca primii crestini se intalneau zilnic (nu doar in prima zi a saptamanii). Vezi Fapte 2:46. Citat:
Poporul lui Dumnezeu era format din toti cei care respectau legile lui Dumnezeu (inclusiv strainii). Vezi ce se spune despre pazirea sabatului de catre straini si binecuvantarea pe care le-o da Domnul pentru aceasta, in Isaia 56:6,7. Poporul evreu, ca popor ales, era dator sa duca propovaduiasca pe Dumnezeu si Legea Sa, printre neamuri si toti sa o pazeasca. Citat:
Inainte de Sinai, sabatul zilei a saptea trebuia pazit (era porunca de la Dumnezeu). Vezi Iesirea 16:28-30 (inca nu se ajunsese la Sinai). Citat:
Corect. In Fapte 15 nu le-au spus nimic nici despre minciuna, hotie, necinstirea parintilor, etc. Probabil s-a dat dezlegare la toate astea. Citat:
Vedem ca neamurile voiau (insistau) sa se adune in zi de sabat ca sa-l asculte pe Sfantul Apostol (vezi Fapte 13:42-45). De ce oare? Ca nu erau iudei, care aveau obiceiul sa se intalneasca sambata. Erau dintre neamuri, obisnuite cu alte zile (in special cu ziua intaia). Citat:
De unde ai tras concluzia din paranteza? Cine ti-a spus ca Pavel avea ceva impotriva zilei a saptea, singura zi a saptamanii binecuvantata si sfintita de Dumnezeu? Daca cercetezi epistola catre Galateni (ceea ce adventistii tocmai au aprofundat in trimestrul care se incheie), vei vedea ca Pavel avea probleme cu vechile obiceiuri ale galatenilor si, in mod special, cu invataturile gresite preluate de la iudei (cu tot felul de zile, ceremonialuri si taieri imprejur). Citat:
Interpretarea gresita. Nu despre ziua a saptea era vorba.Se vede din faptul ca Pavel a pazit sabatul. Si, in plus, noi nu avem voie sa judecam pe nimeni, pentru nimic. Citat:
Cand a aparut denumirea de “duminica”? Ca, in anul 321 inca nu aparuse. Tot “dies solis”(ziua soarelui) se numea. Vezi decretul lui Constantin cel Mare din 321, referitor la pazirea “venerabilei dias solis”(denumirea zilei intaia – preluata de la pagani, si ca denumire si ca sarbatoare). P.S. Ca sa nu te las in ceata, vezi ce s-a intamplat la sinodul de la Aquilea (386). Poate gasesti acolo ceva despre “duminica”. Citat:
Si, Domnul ce zice despre aceasta explicatie prin care se desfiinteaza ceea ce El a binecuvant si sfintit (ziua a saptea), inca de la facerea lumii, si a scris in piatra, ca porunca vesnica? P.S. Poate gasesti sa copiezi un alt articol (tot cu iz de studiu personal). Dar, sa fie mai bine argumentat. Macar atat respect sa aratam cand tratam problema singurei zile a saptamanii, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu (ziua a saptea). |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
14. Ștergând zapisul ce era asupra noastră, care ne era potrivnic cu rânduielile lui, și l-a luat din mijloc, pironindu-l pe cruce. In linkul in care l-ati dat sustineti ca zapisul se refera doar la regulile scrise de Moise si nu la legea scrisa in piatra de Dumnezeu. Puteti sa imi explicati in viziunea dumneavoastra cum acest zapis scris de Moise era impotriva noastra. Mergand mai departe si conectand cu versetul 13 13. Iar pe voi care erați morți, în fărădelegile și în netăierea împrejur a trupului vostru, v-a făcut vii, împreună cu Sine, iertându-ne toate greșealele; Care este conexiunea intre zapisul lui Moise si iertarea de toate gresealele? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu spune sa judecam dupa fapte si deasemenea bunul simt ne spune sa judecam lucrurile dupa rezultat .
deci unii tin duminica si altii simbata si altii vinerea , apoi sa vedem daca este vreo diferenta in rezultatul inchinarilor lor diferite , in esenta nu este mare diferenta insa trebuie avute in vedere si alte diferente atunci cind vedem vreo diferenta , Cert este ca in orice zi te-ai inchina daca o faci sincer si incredintat atunci cu siguranta ca Domnul care este parintele uibitor al tuturor este imposibil sa nu simti in interior efectele rugaciunii chair daca ele vin si peste putin timp. nu putem spune ca doar ortodoxul cind iese duminica din biserica simte o pace si o inaltare spirituala iar adventistul sau musulmanul o suparare sau enervare sau fara sa simta vreo diferenta ,si ei simt o inaltare , credeti ca rugacunea lor ramine chiar fara raspuns? Insa daca Dumnezeu ar dori ca ei sa tina in alta zi nu ar putea sa le dea mesaje si revelatii sa le spuna? Desigur ca ar putea insa nu o face din alte motive probabil mult mai importante pentru binele lor si al nostru , ceea ce nseamna ca inchinarea la ora actuala in mai multe zile diferite este dorinta si vointa de moment a lui Dumnezeu , atunci cind va dori o singura inchinare si un singur Nume o va infaptui , dealtfel Zaharia 14 despre asta ne vorbeste -in vitor va fi obligativitatea unei singure inchinari si a unui singur Nume iar popoarele care nu vor da curs chemarii vor fi pedepsite prin lipsa precipitatiilor si alte pedepse. Deocamdata aceasta obligativitate inca nu exista , este inca prea devreme , mai intii trebuie sa se deruleze si alte evenimente care sint aduse acolo in discutie si abia apoi. Insa deocamdata aceste diferente sint pentru noi o incercare iar incercarea consta in modul cum tratam aceste diferente , ca un sfint intelept sau ca un fanatic care are pretentia ca acum sa existe ordinea lucrurilor viitoare in conditiile in care ce este acum este doar umbra lucrurilor viitoare , ceva in parte deci incomplet, neintregit. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In conditiile in care teoloogia si omul de rind nu isi da sema de aceste diferente el trebuie s cosnteintizeze faptul ca "este un pacatos" cu toate ca identitatea lui adinca, cea reala nu are abslut nici o legatura cu pacatul fiind imaculata. insa constientizarea aceasta are rostul sa ne faca sa vedem ca nu sintem bine asa cum sintem , si sa nu ne complacem in acesta stare sa ne dam eama si sa ne dorim sa devenim mai buni sa ne descoperim adevaratul nostru potential al spiritualitatii prin slefuirea caracterului pina la desavirsire. identificarea in mod gresit cu pacatul vazindune pacatosi este impotriva noastra caci in realitate este o falsa identificare iar scaparea de pacat nu poate veni daca noi continuam sa ne identificam cu el, problema este grea caci renuntarea la identificare este grea fara un suport divin special care inca nu venise. Inainte de Iisus problema se rezolva prin Yom Kipur se trimitea o capra iar oamenii isi imaginau ca ea pleaca in pustiu cu toate pacatele lor insa problema nu era decit supeficial rezolvata . Yom Kipur tinea de Legea ceremoniala scrisa de Moise . In momentul in care primind botezul sfint si avind loc o mai adinca curatare interioara care scoate la lumina calitatuile interioare deodata sau pe parcurs simti ca nici nu mai ai inclinatii spre pacat si percepi in interior o personalitate curata care este mult mai aproape de adevarata identificare si atunci in acel moment ce rost mai are sa te intorci inapoi si sa te vezi pacatos ? caci in acea stare de curatenie este mult mai probabil ca iti doresti si mai multa curatenie aprofunarea ei pina la perfectiune fara sa mai fie nevoie sa iti doresti asta din motivul anterior. A te vedea totusi incomplet este benefic fiindca iti dorsti sa aibe loc procesul desavirsirii insa modalitatile prin care se realizeaza acest lucru snt diferite in cele doua situatii, apoi sa nu uitam ca vechii evrei nu aveu un exemplu despre cam cum ar trebui sa fie ci ei erau inca la scoala in clasele f mici in care icepusera cu inceputul , cu primele notiuni de moralitate care sint doar baza de pornire . Insa apoi odata cu venirea lui Iisus si cu aparitia proorocilor si altor sfinti exemple positive au inceput sa ne arate drumul mai departe chiar daca nu percepem decit superficial adevarata lor profunzime. caci inca si acum ceea ce este astazi este doar umbra lucrurilor viitoare este inca ceva in parte dupa cum spuneam . Last edited by Mihai36; 27.12.2011 at 10:46:29. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cu placere. Si, scuze pentru intarzierea cu care raspund acum. Nu prea am mai avut timp de forum si, in plus, am uitat de topicul acesta (sunt obisnuit sa ma uit la ce se discuta pe "secte si culte").
Citat:
Putem continua paralela inceputa: 4. zapisul (cartea) cu legile era scris de Moise - Legile care contineau si porunca a 4-a erau scrise de insusi Dumnezeu; 5. zapisul era pus langa chivot - Legile scrise in piatra (inclusiv porunca despre ziua a saptea) au fost puse in chivot; 6. zapisul scris de Moise era folosit ca martor impotriva noastra (continea blesteme si pedepse - fiind un fel de cod penal) - porunca scrisa in piatra (porunca pentru ziua a saptea), de insusi Dumnezeu, nu pedepsea (era precum Constitutia), nu era impotriva noastra ci era pentru noi ("sabatul este pentru om"); Citat:
"Si oricine crede, este iertat prin El de toate lucrurile de care n-ati putut fi iertati prin Legea lui Moise." Zapisul cu pedepsele si blestemele a fost "pironit pe Cruce", odata cu Hristos. Mantuitorul ne-a adus iertarea, dar nu a sters poruncile scrise in piatra de insusi Dumnezeu. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aceasta carte a legii era pentru toti cei care cunosteau pe Dumnezeu (fie evreu fie grec). Poporul ales avea datoria de a-L marturisi pe Dumnezeu pana la marginile pamantului si toata lumea sa vina la credinta (la fel ca astazi).
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
14. Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege, 15. Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conștiinței lor și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau îi și apără, Aici se vorbeste despre legea scrisa de Moise sau de cele 10 porunci scrise de Dumnezeu in piatra? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre lege si judecata: intr-un fel va fi judecat cel care cunoaste porunca despre singura zi binecuvantata si sfintita de Dumnezeu si altfel va fi judecat cel care nu a stiut (nu, cel care nu a vrut sa stie). Respingerea unei porunci a lui Dumnezeu arata ca nu ai adevarata motivatie pentru a pazi porunca: adica, dragoste de Dumnezeu. "Caci dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui."(1 Ioan 3:5). Dimpotriva, arata atitudinea de impotrivitor. Si, asta judeca Dumnezeu: atitudinea inimii. Cand este vorba de legea dupa care vom fi judecati (cei care avem o lege) includem aici, in mod special, Cele 10 Porunci Dumnezeiesti (pe care le cunoastem foarte bine) si alte legi date de Dumnezeu spre binele nostru (cum ar fi, spre exemplu, legile sanatatii). Nu se includ legile ceremoniale, care prefigurau pe Mantuitorul si lucrarea Sa. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cum trebuie sa fie crestinul din ziua de astazi? | iRoDiOn | Spiritualitatea ortodoxa | 25 | 10.08.2012 17:35:13 |
Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? | mihailt | Generalitati | 45 | 12.11.2010 18:46:27 |
Pentru mine astazi s-a nascut o stea! | nede_mar | Stiri, actualitati, anunturi | 28 | 19.03.2009 16:15:31 |
|