Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.01.2012, 22:31:50
VladCat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14 Vezi mesajul
Renunțarea la vicii sau la anumite plăceri sunt jertfe pe care le aduci Mântuitorului pentru a putea sta în fața Lui și a îndrăzni să-i ceri cele cu adevărat folositoare.
Cred că v-ați ales tare greșit cuvintele. Cum ar fi posibil să îi jertfim lui Dumnezeu o patimă, adică ceva necurat, un viciu? Tocmai de aia ne rugăm să ne curețe de patimi, pentu că jertfa nu poate fi decât curată, iar atâta timp cât nu suntem curățiți de patimi nu ne putem jertfi pe noi înșine fiindcă suntem necurați. Deci eu cred că de jertfă nu se poate vorbi decât după despătimire....până atunci e vorba doar de rugăciune pentru pocăință, pentru întoarcerea la Dumnezeu. Și după despătimire, tot rugăciunea ma gândesc că stă la baza jertfei fiindcă Mântuitorul a spus clar că nu putem face nimic fără El.

Last edited by VladCat; 04.01.2012 at 22:35:39.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.01.2012, 00:15:20
OmuBun
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de VladCat Vezi mesajul
Cred că v-ați ales tare greșit cuvintele. Cum ar fi posibil să îi jertfim lui Dumnezeu o patimă, adică ceva necurat, un viciu? Tocmai de aia ne rugăm să ne curețe de patimi, pentu că jertfa nu poate fi decât curată, iar atâta timp cât nu suntem curățiți de patimi nu ne putem jertfi pe noi înșine fiindcă suntem necurați. Deci eu cred că de jertfă nu se poate vorbi decât după despătimire....până atunci e vorba doar de rugăciune pentru pocăință, pentru întoarcerea la Dumnezeu. Și după despătimire, tot rugăciunea ma gândesc că stă la baza jertfei fiindcă Mântuitorul a spus clar că nu putem face nimic fără El.
Nu. Dorina de fapt spunea ca omul isi "taie voia" pe altarul credintei, nicidecum fiindca ii inchina lui Dumnezeu viciul si patima.
Totusi eu spuneam in mesajul anterior: "Omul, prin sedinte indelungate la psiholog, poate eventual sa se rupa de viciu, dar o face fara sa-L ia pe Dumnezeu ca si coautor al acestei renuntari. Si prea arareori, izbanda este desavarsta."
Orice "despatimire" la care se ajunge prin rugaciune, este prea putin probabil ca va recidiva. Iar asta pentru ca Dumnezeu ne intareste cum stie El mai bine. Orice renuntare la viciu facuta fara credinta, ci doar ca sa ne demonstram noua insine de ce suntem in stare, nicidecum fiindca viciul ar fi constientizat ca si pacat urat de Dumnezeu, se va transforma intr-un fel sau altul in altceva, poate mai grav, sau in orice caz, acel pacat nu va fi iertat fiindca omul refuza sa-I incredinteze lui Dumnezeu gandurile sale, ci isi inchipuie ca el este stapan absolut pe toata fiinta lui.
Eu cred ca, in linii mari, asta a vrut si Dorina sa spuna.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.01.2012, 01:53:16
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de OmuBun Vezi mesajul
Nu. Dorina de fapt spunea ca omul isi "taie voia" pe altarul credintei, nicidecum fiindca ii inchina lui Dumnezeu viciul si patima.
Totusi eu spuneam in mesajul anterior: "Omul, prin sedinte indelungate la psiholog, poate eventual sa se rupa de viciu, dar o face fara sa-L ia pe Dumnezeu ca si coautor al acestei renuntari. Si prea arareori, izbanda este desavarsta."
Orice "despatimire" la care se ajunge prin rugaciune, este prea putin probabil ca va recidiva. Iar asta pentru ca Dumnezeu ne intareste cum stie El mai bine. Orice renuntare la viciu facuta fara credinta, ci doar ca sa ne demonstram noua insine de ce suntem in stare, nicidecum fiindca viciul ar fi constientizat ca si pacat urat de Dumnezeu, se va transforma intr-un fel sau altul in altceva, poate mai grav, sau in orice caz, acel pacat nu va fi iertat fiindca omul refuza sa-I incredinteze lui Dumnezeu gandurile sale, ci isi inchipuie ca el este stapan absolut pe toata fiinta lui.
Eu cred ca, in linii mari, asta a vrut si Dorina sa spuna.
Inclin si eu spre aceeasi pozitie.
Am totusi tendinta sa cred ca omul care face o psihoterapie il cheama, intr-un fel sau altul, pe Dumnezeu, il crede aproape, implicat in proces, ii cere binecuvantare pentru reusita.
De ce n-ar merge la toate slujbele Bisericii, apoi la grupul de suport si la sedintele de psihoterapie cognitiv/comportamentala un fumator care lupta sa depaseasca viciul?
De ce ar fi de mirare ca un pacient care face exercitii de vorbit in public sa roage pe Domnul, in timpul perioadei de antrenament asertiv, sa il sprijine, sa il ocroteasca, sa il calauzeasca?
De ce nu s-ar ruga un pacient cu logonevroza, un balbait, ca Domnul sa ii dea putere, liniste sufleteasca, rabdare pe timpul multelor ore de tratament logopedic?
De ce n-ar cere Domnului (sau sfantului la care are evlavie, sau Preasfintei Nascatoare) o femeie cu depresie dupa nastere ajutorul pentru bunul mers al identificarii credintelor irationale si pentru gasirea alternativelor sanogene?
Pacientii cer ajutorul lui Dumnezeu atunci cand fac efort personal de insanatosire. Ei cred ca Domnul iti da, desi nu iti baga in traista. Ca urmare fac efort, cu smerenie apelind la ajutor specializat, incredintati ca astfel vor invata sa primeasca ceea ce Dumnezeu le da din preaplin.

In practica, unii crestini (ortodocsi) fac terapie la recomandarea si cu sprijinul complementar al duhovnicului. Exista si preoti care au competente in psihoterapie, respectiv psihoterapeuti care sunt si preoti duhovnici. Cateva nume gasim in cartile din colectia "psihoterapie ortodoxa".
De fapt, consider ca foarte probabila prezenta Duhului Sfant in sedintele de psihoterapie. (sunt ispitit sa spun ca este, pur si simplu, obligatorie sau, mai bine spus, este evidenta - UNEORI!)
Exceptind situatiile cand terapeutul se crede un dumnezeu, ori cand clientul/pacientul se considera in afara oricarei relatii cu Bunul Dumnezeu.
Ma bazez, in afirmatia mea, pe extraordinara caldura, incredere, compasiune, delicatete, blandete, pricepere, intuitie, empatie, inteligenta, neutralitate binevoitoare, ingaduinta (permisiune neconditionata), recunostinta, intimitate care constituie trasaturi ale oricarei psihoterapii adevarate.
Vorbesc in baza limitatei mele experiente de pacient.

Iar obsesia perfectionista a evitarii recaderilor nu este nici indicator al profesionalismului in psihoterapie, nici semn al unei terapii reusite, nici semn al credintei ortodoxe. Omul mai cade, mai aluneca si, cu ajutorul lui Dumnezeu, continua sa urce pe Golgota.
Cum v-ar parea Hristos mergind cu pieptul scos, aproape marsaluind, tantos, pe drumul Golgotei?... (Doamne, iarta-ma!)
Eu ma gandeam aici la Drumul Crucii, nu la o plimbare pe bulevard.

Psihoterapia este un demers jertfelnic, o lepadare de sine, treptata, o moarte (ca proces, cu etape si jale) fara de care viata nu ar fi posibila sau, daca ar mai fi, nu ar mai avea nici mireasma, nici vreo socoteala, nici pret...
In ea se impletesc, de-a lungul travaliului, dorinta si efortul jertfelnic al pacientului, cu priceperea si bunavointa terapeutului iar in acestea umbla, consider eu, puterea iubitoare a Domnului Hristos, plinindu-le in Duhul Sfant.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Vreau sa vorbesc cu un preot daca exista preoti pe forum andrutza151 Preotul 1 29.08.2011 13:01:51
Daca sunt pe forum persoane care cauta de munca sau vor sa faca un ban in plus andrutza151 Generalitati 17 18.04.2011 13:49:30
Dacă tot suntem forum ortodox... colaps3 Generalitati 65 09.02.2011 11:53:09