![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Incerc o intrebare, cu scuzele de rigoare pentru lipsa mea de notiuni. Cum trebuie privita de exemplu aceasta icoana a carei valoare eu nu o pot discuta nefiind nici macar in masura de a o intelege din punct de vedere estetic. Nu stiu sa ii inteleg proportiile, ce ar trebui sa inteleg din proportiile folosite, eu vad discordanta intre dimensiunea nasului si cea a ochilor cat si in raport cu toata fata in ansamblu. Inca o data va rog sa ma iertati pentru intrebare si daca stie cineva cum trebuie sa privesti o astfel de icoana, il rog sa ma initieze si pe mine.
Doamne ajuta! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
As mai intreba de ce se regaseste in multe icoane pozitia aceasta nefireasca a capului Pruncului Iisus, ca aici de exemplu, care este semnificatia?
Doamne ajuta! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Icoanele ortodoxe vor sa transmita realitatea interioara a vietii sfinte, reducand mintea la contemplarea ratiunilor duhovnicesti din lucruri, de aceea avem perspective psihologice si nu perspective vizuale reale, ce ar corespunde dimensiunii marginite spatio-temporale, nu celei spirituale. Icoanele sunt mereu un spatiu transcendent, ce te pun in relatie cu prezente vii din afara realitatii materiale,prezentate simbolic, de aceea imaginea nu e naturalista, ci transfigurata, modul de reprezentare fiind din perspectiva eschatologica: lucrurile nu lasa umbra, ci lumina vine din interior, o lumina dumnezeiasca, necreata („și nu va mai fi nevoie de lumina soarelui sau a lămpii, căci Însuși Domnul Dumnezeu va fi lumina lor.” Apo. 22:5) Last edited by ioanna; 13.02.2012 at 16:30:50. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Pe mine ma intriga „prezenta prin absenta” din iconografia ortodoxa, cand trasaturile fetei sunt slab conturate, aproape disparente, in spatiul lasat liber de preaplinul ferecaturii metalice. Slava si splendoarea fundalului decupeaza "absenta" fetei, prezenta undeva dincolo de vizibil si a carei calitati simbolice le intuiesti.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mie nu-mi displace, spuneam ca ma intriga. Spre deosebire de icoanele pictate pe lemn, ce pun accentul pe lumina interioara a celor prezentati, aceasta parca face vazut nevazutul ca nevazut, focalizandu-ti privirea spre el, chipurile se intreved in mediul transcendent din care apare intunericul divin luminos si in care omul se scufunda, deschizandu-si orizontul nelimitat al contemplatiei. Reprezentarea pe lemn imi da senzatia ca sfantul "coboara" pentru a se apropia de om, imaterialul prinde forma transfigurata, aceasta ca omul "urca" pentru a se apropia, depasind tot ce are forma si figura.
Last edited by ioanna; 13.02.2012 at 19:23:33. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Cauta sa activeze acelasi ochi (organ), sa-l transfigureze. Deci nu cauta sa aseze altceva in locul lui. Fara aceasta schimbare, putem intelege de ce Luca si Cleopa i se adresau lui Hristos ca unui strain - in timp ce se indreptau spre Emaus - aveau o privire trupeasca, vedeau cu ochii de dupa caderea in pacat - a se vedea ca Scriptura mentioneaza ca dupa aceasta cadere "li s-au deschis ochii".
|
![]() |
| Tags |
| sfantul trifon |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Blestem in molitfele Sfantului Trifon | costel | Generalitati | 14 | 31.01.2013 16:34:04 |
| Apostolul Luca a pictat icoane | spre_rasarit | Generalitati | 17 | 09.08.2011 16:49:36 |
| Sfantul Mucenic Trifon | costel | Diverse Sarbatori | 3 | 02.02.2009 03:48:07 |
| parintele Trifon | cristina83 | Generalitati | 5 | 27.09.2007 19:20:36 |
|
|