Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.02.2012, 12:07:44
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mănăstirea menționată ESTE Ortodoxă în sensul dreptei credințe, dar nu în sensul comuniunii cu celelalte Biserici intitulate ortodoxe, precum BOR. Mănăstirea menționată aparține instituției numite Biserica Siriacă Ortodoxă, al cărei întâistătător este patriarhul Zakka, cu scaunul la Damasc. Aceasta NU este în comuniune cu BOR, ci cu alte Biserici numite încă și "non-calcedoniene", precum cea coptă sau cea armeană. Acestea recunosc, în principiu, primatul petrin, ceea ce le face mai apropiate de catolicism în comparație cu BOR și celelalte Biserici din aceeași încrengătură. În fapt, Fericitul Ioan Paul al II-lea și patriarhul Zakka au avut o declarație comună
http://syrianchurch.org/PZakka/joint_declaration.htm

care subliniază aceeași credință, aceleași sacramente, care autoirizează creștinii să meargă să beneficieze de Spovadă și de alte Taine la oricare dintre preoții lor.
Ma gandeam ca daca nu am dat si link-ul cu manastirea o sa comentam apoi si despre manastire. Cand m-am informat mai intai am cautat despre manastire, abia apoi despre crestinismul in Siria.

Manastirea Seydnaya este o manastire 100% ortodoxa, apartine de Patriarhia Antiohiei, nu de Biserica ortodoxa siriaca, adica de miafiziti. http://www.crestinortodox.ro/biseric...ya-125352.html
De altfel chiar Patriarhia Antiohiei a dat stirea despre atacul asupra manastirii si de uciderea cu cateva zile inainte a ieromonahului Vasile Nassar.
Ca sa nu mai existe dubii, manastirea a fost ridicata de imparatul Iustinian, la aproape 100 de ani de la Sinodul Calcedon. Probabil si numele manastirii, Doamna Noastra, e legat de theotokos, respins de monofiziti. Si pe net este descrisa ca o manastire "greek-orthodox", termen folosit pentru a face diferenta fata de monofiziti, care isi spun tot ortodocsi. http://books.google.ro/books?id=jv2j...astery&f=false

In legatura cu miafizitii si relatiile cu BC, interesant e ca acestia au relatii stranse si cu BO, chiar s-a semnat un acord de unire respins insa de cateva sinoade. Daca ne amintim stilistul care era pe forum ne tot spunea ca Patriarhia Alexandriei impartaseste monofizitii si invers. In schimb nu suntem in comuniune cu acestia, pana nu renunta la erezia lor, asa au hotarat si sinoadele BO care au respins acordul cu monofizitii. Probabil in BC e o alta politica, important e doar atragerea sub conducerea papei, nu are importanta invatatura.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.02.2012, 12:55:54
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Manastirea Seydnaya este o manastire 100% ortodoxa, apartine de Patriarhia Antiohiei, nu de Biserica ortodoxa siriaca, adica de miafiziti. http://www.crestinortodox.ro/biseric...ya-125352.html
Sursa citată:
-pare o traducere de aici: http://saidnaya.com/
-nu afirmă cărei Biserici aparține mănăstrirea despre care vorbim.

Titlul de "patriarh al Antiohiei" este revendicat de 5 Biserici, după cum se dezambiguizează aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Patriarch_of_Antioch

Căreia din aceste 5 biserici aparține mănăstirea? Iată, scrie aici: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...eries_in_Syria
Vedem, deci, că este trecută la "siriacă", adică non-calcedoniană, și nu la "greacă", adică în comuniune cu BOR.

Acuma vă este mai clar?

Citat:
De altfel chiar Patriarhia Antiohiei a dat stirea despre atacul asupra manastirii si de uciderea cu cateva zile inainte a ieromonahului Vasile Nassar.
Sursa ?

Citat:
Ca sa nu mai existe dubii, manastirea a fost ridicata de imparatul Iustinian, la aproape 100 de ani de la Sinodul Calcedon. Probabil si numele manastirii, Doamna Noastra, e legat de theotokos, respins de monofiziti. Si pe net este descrisa ca o manastire "greek-orthodox", termen folosit pentru a face diferenta fata de monofiziti, care isi spun tot ortodocsi. http://books.google.ro/books?id=jv2j...astery&f=false
Linkul acesta duce spre o carte, nu văd scris că mănăstirea cu pricina este "greek-orthodox", unde vedeți asta, exact ?

Citat:
Daca ne amintim stilistul care era pe forum ne tot spunea ca Patriarhia Alexandriei impartaseste monofizitii si invers. In schimb nu suntem in comuniune cu acestia, pana nu renunta la erezia lor, asa au hotarat si sinoadele BO care au respins acordul cu monofizitii.
Patriarhia Alexandriei din comuniune cu BOR ? Deci, se împărtășesc sau nu se împărtășesc, că nu înțeleg. Nu mi-am băut cafeaua.

Citat:
Probabil in BC e o alta politica, important e doar atragerea sub conducerea papei, nu are importanta invatatura.
Catolic înseamnă sub conducerea Papei. Ești sub conducerea Papei ? Înseamnă că ești catolic. Nu ești sub conducerea Papei ? Atunci nu ești catolic. Este foarte simplu. Prin urmare, pentru ca Biserica Ortodoxă Siriacă, din autocefală în comuniune cu celelalte Biserici precalcedoniene, să devină catolică, este necesar să fie atrasă sub conducerea Papei, caz în care va avea și aceeași credință, fiindcă nu putem avea altă credință decât are Papa. Deocamdată, așa cum am spus, credința lor este extrem de apropiată de a noastră, ei, în baza unei vechi tradiții neatinse de schisma cerulariană, recunosc că a existat un prinț al apostolilor și că el a întemeiat Biserica Romei (pe când ortodocșii au ajuns, din câte văd, să susțină că Petru nici nu a trecut prin Roma). Din punct de vedere strict tehnic, ei ar putea fi considerați catolici, nu a existat o "schismă siriacă", nici un "Cerularie al Damascului", tot ce mai lipsește este să fie cu Papa.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.02.2012, 14:29:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sursa citată:
-pare o traducere de aici: http://saidnaya.com/
-nu afirmă cărei Biserici aparține mănăstrirea despre care vorbim.
Titlul de "patriarh al Antiohiei" este revendicat de 5 Biserici, după cum se dezambiguizează aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Patriarch_of_Antioch
Căreia din aceste 5 biserici aparține mănăstirea? Iată, scrie aici: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...eries_in_Syria
Vedem, deci, că este trecută la "siriacă", adică non-calcedoniană, și nu la "greacă", adică în comuniune cu BOR.
Acuma vă este mai clar?
Sursa ?
Linkul acesta duce spre o carte, nu văd scris că mănăstirea cu pricina este "greek-orthodox", unde vedeți asta, exact ?Patriarhia Alexandriei din comuniune cu BOR ? Deci, se împărtășesc sau nu se împărtășesc, că nu înțeleg. Nu mi-am băut cafeaua.
Catolic înseamnă sub conducerea Papei. Ești sub conducerea Papei ? Înseamnă că ești catolic. Nu ești sub conducerea Papei ? Atunci nu ești catolic. Este foarte simplu. Prin urmare, pentru ca Biserica Ortodoxă Siriacă, din autocefală în comuniune cu celelalte Biserici precalcedoniene, să devină catolică, este necesar să fie atrasă sub conducerea Papei, caz în care va avea și aceeași credință, fiindcă nu putem avea altă credință decât are Papa. Deocamdată, așa cum am spus, credința lor este extrem de apropiată de a noastră, ei, în baza unei vechi tradiții neatinse de schisma cerulariană, recunosc că a existat un prinț al apostolilor și că el a întemeiat Biserica Romei (pe când ortodocșii au ajuns, din câte văd, să susțină că Petru nici nu a trecut prin Roma). Din punct de vedere strict tehnic, ei ar putea fi considerați catolici, nu a existat o "schismă siriacă", nici un "Cerularie al Damascului", tot ce mai lipsește este să fie cu Papa.
In primul rand cred ca ne contrazicem degeaba pentru un lucru care oricum nu are importanta prea mare.
Chiar in link-ul dat de dvs. nu ati observat ca scrie de Theotokos? Numele manastirii cred ca e intentionat pus pentru a face diferenta fata de monofizism, acestia nu au acceptat theotokos la sinodul Calcedon. Citez din primul link: "The convent rises above the town like a veritable fortress and is dedicated to the Nativity of the Most Holy Theotokos." Mia jos: " it transformed into an icon of the Most-holy Theotokos, which shone with a brilliant light."
Se spune ca Imparatul Iustinian a fondat manastirea in urma a doua viziuni ale Fecioarei Maria. Cum sa fondeze o manastire monofizita?
In al treilea link, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...eries_in_Syria daca observati sunt trecute cam aceleasi manastiri si la greek, inclusiv manastirea "Doamna noastra". Probabil e vorba de limba in care se tin slujbele, iar la unele se tin si in greaca si in siriana. De mentionat este ca aici este si icoana care se spune ca e pictata de Sf. Luca.
Asadar si din sursele dvs. rezulta ca este ortodoxa, nu monofizita.
Manastirea a devnit mai cunoscuta cu ceva timp in urma, cand in mass-media (mai mult pe net) a circulat o minune si atunci am cautat despre manastire, sa vad daca e ortodoxa sau monofizita. Un arab din Arabia Saudita s-a convertit la ortodoxie cu toata familia dupa ce i s-a intamplat o minune, fiind omorat de raufacatori si transat a fost reinviat de Fecioara Maria si cusut la loc. Cazul a facut valva la televiziuni in tarile arabe, iar acum am gasit ceva rar, documentul original scris de ierarhul din Ierusalim care a povestit si el intamplarea http://zona4.arhiva-ortodoxa.info/0....20Saidnaya.pdf

Vorbeam de patriarhia ortodoxa de Antiohia, aceeiasi din primul mileniu. In articolele despre atacul asupra manastirii se specifica faptul ca se citeaza patriarhia Antiohiei. Link-ul la acea carte dadea exact pasajul unde scrie ca e manastire greek-orthodox.
In legatrua cu conducerea papei, unii catolici de pe forum au fost deranjati ca ma spus ca dogma centrala a catolicismul se pare ca a ramas doar primatul papal si infailibilitatea (asa cum arata unele surse ortodoxe). Nu mai sunt asa importante dogmele, ci sa fie in comuniune cu papa, asta e dogma centrala. Se face si comparatie cu imperiul roman.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.02.2012, 15:35:22
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In primul rand cred ca ne contrazicem degeaba pentru un lucru care oricum nu are importanta prea mare.
Chiar in link-ul dat de dvs. nu ati observat ca scrie de Theotokos? Numele manastirii cred ca e intentionat pus pentru a face diferenta fata de monofizism, acestia nu au acceptat theotokos la sinodul Calcedon. Citez din primul link: "The convent rises above the town like a veritable fortress and is dedicated to the Nativity of the Most Holy Theotokos." Mia jos: " it transformed into an icon of the Most-holy Theotokos, which shone with a brilliant light."
Mai întâi, denumirea de Theotokos (Deipara), adică de Maică a Domnului, nu a fost formulată la Calcedon, ci mai înainte, la al treilea Conciliu Ecumenic pe care Biserica l-a ținut la Efes.

Mai apoi, pe ce vă bazați exact în a susține că Biserica Ortodoxă Siriacă (o Biserică autocefală care NU este în comuniune cu BOR) nu crede în acest atribut al Sfintei Maria ?
V-am recomandat, mereu, să mergeți la surse autorizate, adică la ce spun oamenii că ei cred, nu la ce zic alții despre ei, că ar crede. Despre credința acestei Biserici răsăritene, cel mai bine citiți de pe pagina acestei Biserici răsăritene: http://www.syrianchurch.org/doc/HolyVirginMary.htm

Referitor la dogma primatului petrin: nu se poate spune că este "dogmă centrală", fiindcă nu există un astfel de concept. De ce operați cu concepte cu care Sfinții Părinți nu au operat ? Toate dogmele sunt la fel de "centrale", astfel încât negarea uneia singure (de exemplu, a primatului petrin, sau a dublei naturi a lui Isus) pune sufletul în primejdie de moarte. Dacă nu e centrală, dogma primatului petrin este, însă, aceea definitorie pentru catolicism, așa cum am arătat în postarea anterioară. Fiind în comuniune cu Papa, cineva poate fi sigur că împărtășește, împreună cu el, toate dogmele. Dacă cineva ar veni să îmi vorbească de o dogmă de care eu nu am auzit, dacă aș fi în criză de timp și nu aș avea vreme să-i analizez ortodoxia, singura întrebare pe care i-aș pune-o, suficientă ca să mă edific, ar fi: "Papa crede, sau nu, în chestia asta ?"
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 18.02.2012 at 15:42:02.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.02.2012, 21:04:42
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dacă cineva ar veni să îmi vorbească de o dogmă de care eu nu am auzit, dacă aș fi în criză de timp și nu aș avea vreme să-i analizez ortodoxia, singura întrebare pe care i-aș pune-o, suficientă ca să mă edific, ar fi: "Papa crede, sau nu, în chestia asta ?"
Asta nu inseamna ca e o dogma definitorie pentru catolicism.Sant sigur ca un protestant ar intreba exact acelasi lucru .

E doar o gluma, cred ca toata discutia despre cui anume apartin niste martiri nu-si are sensul.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.02.2012, 20:35:45
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mai întâi, denumirea de Theotokos (Deipara), adică de Maică a Domnului, nu a fost formulată la Calcedon, ci mai înainte, la al treilea Conciliu Ecumenic pe care Biserica l-a ținut la Efes.

Mai apoi, pe ce vă bazați exact în a susține că Biserica Ortodoxă Siriacă (o Biserică autocefală care NU este în comuniune cu BOR) nu crede în acest atribut al Sfintei Maria ?
V-am recomandat, mereu, să mergeți la surse autorizate, adică la ce spun oamenii că ei cred, nu la ce zic alții despre ei, că ar crede. Despre credința acestei Biserici răsăritene, cel mai bine citiți de pe pagina acestei Biserici răsăritene: http://www.syrianchurch.org/doc/HolyVirginMary.htm
Corect, la sinodul III a fost discutia despre Theotokos, retinusem gresit ca la sinodul IV. Nu stiu daca monofizitii cred si ei la fel, cel mai probabil ca da, din moment ce accepta primele trei sinoade.
Un alt indiciu pe care l-am dat in mesajul anterior este ca un ieromonah de la Ierusalim a relatat minunea, cei din celrul ortodox nu raspandesc minuni din afara ortodoxiei, nestiind de la cine sunt. In alta ordine de idei eu nu am auzit de minuni la monofiziti (doar acea aparitie la copti, de genul Medjugorje) si nu cred ca au cum sa aiba in biserica lor. La aceasta manastire scrie ca vin si musulmani si crestini si se intampla multe minuni facute de Fecioara Maria, chiar in acea povestire era vorba de un arab.
De asemenea, se spune ca e cel mai vizitat loc (crestin) din est dupa Ierusalim.
In legatura cu papa, e problema catolicilor ce cred, important e sa stie ortodocsii adevarul. Iar adevarul e ca papa s-a aflat de cel putin 1000 de ani in eroare in fiecare minut, fie si numai din cauza erorii dogmatice Filioque.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.03.2012, 20:45:37
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Situația coreligionarilor noștri din Marea Britanie se agravează:
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...-gat-a-crucii/

Să ne dăruiască Dumnezeu puterea de a-L mărturisi și de a ne apăra libertatea religioasă pe care... încă o avem... și o vom avea în continuare, doar dacă vom ști s-o prețuim și s-o apărăm!!!

Doamne, ajută-ne!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.03.2012, 20:49:03
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Să nu uităm ca, în rugăciunile noastre, să-i pomenim pe toți creștinii persecutați și/sau discriminați din întreaga lume!
"Cine luptă pentru libertate se luptă pentru Dumnezeu" - ne spune un creștin mult prigonit pentru Hristos (părintele Nicolae Steinhardt).
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
De la lume adunate, si-napoi la lume date... ucenic Generalitati 27 28.06.2012 22:50:26
Despre lume si lepadarea de lume buiacu gabriel Intrebari utilizatori 12 10.08.2010 11:27:11