![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In primul rand te rog sa mi te adresezi la pers 2 sing. (o remarca valabila pentru toti ceilalti forumisti care, eventual, intentioneaza sa mi se adreseze). Propunerea ta este varianta ideala, insa din pacate, nu am timp suficient sa traduc fragmente de text mai mari. In principiu cam tot ceea ce postez sunt traduceri - nu sunt idei originale. Insa, pentru materiale mai extinse, cum este cosmologia budista - efortul necesar imi depaseste resursa de timp disponibil. Un topic care este adus in atentie pe forum, chiar daca este de fapt un simplu copy-paste, isi schimba calitatea prin prisma celui care posteaza - nu mai este un topic "impersonal" arhivat pe internet - ci un topic "cu personalitate". In ceea ce priveste stilul exprimarii, ca este "de lemn" sau de orice altceva... - "de gustibus non est disputandum".
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Buna Florin,
Eu astept si partea a doua, cea referitoare la modul in care universurile se nasc si dispar in viziunea budista, ca sa avem un tablou complet. Dupa, putem spune fiecare ce am inteles din toata cosmologia budista :) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Cosmologia budista" nu este un instrument prin care este inteleasa din punct de vedere stiintific realitatea. Cunoasterea ei este necesara (pentru budisti) pentru ca este un instrument liturgic esential. Cel ce se roaga pentru toate fiintele prizoniere in procese de transformare, patrunde cu mintea simultan toate planurile existentiale: de la iaduri - pana la cele mai inalte paradisuri. Fara insa o cunoastere generica a acestora, rugaciunea nu are suficienta forta, simtire si profunzime intelegatoare. Deci daca un singur glas spune ca ar fi utila o continuare a topicului, fie si pentru contra-argumentare...voi continua sa expun si celelalte fragmente ale textului.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
O mica recapitulare:
Fiintele prizoniere in procese de transformare perpetue, pot la un moment dat sa fiinteze intr-unul din cele trei taramuri (planuri existentiale), conform modelului existential budist: 1. taramul fara forma (arupa loka) - fiinte fara de trup (nu au nicio forma) - doar inzestrate cu o minte foarte subtila - cea mai rafinata forma existentiala din inchisoarea samsarica 2. taramul cu forme stralucitoare (rupa loka) - fiinte cu trupuri de lumina, foarte pure, care au eradicat din continuumul lor mental pasiunile grosiere 3. taramul dorintelor (kama loka) - fiinte molestate in permanenta de propriile pasiuni - de la lumi angelice, lumea umana (care din perspectiva budista este o lume marginala, modesta, oarecare - nefiind plasata in centrul existentei ca in crestinism), animala, fantomatica... pana la cele mai infioratoare iaduri. Este dificil de facut o analogie cu cosmologia crestina, insa unele paralele pot fi sesizate.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 10.04.2012 at 23:05:44. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
p.s am recitit cosmologia spatiala si e clar: creierul meu nu mai functioneaza la ora asta :) prea multe succesiuni de planuri metafizice. Last edited by ioanna; 10.04.2012 at 23:25:07. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In fapt "realitatea" este "ceea ce este", indiferent de natura conceptiilor individuale. Un proces reductionist nu este o inducere in eroare inevitabila (abordand fenomene holistice), in cazul in care sesizam aspectul emergent.
__________________
|
|