![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Suntem cu adevarat necredinciosi. Pe de o parte cautam sa aratam ca acest lucru nu este posibil, iar pe de alta parte, noi cei asa zis crestini nu suntem altfel macar in aceasta zi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
imi aduc aminte de o discutie avuta cu un vechi prieten, actualmente duhovnic al manastirii Durau (parintele Hariton). facand comparatie intre libertatea capatata, plus bogatia de carti ortodoxe aparute si saracia (din acest punct de vedere) al celor din vechime, mi-a spus: noi ar trebui sa zburam ca ingerii ... figurativ desigur. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
'' CU SUTE DE ANI IN URMA OAMENII NU STIAU SA CITEASCA, DAR STIAU SA PRIVEASCA. SI INTREVEDEAU NEVAZUTUL. ACUM OAMENII STIU SA SCRIE SI SA CITESCA, DAR NU MAI INTELEG NIMIC, NICI DIN CELE VAZUTE ORI NEVAZUTE SI NICI DIN CELE STIUTE ORI NESTIUTE..." Adica oamenii de azi nici ceea ce vad nu mai inteleg, cu atat mai mult ceea ce nu se vede. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
INVIEREA DOMNULUI
Predica si talcuirea patristica amanuntita a IPS Hierotheos Vlachos: “Nu credem in revolutii sociale. Invierea e adevarata revolutie!” http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...os/#more-45478 “Nici o alta sarbatoare nu tinteste atat de sus si nu potoleste setea si foamea duhului omenesc” Invierea lui Hristos ""“Invierea lui Hristos este cel mai mare eveniment din istorie. Este ceea ce diferentiaza crestinismul de orice alta religie. Celelalte religii au capi muritori, in vreme ce Capul Bisericii este Hristos, Care a inviat din morti. Invierea lui Hristos a insemnat innoirea firii omenesti, replamadirea neamului omenesc si trairea realitatii eshatologice. Nu putem vorbi despre Inviere in afara Rastignirii, deoarece Rastignirea si Invierea sunt cei doi poli ai vietii mantuitoare, asa cum se canta in Biserica: „a venit, prin Cruce, bucurie la toata lumea. Totdeauna binecuvantand pe Domnul, laudam Invierea Lui”, sau: „Crucii Tale ne inchinam, Hristoase, si sfanta Invierea Ta o slavim”. Deoarece Invierea lui Hristos are o mare insemnatate pentru viata credinciosului, in Biserica se vorbeste in permanenta despre ea. Nu credem in revolutii sociale, pentru ca cel mai mare bine de pe lume a venit prin Inviere, nu prin vreo razvratire a maselor. Daca intelegem ca Invierea este adevarata revolutie, atunci am aflat adevarul, deoarece prin Invierea lui Hristos omul si-a recapatat locul pe care il avea candva, urcand chiar si mai sus. Cuvantul epanastasi (revolutie) provine din verbul epanistimi, insemnand revenire la starea anterioara1. Indreptarea si reasezarea omului pe locul avut mai inainte s-au facut prin Invierea lui Hristos. Sfantul Apostol Pavel spune in mod clar: Iar daca Hristos nu a inviat, zadarnica este credinta voastra (I Cor. 15,17). Adevarul si puterea credintei se datoreaza marelui eveniment al Invierii lui Hristos. Fara acest adevar, crestinii sunt mai de plans decat toti oamenii (I Cor. 15,19). Biserica praznuieste invierea lui Hristos incepand din momentul pogorarii Sale la Iad, unde a slobozit sufletele dreptilor Vechiului Testament de sub stapanirea mortii si a diavolului. Aceasta este randuiala praznuirii Invierii in Biserica noastra. Asa cum observam din textele liturgice, praznuirea Invierii incepe din Vinerea Mare, o data cu slujba Utreniei Sambetei Mari, atunci cand are loc purtarea Epitafului. Omiliile Parintilor Bisericii din Vinerea Mare sunt, in realitate, cuvinte purtatoare de lumina biruintei Invierii."" |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 05.05.2011 23:34:45 |
Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 16:04:00 |
Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 17:56:11 |
|