Citat:
În prealabil postat de ioanna
Inteleg ca profetesa adventista Ellen G White nu a avut capacitatea de a intelege ca "icoana" nu e un substitut a lui Dumnezeu, nu-l inlocuieste pe Acesta, cei prezentati (nu reprezentati, icoane prezinta, te pune in relatie cu o persoana) nu sunt "zei" carora sa le solicitam "minuni" in absenta lui Dumnezeu (pana si in rugaciune se spune: Sfinte ... roaga-te pentru noi lui Dumnezeu) , dar ma asteptam ca d-voastra sa depasiti preconceptiile ei si sa ganditi, sa incercati sa intelegeti, nu doar sa-i reproduceti opiniile. Porunca a II-a nu este incalcata si vi s-a explicat de multe ori asta, n-am sa mai revin asupra subiectului, caci e evident ca indoctrinarea antiortodoxa cultivata in cadrul cultului adventist este recenta si inca nu vi s-au sedimentat ideile, nu vreti sa faceti diferenta intre inchinare si cinstire. Mai am rabdare, sunt deja cativa ani de cand raspanditi invataturi advente pe acest site, insa poate in cativa ani, veti realiza ca inchinarea in fata "profetesei" White e nociva.
|
Au avut loc pe forum nenumarate discutii despre toate nuantele filologice si duhovnicesti si toate distinctiile dintre
1. proskinesis (inchinare pe care ortodocsii o aduc doar lui Dumnezeu)
2. latreia (adorare, la fel, dedicata doar lui Dumnezeu)
3. douleia (cinstire dedicata sfintilor, Sfintei Cruci, moastelor, icoanelor, relicvelor, lacasurilor sfinte, cartilor sfinte )
4. hyperdouleia (preacinstirea Maicii Domnului)
Insa, se pare ca maladia facerii ca ploua si a izbitului cu piciorul in tepusa sunt boli grele.
La fel, s-a argumentat teologic si principiul neconsubstantialitatii Fiintei cu reprezentarea iconografica, insa necinstitorii chipului lui Hristos, reiau spasmodic ca o flasneta stricata, aceleasi asumptii tendentioase cum ca noi am confunda imaginea lui Hristos de pe un suport material cu Hristos Insusi.
Nici un bebelus de cresa nu confunda imaginea mamei din fotografie cu mama din realitate. Ei, se pare, ne considera oligofreni, incapabili sa operam asemenea distinctii.