Înainte de toate, vreau să te felicit că
ai "activat" raționalul
din tine!
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Voi greșiți
|
Din păcate, ai ratat răspunsul la întrebarea de 100 de puncte...
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Evrei își numerotau zilele, nu le numeau cum au făcut europenii mai târziu, excepție făcând doar ziua de odihnă, sabbath - (odihnă, repaos).
|
Păi acesta e un argument în favoarea continuității sabatariene!
Sabatul nu putea fi decât ziua a șaptea, nu "
una din șapte" cum încearcă doamna Ioanna să ne demonstreze. Iar această contabilitate săptămânală s-a menținut timp de cel puțin 4.000 de ani (de când există evreii pe planetă) fără putință de greș. De aceea zice Porunca Domnului: "
Adu-ți aminte...".
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Nu există nicio dovadă că sistemele cronologice se suprapun matematic.
|
Încăpățânarea cu care continuă să existe poporul evreu și consecvența cu care măsoară ei săptămâna este o dovadă vie că sistemele cronologice se suprapun - cel puțin pe segmentul săptămânal.
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Cronologia antihității a fost recompusă de moderni pe baza unor calcule astronomice complexe ținând cont de toate sistemele cronologice cunoscute în epocă, raportate la cel gregorian.
|
Sistemul săptămânal nu are nicio legătură cu calculele astronomice, el nefiind legat nici de Lună ca pentru lună, nici de Soare ca pentru an. El are legătură doar cu consecvența cu care credinciosul își "
aduce aminte" să sfințească ziua pe care Dumnezeu Însuși a sfințit-o și a binecuvântat-o.
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Ca să-ți aduc încă o dovadă că suprapunerea sabatului cu ziua de sâmbătă e simplă convenție, te invit să citești lucrări legate de cronologia antică, unde ai să descoperi cu surprindere că Moise se orienta după un sistem cronologic solar de origine egipteană, care măsura periodic și săptămâni scurte, de numai cinci zile.
|
Egiptenii aveau săptămâna de 10 zile (nu de 5), deci Moise nu avea cum să folosească calendarul egiptean pentru a calcula sabatul Domnului.
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Calendarul oficial al evreilor contemporani cu Iisus era combinație între un calendar asiro-babilonian și cel egiptean, adoptat în perioada exilului și a cunoscut ulterior câteva modificări pentru a corecta erorile între fazele lunii, mișcările aparente ale soarelui și convenție.
|
Încă o dată:
ciclul săptămânal nu are nicio legătură cu luna, ori cu anul calendaristic ori astronomic.
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Ca să nu mai spun de faptul că Domnul a sărbătorit paștele după calendarul esenian, diferit de cel al fariseilor și saducheilor, stabilit retrospectiv în anul 30 e.n. convențional european, singurul an în care diferența dintre cele două calendare este de numai trei zile.
|
Nici Paștele evreesc nu are legătură cu sabatul zilei a șaptea, el necăzând în aceeași zi a săptămânii în fiecare an (precum Paștele ortodox).