![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
B.Cauze sociale
1.Existența unor grupuri sociale aparte, formate din membrii unui cult anume (microgrupuri profesionale, mai ales cele de meseriași particulari: instalatori, zidari, tâmplari etc.). Grupuri etnice: rromii lui Cioabă – penticostali. 2.Pretinsa nerespectare de către Bisericile tradiționale a drepturilor, libertăților și demnităților umane și cetățenești – este extrem de speculată de sectele de azi. Sectele cer reprezentanților creștinismului autentic și promovează ele însele cu insistență: emanciparea femeii (hirotonirea/ordinarea) acceptarea păcatelor contra firii („libertăți sexuale”). Pe scară largă, de la Reformă încoace, este răspândit și aplicat conceptul „preoției universale”. 3.Dorința de îmbogățire a liderilor sectari. Mulți dintre aceștia speculează naivitatea adepților lor și-și construiesc prin intermediul grupărilor pe care le înființează sau patronează adevărate imperii financiare, gestionând averi uriașe. Ex.: - în trecut: Anania și Safira (Fapte, cap 5), „câștigătorii de bani în numele lui Hristos”, de care vorbește Sf. Pavel (II Cor. 11,20). În prezent, sectele se organizează după sistemul investițional practicat de toate întreprinderile capitaliste: își fac publicitate, aduc „ajutoare”, Biblii și alte publicații gratuite, oferă job-uri în străinătate, pentru ca, în final, să-și scoată investiția din: zeciuieli (adventiștii), „buna-speranță”(iehoviștii), cotizații și obligații „sacre” (2% la Ananda Marga). 4.Contrastul între luxul unor slujitori ai Bisericilor tradiționale și sărăcia enoriașilor – este o cauză socială clasică; stă la baza apariției protestantismului: nașterea noilor Biserici protestante a fost însoțită de puternice frământări sociale (de ex.: răscoala anabaptiștilor lui Thomas Münzer). Diferența între opulența arătată de unii slujitori bisericești și starea pauperă a păstoriților lor favorizează demersurile liderilor sectari, care se folosesc de sloganuri comuniste și naționalist-populiste. 5.Implicarea unor Biserici tradiționale în acțiuni politice, militare, economice; transformarea unor Biserici (mai ales Protestante) în instituții social –filantropice, fără o trăire religioasă autentică. „Biserica=concubina statului”. C) Cauze morale
D) Cauze culturale
E) Cauze maladive
Last edited by Laura19; 24.05.2012 at 05:11:53. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De ce evolutionismul teist este o erezie? | nadut | Teologie si Stiinta | 372 | 27.11.2012 12:41:07 |
Este islamismul (musulmanismul) o erezie ariana? | mihailt | Generalitati | 24 | 01.08.2010 13:17:27 |
De ce ortodoxia considera catolicismul erezie? | Bast-et | Generalitati | 44 | 14.07.2010 03:58:14 |
EREZIE vs. pacat | moro.d | Despre Biserica Ortodoxa in general | 35 | 26.08.2008 23:18:50 |
sa nu ne facem partasi la erezie | sofiaiuga | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 08.06.2008 21:41:14 |
|