Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.06.2012, 00:04:39
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Exclamation

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
e o dezamagire...
Deci continuati sa ma insultati direct , cu toate ca am incercat sa opresc difuzarea anumitor informatii care va deranjeaza ! Ma refer la threadul de la topicul de Stiri , dar dvs. si colegii dvs catolici patrundeti pe acest thread dedicat BISERICII ORTODOXE , vorbiti in batjocura , cu aroganta , acuzand dupa bunul plac . Deci , cum se pare nu liniste cautati ci , altceva . In consecinta , veti suporta rodul judecatilor si acuzelor dvs.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
  #2  
Vechi 01.06.2012, 00:25:15
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Frank Shaeffer: De ce m-am convertit la Ortodoxie?

Frank Shaeffer: De ce m-am convertit la Ortodoxie?
Marturia unui protestant care s-a convertit la ortodoxie in 1999.( fragment )
"Scanteia" care l-a determinat sa faca acest lucru a fost reprezentata de faptul ca nu era satisfacut de viata sa spirituala din cauza lipsei progresului duhovnicesc in drumul sau spre Hristos si de faptul ca exista foarte multe denominatiuni in protestantism cu multe interpretari ale Bibliei, ca exista multe cai spre Adevar, si care nu aveau nici o logica in sensul absolut al Adevarului.
A inceput sa-si puna multe intrebari filozofice cu privire la istoria protestantismului, pe de o parte, iar pe de alta parte intrebari despre viata sa spirituala.
La inceput nu a fost interesat sa studieze biserica primara din punct de vedere al traditiei ci mai ales din cel istoric pentru a afla daca crestinii protestanti nu au "deraiat" de la cale.
Si spre uimirea sa a observat ca biserica istorica(primara) nu are multe viziuni doctrinare asupra tainelor asa cum alte culte protestante au.
A mai descoperit ca biserica istorica nu este formata din opinii subiective ale individului asa cum este in protestantism(ex: am inteles asa versetul acesta din biblie sau ca Dumnezeu mi-a vorbit asa inimii mele sau ca pastorul meu mi-a zis asa etc) ci este una mai degraba obiectiva.
Crede ca a descoperit ce inseamna a fi un crestin adevarat: sa crezi intr-un anume fel(crezul ortodox de la Niceea), sa faci si sa nu faci anumite lucruri si ultimul lucru care l-a si uimit este faptul ca biserica istorica venereza pe Dumnezeu intr-un anumit fel diferit fata de protestantism, care il venereaza pe Dumnezeu dupa propria sa imaginatie si placere.
Dupa ce si-a dat seama de aceste diferente intre biserica primara istorica si protestantism , a inceput sa-l macine o problema: daca aceasta Biserica Istorica mai exista in secolul nostru si daca poate sa fie parte din aceasta sau in vremurile de azi totul a devenit asa de liber si relativist, astfel incat sa nu mai pot gasi "trupul" crestinismului, care crede, venereaza si are aceeasi doctrina cu biserica primara; si a inceput sa caute pana cand a descoperit Biserica Ortodoxa Rasariteana, convertindu-se la Biserica Ortodoxa Greaca.
Mai relateaza si perioada de dinainte de schisma 1054 si faptul ca protestantismul a "deraiat" de la unele principii morale , de la doctrina,de la modul de venerare a lui Dumnezeu pe care biserica istorica(ortodoxa) inainte de schisma le detine.Si si-a pus intrebare in ce biserica sa se duca,unde si cum sa venereze pe Dumnezeu?
Cea mai apropiata biserica ca, cult, de el fiind biserica catolica, mai ales ca in familia sa au fost membrii care s-au convertit la catolicism, dar ceea ce l-a determinat sa nu faca pasul aceasta a fost infailibilitatea papala , notiune care nu era mentionata in scrierile istorice ale bisericii primare.Intr-adevar este mentionata o anume ierarhie in biserica(arhiepiscopi,episcopi etc) dar in nici un caz nu este pusa o anumita autoritate peste alta cu puteri infailibile asa cum este papa in biserica catolica.
Frank mai subliniaza o problema mare cu care se confrunta protestantismul modern si anume haosul reprezentat de trivializarea venerarii lui Dumnezeu, aceasta relativizare ca daca te simti bine sa-L venerezi pe Dumnezeu intr-un anume fel , venereaza-L; din nefericire exact acelasi lucru este valabil si in biserica catolica moderna.
Tinand cont de cele 2 considerente, prima: ne vrand sa mearga din haos in haos(din protestantism in catolicism) in combinatie cu cea istorica a papei, pe care biserica catolica te forteaza sa o iei in considerare, la fel si cu conceptia "imaculata Fecioara", a purgatoriului etc acestea fiind posibile datorita asa numite "infailibilitati papale", pe care biserica rasariteana nu a primit-o sau acceptat-o, nu a vrut sa intre intr-o infundatura.Asa ca s-a sfatuit cu un prieten de al sau care dorea si el sa treaca la ortodoxie si acesta i-a recomandat ca inainte sa faca pasul acesta sa mearga impreuna cu el la o biserica ortodoxa, dar acolo a descoperit ca ceea ce citise si crezuse ca era "mort si ingropat" despre tot cea ce era consemnat in istoria bisericii, era de fapt viu si pastrat nealterat(conservat) ,acolo devenind si ortodox cand a vazut prima liturghie.A inteles ca nu era nu numai ceva teoretic ci aceasta se si practica.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
  #3  
Vechi 01.06.2012, 00:41:45
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Frank Shaeffer: De ce m-am convertit la Ortodoxie?
Marturia unui protestant care s-a convertit la ortodoxie in 1999.( fragment )
"Scanteia" care l-a determinat sa faca acest lucru a fost reprezentata de faptul ca nu era satisfacut de viata sa spirituala din cauza lipsei progresului duhovnicesc in drumul sau spre Hristos si de faptul ca exista foarte multe denominatiuni in protestantism cu multe interpretari ale Bibliei, ca exista multe cai spre Adevar, si care nu aveau nici o logica in sensul absolut al Adevarului.
A inceput sa-si puna multe intrebari filozofice cu privire la istoria protestantismului, pe de o parte, iar pe de alta parte intrebari despre viata sa spirituala.
La inceput nu a fost interesat sa studieze biserica primara din punct de vedere al traditiei ci mai ales din cel istoric pentru a afla daca crestinii protestanti nu au "deraiat" de la cale.
Si spre uimirea sa a observat ca biserica istorica(primara) nu are multe viziuni doctrinare asupra tainelor asa cum alte culte protestante au.
A mai descoperit ca biserica istorica nu este formata din opinii subiective ale individului asa cum este in protestantism(ex: am inteles asa versetul acesta din biblie sau ca Dumnezeu mi-a vorbit asa inimii mele sau ca pastorul meu mi-a zis asa etc) ci este una mai degraba obiectiva.
Crede ca a descoperit ce inseamna a fi un crestin adevarat: sa crezi intr-un anume fel(crezul ortodox de la Niceea), sa faci si sa nu faci anumite lucruri si ultimul lucru care l-a si uimit este faptul ca biserica istorica venereza pe Dumnezeu intr-un anumit fel diferit fata de protestantism, care il venereaza pe Dumnezeu dupa propria sa imaginatie si placere.
Dupa ce si-a dat seama de aceste diferente intre biserica primara istorica si protestantism , a inceput sa-l macine o problema: daca aceasta Biserica Istorica mai exista in secolul nostru si daca poate sa fie parte din aceasta sau in vremurile de azi totul a devenit asa de liber si relativist, astfel incat sa nu mai pot gasi "trupul" crestinismului, care crede, venereaza si are aceeasi doctrina cu biserica primara; si a inceput sa caute pana cand a descoperit Biserica Ortodoxa Rasariteana, convertindu-se la Biserica Ortodoxa Greaca.
Mai relateaza si perioada de dinainte de schisma 1054 si faptul ca protestantismul a "deraiat" de la unele principii morale , de la doctrina,de la modul de venerare a lui Dumnezeu pe care biserica istorica(ortodoxa) inainte de schisma le detine.Si si-a pus intrebare in ce biserica sa se duca,unde si cum sa venereze pe Dumnezeu?
Cea mai apropiata biserica ca, cult, de el fiind biserica catolica, mai ales ca in familia sa au fost membrii care s-au convertit la catolicism, dar ceea ce l-a determinat sa nu faca pasul aceasta a fost infailibilitatea papala , notiune care nu era mentionata in scrierile istorice ale bisericii primare.Intr-adevar este mentionata o anume ierarhie in biserica(arhiepiscopi,episcopi etc) dar in nici un caz nu este pusa o anumita autoritate peste alta cu puteri infailibile asa cum este papa in biserica catolica.
Frank mai subliniaza o problema mare cu care se confrunta protestantismul modern si anume haosul reprezentat de trivializarea venerarii lui Dumnezeu, aceasta relativizare ca daca te simti bine sa-L venerezi pe Dumnezeu intr-un anume fel , venereaza-L; din nefericire exact acelasi lucru este valabil si in biserica catolica moderna.
Tinand cont de cele 2 considerente, prima: ne vrand sa mearga din haos in haos(din protestantism in catolicism) in combinatie cu cea istorica a papei, pe care biserica catolica te forteaza sa o iei in considerare, la fel si cu conceptia "imaculata Fecioara", a purgatoriului etc acestea fiind posibile datorita asa numite "infailibilitati papale", pe care biserica rasariteana nu a primit-o sau acceptat-o, nu a vrut sa intre intr-o infundatura.Asa ca s-a sfatuit cu un prieten de al sau care dorea si el sa treaca la ortodoxie si acesta i-a recomandat ca inainte sa faca pasul acesta sa mearga impreuna cu el la o biserica ortodoxa, dar acolo a descoperit ca ceea ce citise si crezuse ca era "mort si ingropat" despre tot cea ce era consemnat in istoria bisericii, era de fapt viu si pastrat nealterat(conservat) ,acolo devenind si ortodox cand a vazut prima liturghie.A inteles ca nu era nu numai ceva teoretic ci aceasta se si practica.
Am urmarit si eu mai demult un film pe Youtube cu acelasi titlu :

Why I Converted To Eastern Orthodoxy : Author Frank Shaeffer
http://www.youtube.com/watch?v=9-CJhPlmznA

Din ce imi aduc aminte se vorbea si despre experienta extraordinara a sarbatoririi Pastelui cu tot ce inseamna pregatirea din Saptamana Patimilor pentru marele eveniment Foarte interesant filmul pentru cei care inteleg limba engleza.
  #4  
Vechi 01.06.2012, 02:53:52
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit on-topic: Dreapta credință

Sa stiti ca radacina si viata poporului nostru, inaintea lui Dumnezeu, este credinta cea dreapta in Hristos, adica Ortodoxia. Noi ne-am increstinat de aproape doua mii de ani, din timpul Sfantului Apostol Andrei.
De atunci, de cand am primit sfanta si dreapta credinta in Dumnezeu, poporul nostru a avut viata. Pana atunci a fost mort; numai cu trupul era viu, iar cu sufletul era mort. Viata poporului roman este dreapta credinta in Iisus Hristos. Bagati de seama ! Ca popor crestin de doua mii de ani de cand suntem noi, am avut toata administratia noastra si toata traditia noastra sfanta. Sa tinem cu tarie la credinta Ortodoxa.

Ati vazut dumneavoastra, de la primii voievozi crestini ai romanilor, de cand sunt cele trei Tari Romane, Moldova, Muntenia si Ardealul, toti au fost crestini ortodocsi.
Ati vazut pe Mihai Viteazul ? Mama lui a fost calugarita. Du-te la Manastirea Cozia si vei vedea langa Mircea cel Batran, care a intemeiat aceasta manastire ca-i inmormantata acolo, o lespede de piatra pe care scrie : " Aici odihneste Monahia Teofana, mama lui Mihai Viteazul ". Ai auzit ? El domn peste trei principate si mama lui calugarita. Apoi si Stefan cel Mare. Du-te la Manastirea Probota, unde este ingropat Petru Rares, facuta de el. Vei vedea langa dansul scris : " Aici odihneste roaba lui Dumnezeu, Monahia Maria Oltea, mama lui Stefan cel Mare ". Ei domni si mamele lor calugarite ! Vedeti voi cata unire era intre credinta si conducere atunci ? Cel ce conducea tara avea mama calugarita si frate calugar. Asa trebuie sa murim !

Au cunoscut ca totul este desertaciune. Da, erau adevarati domni. Oricat ar fi, viata asta este umbra si vis ! Este o scurta trecere ! Dar eu cand mor, ma duc la o viata care nu are sfarsit. Cine are sa se roage pentru mine ? Asa cugetau inaintasii.

Ai vazut ca toti isi faceau cate o manastire si mormant in manastire ? Fericiti si de trei ori fericiti au fost domnii nostri ortodocsi : Stefan cel Mare si Sfant, la Putna; Ieremia Movila si Gheorghe Movila, la Sucevita; Petru Rares, la Probota; Lapusneanu, la Slatina; Alexandru cel Bun, la Bistrita; Mircea cel Batran, la Cozia. Ai auzit unde era inima lor ? Unde este inima ta, acolo va fi si comoara ta. Pentru aceea au facut ei manastiri, ca sa fie pomeniti sute de ani la Sfanta Liturghie.

Stefan cel Mare n-a fost baptist ! Mircea cel Batran n-a fost evanghelist sau adventist ! Alexandru cel Bun n-a fost martorul lui Iehova; nebunii astia care au iesit acum. Nici o secta nu exista in tara noastra pe atunci. Acestia vin din strainatate, platiti de masoni, sa ne strice dreapta credinta si originea noastra si radacina noastra de popor ortodox.

Ce spune Sfantul Efrem Sirul ? " Cu omul eretic sa nu vorbesti, in casa sa nu-l primesti, la masa sa nu stai cu dansul, buna ziua sa nu-i dai ". Acestia sunt inaintemergatorii lui Antihrist. ca Mantuitorul a spus la Efeseni, prin Apostolul Pavel : Biserica este Trupul lui Hristos, iar cap al Bisericii este Hristos. Fiecare sectar care s-a despartit de Biserica, s-a despartit de Hristos. Este om al satanei.

Evanghelia spune : In vremea de apoi vor iesi hristosi mincinosi si pe multi vor insela. Paziti-va de sectari, care dau brosuri prin trenuri, prin gari si prin cutiile de posta si unde vad oameni, dau gratuit otrava lor. cand vei vedea o carte ca nu are aprobarea Sfantului Sinod si nu are cruce pe ea, da-o pe foc, chiar Biblie daca este ! Daca-i sectara si scrie sa nu va mai inchinati la icoane, da-o pe foc ! Nici un pacat nu ai ! Aceasta este otrava semanata de inaintemergatorii lui Antihrist. Toate sunt otrava.
Sa tineti credinta pe care ati supt-o de la piepturile maicilor voastre ! Sa tineti credinta pe care o avem de doua mii de ani ! Nu va luati dupa slugile satanei, care vin din Apus cu milioane de dolari. Ei cumpara pe cei prosti si nelamuriti in credinta, sa rupa unitatea si sufletul poporului roman si vor sa faca cele mai mari erezii si nebunii in tara asta.
Paziti-va de nebunii acestia ! Au case de rugaciuni, dar acolo-i casa satanei. Unde nu sunt preoti si arhierei, nu este Hristos. Ca Mantuitorul a spus asa la Apostoli : Luati Duh Sfant ! Carora le veti ierta pacatele, iertate vor fi. Iar carora le veti tine, tinute vor fi. Nu la sectari le-a spus acestea, ci la Apostoli, la episcopi si la preoti. Caci Apostolii, prin punerea mainilor si prin succesiunea apostolica, au dat darul Duhului Sfant la toti preotii din lume, prin hirotonii.

Deci, bagati de seama, ca sectarii nu au ierarhie canonica; n-au pe Duhul Sfant in ei; n-au cele sapte Sfinte Taie, nu cinstesc pe maica Domnului si Sfanta Cruce si nu au mantuire. Auzi ce spune Apostolul Pavel ? Luati aminte de voi si de turma voastra, intru care v-a pus pe voi Duhul Sfant pastori, zice la preoti si la arhierei.
Celor doisprezece Apostoli, pe care i-a ales Hristos, cand S-a inaltat la cer, le-a spus : Stati in Ierusalim pana va veti imbraca cu putere de sus !Si la Duminica Mare, dupa zece zile, a venit peste ei Duhul Sfant de sus, in chip de limbi de foc. Pe urma, vorbeau toate limbile de sub cer. Si dupa ce i-a imbracat cu putere de sus, i-a trimis, zicand : Mergand, propovaduiti Evanghelia la toata lumea, botezandu-i pe ei in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui, iar cine nu, se va osandi. Deci, Biserica lui Hristos are ierarhie canonica, Duhul Sfant este in Biserica si cap al Bisericii este Hristos. Toti sectarii care s-au rupt de Hristos si nu merg la Biserica, sunt fiii lui Antihrist si inaintemergatorii satanei. Sa nu va luati dupa ei ! Sa nu spuneti ca nu v-am aratat adevarul !

Sa tinem credinta noastra pe care au tinut-o toti voievozii nostri si toti protoparintii nostri si toti romanii cei adevarati. Daca vrei sa fii fiu adevarat al lui Hristos si al Tarii Romanesti, sa tii credinta cea dreapta, ortodoxa, care o tinem de doua mii de ani. Daca nu, nu esti fiu al lui Hristos si al Bisericii, si esti strain de neamul romanesc. Nu poti fi cetatean crestin si roman, daca nu ai dreapta credinta in Hristos. Esti strain. Nu esti fiu al tarii. Ca fiu adevarat al Romaniei este cel care-i ortodox, pentru ca Biserica Ortodoxa predomina in tara noastra de doua mii de ani.
Iar pe cei care-s sectari sa nu-i primim in casele noastre.

Iar cei care au confesiuni aprobate de stat, cum sunt catolicii si lipovenii, treaba lor. Aceia sunt cu credinta lor. Dar acestia care s-au rupt din Biserica Ortodoxa si s-au facut sectari, nu sunt fii adevarati ai tarii noastre, nici ai Bisericii, ci sunt inaintemergatori ai satanei. Asa sa stiti. Sunt prooroci mincinosi care vor sa va rupa credinta si sa duca la pierzare, poporul nostru bland. Tineti dreapta credinta si nu ascultati de ei!

Tara noastra romaneasca a fost ortodoxa dintotdeaunua si trebuie sa tina linia Ortodoxiei. Ortodocsi ne-am nascut de la origine, de la colonizarea Daciei, ortodocsi am trait timp de doua mii de ani si ortodocsi trebuie sa stam pana la moarte. Asta este adevarata credinta ortodoxa a Romaniei. Nu primiti nimic din afara, ca toti vor sa ne strice unitatea neamului, a credintei si a Bisericii.
Toti acestia sunt vrajmasii Crucii lui Hristos.
  #5  
Vechi 01.06.2012, 03:06:44
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Dreapta Credinta

Noi, dintru începutul plămădirii acestui neam, așa ne știm, români și creștini ortodocși. Așa ne-am născut și avem datoria să păstrăm curat și deplin ce am moștenit de la străbuni, ca de la Dumnezeu. Dar noi, obște ortodoxă română, să nu uităm niciodată evlavia, râvna și jertfa domnitorilor, strămoșilor și părinților noștri, cu care ei au apărat de-a lungul aproape a două mii de ani, patria și această credință care le-au fost date drept sfântă moștenire de la Domnul nostru Iisus Hristos, prin Duhul Sfânt în Biserica Sa dreptmăritoare.

Nu vrem să stricăm liniștea nimănui în cele ale conștiinței, dar nici nu vrem a ne depărta și a părăsi moștenirea străbună în care noi simțim că stă unitatea adâncă a neamului nostru.
Pentru noi, patria și ortodoxia sunt "grădina Raiului" dată nouă de Dumnezeu să "lucrăm în ea și să o păzim" (Facere 2,15) cu sfințenie.

Să știți că nu toată credința în Dumnezeu este bună. Auzi ce spune marele Apostol Pavel: Fiule Timotei, sfătuiește pe creștini să fie sănătoși în credință. Poate să creadă cineva în Dumnezeu și credința lui să nu-i aducă nici un folos, dacă nu crede cum mărturisește Biserica, adică credința adevarată Ortodoxă. Și dracii cred în Dumnezeu! Nu spune Apostolul Iacob (cap. 2,19) că și demonii cred și se cutremură? Dar la ce le folosește diavolilor credința, dacă ei nu fac voia lui Dumnezeu?

Primul fel de credință este credința dreaptă, adică ortodoxă, singura care este lucrătoare și mântuitoare.

Apoi este credința schismatică. Schismatici sunt acei cu stilul vechi de la noi. Ei au credința ortodoxă, exact ca noi, dar fiindcă nu ascultă de Biserică, se numesc dezbinați de Biserică. Sunt afurisiți de Biserică, până vin și se întorc înapoi, să asculte de Sfântul Sinod.

Credința schismatică este și credința catolică, care înseamnă universală, dar nu mai este dreaptă, adică ortodoxă, căci au schimbat unele dogme stabilite de Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți la cele șapte Sinoade Ecumenice. Din această cauza ei s-au rupt de credința și de crezul ortodox și cred în Papa.

Apoi este credința eretică. Și sectarii cred, dar asta este credință eretică. Dacă cineva strâmbă credința ortodoxă, ea nu mai este dreaptă și nu-i plăcută lui Dumnezeu. Că marele Apostol Pavel spune așa: Pace peste cei ce vor umbla cu dreptarul acesta - adică cu dreapta credință -, și peste toți aleșii lui Dumnezeu. Și iar zice: Fiule Timotei ,luptă-te ca un bun ostaș al lui Iisus Hristos, că cine nu se luptă după lege, nu se încununează (2 Timotei 2, 5).

Deci este o luptă și o credință lucrătoare, când se face după legea lui Dumnezeu. Aceasta este credința dreaptă. Iar dacă nu-i credința dreaptă, aceea este credință eretică sau schismatică sau strâmbă, adică cu abatere de la dreapta credință ortodoxă.

Protestanții zic "Sola Fide", mântuirea numai prin credință. Omul se mântuiește numai prin credință, fără fapte, zic ei. Oare nu auzi ce spune Apostolul Iacob? Credința fără fapte este moartă (cap. 2, 20) precum și faptele fără credință. Deci credința care nu este unită cu faptele bune nu este mântuitoare; căci și diavolii cred, dar nu fac voia lui Dumnezeu.

Ați auzit ce spune marele Apostol Pavel? Acea credință este mântuitoare, care se lucrează prin dragoste. Credință cunoscătoare au și dracii, iar credința lucrătoare o au numai creștinii cei buni. Credința care este împodobită și îmbrăcată cu fapte bune este credință lucrătoare, care aduce mântuire sufletului. Numai credința care se lucrează prin dragoste, numită credință ortodoxă lucrătoare, îl poate mântui pe om.

Deci, să nu vă înșelați cu ideile sectarilor, care vin din sânul Bisericii Protestante, care zic că numai credința, adică "Sola Fide", ajunge pentru mântuire, și ca pot să-și facă de cap, că n-au nevoie de sfat. Sau "Sola Grația", care înseamnă mântuirea prin har. Nu este adevărat!

A zis Apostolul: În dar suntem mântuiți? Da. Dar același apostol care a spus aceasta, a spus și: Toți vom sta în fața divanului lui Iisus Hristos, ca să luăm fiecare după cum a lucrat, după faptele lui. Ai auzit că cere fapte?

Și Mântuitorul spune în Evanghelie: Când va ședea Fiul Omului pe scaunul slavei Sale... și va răsplăti fiecăruia după faptele lui; și în psalmul 61 zice: Că Tu vei răsplăti fiecăruia după faptele lui. Auzi ce le spune lor Hristos? Toată fapta bună sau rea, o va trage Dumnezeu la judecată. Și în multe părți ale Scripturii veți găsi aceasta. Deci, numai credința dreaptă este mântuitoare, dacă este unită cu faptele.

Auzi ce spune Sfântul Apostol Iacob: Dacă ar veni cineva la voi și ar fi goi și lipsiți de hrana cea de toate zilele și v-ar cere ajutor, și le-ai zice: Du-te, frate! Mergi în pace! Dumnezeu să te hrănească; Dumnezeu să te facă sănătos, Dumnezeu să te primească, dar nu i-ai dat nimic, care ar fi folosul? (Iacob 2, 14-17). Ferească Dumnezeu! Dumnezeu putea să-l miluiască fără să-l trimită la tine. Dar l-a trimis la tine să vadă dragostea ta; să vadă credința ta; că tu vrei să-l ajuți, să-l hrănești, să-l primești ca pe un străin în casa ta și să-l adăpi.

Deci, credința ortodoxă unită cu fapta bună este credința mântuitoare. Iar acea credință în care nu-ți pasă de durerea aproapelui tău, este credința stearpă, nelucrătoare și nu aduce mântuire, căci credința fără fapte este moartă.

Credința mozaică
, este credința evreilor primită prin proorocul Moise. Ei nu cred în Iisus Hristos, Mântuitorul lumii, refuzând Legea cea Nouă adusă de El și de aceea prigonesc pe creștini.

Altă credință este credința păgână, a celor ce nu cred în adevăratul Dumnezeu. Cele mai mari religii păgâne sunt: mahomedanismul, budismul, brahmanismul, parsismul, hinduismul, șintoismul etc. Ei se închină la alți Dumnezei, care sunt idoli sau diavoli. Ce zice psalmistul David? Idolii păgânilor sunt argint și aur, lucruri făcute de mâini omenești; gură au și nu vor grăi . .. și celelalte. Deci, cine crede în alți dumnezei și nu se închină Dumnezeului Celui în Treime, Tatălui și Fiului și Sfântului Duh, Dumnezeu care a făcut cerul și pământul, acela are credință păgână.

Credința creștină poate fi uneori superstițioasă, alteori fanatică. Oamenii care cred în vrăjitorii, în descântece, în vise, în vedenii și alte năluciri, aceștia sunt oameni superstițioși și au credința bolnavă sau stricată.

N-ai văzut ce spune Cartea înțelepciunii lui Isus, fiul lui Sirah, la capitolul 34? Precum este cel ce aleargă după vânt și vrea să prindă umbra sa, așa este omul care crede în vise. Că pe mulți visele i-au înșelat și au căzut cei care au nădăjduit în vise. Cel ce crede în vise este asemenea celui ce merge la vrăjitori.

Dar ce este credința fanatică? Credința care nu are la bază dreapta socoteală. Are un elan în toate: postește prea mult, se nevoiește prea mult, o ia strașnic cu postul, cu milostenia, cu lepădarea de sine, cu metaniile și n-are un bilanț, n-are o dreaptă socoteală. Vorba proverbului: "N-o lua lată, că rămâne negrăpată!"

Credința fanatică știi cum este? Cum ai încărca o mașină cu fel de fel de bunătăți și pe urmă i-ai da drumul la o vale mare fără frână. Se duce și unde ajunge, se răstoarnă. Gata! Așa-i credința fanatică.

Nu așa! Toată fapta bună trebuie s-o conducă dreapta credință în Iisus Hristos și dreapta socoteală sau cumpăna dreaptă. Dumnezeiasca Scriptură zice: "Nu te abate nici la dreapta nici la stânga. Calea de mijloc este cale împărătească". Deci, este o credință care nu are echilibru, o credință fără dreapta socoteală se numește fanatică. O ia într-o parte și mai încolo se răstoarnă.

Părintele Cleopa
  #6  
Vechi 01.06.2012, 20:22:42
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laura19 Vezi mesajul
Dar ce este credința fanatică? Credința care nu are la bază dreapta socoteală. Are un elan în toate: postește prea mult, se nevoiește prea mult, o ia strașnic cu postul, cu milostenia, cu lepădarea de sine, cu metaniile și n-are un bilanț, n-are o dreaptă socoteală. Vorba proverbului: "N-o lua lată, că rămâne negrăpată!"

Credința fanatică știi cum este? Cum ai încărca o mașină cu fel de fel de bunătăți și pe urmă i-ai da drumul la o vale mare fără frână. Se duce și unde ajunge, se răstoarnă. Gata! Așa-i credința fanatică.

Nu așa! Toată fapta bună trebuie s-o conducă dreapta credință în Iisus Hristos și dreapta socoteală sau cumpăna dreaptă. Dumnezeiasca Scriptură zice: "Nu te abate nici la dreapta nici la stânga. Calea de mijloc este cale împărătească". Deci, este o credință care nu are echilibru, o credință fără dreapta socoteală se numește fanatică. O ia într-o parte și mai încolo se răstoarnă.

Părintele Cleopa
Asta este partea cea mai interesanta si adevarata. Sunt surpinsa totusi ca insusi parintele Cleopa a observat si afirmat asta. Este greseala cea mai mare, facuta in numele lui Iisus si culmea este ca monahii au tendinta la ea.
In scrierile sale tocmai aceste lucruri m-au socat.

Atentie, asadar! Sa pastram masura!
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
  #7  
Vechi 01.06.2012, 20:25:27
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Asta este partea cea mai interesanta si adevarata. Sunt surpinsa totusi ca insusi parintele Cleopa a observat si afirmat asta. Este greseala cea mai mare, facuta in numele lui Iisus si culmea este ca monahii au tendinta la ea.
In scrierile sale tocmai aceste lucruri m-au socat.

Atentie, asadar! Sa pastram masura!
Foarte just!
In istoria ecleziastica, monahii au fost varful de lance deopotriva al puritatii credintei, dar si al fanatismului religios, stimata doamna, aveti dreptate.
  #8  
Vechi 01.06.2012, 21:05:01
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul

Atentie, asadar! Sa pastram masura!
Intamplator ai dat despre cele redate mai sus , dar sa sti draga Sophia , ca multi dintre Sfintii Parinti ai Bisericii noastre Ortodoxe au lasat invataturi in acest sens . Unul dintre Sfintii mei dragi , de care am vorbit pe acest Topic pe un thread aparte , este Sfantul Ioan Casian
Iata cateva din lucrurile absolut esentiale pe care cred ca ni le transmite Sfantul Ioan Casian despre dreapta socoteala
  • constientizarea insemnatatii centrale pentru viata crestinului a dreptei-socoteli, a formarii discernamantului;
  • accentuarea si exemplificarea necesitatii de a tine calea de mijloc, departe de ispitele de-a stanga, trupesti si lumesti, cat si de cele de-a dreapta, care tin de rigiditatile, de excesele sau de inselarile in trairile si in nevointa duhovniceasca;
  • focalizarea sensibilitatii si a trezviei noastre asupra unor idei, clisee pioase, prejudecati cu aparenta buna, binecuvantata, de virtute

  • denuntarea a numeroase “brese”/”erezii” (nu atat dogmatice, cat privind Viata Duhului) in gandirea noastra, ajungand la descoperirea unei legi duhovnicesti foarte putin cunoscuta si cu totul neluata in seama astazi: ca tocmai de la lucrurile aparent mici si insesizabile, adesea inconstiente, de la ispite ale mintii pe care obisnuim sa le trecem cu vederea, de la conceptii gresite pe care le avem intr-un chip foarte subtil si acoperit incep si marile caderi, marile curse si chiar marile dezastre duhovnicesti in care noi sau cei de langa noi cadem de multe ori… si nici nu mai stim de cand, de unde si de la ce a inceput totul…
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
  #9  
Vechi 02.06.2012, 13:30:46
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Asta este partea cea mai interesanta si adevarata. Sunt surpinsa totusi ca insusi parintele Cleopa a observat si afirmat asta. Este greseala cea mai mare, facuta in numele lui Iisus si culmea este ca monahii au tendinta la ea.
In scrierile sale tocmai aceste lucruri m-au socat.

Atentie, asadar! Sa pastram masura!
Toti parintii si sfintii spun asa, nu doar Parintele Cleopa. Monahii au alte nevointe si alta viata, mai aspra, noi nu putem fi ca ei decat daca ne facem si noi calugari/calugarite. Uite ce scrie un parinte roman de la muntele Athos despre cum trebuei sa se roage mirenii, nu pot face tot ce fac monahii pentru ca sunt in lume: http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...t-obligatorii/
In legatura cu greselile trebuie sa atraga atentia, dar cu blandete si totusi ferm. Si parintele Cleopa era foarte bland, dar ferm, iar sf. Iustin Popovici era foarte dur cu credinta gresita, dar foarte bland cu oamenii, plangea in timpul predicii. Iata ce spunea: La celalalt sa te duci cu pasi de porumbel. Asadar, sa te apropii de el in mod delicat si cu blandete, pentru ca semenul tau are si el fricile si supararile sale. Are si asa destula greutate pe suflet, ca sa-i mai adaugi si tu
http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...utarea-in-cer/
  #10  
Vechi 01.06.2012, 07:40:51
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Deci continuati sa ma insultati direct , cu toate ca am incercat sa opresc difuzarea anumitor informatii care va deranjeaza ! Ma refer la threadul de la topicul de Stiri , dar dvs. si colegii dvs catolici patrundeti pe acest thread dedicat BISERICII ORTODOXE , vorbiti in batjocura , cu aroganta , acuzand dupa bunul plac . Deci , cum se pare nu liniste cautati ci , altceva . In consecinta , veti suporta rodul judecatilor si acuzelor dvs.
M-ati inteles gresit. In consecinta, imi cer scuze, nu s-a vrut nici o insulta. De ce nu puteti accepta ca e bine sa va puneti in locul CELUILALT? Subiectivi suntem cu totii, dar tot cu totii ar trebui sa ne luptam cu asta. Pareti angrenat intr-o frenezie anti-"heterodoxa", si despre asta era de fapt vorba, ca ma asteptam sa fiti deasupra acestui foarte bazal nivel al manifestarii atasamanetului la o cauza. Chiar nu vreau sa imi fac "dusmani", fie si virtuali, si la fel de mult, nu vreau ca oamenii sa ramana cu impresii gresite despre credinta mea; ideea de batjocura/aroganta nu incape, cu siguranta nu in postarile mele sau ale fratilor catolici. Cum foarte corect a pus problema fratele Mihai, nu e crestinesc sa ataci, pentru a n-a oara, la nivel tabloidic, credinta altuia. Da, pedofili, simoniaci, tradatori ai tainelor, masoni infiltrati si alte gunoaie au fost, sunt si vor fi in toate confesiunile, de la nestorieni la catolici si de la ortodocsi la anglicani. Asta nu e motiv de inveninat niste relatiiumane, fie ele si virtuale, si, mai important, de terfelit chipul credintei scumpe fiecaruia din noi. Adica felul in care Il vedem pe Dumnezeu.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Marea inselaciune a sectei adventiste: "moartea pune capat constientei" doctor_faustus Secte si culte 330 03.07.2013 18:09:58
Puterea de a o lua de la capat Alexa12 Generalitati 4 17.12.2012 16:48:18
"Nu ramanem decat cu ceea ce daruim" silverstar Generalitati 10 15.02.2012 12:12:40
Traian Băsescu: Nu rămânem fără electricitate ( Pana cand?) hydro314 Generalitati 0 13.02.2012 20:40:11