![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mihai Copaceanu - Ortodoxie la Oxford. Te-am găsit, Doamne! Mărturiile a 12 englezi convertiți la Ortodoxie
![]() ”Am descoperit pentru prima oară Biserica Ortodoxă în 1952 nu ca pe o ideologie sau o teorie, ci într-un mod concret, prin participarea la rugăciunea vecerniei. După 48 de ani de la acel moment pot să afirm cu toată inima mea că viziunea Ortodoxiei pe care am întâlnit-o la prima mea vecernie din 1952 a fost cea a credinței sigure și adevarate.” (mitropolitul Kallistos Ware - Oxford) ”Dar despre ce este vorba în această carte? Întâi de toate, despre căutarea lui Dumnezeu, a credinței și a sensului vieții. Mai precis despre o căutare a plinătății Revelației, a rugăciunii adevărate și a spiritualității reale pe calea ortodoxă.” (dr. Andrei Levitki, Facultatea de Teologie, Ekaterinburg) http://edituradeisis.ro/opencart/ind...product_id=181
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Amintim ca pana maine, 3 iunie, la Romexpo se desfasoara Bookfest, intrare libera. Sigur veti gasi multe carti bune si ziditoare.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joachim Jeremias, arhim. Vasilios Gondikakis, P. Marko Ivan Rupnik, Nicolae Steinhardt (monahul Nicolae Delarohia), Jean-Luc Marion, Constantin Noica - Cartea fiului risipitor. O parabolp biblică în șase lecturi pentru omul contemporan
![]() Transmisă doar de textul Evangheliei dupa Luca (15, 11–32), parabola cunoscută îndeobște sub numele de „parabola fiului risipitor” este cu siguranță una din cele mai profunde și tulburătoare din câte au fost rostite de-a lungul activității publice de către Iisus din Nazaret. Lecția ei paradoxală a obsedat neîncetat generațiile creștine de-a lungul istoriei Bisericii. Cum înțelege omul contemporan, omul secolului XXI, dincolo de simpla identificare, sensurile acestei parabole, a cărei simplitate face din ea un text inepuizabil? Răspunsul la această întrebare îl pot da cele șase lecturi antologate în prezentul volum semnate de șase personalități teologice și culturale actuale. Diversitatea lor are drept scop realizarea unei simfonii contrapunctice a interpretărilor: un teolog biblic protestant (Joachim Jeremias), doi monahi, unul răsăritean athonit (arhimandritul Vasilios Gondikakis), altul occidental iezuit (P. Marko I. Rupnik), un scriitor-monah, Nicolae Steinhardt (monahul Nicolae Delarohia), un filozof creștin occidental (Jean-Luc Marion) și un filozof român, Constantin Noica. Printr-o lectură obsesivă, veritabil laitmotiv al operei sale, filozoful român a reușit performanța transmutației parabolei biblice într-o parabolă ontologică. În semn de recunoștință pentru acest demers exemplar, care demonstrează fecunditatea speculativă a teologiei și a revelației încarnate, volumul de față se vrea a fi și un modest omagiu adus memoriei filozofului de la Paltiniș. Cuprinsul volumului:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Multumesc Mihai, mi-am pus-o pe wish list. Pentru ca aceasta simfonie a interpretarilor sa fie si mai sublima, propun si eu o a saptea lectura a parabolei fiului risipitor in inedita si fascinanta piesa de teatru in 4 acte, „Hoțul de mărgăritare”, scrisa de Mitropolitul si scriitorul Bartolomeu Anania. Un „margaritar de piesa”, o adevarata bijuterie literara. Cu „trestia lui de scriitor ce scrie iscusit”, mitropolitul a rescris pilda risipitorului intr-o nota artistica de originalitate absoluta. Risipitorul din parabola, pe numele lui Eliabar, are o indeletnicire foarte exotica, e un coborator in adancul oceanului pt. a-i fura margaritarele. Evident, prin metafora aceasta, autorul tinteste mai la adanc, spre profunzimea ontologica a sufletului. Asa ca, sedus inconstient de frumusetile fabuloase ale adancurilor marii, fiul risipitor se incumeta intr-o aventura initiatica in metropola Corint, unde, ațâțat de dorinta de a cunoaste si iscodi, isi va descoperi nebanuitele taine ale afundului sufletesc, insa dupa ce va fi experimentat pe viu ratacirea labirintica a propriului eu pornit in cautarea firii. Adancurile care il atrageau inconstient nu sunt cele ale mării, ci ale propriei firi. Atractia pentru margaritarele mării e doar pretextul inconstient al atractiei pt. comoara ce zace ascunsa in adancurile omului. O astfel de scufundare in adancul nostru de taina, evitand desigur hatisurile inutile, ne propune Inaltul Bartolomeu, pentru a-L gasi acolo pe Daruitorul tuturor comorilor. Va recomand cu drag piesa „Hotul de margaritare” a mitropolitului Bartolomeu Anania , si cu ocazia asta, va anunt ca va fi repusa in scena la Teatrul National din Cluj-Napoca, in data de 15 iunie 2012, de la ora 19.00. Last edited by delia31; 07.06.2012 at 21:14:55. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
O carte fundamentală a iconologiei:
Leonid Uspenski - Teologia icoanei în Biserica Ortodoxă ![]() http://www.librariasophia.ro/carti-T...d-so-5762.html http://cartianastasia.wordpress.com/pachetul-formativ/
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
recomandari editoriale | catalinabalhui | Generalitati | 12 | 13.11.2012 03:04:13 |
aparitii editoriale | gratia47 | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 14.03.2008 23:52:04 |
|