Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.06.2012, 13:28:29
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

DIN TATĂ ÎN FIU
de Predescu Virgil

Hai sus! Cum poți dormi
Când clopotul solemn răsună?
Trezește-te, începe o nouă zi,
Fiule, e ziua ta cea mai bună.

La Altarul Patriei iubite,
Vei merge pe urmele pașilor mei,
Ascultă vocea maicii noastre îndrăgite,
Nu ignora chemarea ei!

Oamenii umplu deja câmpia,
Marele fluviu își adună apele,
Bărbați de care-i mândră România
Vin de peste tot fluturând stindardele.

Spre al Patriei noastre Altar
Iubirea-i face pașii să-și poarte.
Pentru toți patriotismul e jar,
Toți se vor devota până la moarte.

În priviri o flacără îți lucește,
Care place inimii mele de părinte.
Deschide ochii larg, privește,
Spectacolu-i măreț, ia aminte!

Trebuie, pe al Patriei Altar,
Anii tăi tineri să-i dedici.
Îți vei depune ca pe un dar
Primele tale jurăminte aici.

Vei jura solemn și august
În fața României și a mea.
Că vei sluji vitejește și just
Țara, Neamul și Legea.

La al Patriei Altar sfânt
Și cu mâna pe drapel
Vei rosti acest jurământ.
Nici mort nu renunța la el!

Mai sunt jurăminte, firește,
Cerute de tatăl tău și de onoare.
Ceva în tine îți va șopti iubește,
Făcând să-ți bată inima mai tare.

Dar pe al Patriei Altar,
În această zi minunată,
Jură că frumuseții în dar
Îi vei oferi iubirea ta curată.

Dacă o fată frumoasă și cuminte,
Vei ști s-o faci să te iubească,
Ale căsătoriei sfinte legăminte
Cu ea pe veci să te unească,

Iar la al Patriei Altar străbun
Mergeți amândoi să vă uniți
Ca Iisus, cel blând și bun,
Să v-ajute să trăiți fericiți.

După acest eveniment deosebit
Dacă devii la rândul tău tată
Și soția un fiu ți-a dăruit,
Răsplătind iubirea ta curată,

Altarului Patriei străbune
Dă acest rod al dragostei,
În inimă ta ea îți spune
Că fiul tău este și al ei.

Privești această armă curios,
Ea într-o zi va fi în mâna ta.
Când dușmanul va lovi furios
Cu ea în luptă te vei avânta.

Pe Altarul Patriei române
Astăzi arma o vei lăsa,
Atinge-o când Țara îți va spune:
„Ia-o, am nevoie de ea.”

Când timpul, ce curge neîncetat,
Prin efoturi zilnice nevăzute
Trupul îmi va fi ruinat
Și resorturile îmi vor fi frânte,

Lângă al Patriei noastre Altar
Să-mi săpi mormânt.
Oare pierde total al vieții dar
Cine revine în al Țării pământ?
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
  #2  
Vechi 17.06.2012, 18:06:26
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

DIN NOU DESPRE NOI

Un grup etnic care se amestecă semnificativ cu un alt grup etnic își pierde identitatea și nu-și mai poate păstra numele chiar dacă își păstrează limba pe care o vorbește.
Așa s-a îmtâmplat cu toți locuitorii Imperiului Roman care au supraviețuit prăbușirii acestuia și marilor migrații.
Noi suntem singurul popor de origine latină care am păstrat numele de roman.
Străinii ne-au numit și ei tot romani. Valah, vlah, însemnă în slavonă roman.
Ulterior cuvântul roman s-a transformat, prin evoluția limbii, în român.
Dacă nu am fi români nu ne-am fi spus și nu ni s-ar fi spus români.
Conștiința originii noastre romane a fost foarte puternică la noi și pe bună dreptate.

Traian a colonizat Dacia aducând, cum spune un izvor, „mulțimi nesfârșite” (infinitae copiae) din întreg Imperiul Roman (ex toto orbe Romana).
În Dacia, spre deosebire de alte provincii romane, colonizarea s-a făcut sistematic, programatic fiind inițiată chiar de împărat.
Faptul că majoritatea coloniștilor provenea din provinciile imperiului și nu din Italia nu are nicio însemnătate.
Imperiul era în culmea puterii, toate provinciile erau romanizaze și, lucru foarte important, provicialii se considerau ei înșiși romani pentru că aveau aceleași drepturi și oportunități ca italicii. Era o mândrie să poți spune „cives romanus sum” (sunt cetățean roman).
Traian însuși nu era din Italia.
Coloniștii romani din Dacia erau atât de numeroși, că împăratul Adrian, care voia să abandoneze provincia, a fost nevoit să renunțe la idee pentru a nu-i lăsa pe mâna barbarilor.
Coloniștilor li s-au adăugat veteranii legiunilor staționate în Dacia.
Numărul veteranilor a fost și el mare.
În limba română omului în vârstă i se spune bătrân, cuvânt care provine din latinescul veteranus.
Faptul că acest termen s-a impus dovedește frecvența lui și a celor numiți astfel.
Numărul mare al veteranilor se explică prin faptul că procesul așezării lor în Dacia a durat vreme îndelungată, adică tot atât cât au stat și trupele romane la noi.

Dacii au suferit pierderi mari în timpul războaielor cu Traian.
Mulți bărbați au murit în luptă sau au fost capturați și vânduți ca sclavi în imperiu.
După cucerire numeroși daci erau înrolați în armata romană și trimiși în diferite provincii unde după satisfacerea serviciului militar de 20-25 de ani primeau pământ și cetățenie romană. Toți acești daci nu mai reveneau în Țara lor.
Cohors III Dacorum Equitata își avea garnizoana în Macedonia și a participat la o expediție în Mesopotamia.
Vexilatio Dacorum Parthica păzea lângă Tigru și Eufrat hotarul cu parții.
O cohortă de daci e atestată în Britania.
Cei mai mulți dintre dacii rămași în provincia Dacia erau femei, bătrâni și copii și au fost romanizați rapid.
După cum se vede din inscripții după o generație sau cel mult două dacii au adoptat chiar nume proprii romane.
Romanizarea nu s-a limitat la Dacia Romană.
Și restul Daciei era controlat de romani.
În Muntenia, Moldova și Basarabia au existat trupe romane, s-au construit castre, fortificații și drumuri.
Bugeacul, sudul Basrabiei, făcea chiar parte din provincia Moesia Inferioară.
La retragerea legiunior întreaga Dacie era romanizată și peste tot se vorbea latina în varianta ei popualară.

Slavii sunt un grup de popoare care au ca loc de origine Polonia de azi.
Mongolii, în migrația lor, i-au târât după ei și pe slavi care s-au despărțit în trei grupuri mari: slavii de răsărit (rușii, rutenii), slavii de apus (polonii, cehii, slovacii) și slavii de sud (sârbii, bulgarii).
Slavii de sud, pentru a ajunge pe locurile unde trăiesc azi, au trebuit să treacă prin Dacia. Venirea slavilor are loc în secolul al VI-lea când vin și avarii.
O parte din triburile slave au rămas pentru totdeauna în Dacia.
Slavii stabiliți în Dacia au locuit veacuri întregi împreună cu românii și treptat au adoptat limba și obiceiurile românești.
Prin urmare slavii din Dacia au fost asimilați.
Slavii nu au avut un rol hotărâtor în formarea poporului român.
La venirea lor poporul nostru era deja format în cea mai mare parte.

Etnic romanitatea noastră e constituită pe o bază daco-romană.
Avem și sânge dac și sânge roman.

Ideea romanității poporului nostru o găsim pentru prima dată consemnată în scris la cronicarii moldoveni și munteni.

Marele vornic moldovean Grigore Ureche scria despre originea comună, romană, a tutror românilor: „Românii, câți se află locuitori în Țara Ungurească și la Ardeal și la Maramureșu de la un loc sunt cu moldovenii și toți de la Râm (Roma) se trag. [...]
Și locuitorii Țării Românești [...] sunt o seminție cu moldovenii.” (Grigore Ureche, Letopisețul Țării Moldovei, Editura P.P. Panaitescu, București, 1958, p. 134; Cf. și Gândirea social-politică despre unire (1859), Culegere, București, Editura Politică, p. 12.)

Contemporanul său muntean, stolnicul Constantin Cantacuzino, afirmă și el originea comună a tuturor românilor: „Însă rumânii înțeleg nu numai ceștia de aici, ce si din Ardeal, carii înca și mai numeroși sunt, și moldovenii, și toți câți și într-altă parte să află și au această limbă (româna) [...] tot unii sunt. Ce dară pe aceștia, cum zic, tot romani îi ținem, că toți aceștia dintr-o fântâna au izvorat și cură.” ( Ene, Virgiliu; Cronicari munteni, Editura Albatros, București, 1973, pag. 194)

Despre cronicarii Grigore Ureche și Constantin Cantacuzino nu se poate spune, cum s-a spus fără temei despre reprezentanții Școlii ardelene, că ar promova catolicismul.

Ideea principală susținuită de Școala ardeleană e tot originea noastră romană.
Învățații transilvăneni preiau de la cronicarii munteni și moldoveni ideea romanității noastre și o dezvoltă susținând-o cu argumente istorice și filologice.
Figuri importante ale Școlii ardelene, între care se numără și Petru Maior, au creat adevărate monumente culturale și istorice puse în slujba renașterii neamului nostru.
Aceste lucrări au constituit baza teoretică a deșteptării sentimentului național românesc.

Petru Maior arăta: „Deci romanii aceia, la anul de la urzirea Romei 858... trimiși de împăratul Traian, ca să stăpânească satele și orașele, cuprinseră Dacia toată prin Banat până la Dunăre... De la acești stăpânitori ai Daciei romane este acel neam... carii pre limba lor se cheamă romani adică români.” ( P. Maior, Istoria pentru începutul românilor în Dacia, Gherla, 1883, p. 11; Cf. și Antologia Gândirii social-potitice revoluționare și democratice românești, p. 51 -52)

Conștiința latinității noastre, afirmarea ei, ne-au ajutat să ne apărăm de detractorii care au încercat să ne tăgăduiască dreptul de a fi noi înșine și de a trăi în Țara noastră.
Demonstrarea latinității, romanității și continuității noastre a reprezentat „reazimul constant și de nebiruit al unei lupte milenare pentru păstrarea ființei etnice.” (B. Teodorescu, N. Iorga si educația maselor, București, 1967, p.27)

Popescu Angela

Bibliografie
Gheorghe I. Brătianu, O enigmă și un miracol istoric: poporul român, București 1940
Petre P. Panaitescu, Istoria românilor, București, 1941
Constantin C. Giurescu, Dinu C. Giurescu, Istoria românilor din cele mai vechi timpuri până astăzi. ed. a II-a revăzută și adăugită, București, 1972
Academician Constantin Gh. Marinescu, prof. univ. dr. Ion Gh. Marinescu, Originea daco-romană a poporului român în spiritualitatea națională, site-ul DacoRomania
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
  #3  
Vechi 26.06.2012, 00:15:37
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

ROMÂNUL

Una dintre cele mai frumoase figuri ale istoriei Europei e aceea a românului.
El e părintele celui mai dârz Neam din această parte de lume: Neamul Românesc.
Prin vinele lui curge cel mai nobil sânge: sângele dac înfrățit cu cel roman.
Pe tot cuprinsul Țării se pot vedea urmele luptelor pe care le-a dat pentru Pământul lui, pentru Credința lui strămoșească și pentru Neam.

Românul are conștiința misiunii sale, a tainicului său apostalat, a legăturii strânse cu Pământul său.
El e în același timp preot, plugar și soldat.

Preot!
Credința sa arzătoare, zelul său pentru mântuirea sufletului înduioșează inimile cele mai aspre și le întoarce către Dumnezeu.
A fost vreodată preoție mai frumoasă?

Plugar!
În ciuda vitregiei vremurilor el și-a tras întotdeauna drept brazda și a pus în ea sămânța recoltelor viitoare.

Soldat!
Două mii de ani și-a apărat ființa etnică și pământul care-l hrănea luptând cu vrăjmași mai puternici ca el.

Dacă aș fi pictor aș imortaliza pe pânză această nobila figură.
În fundalul tabloului aș picta munții noștri, dealurile noastre domoale și imensitatea câmpiilor noastre.
Mai aproape, lanuri blonde de grâu unduind în bătaia vântului ca valurile mării.
În avanscenă Dunărea cu undele ei albastre strălucind în razele soarelui.
S-ar vedea într-o parte casele unui sat și deasupra lor răsărind modestă turla unei biserici.
În centrul tabloului ar apărea mândru românul cu părul în vânt, încins cu sabia și în mână cu un snop de grâu prospăt secerat.
Aș încerca să pictez această figură emblemantică în așa fel încât să reflecte atitudinea sa de soldat plugar și seninătatea sa de om al ogorului.

Credință, muncă, curaj.
Iată românul.
E un Cincinnatus, soldat plugar devenit creștin.
E războinicul Spartei trecut prin infernul a două mii de ani de istorie potrivnică.

Cititorule român care parcurgi aceste rânduri poți să-ți ridici semeț capul, căci ești urmașul acestui erou.
El și-a îndeplinit cu noblețe misiunea, a ta rămâne de îndeplinit.

Poporul căruia Pronia i-a dat astfel de strămoși, dacă își păstrează credința în Dumnezeu și în forțele proprii, e hărăzit unor fapte mărețe.

Predescu Virgil
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
  #4  
Vechi 30.06.2012, 17:46:39
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

Pasul 1
Adoptarea unei legi care permite străinilor să ne cumpere pământul.

Pasul 2
Golirea României de români prin stimularea emigrării, legalizarea avortului și promovarea perversiunilor sexuale.

Pasul 3
Ocuparea Țării și însușirea resurselor ei.

Vă pare ireal?

Mihail Gheorghe Bujor (Ghebu)
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
  #5  
Vechi 01.07.2012, 22:18:30
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

ONOAREA

Onoarea e unul dintre pilonii de susținere ai existenței noastre individuale și colective.
Ea ne determină să dorim păstrarea respectului față de noi înșine și față de conaționalii noștri.
Ea mai e și o preocupare pentru distincție, un efort de autodepășire, o dorință de măreție.

Onoarea militară e o virtute cardinală.
În numele ei soladații noștri au luptat și s-au jertfit pentru apărarea Țării și a ființei noastre naționale.

Onoarea în activitatea profesională constă, după caz, în respectarea angajamentelor asumate față de clienți, parteneri sau salariați și în îndeplinirea exemplară a obligațiilor de servici.
Ea are ca dimensiuni elementare cinstea și munca făcută cu tragere de inimă.
În numele ei corupția pasivă sau activă, bacșișul, nu sunt acceptate.

Pentru soți onoarea în familie constă în respectarea obligațiilor pe care le au unul față celălalt și față de copii.
Pentru copii onoarea în familie constă în respectarea și ajutarea părinților.

Respectarea angajamentelor, a cuvântului dat e forma de manifestare a onoarei în viața publică.
Fiind vorba de avantaje legate de exercitarea puterii regula de aur a oamenilor publici ar trebui să fie: „Să slujești și nu să te slujești.”

Onoarea la școală îl face pe copil să obțină note bune fără să recurgă la șmecherii.
Ea îi determină pe școlarii din clasele mici să nu le sufle răspunsurile colegilor leneși și pe liceeni să nu-și facă fițuici.
Ea exclude orice formă de furt.

Onoarea în sport constă în a face tot ce poți ca să câștigi dar respectând regulile, deciziile arbitrilor și adversarul.
Nu e cu adevărat o victorie aceea obținută trișând.

În mod general, onoarea e o conceție de viață care înalță omul.
Singura onoare adevărată e slujirea celorlați.

E inacceptabilă lipsa noastră de preocupare pentru distincție, pentru efortul de autodepășire și pentru dorința de măreție, pe scurt pentru ceea ce dă demnitate omului.

Valorile constituie împreună un sistem coerent și sunt, prin urmare, inseparabile.
Reabilitarea sentimentului de onoare nu se poate face fără reabilitarea sentimentelor de curaj, de responsabilitate și de generozitate la nivel individual și a sentimentelor de patriotism, familie și civism, la nivel colectiv.

Efortul nostru de autoperfecționare etică ar trebui să țintească două aspecte:
- promovarea cinstei și refuzul miciunii și al înșelătoriei;
- încurajearea respectării angajamentelor.
Aceast demers ar trebui făcut în funcție de vârsta și mentalitatea celor pe care îi vizăm.

Copii trebuie educați în spiritul cinstei prin combaterea minciunii, a șterpeleli și a micilor înșelătorii.
E un efort care se impune a fi făcut zilnic.
Trebuie să reacționăm de fiecare dată când îi vedem venind acasă cu lucruri care nu le aparțin.
Trebuie totodată să-i învățăm să combată printre colegi înșelătoria școlară, atât de răspândită și care e o pregătire nefastă pentru viața civică.

Va trebui în același timp să-i determinăm să fie credincioși angajamentelor lor, să fie perseverenți la antrenamentele sportive, la repetițiile de la cor, în activitățile la care s-au înscris voluntar.

Pentru că petrec zilnic mai multe ore în fața televizorului să-i facem să-și exerseze spiritul critic în raport cu ceea ce văd.

Să-i determinăm să facă sport arătându-le că respectarea regulilor jocului, a adversarului și a deciziilor de arbitraj este tot atât de importantă în formarea lor ca fortificarea corpului.

Se înțelege dela sine că toate aceste îndemnuri sunt inseparabile de exemplul pe care li-l dăm.
Onoarea se învață, ca toate celelalte, trăind-o.
Exemplul negativ al educatorilor în materie de cinste este cel mai rău dintre lucruri, fie că este vorba de munca la negru, de călătoria fără bilet sau de grosolănie.

În ce privește adulții, dacă le lipsește educația, va fi greu să-i scăpăm de proastele obiceiuri dobândite. Putem totuși să profităm de orice ocazie pentru a ne spune părerile fără să părem neplăcut moralizatori.
În acest domeniu umorul, fermitatea și simplitatea sunt cele mai bune atuuri.

Așa cum unii oameni adună gunoaiele de prin grădinile publice pentru a reduce poluarea, să căutăm să fim artizanii răbdători, zâmbitori și măsurați dar hotărâți ai unei campanii permanente împotriva poluării morale începând cu cei din preajma noastră.

Să încercăm să promovăm adevărul și cinstea în jurul nostru.

Să ne prevenim prietenii asupra diferitelor forme de dezinformare și de corupere.

Să arătăm pericolul lipsei de civism reprezentate de furt și înșelătorie indiferent de formele acestora.

Să arătăm importanța respectării angajamentelor asumate și a cuvântului dat în familie, în muncă, în afaceri, în viața publică.

Să insistăm ca televiziunile să-și asume responsabilități educative. Să le cerem în special să arate nu doar vedete de doi bani ci și personalități care pot deveni modele.

În loc să ne tot văicărim că trăim timpuri nenoricite să căutăm să transmitem valorile în care credem celor în mijlocul cărora trăim.
Ține de convingere și de farmecul personal, dar mai ales ține de ascultarea delicată și răbdătoare a oamenilor pentru a le obține încrederea și a le propune valorile noastre.

Reînnoirea culturii onoarei trebuie să facă parte din viitorul nostru pentru că îl condiționează.

Popescu Angela
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
  #6  
Vechi 15.07.2012, 14:48:49
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

RESPONSABILITATEA

În mod general responsabilitatea e obligația de a răspunde pentru faptele noastre.
Responsabilitatea are mai multe aspecte:
- responsabil e acela care, prin lege, răspunde de pagubele pe care le-a provocat și trebuie să le repare (responsabilitate civilă și responsabilitate penală după caz);
- responsabil e acela care, în virtutea legii morale, dă seamă pentru faptele sale sau pentru acelea ale apropiaților (părinții răspund de copii lor minori);
- responsabil e acela care e cauza voluntară și conștientă a ceva și poartă responsabilitatea morală pentru aceasta (recunoașterea paternității unui copil, de exemplu);
- responsabil e acela care răspunde, ca șef cu putere de decizie, față de cel care i-a încredințat o misiune;
- să fii responsabil mai înseamnă și să acționezi prudent gândindu-te la consecințele faptelor tale.

Responsabilitatea se exercită pe trei nivele:
1. Față de noi înșine.
Fiecare dintre noi e principalul răspunzător pentru corpul său, de unde importanța acordată igienei personale, hranei, odihnei și evitării abuzului de tutun și alcool.
Suntem totodată responsabili de mintea noastră pe care trebuie s-o exersăm și s-o întreținem pentru a o menține trează.
E mai greu să facem unele persoane să înțeleagă responsabilitatea pe care o au față de inima lor pentru că devenim ușor insensibili, de pildă, când e vorba de emisiunile TV degradante.

2. Față de o persoană apropiată.
Această responsabilitate e ușor demonstrabilă în domeniul sexual datorită consecințelor directe ale actului (transmiterea vieții sau transmiterea unei boli).
În domeniul afectiv responsabilitatea e mai delicată dar tot atât de importantă din cauza traumatismelor provocate de despărțiri. Astfel de șocuri pot genera sinucideri.
Responsabilitatea noastră față de o altă persoană e cu atât mai mare cu cât suntem mai legați afectiv de ea.
E o realitate că ambianța actuală desparte practica sexuală de responsabilitățile decurgând din ea, de aici drama avortului, dificultățile mamelor singure și eșecul unor familii unde părinții se comportă iresponsabil cu copiii lor.

3. Față de o colectivitate de care ne ocupăm.
Mai întâi trebuie să facem „ să meargă treaba” ceea ce presupune deja o viziune profesională superioară despre responsabilitate.
E vorba, mai ales, să-i ajuți pe cei din subordine să se realizeze, să se dezvolte.
Un șef adevărat își însufețeste oamenii făcându-i să-și îndeplinească misiunea individual (problemă de competență) sau colectiv (problemă de coeziune).
Această concepție despre autoritate e aplicabilă în toate situațiile.
Să ajuți oamenii să se dezvolte însemnă de asemenea să-i încredințezi fiecăruia responsabilități pe măsura puterilor lui. Responsabilitățile înnobilează.
Aceasta înseamnă să delegi o mare parte din responsabiltatea ta pe principiul subsidiarității (fiecare să facă ce poate și să facă bine).
Să fii responsabil, înseamnă prin urmare, să accepți un risc, să te expui, deci să ai un minin de încredere în tine.
Repetăm, responsabilitatea înnobilează, aceasta explică interesul de a o exercita, de a o căuta fără a viza neapărat puterea.

Responsabilitatea decurge din libertate.
Pentru a alege trebuie să compari lucrurile dintre care trebuie să alegi, să hotărăști ce alegi și să iei decizia în deplină cunoștință de cauză.
E un act în care inteligența și voința intră în joc. Și fiindcă decizia finală e liberă cel în cauză e răspunzător pentru alegerea sa.
O alegere făcută sub constrângere nu poate antrena responsabilitatea.

Fiecare e liber să aleagă ce mod de viață dorește cu condiția ca aceasta să nu-l angajeze decât pe el și numai pe el.
Omul nu e o ființă izolată, el trăiește în societate.
În familie, soțul are responsabilități față de soție, față de copii și față de părinți. La fel și soția.
Viața familială se bazează pe o îmbinare a responsabilităților. Asumarea lor consolidează familia. O familie puternică = o Națiune puternică.
În societate suntem răspuzători pentru fiecare dintre noi.
Răul care afectează o persoană sau un grup poate afecta întreaga Națiune.

În viața publică, legislatorul a stabilit un cod.
Încălcarea legilor e pedepsită și diferite forme de responsabilitate sunt avute în vedere: morale, civile și penale.
Acestea din urmă se referă la pagubele prevăzute de lege cu aprecierea lor de către justiție pentru stabilirea pedepsei.

Tot în viața socială, fiecare cetățean are responsabilități față de Patrie, față de localitatea în care trăiește, față de vecini.
O autoritate se exprimă legitim doar dacă lucrează pentru binele comun.

Responsabilitatea se învață.
Învățarea responsabilității începe în familie, acasă, prin gesturile simple ale vieții de zi cu zi.
Copilul e învățat mai întâi să fie răspunzător față de el însuși, să se spele pe dinți, să-și lege șireturile la pantofi, să traverseze strada pe verde...
Copilul e învățat apoi progresiv să se simtă răspunzător de ceilalți cu care e solidar, adică să strângă masa, să facă cumpărături, să-și ducă fratele mai mic la școală...
Această educație ar trebui completată de școală.
Profesorul ține în mâinile sale soarta Patriei.

Educația pentru responsabilitate e inseparabilă de educația pentru curaj, onoare, generozitate și libertate pentru că omul e indivizibil.

Popescu Angela
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
  #7  
Vechi 30.07.2012, 00:43:49
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

CREDINȚĂ ȘI TENACITATE
de maior (r) Tomescu Vasile

Când ne va veni rândul?
Moartea trece printre noi și mâinile ei sugrumă la întâmplare.
Glonțul se apropie, se duce mai departe sau lovește în plin.
Tot ce putem face e să avem inimile curate și privirea calmă a celor care se sacrifică pentru Țară.
În clipa din urmă nu vom tresări și ne vom da obștescul sfârșit împăcați.
Dacă ne vom întoarce acasă inimile noastre vor avea echilibrul vieții care nu a tremurat în fața morții.
Fie ca soarta să ne găsească întotdeauna puternici și demni!

Iubim totuși viața așa cum iubim cântecul vântului deși e efemer, așa cum iubim culorile serii deși dispar când vine noaptea.
Dar vântul renaște și cântă din nou, iar culorile serii reapar de fiecare dată când apune soarele.
De noi depinde să nu lăsăm nici vântul să se oprească, nici soarele să apună fără să le captăm forțele.

Dragostea de viață e focul inimilor nedomolite pe care nimic nu-l poate stinge.

Când vezi marea coborând liniștită pe nisipul plajei sau întorcându-se calmă spre adâncimile largului nici nu-ți poți imagina teribila izbucnire ce poate veni oricând întunecată, sclipind în lumina fulgerelor, curajoasă și puternică ca și când ar vrea să înece tot pământul.

Dragostea de viață ne dă avânt.
Să trăiești înseamnă să lupți pentru Țara și Neamul tău.

Sunt pe lumea asta atât de multe lucruri murdare, josnice sau urâte că am fi copleșiți de ele dacă nu am purta în noi focul care arde mizeriile, care le distruge și care ne purifică.
Arta sinceră, arta care nu ne împinge la autodistrugere, e salvarea noastră interioară, grădina noastră secretă.
Poezie, pictură, sculptură, muzică, teatru orice numai să evadăm din banal, să ne ridicăm deasupra pulberii care usucă, să creăm măreția în loc să suportăm meschinăria, să facem să țășnească acea scânteie extraordinară pe care fiecare dintre noi o poartă în el și s-o transformăm într-un grandios foc de artificii.
Secole moarte au fost acelea în care sufletele au ezitat în fața unui asemenea efort.
Secole luminoase au fost acelea care au văzut aceste mari lumini sufletești jalonând, dominând epoca.

Singurele bucurii adevărate nu sunt cele primite de-a gata ci acelea pe care le cucerim sau pe care le purtăm în noi.
Restul vine și se duce ca spuma mării, strălucind pe creasta valurilor, fremătând încă o clipă pe nisipul plajei, apoi murind repede sau retrăgându-se spre larg.
Bucuria care se naște din dorința noastră de a trăi și din voința noastră de a lupta e asemenea marii forțe care mocnește și se rostogolește în adâncul mărilor, care țâșnește spre cer și se reînnoiește în fiecare clipă.

Trebuie să privești dintr-o barcuță marea puternică aruncându-și valurile ca pe niște imense piei de leopard, întinzându-se suplă și sclipitoare, ridicându-se ca un foc argintiu sau ca o minunată jerbă de flori albe!
Această viață tumultoasă se întoarce mereu, se avântă iar și iar și nimic până la sfârșitul lumii nu-i va opri elanul.
Așa trebuie să fie inimile noastre, impetuoase, dar asemeni cu această minunată forță ritmată, ordonată, scandată ca un imn etern.

Ziua suntem absorbiți de bietele noastre preocupări adesea banale.
Noaptea însă, imaginația își țese visele, ducându-ne cu ea pe tărâmul fanteziei.
Uneori sunt uimit de luciditatea implacabilă a viselor. Cu siguranță visul poate fi o izbucnire nebună, o fantasmagorie, dar el e și o întâlnire cu popria conștiița și cu primele intuiții. Ne vedem în el așa cum suntem când voința nu e prezentă pentru a ne stăvili slăbiciunile. Știm atunci care ne sunt punctele îndoielnice.
Avem astfel dovada că nu vom putea rezista tuturor încercărilor, că nu ne vom putea purta onorabil decât în măsura în care strunim în noi bidiviul gata s-o ia razna și pe care doar biciul voinței îl poate reține. Dacă voința slăbește totul intră în debandadă.
Nu e examen de conștiiță mai hotărâtor ca visele. Ele ne arată sufletul așa cum e. Sufletul se purifică însă în luptă prin dăruirea de sine. Eliberat astfel el zboară, se avântă și cântă.
Pentru că auzim în noi aceste cântece ale seninătății știm că lucrarea pe care o înfăptuim aici merită sacrificiile pe care le facem.

Suferința e cel mai bun prieten, patetic și angelic, spălând sufletele de orice pată, înălțându-le spre culmi la care au visat adesea.
Înfrângerile sau victoriile personale, succesele sau insuccesele materiale ale fiecăruia trec, se uită, lumini care ard o clipă, fum risipit de vânt.
Esențială pentru noi e marea ardere sufletească fără de care nu înseamnăm nimic.

Totul în viață ține de credință și tenacitate.
Încrederea în noi înșine nu se cerșește, se cucerește. Și cel mai bun mijloc de a o cuceri, e să ne dăruim pentru ceva mai presus de noi, Țara și Neamul.

Ne purtăm toți Crucea.
Trebuie s-o purtăm zâmbind cu mândrie ca să se știe că suntem creștini, că suntem mai puternici ca suferința și că nu ne pasă de loviturile pe care ni le dau dușmanii.
Ce contează suferința dacă am avut momentele noastre de glorie?
Măcar am trăit!

23 septembrie 1942
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ajutati o famile aflata intr-um mare necaz!! gadescum Umanitare 1 24.01.2009 20:48:25