Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.06.2012, 07:39:15
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

PĂCATE CARE SÎNT IERTATE PRIN SPOVEDANIE, DAR NE OPRESC DE LA ÎMPĂRTĂȘANIE

1 Lipsa rugăciunii zilnice.

2 Lipsa postului de miercuri și vineri.

3 Nepostirea în cele patru posturi de peste an.

4 Lipsirea de la slujbele Bisericii.

6
Scandaluri, bătăi, violență. Lovirea părinților.

7
Fumatul și beția.

8
Ceartă/ură veche, stăruitoare.

9
Mărturia mincinoasă.

10
Mutilări (automutilări), crime.

11
Dorința de sinucidere.

12
Responsabilitate morală pentru sinuciderea cuiva.

13
Credința că te poți mîntui și fără Hristos, Maica Domnului, Sfinții Îngeri, icoane, Evanghelie, într-un cuvînt, fără Biserica Ortodoxă.

14
Necredința și îndoiala în credință.

15
Reaua-credință, care pune la îndoială predania Bisericii Ortodoxe.

16
Lipsa Botezului ortodox (fără acesta nu poate fi nici spovedit, nici împărtășit).

17
Trecerea la altă credință.

18
Vrăjitorie, fermecătorie, ghicitorie și căutarea lor.

19
Credința în horoscop, zodiac, astrologie etc. Practicile vrăjitorești și magice, atît “populare”, cît și: bioenergia, radiestezia, yoga, spiritismul, meditația transcendentală, zen-budismul, dianetica, parapsihologia, hipnoza, precum și consultarea celor care le săvîrșesc.

20
Port de amulete, talismane (cuarțuri, cristale, șnururi, brățări), protectoare, vindecătoare.

21
Jocuri de noroc: robingo, loto, loz în plic, ruletă, bridge, wist, remi, table, cărți, zaruri și jocuri mecanice. Și jocuri sportive: biliard, popice și celelalte.

22
Lipsa desei spovedanii, spovedania nesinceră, incompletă (ascunzînd mai ales păcatele trupești rușinoase).

23
Vizionarea filmelor/spectacolelor erotice/horror/terror.

24
Masturbarea.

25
Perversiuni sexuale (relații orale/anale).

26
Pedofilie/homosexualitate.

27
Relații sexuale fără a fi cununat în Biserica Ortodoxă.

28
Relații sexuale cu rudenii după trup și după duh.

29
Relații sexuale cu animale.

30
Folosirea diferitelor metode contraceptive: anticoncepționale, leacuri, băi, păzire, calendar, sterilet, avort, prezervative etc.

31
Copilul mort nebotezat din negrija părinților.

32
Relații conjugale în posturile mici și mari, în duminici și sărbători.

33
Ocupație care se împotrivește vieții ortodoxe: bar, casă de amanet, bordel, sex‑shop, strip‑tease, anchetator la poliție, executor judecătoresc etc.

34
Actorie, muzică, dans; participare/organizare de spectacole și emisiuni distractive etc. (regie, coregrafie, scenografie).
Căci: “Sfinții Apostoli afurisesc pe liriști, pe vioriști, pe jucători și pe toți cîntătorii din organe, zicînd în așezămintele lor: «Dacă vreun bărbat sau vreo femeie care a fost începător de jocuri va veni la credință, sau jucător, sau luptător în priveliște, sau din cei ce cîntă din fluier, sau chitaragiu, sau viorist, sau învățător de jocuri, ori să înceteze, sau, de nu, să se lepede» (Cart. 8, Cap. 32), adică să fie îndepărtați din Biserică“ (Sfîntul Nicodim Aghioritul, în Hristoitia).

35 Sportul. (care vine din și naște grija față de trup, stimularea curviei, a părerii de sine, a trufiei succesului și a cîștigului, riscul sinuciderii în cazul sporturilor extreme: curse diverse, parașutism, alpinism, speologie, cascadorie etc.).

35
Colportaj de publicații sectare, eretice, pornografice.

36
Afaceri necurate, din care au rămas oameni înșelați, pe drumuri, în temniță.

37
Favorizare/îndemn la divorț/avort.

38
Furt (de la oameni, ori din biserică).

39
Neparticiparea (morală, materială) la nevoile (sărăcia, boala) părinților.

40
Neglijarea nevoilor materiale ale familiei.

41
Trafic cu droguri, femei, arme.

42
Neimplicarea copiilor în viața ortodoxă, lipsa exemplului cu fapta și cu cuvîntul.

43
Participarea le experiențe genetice sau de schimbare a sexului.

44
Răpire/sechestrare de persoane.

45
Politică anarhistă, apostată, antiortodoxă.

46
Profanare de biserici, troițe, morminte.
Toate acestea duc la oprirea de la Sfînta împărtășanie, cu canonisire, între 1 și 15 ani (care se adună!).

ORICARE DIN PĂCATELE SPOVEDITE ȘI IERTATE, DACĂ SE REPETĂ, SE SPUN DIN NOU LA SPOVEDANIE, PRIMIND UN NOU CANON.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.06.2012, 09:15:59
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

CE ESTE EREZIA?

- Abaterea de la sfintele dogme ale Sfintei Biserici Ortodoxe.

-
Credința, părerea și propovăduirea că mîntuirea nu este doar în Biserică și că nu e nevoie să fii ortodox ca să te mîntuiești.

-
Credința că - dacă ești creștin, dacă crezi, dacă ești “religios”, credincios, “mistic”, “spiritual” etc., fără a fi ortodox - te poți mîntui.

-
Credința și mărturisirea că te poți mîntui (și) prin “tehnici”, “asane”, “meditații”, “formule” (“mantre”), gnoză, cunoaștere, rațiune, științe, filosofii, concepte, doctrine umaniste (iluminist-idealiste revoluționare și religioase).

-
Credința și afirmarea că Hristos a fost un “mare învățat“, un “mistic”, un “iluminat”, un “înțelept”, un “guru”, un “inițiat” cu puteri paranormale, oculte, vrăjitorești, un “șef spiritual”, un fel de “mare șaman” venit din “ceruri astrale”, ori “strălucită personalitate” a umanității, iar nu Însuși Dumnezeu-Cuvîntul.
CE ÎNSEAMNĂ A FI ECUMENIST?

- A crede și a spune că nu contează “biserica”, religia, credința din care faci parte, că toate sînt bune, că toți avem același “dumnezeu”, dar numit în diferite chipuri, după “tradiții”.

-
A crede și a spune că Vechiul și Noul Testament sînt schimbate, răstălmăcite, falsificate, greșit scrise ori traduse de Sfinții Părinți și de istoricii Bisericii, cu sau fără intenția de a ascunde adevărul înșelînd pe credincioși.

-
A crede și a spune că Biserica nu are, nu cunoaște și nu vestește: adevărul, mila, pacea, dragostea, dreptatea etc., așa cum au fost acestea arătate și lăsate nouă de Hristos la vremea sa, ci că dimpotrivă, ele sînt nesigure și relative în Biserica Ortodoxă.

-
A crede și a spune că Biserica încă nu există (și că Biserica Ortodoxă e doar o parte a “bisericii adevărate” ce va fi “cîndva”), ci se formează în timp, începînd de acum, înaintînd spre viitor, prin urirea tuturor credințelor și religiilor lumii, creștine și păgîne, rămînînd însă fiecare cu credința sa, ca și pînă acum, dar sub o conducere mondială unică.

-
A crede și a spune că Biserica nu e numai una, ci mai sînt și altele, “surori”: catolică, greco-catolică, protestantă, anglicană, baptistă, adventistă etc., uitînd că, precum un singur Hristos există, o singură Biserică avem.

-
A te ruga, a sluji, a te împărtăși la un loc cu ereticii creștini (chiar avînd poruncă de la duhovnic, stareț, episcop).

-
A moderniza Biserica și legile ei (dogme, canoane, tradiții, pravile și rînduieli administrative, juridice, morale), prin reforme înnoitoare hotărîte de instanțe civile și bisericești, după mintea lumii și împotriva rînduielilor ortodoxe lăsate nouă de Sfinții Bisericii.

-
A crede și a spune că important e să “crezi”, să ai “credință” - fără a preciza cum să crezi, ce să crezi, în cine să crezi, ce credință să ai – să fii “bun”, “liniștit”, “pașnic”, “cuminte”, “cinstit”, “harnic”, “muncitor” etc., neștiind că atît ereticii creștini, cît și păgînii au în chip firesc aceste virtuți, fără a fi însă ortodocși, botezați în Biserica lui Hristos.

-
A crede, a susține, a propovădui următoarele înșelări drăcești: spiritism (vorbirea cu morții), yoga, reiki, zen, shiatsu, ki-kong, întemeiate pe credința în reîncarnare, nirvana, karma, suflet cosmic, lumi paralele, civilizații extraterestre, spații astrale, puterea horoscopului (zodiac), bioenergie și radiestezie.

-
A crede și a practica felurite autovindecări: mantre, tratamente naturiste, energia palmelor, antrenarea reflexelor, folosirea cristalelor, pietrelor, culorilor, sunetelor, muzicii, rîsului, hipnozei, stimularea imaginației, a gîndirii pozitive, educarea minții / sinelui / conștiinței, sacroterapiei.

-
A citi publicații ocultist-eretice-sataniste, care popularizează cele de mai sus: Biblia ortodoxă ilustrată, Credința ilustrată, Formula As, Bărbatul As, Femeia As, Magazin, Paranormal, Revista fenomenelor paranomale, Lumea misterelor, Revista misterelor, Dracula;

Precum și cărți de felul acestora: Medicina isihastă, Gîndirea pozitivă, Programul Terra, Apocalipsa decodificată, Metode sfinte și cerești de vindecare și sfînt tratat de medicină, Calea spre desăvîrșire, OZN-uri de pe celălalt tărîm, Fenomenul Valentina, Puterile gîndului, Programați-vă succesul, Divina iubire, Bioritmuri, Îndepărtează frica, Rezolvarea conflictelor, Reiki tradițional, Yin-yang: secrete și rețete, Dezvăluirea aurei, Fenomenul psi – spirit și destin, Psihometria – capacitate paranormală, Fenomene parapsihologice, Hipnoza, Terapia destinului, Reîncarnarea într-o nouă perspectivă, Călătorii astrale etc;

Cărți de demonizare a copiiilor. Colecțiile: Pokemon, Harry Potter, Micul vampir, Ștrumfii și seria Aventurilor baronului Munchausen, Broscuțele ninja etc.;

Cărți fals-ortodoxe:
Epistolia, Visul Maicii Domnului, Talismanul, evangehliile apocrife: după Toma, cea Eseniană, Cartea apocrifă a lui Enoh.

A viziona filme de felul: Stăpînul inelelor, Highlander, Frenkenstein, Secrete și dezvăluirii, Extratereștri, Vrăjitoarele din Salem, Dracula, Cei șapte gladiatori, Un înger pentru May, Formula mortală, Întoarcerea morților, Zombi, Godzilla, Evadare imposibilă etc;

Și desene animate: Omul de tinichea, Omul păianjen, Batman, Frumoasa și bestia, Broscuțe ninja, Vrăjitorul din Oz, Ștrumfii etc.

- A crede și a admira “puterile” marilor vrăjitori contemporani: Gregorian Bivolaru, Mihai Dogaru, Valeriu Popa, “fenomenul” Mudava, Ana Pricop, Desanca, Valentina, Ioan Negrea, Marian Zidaru, Vasile Andru, Mario Vasilescu; și a înșelaților din Biserică: preot Vrăjitoru’ (Liteni-Suceava), preot Daniel Horga (Călugăreni – Suceava), preot Gabriel Nicu (Brănești – Ialomița), ieromonah Ghelasie Gheorghe (Frăsinei – Vîlcea); autori de manuale drăcești: Rudolf Steiner, Alistair Crowley, Alina Simina, Vasile Constantinescu, Lidia Șlesar, Vera Pfeiffer, Maria Kobrileanski, Ion Țugui, Toni Victor Moldovanu, Vanga, Lazarev, Ion Mamulaș, Ruth Berger, Uri Geler, Ted Andrews, doctor Sorin Modreanu-Banat, Dan D. Farcaș, Florin Gheorghită, Ion Hobana, Paramahansa Yogananda, Omraam Mikhael Aivanhov, Wendy Grant.

- A crede și a admira puterile marilor “artiști magicieni”: Jozefini, David Copperfield, precum și altor circari și fachiri.

-
A crede și a spune că toate cele pomenite nu sînt erezii, nici înșelări, ci doar: “adevăr privit din mai multe unghiuri”, “părți ale aceluiași adevăr”, “noi moduri de a percepe adevărul”, “moșteniri culturale și etnice diferite”.

CE ÎNSEAMNĂ A FI ATEU?

- A fi “bun cetățean” (chiar botezat ortodox) în relația cu familia, rudele, pretenii, vecinii, șefii, dar fără a crede în Dumnezeu.
- A fi “instruit”, “învățat”, “cult”, “savant”, “erou al neamului”, “binefăcător al societății”, “luptător pentru fericirea omenirii”, dar nu pentru Hristos, Evanghelie și Biserică.
- A fi “om de treabă”, “educat”, “cinstit”, “onest”, “serios”, “riguros și metodic”, “harnic și priceput”, “bun gospodar acasă și la serviciu”, “curat și ireproșabil în toate”, dar fără să te preocupe Hristos, Biserica, mîntuirea.
- A fi “corect”, “punctual”, “elegant”, “manierat” și “respectuos” cu tot omul, dar fără a te smeri, considerîndu-te om cu păcate, vinovat de multe răutăți și crezînd în Hristos.
- A nu fi deloc credincios, nici măcar cît păgînii, crezînd că nu există decît ceea ce se vede, se aude, se gustă, se pipăie, căzînd așadar în animalitate.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.06.2012, 21:37:40
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laura19 Vezi mesajul
CE ESTE EREZIA?

- Abaterea de la sfintele dogme ale Sfintei Biserici Ortodoxe.

-
Credința, părerea și propovăduirea că mîntuirea nu este doar în Biserică și că nu e nevoie să fii ortodox ca să te mîntuiești.

-
Credința că - dacă ești creștin, dacă crezi, dacă ești “religios”, credincios, “mistic”, “spiritual” etc., fără a fi ortodox - te poți mîntui.

-
Credința și mărturisirea că te poți mîntui (și) prin “tehnici”, “asane”, “meditații”, “formule” (“mantre”), gnoză, cunoaștere, rațiune, științe, filosofii, concepte, doctrine umaniste (iluminist-idealiste revoluționare și religioase).

-
Credința și afirmarea că Hristos a fost un “mare învățat“, un “mistic”, un “iluminat”, un “înțelept”, un “guru”, un “inițiat” cu puteri paranormale, oculte, vrăjitorești, un “șef spiritual”, un fel de “mare șaman” venit din “ceruri astrale”, ori “strălucită personalitate” a umanității, iar nu Însuși Dumnezeu-Cuvîntul.
CE ÎNSEAMNĂ A FI ECUMENIST?

- A crede și a spune că nu contează “biserica”, religia, credința din care faci parte, că toate sînt bune, că toți avem același “dumnezeu”, dar numit în diferite chipuri, după “tradiții”.

-
A crede și a spune că Vechiul și Noul Testament sînt schimbate, răstălmăcite, falsificate, greșit scrise ori traduse de Sfinții Părinți și de istoricii Bisericii, cu sau fără intenția de a ascunde adevărul înșelînd pe credincioși.

-
A crede și a spune că Biserica nu are, nu cunoaște și nu vestește: adevărul, mila, pacea, dragostea, dreptatea etc., așa cum au fost acestea arătate și lăsate nouă de Hristos la vremea sa, ci că dimpotrivă, ele sînt nesigure și relative în Biserica Ortodoxă.

-
A crede și a spune că Biserica încă nu există (și că Biserica Ortodoxă e doar o parte a “bisericii adevărate” ce va fi “cîndva”), ci se formează în timp, începînd de acum, înaintînd spre viitor, prin urirea tuturor credințelor și religiilor lumii, creștine și păgîne, rămînînd însă fiecare cu credința sa, ca și pînă acum, dar sub o conducere mondială unică.

-
A crede și a spune că Biserica nu e numai una, ci mai sînt și altele, “surori”: catolică, greco-catolică, protestantă, anglicană, baptistă, adventistă etc., uitînd că, precum un singur Hristos există, o singură Biserică avem.

-
A te ruga, a sluji, a te împărtăși la un loc cu ereticii creștini (chiar avînd poruncă de la duhovnic, stareț, episcop).

-
A moderniza Biserica și legile ei (dogme, canoane, tradiții, pravile și rînduieli administrative, juridice, morale), prin reforme înnoitoare hotărîte de instanțe civile și bisericești, după mintea lumii și împotriva rînduielilor ortodoxe lăsate nouă de Sfinții Bisericii.

-
A crede și a spune că important e să “crezi”, să ai “credință” - fără a preciza cum să crezi, ce să crezi, în cine să crezi, ce credință să ai – să fii “bun”, “liniștit”, “pașnic”, “cuminte”, “cinstit”, “harnic”, “muncitor” etc., neștiind că atît ereticii creștini, cît și păgînii au în chip firesc aceste virtuți, fără a fi însă ortodocși, botezați în Biserica lui Hristos.

-
A crede, a susține, a propovădui următoarele înșelări drăcești: spiritism (vorbirea cu morții), yoga, reiki, zen, shiatsu, ki-kong, întemeiate pe credința în reîncarnare, nirvana, karma, suflet cosmic, lumi paralele, civilizații extraterestre, spații astrale, puterea horoscopului (zodiac), bioenergie și radiestezie.

-
A crede și a practica felurite autovindecări: mantre, tratamente naturiste, energia palmelor, antrenarea reflexelor, folosirea cristalelor, pietrelor, culorilor, sunetelor, muzicii, rîsului, hipnozei, stimularea imaginației, a gîndirii pozitive, educarea minții / sinelui / conștiinței, sacroterapiei.

-
A citi publicații ocultist-eretice-sataniste, care popularizează cele de mai sus: Biblia ortodoxă ilustrată, Credința ilustrată, Formula As, Bărbatul As, Femeia As, Magazin, Paranormal, Revista fenomenelor paranomale, Lumea misterelor, Revista misterelor, Dracula;

Precum și cărți de felul acestora: Medicina isihastă, Gîndirea pozitivă, Programul Terra, Apocalipsa decodificată, Metode sfinte și cerești de vindecare și sfînt tratat de medicină, Calea spre desăvîrșire, OZN-uri de pe celălalt tărîm, Fenomenul Valentina, Puterile gîndului, Programați-vă succesul, Divina iubire, Bioritmuri, Îndepărtează frica, Rezolvarea conflictelor, Reiki tradițional, Yin-yang: secrete și rețete, Dezvăluirea aurei, Fenomenul psi – spirit și destin, Psihometria – capacitate paranormală, Fenomene parapsihologice, Hipnoza, Terapia destinului, Reîncarnarea într-o nouă perspectivă, Călătorii astrale etc;

Cărți de demonizare a copiiilor. Colecțiile: Pokemon, Harry Potter, Micul vampir, Ștrumfii și seria Aventurilor baronului Munchausen, Broscuțele ninja etc.;

Cărți fals-ortodoxe:
Epistolia, Visul Maicii Domnului, Talismanul, evangehliile apocrife: după Toma, cea Eseniană, Cartea apocrifă a lui Enoh.

A viziona filme de felul: Stăpînul inelelor, Highlander, Frenkenstein, Secrete și dezvăluirii, Extratereștri, Vrăjitoarele din Salem, Dracula, Cei șapte gladiatori, Un înger pentru May, Formula mortală, Întoarcerea morților, Zombi, Godzilla, Evadare imposibilă etc;

Și desene animate: Omul de tinichea, Omul păianjen, Batman, Frumoasa și bestia, Broscuțe ninja, Vrăjitorul din Oz, Ștrumfii etc.

- A crede și a admira “puterile” marilor vrăjitori contemporani: Gregorian Bivolaru, Mihai Dogaru, Valeriu Popa, “fenomenul” Mudava, Ana Pricop, Desanca, Valentina, Ioan Negrea, Marian Zidaru, Vasile Andru, Mario Vasilescu; și a înșelaților din Biserică: preot Vrăjitoru’ (Liteni-Suceava), preot Daniel Horga (Călugăreni – Suceava), preot Gabriel Nicu (Brănești – Ialomița), ieromonah Ghelasie Gheorghe (Frăsinei – Vîlcea); autori de manuale drăcești: Rudolf Steiner, Alistair Crowley, Alina Simina, Vasile Constantinescu, Lidia Șlesar, Vera Pfeiffer, Maria Kobrileanski, Ion Țugui, Toni Victor Moldovanu, Vanga, Lazarev, Ion Mamulaș, Ruth Berger, Uri Geler, Ted Andrews, doctor Sorin Modreanu-Banat, Dan D. Farcaș, Florin Gheorghită, Ion Hobana, Paramahansa Yogananda, Omraam Mikhael Aivanhov, Wendy Grant.

- A crede și a admira puterile marilor “artiști magicieni”: Jozefini, David Copperfield, precum și altor circari și fachiri.

-
A crede și a spune că toate cele pomenite nu sînt erezii, nici înșelări, ci doar: “adevăr privit din mai multe unghiuri”, “părți ale aceluiași adevăr”, “noi moduri de a percepe adevărul”, “moșteniri culturale și etnice diferite”.

CE ÎNSEAMNĂ A FI ATEU?

- A fi “bun cetățean” (chiar botezat ortodox) în relația cu familia, rudele, pretenii, vecinii, șefii, dar fără a crede în Dumnezeu.
- A fi “instruit”, “învățat”, “cult”, “savant”, “erou al neamului”, “binefăcător al societății”, “luptător pentru fericirea omenirii”, dar nu pentru Hristos, Evanghelie și Biserică.
- A fi “om de treabă”, “educat”, “cinstit”, “onest”, “serios”, “riguros și metodic”, “harnic și priceput”, “bun gospodar acasă și la serviciu”, “curat și ireproșabil în toate”, dar fără să te preocupe Hristos, Biserica, mîntuirea.
- A fi “corect”, “punctual”, “elegant”, “manierat” și “respectuos” cu tot omul, dar fără a te smeri, considerîndu-te om cu păcate, vinovat de multe răutăți și crezînd în Hristos.
- A nu fi deloc credincios, nici măcar cît păgînii, crezînd că nu există decît ceea ce se vede, se aude, se gustă, se pipăie, căzînd așadar în animalitate.
Aici insusi autorul acestui articol le-a cam amestecat! Stiu despre lista aceasta de multa vreme. Cum sa-i pui pe parintele Ghelasie Gheorghe, pe parintele Gabriel Nicu si pe parintele Daniel Horga in rand cu Bivolaru?

N-a scapat de ispita in cuvant. Acest articol trebuie citit cu discernamant, caci autorul n-a scapat el insusi de patima urii, din cate se observa.

Last edited by antoniap; 18.06.2012 at 21:47:36.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.06.2012, 22:51:42
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Aici insusi autorul acestui articol le-a cam amestecat! Stiu despre lista aceasta de multa vreme. Cum sa-i pui pe parintele Ghelasie Gheorghe, pe parintele Gabriel Nicu si pe parintele Daniel Horga in rand cu Bivolaru?

N-a scapat de ispita in cuvant. Acest articol trebuie citit cu discernamant, caci autorul n-a scapat el insusi de patima urii, din cate se observa.
Corect, sunt si exagerari.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.06.2012, 23:53:19
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Greu, greu de găsit o cale de mijloc. Văd că majoritatea ortodocșilor de pe forum se plasează la una dintre cele două extreme:
-fie relativistă, de tip "nici toate-ale popii", precum am văzut la sophia, Fani, etc. Alegații din această categorie: prezervativul este moral licit, nu există o poruncă a postului și canoanele în general nu sunt norme, sunt îndrumări facultative.
-fie bigotă, cum se vede aici, de tip "să tragi pârț este păcat de moarte".

Nici așa, nici așa, dragilor ! Dumnezeu ne-a lăsat, fie direct, consemnate în Biblie, fie prin intermediul celor despre care a spus că cine îi ascultă pe ei, pe El Îl ascultă, niște norme clare, a căror transcendere îmbolnăvește sau ucide sufletul, luându-i oxigenul lui care e starea de grație sfințitoare primită la Botez.

Dar nici Dumnezeu, nici apostolii Săi de azi nu vor să ne sufoce în reguli care să ne facă viața un chin încorsetat. Domnul iubește și cultivă lumea, cu frumusețea ei, cu felurimea ei, cu chipurile ei diferite de a-L sluji. El voiește ca unii să urmeze cariera armelor, fiind gata să apere cetatea Lui, ca alții să își cultive trupul plămădit din țărână de mâinile Lui și pe care l-au primit în dar, ca alții să își cultive mintea, care este un dar încă și mai mare. Iată, noi știm că, înainte să ne facă pe noi, i-a făcut pe îngeri. Dar nu i-a pus pe toți în aceeași slujire, nici nu i-a alcătuit la fel, deși cu toții sunt chemați să lucreze și să Îl laude spre mai marea glorie a Lui. Cât ar fi de ciudat ca îngerii gardieni să spună despre serafimii cei cu mai multe aripi că prea cultivă zborul ! Ori serafimii să spună despre arhanghelii care excelează în virtuți militare că săbiile lor nu sunt de la Domnul ! Fiecare, acolo sus, este cu slujirea lui, într-o lume cerească atât de multicoloră ! Tot așa e și cu sfinții. Unii au grijă de una, alții de alta. Nu-i așa că ar fi ciudat ca, atunci când nu știu cum să ajut un bolnav, să mă rog Sfântului Ioan Gură de Aur, iar atunci când îmi doresc ca Dumnezeu să îmi limpezească mintea să înțeleg un pasaj biblic să mă rog Sfântului Pantelimon ? Tot așa e și pe pământ, unde nu sunt toți mitropoliți, nici toți călugări. Unii sunt chemați să Îl laude pe Domnul cu cântecul lor, alții cu arta lor plastică, alții să arunce o lumină asupra Creației prin știința lor, alții să arate performanțele trupului uman prin sportul lor, ori să Îi apere Ierusalimul prin spada lor, ca atleți ai lui Cristos.

Ce multă deosebire este între legile făcute de Dumnezeu și legile făcute de oameni ! Le recunoaștem ușor unele de altele: legile lui Dumnezeu sunt puține, sunt scurte, sunt simple, oricine le poate înțelege. Și oricine le poate respecta cu un foarte mic efort. De ce să ridicați garduri raiului, acolo unde Dumnezeu nu le-a pus. Pe gardul iadului scrie: "lăsați orice speranță, voi ce intrați aici!", dar pe gardul raiului nu scrie: "lăsați orice speranță, nimeni nu poate intra aici!". Dacă în perioada vechiului Testament omul era amenințat mai mult de idolatrie și nimic nu-L mânia pe Domnul ca acest păcat, vedem că în Noul Testament omul e amenințat de fariseism mai mult decât orice, până acolo încât Blândul Isus vituperează și trece la registrul ocărilor vorbind cu fariseii. Să nu ajungem și noi să credem că mântuirea stă în numărul de catisme spuse dimineața, nici că un creștin care nu face sport este un creștin mai aproape de Dumnezeu !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.06.2012, 01:59:42
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Greu, greu de găsit o cale de mijloc. Văd că majoritatea ortodocșilor de pe forum se plasează la una dintre cele două extreme:
-fie relativistă, de tip "nici toate-ale popii", precum am văzut la sophia, Fani, etc. Alegații din această categorie: prezervativul este moral licit, nu există o poruncă a postului și canoanele în general nu sunt norme, sunt îndrumări facultative.
-fie bigotă, cum se vede aici, de tip "să tragi pârț este păcat de moarte".

Nici așa, nici așa, dragilor ! Dumnezeu ne-a lăsat, fie direct, consemnate în Biblie, fie prin intermediul celor despre care a spus că cine îi ascultă pe ei, pe El Îl ascultă, niște norme clare, a căror transcendere îmbolnăvește sau ucide sufletul, luându-i oxigenul lui care e starea de grație sfințitoare primită la Botez.
Gasesc descrierea facuta userilor nepotrivita, personal nu ma regasesc in categoriile pe care le-ati descris mai sus si cred ca nici alti useri. Articolul postat prezinta un punct de vedere, nu ceea ce a stabilit Biserica Ortodoxa intr-un Sinod oficial. Un mare Parinte ortodox, Parintele Serafim Rose isi indemna ucenicii sa mearga la teatru "pentru a-si imbogati afectivitatea si a intelege mai bine natura umana". Dau link catre o impresionanta convertire, care ne ajuta sa intelegem ca Dumnezeu lucreaza in mod nestiut si neinteles de multe ori de catre noi oamenii.
http://viatalatara.wordpress.com/200...ite-americane/
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.06.2012, 08:41:27
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

interesanta e si cartea:OCCIDENTALI CONVERTITI LA ORTODOXIE:

http://www.scribd.com/doc/62675341/R...i-La-Ortodoxie
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.06.2012, 09:33:30
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Articolul pe care l-am postat nu este dogma sau canon, deci nu trebuie considerat litera de Evanghelie. Sunt niste sfaturi, indrumari. Personal, am apreciat majoritatea sfaturilor, unele din ele lasand loc de interpretari. L-am postat din doua motive: sa cunoasca oamenii aceste sfaturi si sa ia ce e mai bun din ele, si sa fie discutate/dezbatute-sfaturile,ideile, si nu oamenii- din punct de vedere ortodox, nu laic.

Arta in sine poate fi si rea si buna. Multi considera canterete gen Lady Gaga, Rihanna etc. artiste. Filme pline de ocultism, violenta, erotism etc sunt considerate arta. Sunt piese de teatru paganesti, eretice, ocultiste etc. Arta poate fi creata si din vicii si patimi. Si muzica clasica se poate impartii, in buna si rea. Arta de calitate este din ce in ce mai putin bagata in fata, daca stai sa te gandesti.

Eu stiu ca tablourile nu se pun pe acelasi perete cu icoanele. Pe peretele din est se pun doar icoanele, cadela etc., iar tablourile pe ceilalti pereti. Indemul sa nu pui afise cu cantareti,extraterestri,batman etc. eu il consider bun, caci fara sa vrem facem idoli din aceste personaje. Poate gressesc.

Cu sportul este cu dus si intors. Multi ajung sa faca din sport un idol sau sa faca culturism/fitness ptr. corp, nu ptr. sanatate/dezvoltare/relaxare. Adunari sportiva..eu de ex.nu as duce copiii pe stadion la meciuri de fotbal-s-a vazut cat circ se poate face acolo. De cele mai multe ori sportul de performanta-gen gimnastica,atletism etc. formeaza oameni mandri, preocupati sa fie primii si cei mai buni si, evident, trebuie sa aibe grija f.mare de corp. Nu zic ca nu sunt crestini care sunt sportivi de performanta sau actori/muzicieni, caci sunt, insa este f.greu sa fii ortodox practicant si ispitele sunt mari. Din aceasta cauza cred ca oamenii sunt sfatuiti de duhovnici sa nu faca cariera din sport/actorie/muzica.

Autorul a zis sa nu citim anumite reviste/zire/carti. Unii poate sunt mai slabi si se smintesc usor si decat asa, mai bine nu citesc deloc unele reviste/ziare/carti. Daca stii sa te feresti si poti sa iei doar ce e bun, iar ce e rau nu te atinge/ispiteste, atunci poti citit. Insa cand vine vb. de copii e mai dificil, caci ei nu isi dau seama mereu ce bun si ce e rau. Unele carti nu sunt ptr. copii de gimnaziu, sunt ptr. liceeni sau studenti etc.

Televizorul nu e bun in general. Este adevarat ca nu poti sa il feresti pe copil toata viata lui de televizor, insa cand el este mic, atunci creierul sau se dezvolta, iar televizorul incetineste dezvoltarea naturala a creierului. Nu o spun eu, ci specialistii: romani, rusi, germani, englezi etc. Cel mai slab efect este atunci cand copilul urmareste impreuna cu parintii si se discuta ce e la tv. Eu cred ca copilul poate sa traiasca fara tv/calculator cand e la gradinita sau in scoala primara, apoi se poate introduce putin. Doar nu lasi copilul de 1-2 ani la tv. Oricum, mai mult de 40-60 de minute/zi (vb.de timpul liber, nu de job) nu este bine sa folosesti televizorul/calculatorul. Eu nu am avut mobil, cablu tv si internet decat dupa ce am intrat la liceu. Nu au vrut ai mei. Dupa ce am avut internet, calculatorul nu era la mine, era in camera de zi, ceream voie sa il folosesc, si stateam doar atat cat ma lasau ai mei, nu de capul meu. Apoi, ne duceam destul de des la bunici, unde nu era nici tv cu cablu, nici net. Nu eram singura, mai multi prieteni de-ai mei nu au avut tv si net pana sa intre la liceu. Eram nemultumita atunci, dar acum le zic multumesc! parintilor mei caci pot sta fara net si tv si nu simt nici un gol, nu ma simt singura/izolata fara aceste aparate. Acesta este punctul meu de vedere, poate altii gandec diferit. Cand o sa am casa mea, ma gandeam sa nu imi iau televizor si am sa procedez cu copii mei cum au procedat si ai mei cu mine in privinta tv-ului,mobilului si a netului. Dar asta sunt eu, nu zic ca altii trebuie sa faca/gandeasca la fel.

Agresiunea virtuala - Influenta televizorului, calculatorului asupra copilului (documentar rusesc,tradus in romana)

Efectele TV asupra copiilor


Formatarea si programarea creierului uman prin televizor AUDIO

Schizofrenia si televizorul

Problemele de atentie

Informatia prin TV este furnizata direct in subconstientul maselor

Este vizionarea TV un comportament religios?

Televizorul - templu al lumii moderne

Depinde ce se intelege prin joaca. Un copil de gradinita/scoala primara poate sa faca si altceva in afara sa se joace. Pot fi invatati sa aibe grija de camera lor, sa faca ordine, sa spele un vas, sa stanga si sa puna masa, atat cat pot ei. Poti transforma aceste activitati in joaca ptr. ei ca sa fie mai placute, dar nu e acelasi lucru ca atunci cand se joaca cu masinutele, roboti etc. non-stop. Programul copilului se schimba si se adapteaza in functie de varsta. Autorul articolului nu a zis ptr. ce categorie de varsta sunt sfaturile sale, ci a zis in general. Copil este si cel de 5 ani si cel de 10 si cel de 12. Se poate aplica sfatul autorului la categoria de varsta potrivita. Personal nu stiu cum e sa te scoli in joaca si sa te imbraci in joaca, eu nu am fost invatata asa. Fiecare parinte isi educa copilul cum crede mai bine.

Eu am citit si am ca ghid indreptarul de spovedanie al Pr.Cleopa, al Sfantului Valeriu Gafencu si al Pr.Nicodim Mandita. In toate cele trei indreptare unele chestiuni laice, care sunt considerate normale, sunt trecute ca si pacate. Am citit/ascultat duhovnici care erau/sunt impotriva teatrului,muzicii laice etc. -sunt destui- dar si duhovnici care nu erau/sunt impotriva, dar indemnau sa avem grija ce ascultam,vizionam etc. Omul alege ce este mai bine ptr. el si care sfat i se potriveste mai bine.

Legat de preotii trecuti in lista. Personal nu ii cunosc si nu prea stiu de dansi, deci nu ma pot exprima la subiect, insa in general stiu ca exista si preoti care au cazut in erezie, iar sfaturile duhovnicilor si a Sfintilor Parinti este sa ne ferim de cei care invata gresit, indiferent ca e mirean,preot, ierarh. Oricum, duhovnicul se alege cu mare grija si cu rugaciune. Cand esti sfatuit sa te feresti de anumite persoane nu este neaparat ura, ci grija. Depinde fiecare cum interpreteaza.

Distractiile din post si in afara lui. Daca de ex., reuniunea de 25 de ani de la terminarea liceului cade in post iar in meniu este si mancare de post, te duci? Sau reuniunea in sine nu e buna? O adunare de famillie si prieteni cu mancare, povesti, rasete etc. este rea sau buna? Daca nu este rea in general, se poate face in post sau doar inafara lui? Spectacol de balet in mijlocul Postului Mare sau in orice zi de post. Te duci sau nu? Intreb numai, ca sa ma dumiresc.

Fiecare face cum considera el si cum il indeamna duhovnicul sau- ce e bine ptr. unii, ptr. altii poate fi simteala etc. Nu stiu de ce este un lucru normal sa ii judecam,criticam si sa radem de cei care aleg sa aibe o viata mai stricta/simpla/mai putin lumeasca. Poate unii gresesc sau exagereaza, insa nu este dreptul nostru sa radem de ei, sa le punem etichete si sa ii judecam. Daca sunt persoane care se simt bine fara teatru,muzica,dans etc. este ceva gresit din punct de vedere ortodox? Nu zic ca e bine asa sau asa, ci ma intreb de ce se rade si se arata cu degetul catre persoanele care aleg sa traiasca diferit fata de majoritatea, cand nu este treaba nimanui cum traieste o persoana. Una e cand discuti ideea in sine de a merge la teatru ori ba, alta e cand te iei de oamenii care aleg sa nu mearga la teatru si tu consideri ca este ceva normal. Se poate dezbate si fara a judeca,carti.

@antiecumenism Multumesc ptr. link. E chiar f.interesanta cartea. Pacat ca in Canada nu a prins inca asa tare ortodoxia cum a prins in SUA. Sau poate n-am apucat inca sa descopar.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.06.2012, 12:07:39
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Greu, greu de găsit o cale de mijloc. Văd că majoritatea ortodocșilor de pe forum se plasează la una dintre cele două extreme:
-fie relativistă, de tip "nici toate-ale popii", precum am văzut la sophia, Fani, etc. Alegații din această categorie: prezervativul este moral licit, nu există o poruncă a postului și canoanele în general nu sunt norme, sunt îndrumări facultative.
-fie bigotă, cum se vede aici, de tip "să tragi pârț este păcat de moarte".
Ati fost influentat si de cei ce au interpretat textul fara sa fie exact ce spunea textul.
In primul rand urmarirea pieselor de teeatru, film si altele era la sectiune apentru copii. E evident si pentur noi ca e un lucru pozitiv recomandarea, si la tv s-a facut diferentierea pe categorii de varste la filme.
In al doilea rand unele sfaturi sunt luate din vechile canoane. In trecut, mai ales antichitate, sportul era vazut mai mult ca o dezvoltare a corpului si muschilor, azi nu mai e chiar asa. Intrecerile sportive erau tinute cu alteti dezbracati complet, si pentru a-si arata muschii.
La fel, piesele de teatru nu erau ca cele de azi (desi acum incep sa se apropie). In general prezentau si scene despre religiile pagane. Dar chiar si azi multi acori si actrite trebuie sa joace tot felul de roluri, mai ales in epoca noastra. Si nu intotdeauna are posibilitatea de a refuza un rol. Cum e sa joace cineva in piesa blasfemiatoare a lui Pippidi? Sau in piese in care trebuie sa injure, sa faca tot felul de tampenii, sa joace goi, etc. Sau chiar sa se sarute cu diverse persoane, multi actori s-au cuplat dupa ce au jucat intr-un film impreuna.
Am fost si eu surprins sa citesc mai demult ca inainte, chiar in Romania, meseria de actor era considerata ceva foarte jos, parintii se impotriveau ca un copil sa se faca actor de teatru (sa zicem pana acum 100 de ani).
Reply With Quote
  #10  
Vechi 18.06.2012, 12:27:17
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laura19 Vezi mesajul
Ocupație care se împotrivește vieții ortodoxe: bar, casă de amanet, bordel, sex‑shop, strip‑tease, anchetator la poliție, executor judecătoresc etc.
Stați că am mai găsit ceva, vedeți ce am bolduit mai sus.

Deci, a fi polițist și a lucra în serviciul judiciar (căci la asta cred că se referă sintagma "anchetator la poliție") este o ocupație necreștină ?!!!!!

Ștrumfii sunt neortodocși, sataniști ?! Actoria, muzica, dansul și sportul sunt necreștinești ?!! Speologia este păcat și duce la oprirea de la Împărtășanie ?!!!! Etc. Etc. Etc.

Last edited by MihaiG; 18.06.2012 at 12:31:34.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Program duhovnicesc iosif Generalitati 19 23.10.2012 00:52:02
Program Manastirea Ghighiu AGabriela Generalitati 0 19.07.2012 15:20:12
PROGRAM la BISERICA cristinalex Biserica Ortodoxa Romana 7 18.01.2011 14:14:58
Conversatie intre un crestin ortodox si un cautator sincer al credintei ortodoxe orthodoxia.i.thanatos Despre Biserica Ortodoxa in general 84 16.07.2010 15:57:35
Program pelerinaje laurschepsis Stiri, actualitati, anunturi 0 12.07.2010 18:25:33