![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Am uitat sa mentionez cea mai uimitoare contradictie legata de bilocatie. Daca o persoana se afla in doua locuri in acelasi timp unde se afla sufletul lui, are doua suflete?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://catholicism.org/the-miracle-o...t-michael.html Pe de altă parte, "uimitoarea contradicție" pe care ați descoperit-o pare să releve o uimitoare concepție pe care o aveți dumneavoastră; deci: credeți că sufletul este localizat fizic ?! Și încă o problemă: faptul că legați atributul omniprezenței lui Dumnezeu de noțiunea de panteism este cel puțin interesant... Citat:
Citat:
Citat:
Această afirmație prezintă mai multe probleme. În primul rând, ar putea fi foarte ușor inversați termenii, ceea ce nu ar face-o mai adevărată, dar ar releva că de fapt ne aflăm în fața unui refuz de a discuta. Pe de altă parte, ea intră în contradicție cu starea de fapt, în ceea ce vă privește, pentru că, pe de o parte, insistați să răspundeți userilor catolici de pe acest forum, iar pe de altă parte aveți mii de postări pe forumul catolic. Last edited by MihaiG; 02.07.2012 at 14:12:50. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In primul rand nu e o lamurire, ci se cauta niste explicatii. Chiar spune ca doar Dumnezeu stie. De fapt nu stiu ce sa creada, spun ca ar trebui ca sa fie si sufletul acolo unde se afla corpul. Isi spun apoi pararea, ca poate cu Padre Pio se afla doar o parte a sufletului, cea senzitiva, o parte intelectuala a sufletului s-ar fi aflat cu celalalt corp. Sau o alta explicatie, ca un corp este lipsit de suflet, dar conservat fara sa moara. Explicatia a doua nici nu corespunde interpretarii catolice, pentru ca in unele bilocatii ambele aparitii se manifesta activ, nu e in repaus una din ele. Apoi se aduc explicatii din filozofia lui Aristotel, care bineinteles ca a explicat in sens pagan acest lucru. Asadar concluzia din articol este ca nu stiu care e explicatia. Dar si multi teologi catolici contesta bilocatia, primul citat l-ati dat din Enciclopedia catolica. Tot acolo, la final scrie ca "Regarding the absolute possibility of a body being present circumscriptively in more than one place, St. Thomas, Vasquez, Silv. Maurus, and many others deny such possibility." "Scotus, Bellarmine, Francisco Suárez, DeLugo, Franzelin, and many others defend the possibility of circumscriptive replication." Urmatoarele doua pasaje tin de necunoasterea de dvs. a termenilor. Nu am timp sa va explic de fiecare data toata invatatura crestina, cautati pe ent cand va este neclar ceva, asa fac si eu cand am nevoie. Si eu am timpul limitat, nu va pot explica de fiecare data. Citat:
Am dat la Sinoade pan-ortodoxe Sinodul din Constantinopol, 1755: "Biserica noastra sfanta, soborniceasca si apostoleasca este singura si unica [Biserica], si [la fel] Tainele Ei, prin urmare si dumnezeiescul Botez, primim tainele ereticilor, cate sunt savarsite nu precum Duhul Sfant a randuit sfintitilor Apostoli si precum Biserica lui Hristos face pana astazi, ci fiind gaselnite.." Citat:
Eu v-am spus ca la dvs. apar niste probleme pe care nu le-am avut nici cand am discutat cu atei sau neoprotestanti. Pe langa faptul ca aveti o conceptie diferita, catolica, in plus aveti darul de a va preface sau chiar a nu intelege ceea ce vi se scrie (cum a fost cazul cu sf. Maxim, dar e doar un singur caz, ultimul). Si, in plus, nici nu aveti cunostintele necesare, dar va comportati ca si cum dvs. le-ati avea si nu cei ce chiar le au, ii mai si trageti la raspundere. Aceste trei puncte sunt. In caz ca nu ati inteles esenta mesajului, ideea principala este ca si unii din teologii catolici neaga bilocatia fizica. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Problema dumneavosatră este că atunci când încercați să contestați existența minunilor în alte Biserici recurgeți la o modalitate de argumentare fundamental atee.
Bilocația, spuneți, nu este posibilă pentru că încalcă legile naturii. Păi, domnule, exact așa argumentează ateii, și este o contradicție fundamentală, pentru că o minune exact asta înseamnă: că se depășesc legile naturii și se întâmplă un lucru care din punct de vedere natural este imposibil. Pe de altă parte, în calitate de creștin, este oarecum absurd că doriți să îi impuneți lui Dumnezeu limite în ce privește modul în care El înțelege să săvârșească minuni. Ceva de genul "Doamne, minunea asta poți s-o faci, dar minunea asta nu". Absurd (și hulitor). În ceea ce privește faptul că teologi catolici au formulat puncte de vedere diferite cu privire la subiect, acest fapt este normal și sănătos; doar cu privire la acceptarea adevărurilor de credință și respectarea legilor Biserica impune credinciosului, iar în ce privește teologia, aceasta este vie, se dezvoltă, sunt puncte de vedere, dezbateri etc. În ce privește bilocația, chestiunea este relativ simplă, deoarece nu vorbim despre o multiplicare a trupului, (nu au existat, concomitent, doi Padre Pio) ci de prezența aceluiași individ în două puncte spațial-temporare diferite. După cum vedem din citatul pe car l-am dat în engleză, o posibilă, și pertinentă explicație ar fi aceea că prin bilocație se modifică atributele relaționale spațiale ale trupului fizic al omului (ceea ce este împotriva legilor naturii așa cum le cunoaștem noi, îndreptățindu-ne astfel să vorbim despre un miracol) dar nu se multiplică substanța sa materială. Mi-ați rămas însă dator cu un răspuns: din punctul dumneavoastră de vedere, sufletul are o localizare spațială ? Revenind la paralele neavenită pe care o faceți între bilocație și panteism, sau "împrumutarea atributului ubicuității divine", despre care pretindeți că BC o invocă drept explicație, deși nu ați arătat unde, după aceeași logică am putea spune că darul înaintevederii despre care se vobește în BO se explică prin împrumutarea atributului omniștienței divine. Last edited by MihaiG; 02.07.2012 at 16:38:49. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai sunt persoane care dorind sa ramana la conceptiile lor (de obicei cei ce au conceptii ecumeniste) spun ca nu stim noi adevarul si cunoastem in parte sau se folosesc de expresia la Dumnezeu totul este posibil. Eu nu am spus ca bilocatia incalca legile naturii, pentru ca orice minune incalca partial legile naturii. Eu am spus ca incalca invatatura crestina, adica adevarul. Si in domeniul dogmelor, nu poate fi o dogma care sa contrazica o alta dogma sau invatatura, de aceea spunem ca invatatura ortodoxa este perfecta, infailibila. In cazul acesta am aratat ca bilocatia nu e minune divina, daca ar fi fost divina ar fi fost in consens cu invatatura crestina revelata. Dar la fel spun si catolicii, unul din criteriile de cercetare a unei minuni este sa fie in consens cu invatatura BC. In cazul bilocatiei chir teologi catolici spun ca nu e, dar aparand la sfinti se incearca o armonizare. Cum s-a vazut, nereusita. Citat:
Iar explicatia ca nu e multiplicat corpul e acelasi lucru, tot ubicuitate este. Nici Dumnezeu nu are trup material, e Duh. La celelalte intrebari am raspuns in mesajul adresat Deliei. Am spus de panteism si ubicuitate pentru ca in panteism divinitatea e in toata creatia, de aceea ubicuitatea divina e si la alte fiinte, ca in bilocatie. Dau tot pasajul cu teologii catolici de pe newadvent. In link-ul dat de dvs. persoana care a scris articolul contrazicea afirmatiile unui preot catolic. "Regarding the absolute possibility of a body being present circumscriptively in more than one place, St. Thomas, Vasquez, Silv. Maurus, and many others deny such possibility. The instances of bilocation narrated in lives of the saints can be explained, they hold, by phantasmal replications or by aerial materializations. Scotus, Bellarmine, Francisco Suárez, DeLugo, Franzelin, and many others defend the possibility of circumscriptive replication. Their arguments as well as the various subtle questions and difficulties pertinent to the whole subject will be found in works cited below." |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
E un pseudo-contraargument impotriva bilocatiei. Eu n-as miza pe el. Nu sufletul este circumscris, limitat de trup, ci invers, trupul ii este supus. Sufletul nu poate fi limitat de localizarea geografica a trupului. El nu e inchis in trup, ca intr-un spatiu de unde nu poate transcende, ci mai degraba, trupul limitat se afla inlauntrul sufletului ca intr-un fel de halou (ca sa zic asa). Dupa ce Dumnezeu l-a facut pe om din tarana, „a suflat asupra lui suflare de viata si s-a facut omul intru suflet viu”. Prepozita aceasta - „intru” - e foarte importanta pt. a nu cadea in diverse opinii bizare. Mitropolitul Bartolomeu traduce corect expresia din Septuaginta „eis psychin zoosan”, folosind prepozitia „intru”. In greaca, „eis” inseamna si „intru” si „spre o directie”. Neignorând semnificatia acestei prepozitii, intelegem mai bine ca omul modelat din materie a fost invaluit si pe dinauntru si pe dinafara cu suflarea Lui. Suflarea Lui a fost absorbita si inlauntrul trupului material de unde iradiaza in afara, dar in acelasi timp il si invaluie in exterior, nefiind astfel limitata de trup ca intr-un spatiu de unde nu poate iesi. Tocmai de aceea ne-a facut Dumnezeu din materie si suflarea Lui, pt. ca prin suflet sa transcendem limitarile materiale si sa tindem spre directia Sa. Prin urmare, sufletul cuiva nu poate fi limitat in tinderea lui de locatia geografica in care se afla trupul. E putin offtopic cu discutia de aici, am vrut doar sa spun ca ideea care ti se pare asa uimitoare, nu poate fi un contraargument pt. bilocatie. Last edited by delia31; 02.07.2012 at 20:22:38. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bravo, frumos contra-argument.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dati-mi va rog exemplul in care ingerul cazut apare ca urmare a invocarii lui Dumnezeu de catre un drept credincios.
In exemplele date din vietile sfintilor, ingerul cazut apare din senin si nicidecum prin invocatia lui Dumnezeu, iar rugaciunea facuta Domnului Iisus ii face sa dispara. Deci invocatia lui Dumnezeu nu prea este suferita de acestia. Pe langa asta, nu este explicat de ce acela care se indoia a crezut pana la urma la o simpla porunca a aceleiasi vedenii, de ce nu putea fi tot diavolul? Am vazut ca ati subliniat cuvantul "prezicere". Eu nu am dat nici un exemplu de prezicere, este clar ca o prezicere la loto, a vremii sau mai stiu eu ce care nu-i de folos omului nu vine de la Dumnezeu. Eu am dat un exemplu in care a fost evitata afectarea/omorarea din nestiinta a unui copil de 6 saptamani. Nu este acelasi lucru cu prezicerea, acesta este roada buna in timp ce prezicerea nefolositoare omului este roada rea. Iar daca un ortodox se roaga lui Dumnezeu sau unui sfant pentru vindecare de exemplu, iar dvs. spuneti ca raspunsul il poate primi de la diavol, cum poate fi el atat de sigur ca vindecarea vine totusi de la Dumnezeu? Iar minunea translatiei exista in Biblie? Cine face aceasta minune cum poate fi sigur ca este de la Dumnezeu? Si o alta intrebare la care inca nimeni nu mi-a raspuns: care sunt cele 7 Biserici drept maritoare din profetia Sf. Serafim de Sarov data in vis Sf. Ioan de Kronstadt? Si legat de aceasta: avand in vedere ca venirea Domnului este precedata de vestirea Evangheliei pe tot pamantul, aceste 7 Biserici drept maritoare se vor extinde pe intregul pamant? Iar daca Evanghelia predicata de toti ceilalti crestini mult mai numerosi este falsa, cum se explica faptul ca Domnul nu a prevenit de raspandirea unei false Evanghelii in toata lumea? El a vorbit doar de prooroci mincinosi care vor incerca sa insele, dar nu de o falsa Evanghelie care sa o depaseasca, si inca atat de mult, pe cea adevarata. Plus ca Evanghelia este totusi aceeasi, doar oamenii se bat pe interpretari si acest site este o dovada a faptului ca nici macar ortodocsii nu sunt deacord intre ei in toate interpretarile, ca nu este chiar atat de clar si bine-stiut totul. Iar daca s-ar face sondaje in populatia generala ortodoxa, ati vedea inca si mai bine toate acestea. Multumesc de raspunsuri. Last edited by Adrianna; 03.07.2012 at 09:43:03. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Că dacă am fi cu adevărat smeriți, am pune mâna pe Sfânta Tradiție, am citi-o și am aflat acolo tot ce avem nevoie.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Si inca o remarca pentru prezicere versus descoperire de la Dumnezeu:
- in cazul prezicatorilor, prezicerile sunt pana la urma cerute de cei care fac coada la usa lor, aceste preziceri sunt cerute lui Dumnezeu, lucru neconform cu Evanghelia conform careia omul nu trebuie sa se ingrijoreze de ziua de maine. Deci raspunsul nu poate veni neaparat de la Dumnezeu. - in cazul descoperirilor de la Dumnezeu insa, acestea se dau anumitor persoane in mod spontan spre binele real al altor persoane, iar persoana care primeste descoperirea, nu o cere niciodata si nu stie niciodata daca va mai primi o alta sau nu, si nici nu cauta sa mai primeasca vreuna sau sa isi atraga faima prin cele primite. Da doar marturie de purtarea de grija a lui Dumnezeu. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cea mai mare dovada, ce o putem da despre credinta noastra | Ekaterina | Despre Biserica Ortodoxa in general | 16 | 03.08.2012 15:38:50 |
Despre viata...intrebare | tigerAvalo9 | Generalitati | 18 | 04.07.2011 12:05:05 |
Parintele Iustin - Despre Romania, romani si credinta | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 12.12.2010 19:12:40 |
intrebari despre credinta biserica cult | scristim | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 07.02.2007 06:26:57 |
|