Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Despre Forum > Reguli generale de utilizare a forumului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.07.2012, 02:20:55
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
E bine că realizezi că ai greșit, vorbind doar așa de a mai trece timpul. Ce să-i faci măi Iustine, nu-mi plac mincinoșii . Dacă scria un zaharia, un mosch Neagu , un costel , o glykis cea ce tu declarai mai sus , îi credeam , dar tu singur ai declarat că ortodoxia ți-e străină , și atunci de ce să mințim, de ce să folosim vorbe mari fără pic de acoperire în viața reala ? Asta-i problema , vecine ! ! !
Stiu ca esti orbit de dezbinare cand vorbesti ,asa cum sunt eu lovit de graba ,de necunoastere , de neinspiratie .
Lauda pe unul,acuza pe altul ! Dar adevarul ? Cand vei avea curaj sa dai pieptul singur cu el ?

Si stiu ca iti e de folos sa iti atraga si tie cineva atentia,ca si mie imi e de folos sa imi zica.Doar atit te intreb ,oare celorlalti le este de folos ?
Ai vrea poate sa zic ca nu iti mai raspund ,de grija de a nu sminti pe ceilalti.
Dar sigur ,la cate se spun pe aici ,cred ca nimeni nu se mai mira de nimic .
Macar critica ideile si nu persoana ,ca asta poate fi interesant pentru altii ,nu calitatile sau defctele noastre
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.09.2012, 17:01:56
Marcus Aurelius Marcus Aurelius is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2012
Mesaje: 10
Implicit

Părerea mea este că religia adevărată înseamnă o relație, o legătură ( etimologic, până la urmă, religo, - are asta înseamnă - a re-lega, a reface, a restabili o legătură) strânsă cu Dumnezeu, a-L cunoaște pe El (și nu DESPRE EL!) - "și viața veșnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, și pe Isus Hristos pe care L-ai trimis Tu". Cam asta înseamnă, după înțelegerea mea, "religia adevărată". Cât despre religia legată de o biserică anume - Isus a spus "mai am și alte oi care nu sunt din staulul acesta", și nu făcea referire la o biserică, ci la un popor - poporul lui Dumnezeu (care atunci era cel evreu, acum e cel "evreu" prin adopție). Iar ca să fii din poporul lui Dumnezeu trebuie să trăiești în așa fel încât cei din jur să vadă că tu-L reprezinți pe El cu cinste, curat, frumos, demn, plin de dragoste dezinteresată și neprefăcută pt. Dumnezeu și pt. semeni. Ideea cu mântuirea conectată la Biserică a fost introdusă mai târziu de Ciprian de Cartagina ("Extra Ecclessia Nulla Salum" - În afara bisericii nu există mântuire) dar asta dă o valență exclusivistă Bisericii și e în contrapondere cu afirmația Scripturilor : "În nimeni altul nu este mântuire, căci nu este sub cer niciun alt nume dat oamenilor în care trebuie să fie mântuiți" - și când spune "niciun alt nume", eu înțeleg că nu mai există intermediari care să instrumenteze mântuirea oamenilor ci aceasta e instrumentată direct și nemijlocit de Isus Hristos. Iar Biserica... ei, bine, rolul ei a fost acela de a duce vestea bună celor ce n-o aveau, de a-L propovădui pe Hristos (ceea ce azi, din păcate, nu prea se mai face cu verva de atunci), și să se încurajeze și să se întărească reciproc pe calea credinței.
Attached Images
File Type: jpg Ducks.jpg (19,4 KB, 6 views)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.09.2012, 00:38:31
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marcus Aurelius Vezi mesajul
Părerea mea este că religia adevărată
Cam protestantă părerea dv. Nu aceasta este învățătura apostolică.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.09.2012, 11:31:38
Marcus Aurelius Marcus Aurelius is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2012
Mesaje: 10
Implicit

Poate îmi spuneți și cea "învățătură apostolică" de care amintiți ce spune CONCRET împotriva a ceea ce spun eu... că a spune doar că e "cam protestantă" viziunea mea, înseamnă (după părerea mea!) că e o încercare de discreditare (deși cred că nu ați avut nicio intenție insidioasă, dar în mod subconștient) a unei opinii, fără a arăta concret motivele sau "cadrul legislativ" (dacă îmi permiteți terminologia) care reglementează topicul dat, și de la care eu am făcut rabat prin ceea ce am enunțat anterior. P.S.: e ca și cum ar spune cineva despre dvs. că sunteți "nespiritual"...și atât (că așa i se pare lui), fără să spună concret pe ce se bazează, care ar fi cadrul "spiritual" din care dvs. ieșiți, etc. Acum, ca să uzitez puțin terminologia specifică domeniului religios, eu protestez împotriva heterodoxiilor cu pretenții de dogmă biblică (în sensul acesta puteți să-mi spuneți "protestant"), dar sunt ortodox (botezat ortodox și pregătit o perioadă din viață să devin preot), ceea ce nu m-a împiedicat să merg la slujba de Paște la Vatican să-l văd pe Papa oficiind slujba, ori la întâlnirea mondială a tineretului catolic, în prezența Papei Ioan Paul II. Deci... aș zice eu că-s "open minded" DAR pun preț suprem pe Scriptură. De aceea vă rog a contura mai bine "învățătura apostolică" la care faceți referire, ca să mă dumiresc și eu cu ce am "călcat strâmb". Mulțumesc și pt. postarea anterioară, și pt. răspunsul pe care-l aștept!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.09.2012, 12:03:02
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marcus Aurelius Vezi mesajul
Deci... aș zice eu că-s "open minded" DAR pun preț suprem pe Scriptură.
Mai bine lași pe alții să zică asta.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.09.2012, 17:59:38
Marcus Aurelius Marcus Aurelius is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2012
Mesaje: 10
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Mai bine lași pe alții să zică asta.
Domnule Dragoș... :) fiecare vorbește despre sine când face un C.V....puteți considera că ceea ce am spus eu despre MINE (!) e parte dintr-un C.V. mai...colocvial. ...și nu interzic nimănui să spună asta, las și pe alții (dacă vor!), dar nu văd un păcat dacă o spun și eu (și n-o spun ca pe o laudă, ci ca pe o declarație de autoritate recunoscută de forul meu interior, autoritate după care mă judec și pe mine, sau "în primul rând, pe mine"). Iar partea cu "Îmi cer iertare celor pe care i-am supărat" sună a ironie crasă în contextul dat, întrucât scurta replică aruncată față de ce am scris eu are un spirit "Peninic" pronunțat (vezi 1 Sam. 1:6) iar "iertarea" de care pomeniți capătă a priori un substrat sfidător. Iar scurta remarcă, zic eu (că mie mi se adresa), chiar nu cred că își avea rostul.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.09.2012, 19:21:31
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Când te duci undeva și începi a argumenta ceva, dacă închei cu emfază așa cum ai încheiat tu, se poate să dai si peste unul ca mine, puțin dus la biserică.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.09.2012, 02:29:32
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marcus Aurelius Vezi mesajul
Poate îmi spuneți și cea "învățătură apostolică" de care amintiți ce spune CONCRET împotriva a ceea ce spun eu... că a spune doar că e "cam protestantă" viziunea mea, înseamnă (după părerea mea!) că e o încercare de discreditare (deși cred că nu ați avut nicio intenție insidioasă, dar în mod subconștient) a unei opinii, fără a arăta concret motivele sau "cadrul legislativ" (dacă îmi permiteți terminologia) care reglementează topicul dat, și de la care eu am făcut rabat prin ceea ce am enunțat anterior. P.S.: e ca și cum ar spune cineva despre dvs. că sunteți "nespiritual"...și atât (că așa i se pare lui), fără să spună concret pe ce se bazează, care ar fi cadrul "spiritual" din care dvs. ieșiți, etc. Acum, ca să uzitez puțin terminologia specifică domeniului religios, eu protestez împotriva heterodoxiilor cu pretenții de dogmă biblică (în sensul acesta puteți să-mi spuneți "protestant"), dar sunt ortodox (botezat ortodox și pregătit o perioadă din viață să devin preot), ceea ce nu m-a împiedicat să merg la slujba de Paște la Vatican să-l văd pe Papa oficiind slujba, ori la întâlnirea mondială a tineretului catolic, în prezența Papei Ioan Paul II. Deci... aș zice eu că-s "open minded" DAR pun preț suprem pe Scriptură. De aceea vă rog a contura mai bine "învățătura apostolică" la care faceți referire, ca să mă dumiresc și eu cu ce am "călcat strâmb". Mulțumesc și pt. postarea anterioară, și pt. răspunsul pe care-l aștept!
"Preț suprem pe Scriptură" îmi sună, fără supărare, foarte protestant. Ca și ideea că ar exista vreo separare între Biserică și Capul ei nevăzut. Eu nu cred că Domnul, cel puțin în mod direct, ne-a lăsat vreo Scriptură. În schimb, știu sigur că ne-a lăsat o Biserică. La data la care cea mai timpurie Evanghelie, cea a Sf Matei, era foarte departe de a fi luat formă scrisă, instituția Bisericii funcționa de ceva timp. Avea conducători, administratori diaconali, avea reguli, avea membri cotizanți, avea deja primii martiri. Se întrunise primul Conciliu al Episcopilor și luase primele hotărâri importante. Avusese loc prima schismă. Primele enciclice și pastorale fuseseră redactate. Succesori ai Apostolilor fuseseră desemnați. Primul Papă explicase deja cum trebuie înțeleasă învățătura apostolică. Toate acestea sunt prezente în Sf Scriptură.

Tot de-a lungul Sfintei Scripturi și, cu precădere, în corpul paulin, găsim că Isus și Biserica sunt una și că nimeni nu se poate mântui fără Biserică. Ea este Arca lui Noe, în afara căreia este moarte, ea este corabia condusă de Petru în furtună și salvată in extremis, ea este măslinul altoit, ea este muntele cel înalt, ea este mireasa Mirelui. Fiecare membru al ei este mădular al lui Cristos (Efeseni 4:16), iar toți membrii laolaltă sunt trupul Său (Efeseni 1:23). De mântuit, ne mântuim în Cristos. Dar în Cristos întreg, cap și trup: Biserica este deplinătatea (pleroma) lui Cristos (Efeseni 1:23). Cristos este cap al Bisericii (Efeseni 1:23), temelie a ei (1 Cor 3:11), piatră unghiulară (1 Petru 2:7). El conferă Bisericii îndrumători, oameni cu haruri speciale, care o conduc în numele Lui, zidirea trupului Lui este lucrul lor (Efeseni 4:11) Biserica este templul Lui, locul în care El locuiește (2 Cor 6:16).

Ei bine, ACEASTA este credința apostolică și aceasta este credința mea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 27.09.2012 at 02:37:44.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 27.09.2012, 17:45:48
Marcus Aurelius Marcus Aurelius is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2012
Mesaje: 10
Implicit Câteva adaosuri ca răspuns

Întâi de toate mă văd nevoit a face o remarcă pe care aș vrea să o verific: modul în care începeți abordarea are un iz insidios (nu mi-o luați în nume de rău!) - adică printre rânduri se citește clar că a pune mare preț pe Scriptură (ceea ce asociați dvs. cu protestantismul) e un lucru oarecum scandalos (acum, nu știu dacă e scandalos prin prisma sloganului reformațiunii "Sola Scriptura", sau e scandalos "per se").
Apoi, o mică, dar utilă (zic eu!) precizare: nu evanghelia după Matei a fost prima scrisă, ci evanghelia după Marcu (de aici și disputele asupra sinopsisului celor trei evanghelii, Matei și Luca presupunându-se că s-au inspirat din evanghelia după Marcu).
În al treilea rând cred că ar fi cinstit să nu insinuați ideea de "papă" în Scriptură, că asta e marcă catolică (știu că v-ați declarat catolic, dar totuși, nu-i "fair" să insinuați în discuția noastră asemenea idee) și nu cred că e cadrul potrivit să polemizăm făcând exegeză greacă pe pasaje din Ioan 20:22-23 ori Mat. 16:18-19; 18:18, căci am crezul că am polemiza în van.
Iar în ultimul rând... biserica, într-adevăr, nu-i disociată de Capul ei, care este Hristos(!). Însă perspectiva mea este (împărtășită, dealtfel, de mulți teologi) că biserica vizibilă nu se suprapune întru totul bisericii invizibile a lui Hristos. Când vorbesc de biserca vizibilă, deja se conturează disputa asupra identității acesteia, iar când vorbesc de biserica invizibilă... deja mă gândesc la mult mai mult decât atât, la mai mult decât declarații dogmatice, la un spirit de ascultare din dragoste de Dumnezeu, după postulatul Domnului Hristos: "dacă mă iubiți, veți păzi poruncile Mele" (Ioan 14:15) și "prin aceasta vor cunoaște toți că Îmi sunteți ucenici, dacă aveți dragoste unii față de alții" (Ioan 14:35) iar un verset mai sus conturează și ce înseamnă și care este modelul de "dragoste unii față de alții", zicând "cum v-am iubit Eu, așa să vă iubiți și voi unii pe alții".
Închei aici răspunsul meu cu stimă și respect, mulțumindu-vă pentru răspunsul pe care mi l-ați dat și asigurându-vă că nu am nicio intenție de a ascuți polemici deșarte pe internet și că, dacă discuția noastră va căpăta traiectorii nefaste, sper să găsim modul cel mai judicios de a-i asigura un final bun, evitând un spirit nepriincios întrucât "dacă iubește cineva cearta de vorbe, noi n-avem un astfel de obicei și nici Bicericile lui Dumnezeu" -le spunea Pavel corintenilor, și la asta subscriem și noi, nu pentru că o spune Pavel (că nu el a inventat atitudinea asta!), ci pentru că acesta e spiritul lui Dumnezeu pe care încercăm să-l întipărim și noi "din slavă în slavă, după chipul Său".
Reply With Quote
  #10  
Vechi 27.09.2012, 19:24:43
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marcus Aurelius Vezi mesajul
Întâi de toate mă văd nevoit a face o remarcă pe care aș vrea să o verific: modul în care începeți abordarea are un iz insidios (nu mi-o luați în nume de rău!) - adică printre rânduri se citește clar că a pune mare preț pe Scriptură (ceea ce asociați dvs. cu protestantismul) e un lucru oarecum scandalos (acum, nu știu dacă e scandalos prin prisma sloganului reformațiunii "Sola Scriptura", sau e scandalos "per se").
Una este să spuneți, așa cum faceți acum, "mare preț pe Scriptură" și cu totul alta este să folosiți formularea pe care ați folosit-o inițial: "preț suprem pe Scriptură", ceea ce, din perspectiva Bisericilor apostolice, nu mai e OK. E o diferență ca de la ortodoxie la protestantism. Noi credem că Scriptura și Predania au egală importanță și sunt, ambele, sursele majore ale credinței noastre. Dacă am fi siliți să facem o ierarhie chiar între acestea două, v-am demonstrat deja că Biserica a funcționat, și încă foarte bine, fără ceea ce înțelegem azi prin "Scriptură". Dar, fără Predanie, este de neconceput.

Citat:
Apoi, o mică, dar utilă (zic eu!) precizare: nu evanghelia după Matei a fost prima scrisă, ci evanghelia după Marcu (de aici și disputele asupra sinopsisului celor trei evanghelii, Matei și Luca presupunându-se că s-au inspirat din evanghelia după Marcu).
Faceți afirmație peremptorie într-o chestiune despre care adevărații specialiști ai Scripturii, de la care avem mereu de învățat, consideră că este subiect de dezbatere. Numeroși sunt Părinții Bisericii care consideră că Evanghelia după Sf Matei este prima. Papia, Irineu, Origen, Ieronim, și lista ar putea continua. Ca să nu mai vorbim de Augustin. Se pot aduce multe indicii în privința faptului că Evanghelia după Matei este anterioară celei după Marcu, dar am să mă limitez la două: 1) argumentul de autoritate: Biserica a așezat Evanghelia după Matei înaintea celei după Marcu. Domeniul biblic fiind un domeniu în care Biserica are autoritate, trebuie să luăm în serios acest lucru. 2) argumentul apologetic. Evanghelia după Matei este scrisă pentru evrei, iar cea după Marcu e scrisă în mod evident pentru neamuri și, mai ales, pentru romani. Un lucru "pentru alții" te aștepți să fie mai curând făcut DUPĂ un "lucru pentru ai noștri" decât ÎNAINTE de acela.


Citat:
În al treilea rând cred că ar fi cinstit să nu insinuați ideea de "papă" în Scriptură, că asta e marcă catolică (știu că v-ați declarat catolic, dar totuși, nu-i "fair" să insinuați în discuția noastră asemenea idee) și nu cred că e cadrul potrivit să polemizăm făcând exegeză greacă pe pasaje din Ioan 20:22-23 ori Mat. 16:18-19; 18:18, căci am crezul că am polemiza în van.
"Papă" sau "Petru", spuneți-i cum vreți: important este că în Scriptură citim cum unul dintre Apostoli, și anume Petru, explică Bisericii Universale prin a doua enciclică cunoscută cum trebuie înțeleasă doctrina unui alt Apostol, anume Pavel. A se vedea A Doua Epistolă Catolică a Sf Ap Petru, cap 3, paragrafele 15 și 16.

Citat:
Iar în ultimul rând... biserica, într-adevăr, nu-i disociată de Capul ei, care este Hristos(!). Însă perspectiva mea este (împărtășită, dealtfel, de mulți teologi) că biserica vizibilă nu se suprapune întru totul bisericii invizibile a lui Hristos.
Aici este, în fond, eroarea: unde anume citiți în Sf Scriptură că Domnul a făcut o Biserică invizibilă ? Eu citesc că a făcut o Biserică vizibilă. I-a dat conducători cărora le-a dat putere, le-a dat reguli etc. Pe ce bază presupuneți dv că Dumnezeu, care S-a făcut pe Sine cât se poate de vizibil, cu trup de carne, astfel încât atingându-L să credem, a menținut pe Mireasa lui în invizibilitate?

Citat:
Când vorbesc de biserca vizibilă, deja se conturează disputa asupra identității acesteia, iar când vorbesc de biserica invizibilă... deja mă gândesc la mult mai mult decât atât, la mai mult decât declarații dogmatice, la un spirit de ascultare din dragoste de Dumnezeu, după postulatul Domnului Hristos: "dacă mă iubiți, veți păzi poruncile Mele" (Ioan 14:15) și "prin aceasta vor cunoaște toți că Îmi sunteți ucenici, dacă aveți dragoste unii față de alții" (Ioan 14:35) iar un verset mai sus conturează și ce înseamnă și care este modelul de "dragoste unii față de alții", zicând "cum v-am iubit Eu, așa să vă iubiți și voi unii pe alții".
A-L iubi pe Cristos înseamnă fix a asculta de poruncile lui, după cum El Însuși ne lămurește de mai multe ori. Scrie în Biblie. Care sunt poruncile Lui ? Ne lămurește, în detaliu, Dogmatica. În linii mari, sunt cele din Biblie și cele pe care Petru și urmașii lui, ceilalți Apostoli și urmașii lor le dau, ca delegați ai Lui, veac după veac, până la plinirea timpului.

Închei aici răspunsul meu cu stimă și respect, mulțumindu-vă pentru răspunsul pe care mi l-ați dat și asigurându-vă că nu am nicio intenție de a ascuți polemici deșarte pe internet și că, dacă discuția noastră va căpăta traiectorii nefaste, sper să găsim modul cel mai judicios de a-i asigura un final bun, evitând un spirit nepriincios întrucât "dacă iubește cineva cearta de vorbe, noi n-avem un astfel de obicei și nici Bicericile lui Dumnezeu" -le spunea Pavel corintenilor, și la asta subscriem și noi, nu pentru că o spune Pavel (că nu el a inventat atitudinea asta!), ci pentru că acesta e spiritul lui Dumnezeu pe care încercăm să-l întipărim și noi "din slavă în slavă, după chipul Său".[/quote]
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Detasare de religie disbel Generalitati 57 12.04.2013 15:13:16
Conservatorismul in Religie eodor nastasa Generalitati 92 15.04.2010 13:28:25
Religie Darkanian Pocainta 4 07.12.2009 13:20:13
Olimpiada de religie amica-x Generalitati 3 13.02.2007 00:11:46