![]() |
![]() |
|
#451
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pe de alta parte , nimeni nu poate avea viata curata ca a Lui Hristos... El a fost fara de pacat, insa oamenii au tendinta de a pacatui. Iar a -L imita pe Hristos , nici asa nu se poate , pentru ca ne pe noi insine dumnezei. |
#452
|
||||
|
||||
![]()
am cautat in Biblia lor sectanta, ca sa le arat hotia, indivizi precum 'osutafaraunu' baga adanc mainile in buzunarele unor naivi, pentru a le fura a zecea parte din venit !
5. Aceia dintre fiii lui Levi care indeplinesc slujba de preoti, dupa Lege, au porunca sa ia zeciuiala de la norod, adica de la fratii lor, cu toate ca si ei se coboara din Avraam. 6. Iar el, care nu se cobora din familia lor, a luat zeciuiala de la Avraam si a binecuvantat pe cel ce avea fagaduintele. 7. Dar fara indoiala ca cel mai mic este binecuvantat de cel mai mare. 8. Si apoi aici, cei ce iau zeciuiala sunt niste oameni muritori; pe cand acolo, o ia cineva despre care se marturiseste ca este viu. 9. Mai mult, insusi Levi, care ia zeciuiala, a platit zeciuiala, ca sa zicem asa, prin Avraam; am ingrosat versetul 8, pe care acesti extorcatori il scot din context si-l prezinta credinciosilor lor, prostindu-i sa dea zeciuiala ! dar acolo scrie: "si apoi aici", deci referirea este la practica de a lua zeciuiala de catre fiii lui Levi !!! care nu primisera parte la impartire ! Pavel nu spune: "si noi crestinii, asemeni lor, luam zeciuiala" ! nu spune, da?? |
#453
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inca tot nu sesizati nici o distinctie intre trupul crucificat si trupul inviat? Ceea ce fusese trup crucificat era trupul firesc (soma psychikon) alcatuit din carne si sange (sarka/sarx) insa trupul inviat (soma pnevmatikon), e diferit, avea si are alta consistenta, nu mai e supus legilor carnii si sangelui. „Se seamana trup firesc, inviaza trup duhovnicesc” (speiretai sōma psychikon egeiretai sōma pneumatikon) 1 Cor 15, 44. |
#454
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu, nu, nu! Nu trupul pnevmatizat redevine prin procesul asimilatiei trup de carne si sange si nervi, nu soma pnevmatikon devine soma psychikon, ci fix invers. Dumnezeu, de aceea S-a facut El Insusi materie, pt. ca materia sa se faca duh. De aceea si-a luat Dumnezeu un trup firesc, soma psychikon, pt. ca acesta sa se faca trup indumnezeit, soma pnevmatikon. Nu invers, asa cum spuneti dvs. Omul e cel care are de atins un scop, nu Dumnezeu. Omul e cel care trebuie sa ajunga la scopul pentru care a fost creat, acela de „a se face partas dumnezeiestii firi” (II Petru 1, 4) , „divinae naturae consortes”. Nu invers! Nu materia trupului lui Hristos se face iar carne si sange in fiinta noastra, ci materia din noi, la intalnirea tainica cu materia indumnezeita, trebuie sa se transfigureze treptat, sa-L poarte prin har, in fiecare molecula a trupului si sangelui nostru pe Sf. Duh, pt. ca si trupul omului sa ajunga asemenea trupului lui Hristos de dupa Inviere. Din ce afirmati , reiese ca prin asimilarea trupului pnevmatizat al lui Hristos, Hristos e Cel care redevine iar carne si sange, in loc ca sangele si carnea noastra sa devina treptat ca sangele si carnea lui Hristos de dupa Inviere. Pai, si atunci, pentru ce a mai indumnezeit Hristos trupul firii umane? Sa-L tina doar pentru El? Nu sa ni-l dea noua? Nu pentru ca alcatuirea noastra de carne si sange sa se impartaseasca de alcatuirea Lui trupeasca cu totul si cu totul speciala??? Unul din Treime, de aceea a luat din Fecioara Maria, trupul firii umane cazute alcatuit din carne si sange, tocmai pt. a face materia aceasta din carne si sange capabila sa se uneasca deplin cu Duhul Sfant. Asta e sensul Intruparii Unuia din Treime: Dumnezeu de aceea S-a facut om, pt. ca omul, cu intreaga lui alcatuire, inclusiv materia trupului de carne si sange, sa se pnevmatizeze prin har, sa se faca ca Dumnezeu prin har, nu in fiinta, sa poata ajunge la scopul initial pentru care omul a fost facut dupa chipul lui Dumnezeu spre a ajunge la asemanarea Sa. Repet, prin har, nu in fiinta, poate deveni omul indumnezeit, iar la har nu avem acces deplin, doar prin credinta ca simplu asentiment mintal, asa cum sustin np, ci mai ales prin hranirea concreta, reala, cu trupul pnevmatizat al lui Hristos, fara de care NU vom avea Viata Vesnica in noi, asa cum El Insusi a spus. Daca va intereseaza, cititi mai mult la Sf. Atanasie cel Mare, episcop de Alexandria, in lucrarea „Despre Intruparea Cuvantului” . „Dumnezeu S-a facut om, pentru ca omul sa devina dumnezeu prin har” –Sf. Atanasie cel Mare. |
#455
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acest trup inviat avea in continuare carne si oase. Vorbiti de consistenta lui care s-a schimbat. Imi puteti detalia va rog? |
#456
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#457
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Adriana, bine ai revenit! Evident ca avea oase, carne si sange, doar ca, dupa Inviere, erau pe deplin transfigurate, indumnezeite, pnevmatizate si nu mai erau supuse nici unei legi a materiei, spatiului si timpului. Firea umana ramane fire umana in veac, cu tot ce pus Dumnezeu in alcatuirea trupeasca a omului la facerea lumii. Hristos nu a anulat trupul firii umane, ci l-a transfigurat. De aceea si-a luat constitutie umana cu trup uman cu tot tocmai ca sa indumnezeiasca intreaga fire umana cu tot cu materia trupului, dupa care sa ne-o transfere noua, inclusiv partea trupeasca, fiindca altfel nu vom putea avea Viata harica vesnica in noi. „De nu veti manca Trupul Meu, NU veti avea Viata in voi!” Cu acest trup cu oase si tot restul, insa transfigurat pe deplin a putut strabate fara sa intampine nici o rezistenta duritatea stancii mormantului, cu acest trup transfigurat a putut trece prin prin usile incuiate, cu acest trup transfigurat a depasit legile timpului si spatiului, strabatand instantaneu distanta de la Emaus la Ierusalim. La aceste schimbari pe care le provoaca unirea deplina dintre firea dumnezeiasca cu firea umana materiala cu oase si tot restul, m-am referit. Cu acest trup transfigurat s-au impartasit Luca si Cleopa la Emaus, cu acest trup transfigurat ni se da de 2000 de ani in chip de paine si vin in Potirul ortodox. Despre acest trup indumnezeit si transfigurat a spus cand a spus: „de nu veti manca Trupul Meu NU veti avea Viata in voi”. Exista pe undeva pe forum un topic relativ recent initiat de domnul Mihnea Dragomir, http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14879, in care prezinta succint cateva din trasaturile trupurilor inviate atat cat ni s-a revelat deocamdata in Scriptura si scrierile sfintilor: straluminarea, agilitatea (proprietatea trupului pnevmatizat de a transcende spatiul si timpul), subtilitatea (proprietatea trupului pnevmatizat de a transcende orice materie, pereti, stanci, usi incuiate), impasibilitatea in fata bolii, suferintei, lipsurilor, necesitatilor biologice si fiziologice. Pt. mai multe detalii, vezi in lucrarea lui Jean Claude Larchet „Traditia ortodoxa despre viata de dupa moarte”, capitolul in care trateaza despre Natura trupurilor inviate. Vezi mai ales referintele bibliografice pe aceasta tema (ex. Sf. Grigorie de Nyssa, Dialogul despre suflet și înviere; Sf. Grigorie de Nyssa, Despre morți; Sf. Grigorie de Nyssa, Despre facerea omului). |
#458
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Domnul adventist 100-1 considera de-a dreptul blasfemie si canibalism conceptia ortodoxa. Pt. np, painea si vinul sunt doar simboluri si nu trupul real dar mistic al Dumnezeului devenit om, de aceea, pt. ei impartasirea nu are vreo relevanta ontologica. Important la ei e credinta in cele scrise ca simplu asentiment mintal, in timp ce pt. ortodocsii practicanti, credinta fara harul Sfintelor Taine si fara faptele nascute din ea, e asemenea credintei pe care o au si demonii. „Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu. Deci iudeii se certau între ei, zicând: Cum poate Acesta să ne dea trupul Lui să-l mâncăm? Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el”. (Ioan 6, 51-56) Mai mult decat a detaliat Hristos, eu ce-as putea sa mai adaug? |
#459
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#460
|
|||
|
|||
![]()
Nu-mi permit să spun că dumneata ai "orbul urșilor", însă de "orbul găinilor" precis ai auzit! Este o o afecțiune (nictalopie/cecitate nocturnă) din cauza căreia omul sau animalul nu vede în întuneric. Respectiv în bezna spirituală în care se găsește. Căci de câte ori am spus până aici că nu sunt pastor, ori vreun angajat al cultului care să aibă un anume interes în folosirea zecimii...
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? | bmd | Secte si culte | 177 | 08.11.2010 20:20:53 |
Ignorati | Sf.Asteapta | Generalitati | 5 | 03.05.2010 07:01:32 |
|