![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Exista situatii cand nu-i poti da decat "de dulce".
Ex. intri in post si ti-a ramas mancare "de dulce" ce faci, o maninci si intri in post cu 1-2 zile mai tarziu, o arunci, sau o dai de pomana celor care post/nepost oricum nu prea au ce manca. A zis bine lore. Nu tineti voi post tot anul cat tin unii din amaratii aia si voi va intrebati daca ii strica duhovniceste o mancare? Last edited by AlinB; 06.08.2012 at 23:36:00. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ce spui Ioane ? ![]() Noapte bune si spor la scris nocturn intru postire indelungata ! ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Toata lumea are dreptate.Postul nu este numai de a cauta urme de posibile alimente, la producatori despre care oricum nu stim nimic.
Dar daca am apucat sa vad eticheta ,mai bine sa refuz acel aliment. Daca nu am stiut ,nu e pacat ,dar daca stiu si maninc,e pacat ,pentru ca nu tin cont de constiinta Deci nu concentratia de latpe ,dicteaza daca e sau nu pacat ,adica o picatura la o tona de exemplu . Ci constiinta noastra . Daca constiinta ne zice : nu manca,nu da copilyului sa mannce ,ia-i un fruct mai bine ,sa o ascultam ! De ce sa ne chnuim inutil pentru niste urme? Iar daca constiinta ne zice : e doar un copil ,oricum nu se poate garanta pentru multe produse de pe piata ,important este sufletul cu care acel copil se apropie de Dumnezeu ,si grija mea parinteasca fata de credinta lui ....Atunci sa ascultam vocea constiintei si in acest caz. Dumnezeu nu are nevoie de un tabel nou de reguli ,asa cum erau la vechiul Israel,cu diferitele reguli pentriu curatire Tot ce e cuprins in Traditie si canoane despre post,se refera la cat poate sa duca fiecare.Un monah ii ajunge hrana uscata ,un traitor in lume ,dupa puteri. Dragostea lui Hristos ne invata pe fiecare. Totul e sa nu cautam neaparat regula in afara,scrisa,ci sa ne uitam in sufletul nostru, si sa vedem daca regula respectiva a prins radacini in noi. Tot ce nu intelegem,si facem doar de ochii lumii,mai bine sa nu facem. Iar tot ce este in sufletul nostru,desi intial am auzit undeva ,intr-o carte,pe forum,la Biserica,face deja parte din noi. Dumnezeu este in tot si toate.El nu judeca nici pe cei ce maninca,nici pe cei ce nu maninca,caci Imparatia lui Dumnezeu nu este mancare si bautura,ci har si pace. In concluzie acesta este indemnul meu ,urmati va constiinta ,caci sigur va va calauzi spre ce e mai bine. Nici nu se va lasa pe tinjala ,nici nu va exagera,ci va va indica mereu calea potrivita |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu numai ca tin post negru,dar multi nu au nici un adapost deasupra capului sau au si alte neajunsuri,ca boli fizice sau psihice... Nu cred ca o bucata de carne va atarna greu la Judecata lor. Eu la saraci le dau bani,pt ca nu mananc carne si nu stiu cat de mult ar aprecia mancarurile mele cu soia :)
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mi-a surâs răspunsul, oarecum! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ceea ce se gaseste prin frigiderul meu nu prea suna apetisant pt unii,mai ales ca am saptamani intregi in care mananc numai salate,legume fierte sau sucuri;si mai am o debara cu 62 de feluri de ceaiuri,majoritatea trimise de mama ![]()
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cum bine zice Ovidiu, unde dai si unde crapa...
Unul afirma ceva, scriind inevitabil doar o parte din ce ar nazui sufletul sa spuna, altul vine si mai trunchiaza si el, iar la sfarsit, dupa mai multe trunchieri succesive si reciproce iese o harababura intreaga. Cand sunt oamenii fata catre fata au mai multe mijloace pentru un mesaj clar: mimica, gestica, postura, intonatia etc. Asa, cu scrisul asta la computer, iata ca e mai greu sa ne intelegem, uneori. Nu mai insist asupra chestiunii in discutie. A iesit deja cu totul altceva decat speram. Rastalmaciri subiective. Fireste. Suntem tributari "setarilor" personale, individuale, iar asta e cu totul firesc, e-n firea omului. Nu-i bai. Tuturor un post binecuvantat si sa auzim numai de bine! Doamne ajuta!+ |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Valabil si pentru problematica urmelor de ou si lapte :)
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mi-am pus si eu intrebarea asta, daca sa consum sau nu produsele care contin "urme". De lapte, de ou, etc. Negasind nici un raspuns, am apelat la parintele duhovnic. M-a sfatuit sa nu consum aceste produse in post.
__________________
Mare esti, Doamne, si minunate sunt lucrurile Tale si nici un cuvant nu-i de ajuns spre lauda minunilor Tale! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Problema aceasta a postului tinut inevitabil in lipsa hranei, m-a preocupat in ultima vreme, prin forta imprejurarilor vietii mele. Si am ajuns la urmatoarea concluzie: saracia si lipsurile, uneori grave, nu sunt totuna cu postul. A nu avea ce sa maninci sau a da hrana ta unuia mai sarman ca tine, este desigur saracie, respectiv milostenie (pentru al doilea caz), dar nu cred ca este post.
"Noi postim cu painea-n traista" zice o vorba extraordinara din batrani, dezvaluita de Glykys, mai demult. Ce inseamna aceasta? Ca postul este o renuntare de buna voie, o lepadare de ceea ce detii (pofta si hrana corespunzatoare), o abtinere, o saracire de voie a bucatelor si a dispozitiei spre consum. A avea ce sa maninci dar a te retine de la fapta (si gandul) consumului, aceasta este intr-adevar o conduita specifica postului; altminteri e doar lipsa si saracie. Neputinta, spre deosebire de postul propriu-zis care este expresia puterii credintei, a dragostei pentru Hristos si Biserica. Asa cred. Nu e nimic intru virtute cand suportam de nevoie lipsurile, cat mai degraba consecinta unor situatii nefericite, pe care de obicei nu le dorim, nu le voim, nu le cautam intentionat ci pica peste noi din varii motive. Mi-a cazut necazu-n cap si eu imi inchipui ca sunt postitor? Him... E o interpretare nevrednica a situatiei. Mai bine mi-as pune cenusa-n cap si m-as stradui sa iau aminte la mesajul pedagogic continut inlauntrul necazului... Asceza crestina, din cate am priceput, nu este consecinta sau forma de exprimare a saraciei materiale si spirituale, ci consta in renuntarea voita, intentionata a satisfacerii tendintei spre satietate, in ciuda faptului ca detii posibilitatea de a-ti satisface nevoile. Poti, ai, detii dar te infrinezi, te silesti sa te abtii. Lupti pentru simplificare si simplitate si te concentrezi mai intens si mai statornic asupra faptelor bune, ziditoare duhovniceste (pocainta, rugaciune, miluinta etc.). Cauti mai intens, cu tot sufletul, hrana duhovniceasca. Esti flamind si insetat duhovniceste, iar nu trupeste, si iata ca vremea postului vine ca o mangaiere pentru omul launtric, ca o sarbatoare, un praznic, o petrecere cu mari bunatati (cele duhovnicesti). Ceea ce refuz trupului (atentie, energie, timp, ganduri etc.) port dincolo, in teritoriul duhului. Este o transfigurare, o metanoia evidenta, fara de care postul nu e post ci nerozie sau sport culinar absurd. Sau necaz de-a binelea. Astfel, daca in general sa zicem ca am o privire oarecare, mai mult sau mai putin vie si inflacarata, in timpul postului se cuvine si ma astept cu nadejde in Duhul la aceasta, ca privirea mea sa exprime o bucurie noua, o lumina aparte, un spor de nadejde si inflacarare, de dragoste si bunavointa. Musai sa am (ca semn vazut al darului lui Dumnezeu) spor de pace si bunatate pe chip, lumina si veselie blanda in gesturi, in glas, in intreaga fiinta. Altminteri am ratat postul. Uneori insa postim cu fete triste si epuizari diverse, vai, chiar mohorate... Semn ca nu ne-am mutat mai nimic din cele ale omului lumesc, ci doar le-am pus piciorul pe gat, le-am scufundat, le-am presat, chinuindu-ne si sufocindu-ne firea... Dar aceasta nu e post, ci exercitiu de postire nereusit, in cel mai bun caz. (Nu ne-a fost carat pamantul in cer, probabil pentru ca Domnul ne-a gasit prea preocupati sa il tasam cu picioarele si nu a voit sa ne deranjeze din pasiunea noastra patimasa...) As fi bucuros sa stiu ca avem cu totii o viata imbelsugata, cel putin pe masura nevoilor reale, iar cand vine postul sa postim cat mai serios, sufleteste si trupeste, cu toata dragostea de Dumnezeu si de oameni. Adica, pe scurt, prin mila lui Dumnezeu, prin Duhul, sa se plineasca in noi, prin cele ale postului, toate roadele Duhului! Domnul sa ne miluiasca! Pace, bucurie intru Hristos Domnul! AMIN+ Last edited by ioan cezar; 07.08.2012 at 02:33:36. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate un crestin ma poate ajuta? | andrei1994 | Umanitare | 6 | 16.10.2011 16:02:01 |
Despre unele lucruri care pot contine un adevar si ce face exagerarea din el | claudiu-marius | Generalitati | 7 | 27.10.2010 23:52:50 |
Se mai poate? | livadarufelix | Preotia (Hirotonia) | 9 | 05.09.2009 22:11:30 |
Articol de contine erezii in ziarul Lumina | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 7 | 23.09.2008 14:13:45 |
Ce poate fi? | iliecata2003 | Generalitati | 4 | 24.08.2006 09:31:59 |
|