![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Botezul nu dă valoare sacramentală căsătoriei civile; căsătoria civilă calcă botezul. Până și Iisus Hristos, formal, pentru a împlini desăvârșirea, S-a botezat la Ioan deși acesta I-a spus că dimpotrivă, el trebuie botezat de Iisus. Last edited by Demetrius; 10.08.2012 at 14:28:57. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pentru primul caz, rezulta ca, chiar si in absenta ritualului casatoriei, acea casatorie este sacramentala in urma botezului celor doi. Cum atunci nu se aplica: "Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta"? Cum de apostolul Pavel avea puterea de a decide o posibilitate de despartire trecand peste aceste cuvinte ale lui Dumnezeu? Pentru cazul doi: cand au promis ceva lui Dumnezeu cei care sunt atei desi botezati bebelusi? Ca doar ei nu au promis nimic in momentul botezului si nu pot fi nici responsabili pentru faptele altora facute fara sa le fi cerut bebelusul nimic. Cum atunci se considera ca ar fi promis ceva lui Dumnezeu cand promisiunea a fost facuta de altii? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
În medicină, avem următorul principiu: un tratament cu riscuri (și cam toate tratamentele au riscurile lor, mai mari sau mai mici) se face numai în urma consimțământului informat al pacientului. Chiar și o banală vaccinare trebuie făcută în urma consimțământului informat al pacientului, fiindcă și vaccinarea are riscurile ei. Dar cum se poate să iei consimțământul informat al unui copil mic, fiindcă cu precădere la asemenea vârste este indicată vaccinarea? Nu se poate altfel, decât luând consimțământul informat al părinților. Părinții hotărăsc dacă să vaccineze sau să amâne vaccinarea copiilor lor. Niciunui fost copil, ajuns acum adult cu drept la semnătură, nu i-ar trece prin cap să susțină că el nu a fost întrebat dacă să se vaccineze sau nu, ci cu toții credem că părinții noștri au acționat în interesul nostru atunci când au hotărât la vârsta când nu puteam hotărî. Cu toții credem că acel consimțământ a avut putere în fața legii, exact ca și când ar fi consimțământul nostru. Dealtfel, chiar a fost consimțământul nostru, dar prin mandatar, la vârsta când mandantul nu putea proceda altfel. Consimțământul lor ne angajează, astfel, pe noi, ne leagă pe noi. Și Botezul are riscurile lui, ca și vaccinarea. Botezul poate fi salvator, fiind poarta de intrare, singura cunoscută de noi, spre fericirea supranaturală a viziunii beatifice eterne. Dar, botezul are și riscuri. Pentru toți cei care mor în stare de despărțire de Dumnezeu, bine ar fi fost să nu fie botezați. Știind acest lucru, părinții și nașii care vin la biserică și cer Botezul, să știe că își asumă o enormă răspundere. Să știe că rău fac dacă spun lepădările și promisiunile, în numele copilului lor, numai din buze, dar fără hotărârea de a contribui după puteri pentru ca micuțul să se nască și să crească cum Christo, per Christum, et in Christo. Așa cum custodele poate fi tras la răspundere pentru comoara risipită și furată de răi, așa vor fi și ei trași la răspundere când va veni ceasul socotelilor.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 10.08.2012 at 18:32:42. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pentru partea a doua: daca luam un pacient inconstient in urma unui accident de masina care trebuie operat urgent, reanimat, transfuzat etc. nici acela nu va putea semna ca este deacord cu toate acestea. Asta inseamna ca avem dreptul sa il botezam sub pretextul ca stim noi ce-i mai bine pentru el si sa nu-l prinda moartea nebotezat? Poate o sa-mi spuneti ca are pacate pe care copilul nu le are, desi la catolici exista pacatul originar nu? Si apropos de etica medicala, dvs. sunteti deacord cu efectuarea testelor genetice la copiii cu un parinte bolnav de boala Huntington sau FAP? Last edited by Tartaruga; 10.08.2012 at 20:48:01. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Dar, în cazul unui adult nebotezat lipsit de uzul obișnuit al rațiunii, să zicem în cazul unui oligofren sau chiar unui idiot care are capacitatea de raționare a unui copil, discuția devine interesantă. Vorbim, practic, de cazul unui adult-copil. Nu știu cum procedează Biserica în asemenea cazuri. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pentru punctul 2: nu ma refeream la "botezul" dorintei, ci la cel care nu a avut niciodata intentia de a se boteza si care este inconstient in spital. Cum de nu se poate ca doi nasi sa promita in numele lui/lor si el sa fie botezat? Si ce parere aveti de cei ce boteaza copii din orfelinate unde nu exista nici un parinte sa isi dea acordul? Este interesant si cazul oligofrenului adus in discutie de dvs. Practic el nu are nici o sansa daca nu l-a botezat nimeni de copil. Asta conform dogmelor. Din fericire Dumnezeu este iubire deci este mai presus de dogmele omenesti. Pentru punctul 3: pentru bolile mentionate, testul genetic se face dupa un protocol lung si bine pus la punct in care este obligatoriu consimtamantul informat al pacientului, informarea se face cu ajutorul unei echipe multidisciplinare care include inclusiv un psiholog, pacientului i se da un timp destul de lung sa se gandeasca si eventual razgandeasca, dupa care este iar convocat, si daca este in continuare hotarat ca vrea testul, i se face programarea iar rezultatul este dat doar pacientului cu titlu ultra-confidential, si acesta dispune apoi de el cum vrea. De aceea testul nu se face la copii si este o problema aprinsa de etica medicala din acest punct de vedere mai ales pentru FAP pentru ca aceste boli AD sufera fenomenul anticipatiei generationale si ca atare screening-ul pentru FAP poate fi necesar chiar si la copil pentru a trata din timp boala care se poate canceriza chiar si la minori din cauza acestei anticipatii. Si aici apare problema eticii medicale pentru ca testarea genetica este interzisa fara acordul pacientului si cu stricta confidentialitate a rezultatelor. Ca atare testul genetic este interzis la minori in cazul bolii Huntington, dar a devenit acceptat in cazul FAP din cauza tratamentului. A aparut insa problema la ce varsta sa fie facut: unii vor la varsta de sub 12 ani, altii insa la peste 12 ani ca sa poata copilul sa inteleaga testul. Unii copii sunt informati apoi de rezultat, la altii insa parintii le ascund rezultatul, mai ales cand este forma recesiva a bolii si copiii sunt deci doar purtatori. Facand o paralela cu botezul, cum ati facut dvs. cu vaccinurile, de aceea va intrebam ce parere aveti despre aceste cazuri. Si apropos de faptul ca parintii stiu mai bine ce este bine pentru copii, am inca o intrebare: la greco-catolici cand se face confirmarea? La Botez prin Mirungere ca la ortodocsi, sau dupa 12 ani ca la romano-catolici? Last edited by Tartaruga; 11.08.2012 at 03:03:21. |
|
#8
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Ca să continui paralela cu vaccinurile: situația invocată de dv este analogă aceleia în care o victimă inconștientă ar purta un tatuaj pe care oricine vede scris: "refuz vaccinarea și riscurile ei". Este de înțeles, în asemenea caz, că victima, pe când era conștientă, a făcut o opțiune: aceea de a nu se vaccina: ea trebuie respectată. Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nunta mixta - care sunt problemele? | Ciprian Mustiata | Secte si culte | 100 | 04.05.2013 14:31:46 |
| Nunta | honney | Nunta | 27 | 27.04.2011 20:25:22 |
| nunta | cojanete | Nunta | 3 | 24.03.2010 12:31:35 |
| nunta | killerandrew | Nunta | 5 | 07.07.2009 13:55:29 |
| casatorie mixta, rog raspuns de la preot, daca se poate | lumar | Nunta | 5 | 13.10.2008 21:29:10 |
|
|