![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Asa este si consider ca acest lucru trebuie bine inteles de catre toti oamenii.
Citat:
Teologii si filozofii materialisti atei se pot "bate" cat vor pe taramul filozofiei insa nu pe cel al stiintei facand din stiinta o victima colaterala. Citat:
Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
dreptul la libera exprimare este "sfant". prefer să am în față două opinii. una a omului de știința ateu și una a omului de știința credincios. iar eu să am dreptul să iau în considerare oricare dintre ele. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Amin. Citat:
Teologia ortodoxa nu inseamna fortare, constrangere intelectuala (rationala si/sau contemplativa)... ci convingere (certitudine) duhovniceasca, evident prin conlucrare cu harul Duhului Sfant. Hristos Iisus insusi spune "mergeti si invatati" nu spune "mergeti si constrangeti"; spune "cine VREA sa vina dupa Mine" nu spune "cine este constrans sa vina dupa Mine"; spune "Eu sunt Adevarul" "iar cunoasterea (cognitia intelectuala a) adevarului va va face LIBERI"... si nu constrangerea, amputarea, ingradirea intelectuala... Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 10.08.2012 at 17:05:29. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
cati cercetători ortodocși credincioși și de renume cunoști? mai sunt niște protestanți, dar după mine sunt doar niște arendasi angajați să slujească unui scop. asta nu este om de știință. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iata doar o scurta lista elocventa pentru relatia intre teologie ortodoxa si stiinta. TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚĂ: ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003. KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005. LUCA al Crimeei, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010. NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003. NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009. MATSOUKAS Nikolaos, Teologia Dogmatica si simbolica vol.II, Expunerea credinței Ortodoxe, trad. Nicușor Deciu. București: Bizantină, 2006. PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005. PUHALO Lazăr, IPS, Caile Ortodoxiei Contemporane, trad. Mihnea Gafita. Cluj-Napoca: Eikon, 2006. PUHALO Lazăr, IPS, Sufletul, trupul si moartea, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005. PUHALO Lazăr, IPS, Teologia vie in ortodoxie, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005. MOORE Lazarus, Arhimadrit, Sfantul Serafim de Sarov. O biografie spirituala, trad. Paul Balan, Bucuresti: Agapis, 2002. NELLAS Panayotis, Omul - animal îndumnezeit. Perspective pentru o antologie ortodoxă, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2002. FIRCA Iova, Cosmologia biblică și teoriile științifice. București: Anastasia, 1998. LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007. LEMENI Adrian, Sensul eshatologic al creației. București: Asab, 2010. LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007. ARTICOLE: CIRA Călin Emilian, “Teoria evoluției și creștinismul. Sunt ele incompatibile?”, Revista Tabor, anul V, nr. 8, noiembrie, pg. 34-38, 2011. In ceea ce priveste evolutionismul teist in alte scrieri recomand: RELIGIE ȘI ȘTIINȚĂ: ALEXANDER Denis, Creation and Evolution: Do We Have to Choose?. Oxford: Monarch , 2008. ALEXANDER Denis, Ronald L. Numbers, Biology and Ideology from Descartes to Dawkins, Chicago: University of Chicago Press, 2010. COLLINS Francis, DNA and the Revolution in Personalized Medicine, London: HarperCollins, 2010. COLLINS Francis, The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief. New York: Free Press, 2006.56 HICK John, Noua frontiera a religiei și științei, trad. Alexandru Anghel. București: Herald, 2012. McGRATH Alister, Dawkins' God: Genes, Memes, and the Meaning of Life. New Jersey: Wiley-Blackwell, 2004. McGRATH Alister, Why God Won't Go Away: Engaging with the New Atheism. London: SPCK, 2011. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De asemnea consider ca teologia ortodoxa trebuie sa combata adecvat pseudo-stiinta creationista "intelligent design" in primul rand cu argumente teologice, dupa modelul si metodologia Sfintilor Parinti. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intelligent design este doar o adaptare a creationismului stiintific pentru a putea fi predat in scolile americane. Iar creationismul stiintific este o incercare de argumentare cu dovezi stiintifice a Creationismului biblic. Pentru a putea fi combatut evolutionismul cu aceleasi metode, adica stiintifice, s-a incercat (si reusit) o construire a unor argumente stiintifice care sa combata evolutionismul si sa aduca dovezi in sprijinul creationismului biblic. Creationismul biblic din punct de vedere ortodox este doar ad litteram, asa cum spun chiar sfintii parinti. Interpretarea alegorica a creatiei este o aberatie care incearca sa impace si teoria evolutionista si crestinismul, asta acum cateva decenii, cand stiinta parea ca da credit evolutionismului. Probabil este preluata de unii ortodocsi (din fericire foarte putini credinciosi cred asa ceva) de la catolici, care au avut si cercetatori evolutionisti (Ayala, de exemplu, fost preot dominican). |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Relatia intre teologiea ortodoxa si stiinta reiese inechivoc din modelul si metodologia patristica.
In contemporaneitate, curentul neopatristic este elocvent. In acest sens reiau recomandarea pentru urmatoarea lucrare de referinta, in ceea ce priveste realtia dintre teologia ortodoxa si stiinta: Luca al Crimeei, Sf. - Puterea Inimii, Ed Sophia "Cartea de fata isi are obarsiile in anii '20 ai veacului trecut, insa, din cazua prigoanei ateiste din Rusia, Sf. Luca a reusit s-o definitiveze abia in anii 1945-1947. Fiind o lucrare apologetica, Sf. Luca marturiseste impotriva propagandei ateiste, demonstrand o imbinare armonioasa si o impacare a credintei cu stiinta. " Cap 1 (pag 15) - Ce concluzii putem trage asupra progresului actual al stiintei? la pag 23, Sfantul Luca raspunde inechivoc: "noi credem in puterea stiintei" Cap 2 (pag 72) - Duhul plantelor si al animalelor la pag 75, Sfantul Luca prezinta inechivoc arborele filogenetic: "Intre lumea vegetala si animala nu putem delimita o granita, caci in lumea protozoareleor unicelulare sunt multe forme extrem de asemanatoare, dintre care unele servesc drept TEMEI lumii vegetale iar altele lumii animale, si este aproape cu neputinta sa le deosebesti. Astfel de forme de forme de animale simple ca hidra comuna sau parameciul sunt extrem de asemanatoare cu plantele si dupa functiile lor vitate aproape ca nu se deosebesc de acestea. De la CLASA protozoarelor se RAMIFICA doua lumi grandioase vii: ale PLANTELOR si ale ANIMALELOR..." Ce om intreg la minte ar contesta sfintenia vietii Sfantului Luca al Crimeei sau inechivocul invataturii sale teologice ortodoxe dupa modelul patristic (inclusiv in ceea ce priveste relatia teologiei ortodoxe cu stiinta, diversele paradigme stiintifice)? Sfantul Luca al Crimeei, desi orb fizic spre sfarsitul vietii slujea Sfanta Liturhghie impecabil iar celor care priveau cu uimrea acesta, Sfantul le raspundea la fel de inechivoc precum invatatura despre relatia stiinta si teologie ortodoxa: "Cel ce si-a inchinat viata Domnului (Hristos Iisus) nu poate fi niciodata orb, fiinda Dumnezeu ii da lumina la fel cu cea de pe Tabor" Luca al Crimeei, Sf. - Am iubit patimirea, Ed Sophia http://www.librariasophia.ro/carti-A...sf--so-61.html "Despre viata Sfântului Luca al Crimeei, ierarh marturisitor si doctor fara de arginti, urmas al unei vechi familii princiare, artist înzestrat, chirurg genial, profesor universitar, patimitor pentru credinta în temnitele bolsevismului, unul dintre cei mai mari predicatori ai secolului, lucrul cel mai bun care se poate spune sunt propriile lui cuvinte: "Am iubit patimirea, fiindca minunat curateste sufletul! Un medic genial, profesor universitar, devine arhiereu în anii terorii bolsevice. După anii petrecuti în închisori si suferintele exilului la Cercul Polar de Nord în timpul războiului cu Germania nazistă, episcopul-chirurg salvează vietile a mii de ostasi si numele ierarhului laureat al Premiului Stalin pentru medicină face ocolul lumii. La adânci bătrâneti, lipsit de vederea trupească avea să răspundă mirării stârnite de liturghisirea lui fără gres prin următoarele cuvinte: „Cel ce si-a închinat viata Domnului nu poate fi niciodată orb fiindcă Dumnezeu îi dă lumină la fel cu cea de pe Tabor". Autobiografia acestui Sfânt al veacului XX, titan al stiintei si titan al duhului deopotrivă oferă lumii contemporane o extraordinară lectie de sfintire prin slujire si jertfă a puterilor creatoare cu care Dumnezeu a înzestrat neamul omenesc." Asadar sa luam aminte! "Noi ceea ce stim vorbim si ceea ce am vazut marturisim" (Ioan 3). Una este sa reproduci ceea ce spun Sfintii si alta este sa sti adica sa intelegi... Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 11.08.2012 at 07:48:48. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
eu combat mereu această teorie. și cel mai bine o combați cu argumente teologice. sincer, mă amuză doar ideea că un credincios poate să creadă o asemenea bazaconie. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Interesant e de fapt ca si cei ce sustin evolutionismul teist se incadreaza tot la teoria intelligent design, dar unii probabil au luat ideea ca acesta s-a aflat in conflict cu evolutionismul si de aceea trebuie sa fie impotriva. Acestia se incadreaza mai mult la aceasta teorie decat credinciosii ce cred in creationismul biblic. Uite o prezentare sumara aici: http://www.gotquestions.org/romana/d...nteligent.html Asadar teoria spune ca exista un proiectant inteligent a creatiei, spre deosebire de hazardul teoriei lui Darwin, adica exact ce sustin si evoutionistii teisti. Ei combat partea de lipsa a interventiei divine in teoria evolutionista. Exista si atei care sustin aceasta teorie, dar majortiatea cred ca extraterestrii au fost cei inteligenti. Exista o diferenta fata de creationismul biblic si stiintific, acesta spunand ca aparitia universului a fost exact ca in zilele creatiei descrise de Sfanta Scriptura. La intelligent design se specifica doar ca e o creatie inteligenta, nu se si precizeaza exact cum. De aceea nu este foarte compatibila cu ortodoxia, pentru ca nu se specifica de creatia biblica si de faptul ca cel ce a creat e Dumnezeu, nu vreun zeu din alte religii. Conflictul cu teoria evolutionista a venit de la incercarea de a fi predata in scolile americane, iar atunci motivul respingerii a fost ca nu e o teorie stiintifica pentru ca aminteste de ceva supranatural, ce nu poate fi cuantificat, si nu pentru ca s-au analizat dovezile stiintifice. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 12:06:29 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
"Interconfesionalitate" in aceeasi credinta | praxis | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 0 | 18.11.2008 12:42:40 |
|