![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru punctul 2: cum poate victima sa rejecteze botezul primit? Se poate rejecta un botez? Victima poate doar sa continue sa fie necredincioasa asa cum o fac multi botezati bebelusi. Si interesant ceea ce spuneti, Biserica refuza sa boteze. In comparatia facuta cu vaccinul rezulta ca in cazul acesta medicul refuza sa dea vaccinul copilului atunci cand parintii il cer. Poate ca pana la urma va ajunge sa-l dea numai adultilor motivati, cine stie... In cazul tatuajului, aveti dreptate, insa nu-i potrivita comparatia pentru ca, atata timp cat victima nu are nici un tatuaj, nu puteti sti daca a auzit vreodata de Iisus. Poate ca nu. Este ca si cum dvs. ati refuza sa transfuzati un om inconstient ca poate este un martor de a lui Iehova... Si apoi, cum puteti fi sigur ca un copil botezat va fi credincios? Vedeti cum oamenii sunt de vina pentru situatia unora de a fi apostati fara voia lor? De aceea revin la intrebarea: cum se poate ca o promisiune facuta de unii sa le fie imputata altora? Este lucrul cel mai absurd din crestinism... Dumnezeu insa nu este absurd, nu va judeca un om pentru promisiunile facute Lui de altii, ci fiecare va da socoteala pentru ale sale... Fiecare are dreptul sa isi cunoasca starea de sanatate proprie bine-nteles, de aceea problemele de etica se pun cand exista un tert care vrea sa cunoasca, fara acordul pacientului, in cazul acesta parintii. Si dupa cum vedeti, le este permis parintilor sa cunoasca doar atunci cand exista un tratament de propus, altfel le este interzis, cum este cazul bolii Huntington... In legatura cu confirmarea, cum va explicati ca romano catolicii o dau abia la 14 ani? Cum se mai potriveste teoria cu vaccinul aici? La ce le foloseste Botezul in absenta Impartasaniei? Last edited by Tartaruga; 11.08.2012 at 16:40:18. |
#2
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Catolicii de tradiție apuseană pun accentul pe caracterul de îmbisericire al Confirmării, pe latura eclezială a ei. De aceea, episcopul locului este cel care administrează Mirul. Materia diferită, apa în cazul Botezului, uleiul în cazul Mirului, ne sugerează că într-un caz este vorba de renaștere, în celălalt de întărire a tânărului gladiator în vederea luptelor care se anunță. Toate la vremea lor. Botezul are caracter salvific independent de Împărtășanie. Noi credem că toți copiii botezați, dacă mor înainte de vârsta înțelegerii, ajung la fericirea supranaturală a viziunii beatifice, deoarece nu au păcate personale grave, iar păcatul ancestral le-a fost șters de Botez. De fapt, numai Botezul și Pocăința, dar nu Împărtășania, au caracter salvific direct. Împărtășania ajută mult la mântuire prin aceea că ea conferă grație sacramentală, ajutându-l pe împărtășit să nu recadă în păcat. Dar, în clipa în care se prezintă la împărtășanie, acela se află deja, prin Botez sau prin Pocăință, în stare de grație sfințitoare și, dacă moartea îl va surprinde astfel, va fi salvat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 11.08.2012 at 18:24:31. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce intelegeti prin "simpla necredinta"? Eu vorbeam de cei botezati dar care au fost atei toata viata. Dvs. ati spus ca sunt apostati. Iar eu tocmai asta am vrut sa va demonstrez ca intre un ateu cu botez si promisiuni facute de altii si unul la fel de ateu dar nebotezat nu-i absolut nici o diferenta, ambii sunt necredinciosi. Singura diferenta este intre unul care habar nu are de Iisus, indiferent ca botezat sau nu, si unul care a fost informat despre ce este vorba si a refuzat, sau unul care a fost credincios si apoi a renuntat. Riscul reactiilor adverse in cazul unui botezat, interesant, deci are reactii adverse cu riscuri mari. Cum de oamenii nu sunt informati despre riscuri ca sa decida in cunostinta de cauza pentru copiii lor? Nu prea seamana cu practica medicala, in tarile unde ea se practica cum trebuie, parintii sunt informati inclusiv despre vaccinuri de posibilele reactii adverse... Interesant ceea ce spuneti despre edictul de la Milan. Sunteti sigur ca fervoarea practicii a facut sa apara schimbarea? Personal, consider ca cea mai mare fervoare au avut-o apostolii si martirii primelor secole... Este interesanta posibilitatea pe care o enuntati... Este greu de crezut pentru un roman, insa mergeti oleaca mai incolo in Europa Occidentala (exceptie Italia) si intrebati oameni pe strada daca stiu cine este Iisus. O sa aveti mari surprize... Cum nu este necesara siguranta ca un copil botezat va fi credincios in conditiile in care riscurile sunt atat de mari? Eu asta nu pricep, de ce unii copii sunt expusi la astfel de riscuri. Apostatul de care vorbiti nu a rejectat decat o promisiune pe care el personal nu a facut-o niciodata, deci nu-i apartine in nici un fel. Daca un copil are reactii adverse grave dupa administrarea unui vaccin hotarat de altii, nu este intr-un nici un caz el vinovatul... Necredinciosii care nu au fost botezati niciodata si mor necredinciosi, vor suferi ei damnarea perpetua? Interesant cum credeti ca un copil se poate salva doar prin Botez, fara Impartasanie. Cum ramane atunci cu faptul ca cel ce nu mananca Trupul Domnului si nu bea sangele Lui nu ajunge in Imparatie? Si daca Mirungerea este doar un rapel, cum de conditioneaza Impartasania care nu se poate face inainte de a primi Mirungerea? |
#4
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() Citat:
În căsătoria naturală la care se poate aplica privilegiul paulin, partea nebotezată NU acceptă botezul părții botezate și dorește despărțirea din acest motiv. În aceasta constă, cred eu, diferența. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Prin urmare, este de așteptat ca tot mai des să auzim că bebelușii nu sunt în situația potrivită spre a primi Botezul. Citat:
Citat:
Hotărârile părinților îi leagă pe copii. Chiar și păcatele părinților se pot resfrânge asupra copiilor. Este un aspect al solidarității inter-umane, mai ales intra-familiale. Când spunem "oamenii sunt solidari", avem în vedere: la bine și la greu. Așa cum copiii ai căror părinți sunt buni creștini vor avea un start bun în viață, așa copiii ai căror părinți sunt rău creștini au un start incomparabil mai rău în viață. Ideea "toți oamenii sunt egali" este oricum (de stânga, modernă, etc) numai creștină nu este. Noi credem că oamenii sunt egali în demnitatea lor de oameni, dar nu în daruri, nici în avere, nici în chemare. Unul primește un talant, altul primește 10 talanți sub forma Botezului. Cel care primește 10 talanți nu se poate prevala de faptul că nu el, ci părinții săi fără să îl consulte, au acceptat rolul de custozi ai talanților și i-au cerut. Dumnezeu te ajută și, fiind prea bun și prea răbdător, dă darul Său numai dacă știe că poți să îl fructifici. Dar nu te obligă. Dacă, în cursul vieții tale, prin act de liberă voință rejectezi talanții primiți de Dumnezeu, întrebându-te care talanți și care Dumnezeu, ai de suportat niște consecințe și nu poți da vina pe părinți: ei au dorit ce este mai bun pentru copiii lor, ei au dorit un copil înzestrat cu 10 talanți. Citat:
Nu vor suferi damnarea perpetuă, ci vor trăi etern într-o stare naturală care nu exclude fericirea naturală, dacă au respectat legea naturală sădită în inima lor. Citat:
Numai că cel care ajunge să ia în ușor medicamentele oferite de Dumnezeu spre mântuire, cel care, de exemplu, ajunge să se spovedească regulat fără o căință autentică și fără hotărârea de a nu mai păcătui, nu poate fi iertat, în sensul că va ajunge victima propriei ușurătăți în care a tratat religia și Sfintele Taine. Cel care nu se împărtășește niciodată, nici măcar cu ritmicitatea minimă de o dată pe an cerută ca poruncă de Biserică, va fi mereu servul propriilor lui păcate. Le va spovedi, poate, dar va recădea a doua zi după spovadă. Le va spovedi din nou și va recădea din nou, ajungând în brațele deznădejdii. Trebuie să Îl ai pe Cristos în tine ca să simți ce simte Cristos față de păcatul tău: o mare oroare, o teribilă tristețe. Fără Împărtășanie frecventă, nu ai să ajungi niciodată la scârba față de păcat. Creștinul care se spovedește des, dar se împărtășește rar sau niciodată, va fi un creștin prin Cristos. Va fi, poate, cu Cristos. Dar nu va fi în Cristos. Numai Împărtășania, iar nu Pocăința, nici măcar Botezul, este ceea ce te face să ajungi la unio mystica și numai ea te poate duce la punctul în care se poate spune "nu mai trăiesc eu (m-am botezat, m-am pocăit) ci Cristos trăiește în mine (m-am cuminecat)". Citat:
În urma unei întâmplări despre care am scris pe alt topic, în Biserica Apuseană, la începutul sec al XX-lea, ordinea tradițională a fost puțin inversată, încât în prezent ea este: Botezul, apoi (la vârsta formării conștiinței) Împărtășania, apoi (în anticamera vârstei adulte) Mirungerea. Prin urmare, Împărtășania nu condiționează, de fapt, în niciun fel Mirungerea. Ordinea lor este o tradiție cu "t" mic.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 12.08.2012 at 02:15:55. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pare logic ceea ce ati scris despre cazul cu disparitate de cult. Practic in cazul lor, daca cel nebotezat nu accepta botezul celuilalt, casatoria nu devine sacramentala si de aceea se poate desface. Pare logic :)
Cat despre vaccinari, nu-i cum spuneti, sunt tari occidentale in care oamenii sunt avertizati de efectele adverse, pot decide daca accepta vaccinul sau nu pentru copiii lor, si daca il accepta, sunt invatati sa-si supravegheze copiii in primele zile dupa vaccinare. De aceea nu toti copiii sunt vaccinati. Si stiu cazuri concrete din Belgia si Franta. Crestinismul era underground in primele secole pentru ca multi crestini erau martirizati si tocmai de aceea au inceput unii sa-si boteze copiii, sa nu moara nebotezati. Dupa care botezul a fost dat copiilor ca semn al apartenentei la comunitate pentru ca altfel, primii crestini isi considerau copiii sfinti, fara de pacat. Chiar ma intereseaza sa aflu cand anume s-a introdus ideea nasterii cu pacatul original la crestini, pentru ca in primele secole, ea nu exista. Spuneti ca pe unde ati calatorit nu ati vazut loc in care sa se spuna "Nu stiu cine spune Biserica ca ar fi Isus". Deja din modul de exprimare vad ca nu ati intrebat vreodata oamenii de pe strazi. Trebuie sa participati la misiuni de evanghelizare pe strazi ca sa stiti despre ce vorbesc. Nici nu au habar ca tine de biserica pentru a da raspunsul de mai sus, nu au deloc habar despre ce este vorba, cine este Iisus, nu coreleaza cu nimic, este ca si cum i-ati intreba cine este Octavian Papusoi. Dvs. stiti cine este Octavian Papusoi? Ei cam tot atat de mult le spune si lor numele de Iisus... Si apoi am cunoscut si caz de roman intalnit pe strada in strainatate, care afirma ca este credincios, nu o sa spun ce biserica, dar una traditionala, care nu numai ca nu stia ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu, dar cand i-am spus mi-a raspuns ca nu se poate si ca as apartine de vreo secta daca afirm asa ceva. L-am indemnat sa mearga sa intrebe preotii la el in biserica sa se convinga ca-i cum zic la el in biserica. Dvs. probabil ati avut de-a face doar cu oameni inteligenti, insa multi oameni simpli habar nu au nici macar de notiunile elementare. Si am vazut inclusiv intelectuala casatorita cu absolvent de Teologie care, in timp ce vorbeam cu sotul ei despre subiecte legate de credinta, vorbind noi despre Impartasanie, ma trezesc ca-mi spune ca doar totul este un simbol ca doar luam o bucatica de paine cu vin. Am cascat ochii mari si i-am spus ca asa ar raspunde un protestant nu un ortodox, caci la ortodocsi painea si vinul sunt cu adevarat Trupul si Sangele Domnului. A fost si mai nedumerita si i-a confirmat sotul ca-i asa cum ii spuneam. S-a intristat putin si nu a mai zis nimic. Pana atunci, desi era si este o ortodoxa practicanta, era convinsa ca totul era simbolic... Revenind la vaccin, copilul sufera consecintele vaccinului in caz de reactii adverse dar nu este vina lui, nu el a decis ci doar a suportat decizia altora care i-a facut rau. Parintii vor intotdeauna multi talanti pentru copiii lor, asta nu inseamna ca Dumnezeu vrea neaparat acelasi lucru. De aici si apare presiunea ce se pune inutil pe copil. Domnul a spus foarte clar: nimeni nu poate veni la El daca nu este chemat de Tatal. Credeti ca prin botez Tatal este fortat sa il cheme? Eu cred ca nu... Ce inseamna a trai etern intr-o stare naturala? Nu am mai auzit pana acum expresia asta. Nu stiam ca ordinea Mirungerii si Impartasaniei pot fi schimbate. Dar chiar si asa, Impartasania la romano-catolici nu se ia de la varsta de bebelus. Ce se intampla cu un copil botezat si care moare fara sa fi luat Impartasania? Este interesant critica ce o aduceti desei Impartasanii. Si totusi in BC, cel putin la romano-catolici, ea se da tuturor in fiecare duminica fara sa intrebe nimeni daca s-au spovedit, ce sa mai pomenim de cainta. Una din prietenele mele catolice, una din cele practicante, la modul ca merge in fiecare duminica la biserica, se roaga, face fapte bune dupa putere, este acum insarcinata fara a se fi casatorit cu prietenul ei. Sunt mereu impreuna, acum s-au si mutat impreuna fiind ea gravida, si nu i se pare nimic gresit. Nimeni nu o intreaba nimic cand se impartaseste, si totusi, conform invataturii BC este pacat de moarte ce opreste de la Impartasanie daca nu se face Spovedania si nu se inceteaza pacatul. Dar la deznadejde nu am vazut-o niciodata, dimpotriva, este o natura foarte optimista si vesela... Chiar si acum cand are dureri foarte dese din cauza sarcinii... Last edited by Tartaruga; 12.08.2012 at 03:54:52. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
-Cine este prezent acolo și -Care sunt condițiile de a-L primi Tematica este reluată după vreo 7 sau 8 ani, la cateheza pentru Mir. Postulanților li se pun și întrebări, iar ei răspund. Sincer, eu cred că, în cazul semnalat de dv, nu e vorba de neștiință. E vorba de o gândire de tip "eu știu mai bine decât Biserica ce este păcat și ce nu este păcat. Iar faptul că trăiesc cu un bărbat în afara căsătoriei stabilesc eu că nu este păcat". Observ că ne-am îndepărtat mult de subiect. Să încercăm să rămânem on topic.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aveti dreptate, ne-am indepartat de subiect.
Atat va mai raspund doar: si eu m-am aflat in situatia de a nu sti cine este Domnul Iisus desi nasa de botez este femeie credincioasa, dar am fost crescuta de parinti care nu m-au invatat absolut nimic, traiau intr-un ateism pur. Botezul meu s-a facut pentru ca asa cerea traditia si in plus tatal meu a dorit sa stranga toti fratii acasa la tatal lui, bunicul meu, care era foarte bolnav in urma unei rani dobandita pe front, si ca atare botezul meu i-a reunit pe toti fratii dispersati prin tara, dupa care, cam la un an, bunicul a murit. Iar ca mine sunt gramada, botezati pentru ca asa cere traditia dupa care ei sunt habarnisti complet. Indiferent daca in tari ortodoxe sau catolice, este plin de astfel de oameni. Si cu siguranta nu avem nici o vina pentru decizia altora. Eu am fost adusa la credinta printr-o minune, insa nu toti au parte de asa ceva. Si totul pus cap la cap mi-a aratat ca Dumnezeu cheama la credinta cum vrea El, si cand vrea El, nu este cazul sa se forteze lucrurile. Primii crestini isi considerau copiii sfinti, fara pacat, pentru ca pacatul originar fusese sters de Jertfa Domnului. Mai tarziu a aparut ideea ca s-ar sterge prin Botez, si vad ca nimeni nu-i dispus sa cerceteze cand si de ce, sau cel putin inca nu am gasit pe cineva care sa o fi facut. Evreii insa nu gandesc din perspectiva pacatului lui Adam ci Abel versus Cain, vazandu-se pe ei Abel ce il salveaza pe Cain, restul omenirii. Cuvintele psalmistului nu le interpreteaza ca si noi si nu traiesc sub ideea obsesiva a pacatului ci dimpotriva, daca studiati Torah o sa vedeti ca Dumnezeu este denumit pana in ziua a 5-a a creatiei cu un cuvant ce arata dreptatea Lui, in ziua a 6-a insa este numit cu un altul, Hashem, care arata mila lui Dumnezeu. Ca atare rabinii explica faptul ca Dumnezeu a creat lumea pentru a fi condusa cu dreptate dar cand a creat omul a stiut ca daca aplica acest principiu al dreptatii, omul nu va putea trai, el are nevoie de multa mila pentru a trai si de aceea, in ziua creerii omului, a prevalat mila lui Dumnezeu. Si de aceea evreii folosesc cel mai des Hashem cand vorbesc despre Dumnezeu. Si consecinta fireasca este faptul ca nu sunt obsedati de pacat la modul la care stiu ca prin Spovedanie (facuta lui Dumnezeu) si cainta, Dumnezeu iarta pacatul omului. Deci intr-adevar moartea Domnului nu are nici un sens pentru ei, este ca si cum Dumnezeu nu ar fi capabil de iertare. De aceea primii crestini, avand aceasta dimensiune mult iertatoare a lui Dumnezeu, considerau pacatul originar sters prin Jertfa Domnului, ramaneau doar pacatele personale de sters prin Botez, care era un Botez al pocaintei pentru pacatele proprii si apoi Botez cu Duh Sfant, Botez precedat de Spovedanie, asa cum aratase Sf. Ioan Botezatorul ca trebuie facut (si Spovedania se facea direct lui Dumnezeu asa cum este la evrei si cum s-a facut si in cazul Botezului dat de Ioan, oamenii se spovedeau inainte de aprimi botezul lui, dar nu i se spovedeau lui Ioan, aceasta era asa numita Spovedanie publica, nu ceea ce au inteles oamenii citind termenul din prisma culturii lor actuale despre Spovedania in fata unui tert), dupa care copiii lor erau sfinti chiar si cu un singur parinte botezat si exact asta zice Pavel cand ii indeamna sa ramana impreuna in cazul casatoriei cu disparitate de cult, pentru ca copiii lor sa fie sfinti. In acest context, ramane de vazut ce se intampla cu copiii in cazul privilegiului Paulin, mai ramaneau ei sfinti sau nu, insa la aceasta nu aveti raspuns pentru ca biserica a schimbat optica si practica de atunci. Asa cum un copil ce nu ia Impartasania il considerati mantuit chiar daca Domnul a spus ca nu se poate intra in Imparatie fara a manca Trupul Domnului si a bea Sangele Lui, tot asa majoritatea crestinilor primelor secole isi considerau copiii mantuiti daca mureau de mici fara botez pentru ca erau sfinti, nu purtau nici un pacat originar. Dupa Edictul de la Milan totul a evoluat in sens contrar ajungandu-se la edictul lui Teodosie I din 380 care stabilea criteriile care dadeau titlul de crestin al Bisericii universale, lucru amintit printr-un alt edict din 381 dat inaintea sinodului de la Constantinopol si inca unul dat in acelasi an dupa sinod, incepand astfel reprimarea dura mergand pana la privarea de drepturi civice si interdictia de a mai locui la Roma a celor ce credeau altfel decat dogma proaspat oficializata. De aceea nu este de mirare ca Botezul copiilor s-a generalizat, era modul prin care copiii intrau in aceasta comunitate crestina "oficiala", copiii fiind in continuare considerati fara pacat, pana cand si asta s-a schimbat introducandu-se ideea stergerii pacatului originar prin Botez. Probabil ca s-au sesizat mai multi de anomalia botezarii inocentilor cu botezul pocaintei sau poate a fost un alt motiv care a dus la schimbare. De aceea este interesant de vazut cum era situatia in cazul casatoriilor ce cadeau sub incidenta privilegiului Paulin, si ceea ce suspectez eu este faptul ca tocmai pentru motivul ca religia a fost impusa inclusiv pe linie politica, si deci copiii trebuiau musai sa aiba religia oficiala, au inceput sa se dea canoane de interdictie a casatoriilor cu cei din afara religiei oficiale, canoane pe care ortodocsii le-au intarit prin tot felul de "afurisenii" pentru a fi siguri ca nu vor aparea copii in afara religiei "bune", in timp ce in vest, catolicii occidentali s-au limitat a trata punctul nevralgic: copiii, obligatia ca partea necatolica sa fie deacord ca apoi copiii sa apartina religiei oficiale. Iar dvs. mi-ati spus ca de la inceput a fost asa ceea ce mi se pare foarte interesant pentru ca ar putea ajuta in elucidarea misterului ce planeaza inca asupra a toate acestea. Gandindu-ma la treaba cu sfintenia copiilor la primii crestini, doar copii din cel putin un parinte botezat erau considerati sfinti, nu si toti ceilalti, ca si cum parintele botezat ar fi acceptat jertfa Domnului si in numele copiilor sai. Si poate ca de aici s-a generalizat apoi ideea ca botezul poate fi dat pe baza promisiunilor adultilor, pentru a fi siguri ca vor ramane si copiii in religia oficiala. Si cu toate consecintele care s-au rasfrant apoi negativ asupra posibilitatii realizarii casatoriilor mixte, din ce in ce mai descurajate, ajungand la ortodocsi asa cum era la evrei: interdictia pentru un ortodox de a se casatori cu un non-ortodox. Toate se leaga, chiar daca par fara legatura, de aceea tratarea subiectelor separat, ca si cum ar fi independente, are multe lipsuri in a avea apoi o privire de ansamblu, globala a problemei discutate si implicatiile ei. Insa este o limitare inerenta in cazul unui astfel de spatiu public organizat pe topice separate. Oricum, multumesc de informatii, mi-ati dat o pista interesanta de cercetare. O duminica placuta! Last edited by Tartaruga; 12.08.2012 at 14:10:40. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nunta mixta - care sunt problemele? | Ciprian Mustiata | Secte si culte | 100 | 04.05.2013 13:31:46 |
Nunta | honney | Nunta | 27 | 27.04.2011 19:25:22 |
nunta | cojanete | Nunta | 3 | 24.03.2010 11:31:35 |
nunta | killerandrew | Nunta | 5 | 07.07.2009 12:55:29 |
casatorie mixta, rog raspuns de la preot, daca se poate | lumar | Nunta | 5 | 13.10.2008 20:29:10 |
|