![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Foarte frumos. Minunat lucreaza Domnul cu oamenii sai!
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE ne informează:
După interpretarea tendențioasă a hotărârii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române nr. 943 din 17 februarie 2012 privind necesitatea aprobării unor modificări și completări la Regulamentul pentru organizarea și funcționarea cimitirelor parohiale și mănăstirești din cuprinsul eparhiilor Bisericii Ortodoxe Române, postul de televiziune Pro Tv încearcă în aceiași manieră să răstălmăcească Legea nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult. În orice Stat democratic, autoritățile sprijină activ cultele religioase pentru rolul lor important în societate. În România, principiul cooperării dintre Stat și culte a fost dezvoltat în Legea cultelor nr. 489/2006, unde se menționează: Statul român recunoaște cultelor rolul spiritual, educațional, social-caritabil, cultural și de parteneriat social, precum și statutul lor de factori ai păcii sociale (art. 7 alin. 1); Autoritățile publice cooperează cu cultele în domeniile de interes comun și sprijină activitatea acestora. (art. 9 alin. 3). Potrivit Legii nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult Biserica Ortodoxă Română și celelalte culte religioase au, în exclusivitate, dreptul de producere și valorificare a obiectelor și vesmintelor de cult, precum și de tipărire a cărților de cult, a celor teologice sau cu conținut bisericesc, necesare practicării cultului. Prin obiecte de cult, în sensul prezentei legi, se înțeleg vasele liturgice, icoanele metalice sau litografiate, crucile, crucifixele, mobilierul bisericesc, cruciulițele și medalioanele cu imagini religioase specifice cultului, obiectele de colportaj religios și altele asemenea. Se asimilează obiectelor de cult și calendarele religioase, precum și produsele necesare exercitării activității de cult, cum ar fi tămâia și lumânările, cu excepția celor decorative și a celor pentru nunți și botezuri. Prin veșminte de cult, în sensul prezentei legi se înțeleg și stofele și broderiile specifice, necesare realizării veșmintelor respective. De asemenea, se asimilează obiectelor de cult tipăriturile de cult, manualele și cursurile teologice necesare desfășurării activității din instituțiile de învățământ religios ale cultului respectiv. Producerea sau valorificarea bunurilor prevăzute la art. 1 de către alte persoane, fizice sau juridice, decât cultele religioase se poate face numai cu autorizarea lor prealabilă, dată în condițiile stabilite de către fiecare cult în considerarea propriei sale exclusivități. (art. 1-2) Prin încălcarea Legii nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult, bani care ar putea fi folosiți pentru opera social-misionară sau activități educaționale și culturale ale Bisericii, intră în buzunarele unor persoane particulare care profită de încălcarea acestei legi. În acest context, este regretabil că reporterul Pro Tv omite cu bună știință faptul că veniturile obținute de parohii și mănăstiri din vânzarea lumânărilor, calendarelor și celorlalte obiecte bisericești sunt folosite integral pentru plata salariilor și impozitelor personalului deservent, a facturilor la utilități, întreținerea și repararea lăcașurilor de cult și susținerea activităților sociale, misionare și educative. În ultimii douăzeci de ani, Patriarhia Română a sesizat de mai multe ori organismele abilitate ale Statului despre încălcarea flagrantă a Legii obiectelor de cult prin care unitățile bisericești sunt păgubite de obținerea unor venituri necesare întreținerii lor. Un exemplu intens mediatizat în acest sens îl reprezintă constatarea faptului că la numeroase chioșcuri de difuzare a presei și în unele piețe agro-alimentare din București și din țară se vând prin încălcarea Legii obiectelor de cult an de an în perioada sărbătorii Nașterii Domnului mii de calendare ortodoxe în marea lor majoritate contrafăcute fapt care prejudiciază atât cultele, cât și bugetul de Stat. Referitor la hotărârea Sfântului Sinod invocată de reporterul Pro Tv, menționăm că Garda Financiară a solicitat sprijinul unităților bisericești pentru identificarea celor care încalcă legea și practică pe scară largă evaziunea fiscală. În concluzie, demersul Patriarhiei Române este unul legal, moral și necesar care vizează respectarea Legii nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult în România. Din păcate, prin materialele prezentate în ultima perioadă, postul de televiziune Pro Tv are o atitudine ostilă Bisericii și încurajează pe cei care nu respectă legile în România, inclusiv pe mulți producători particulari de obiecte de cult care nu solicită acord sau autorizație din partea Bisericii pentru a coopera legal cu Biserica. Acest acord i-a fost cerut și Monetăriei Statului care nu este cult religios, ci are monopolul imprimării monedelor, pe care Biserica nu-l subminează, ci îl respectă.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
În nordul ținutului Neamț, într-un loc străjuit de culmi semețe, se pitește domoală o așezare monahală ce a împrumutat din pioșenia și blândețea ctitorilor de suflete care au găsit aici pe Dumnezeu: părintele Paisie Olaru și părintele Cleopa Ilie. La hramul Mănăstirii Sihăstria, de Nașterea Maicii Domnului, pe 8 septembrie, mii de pelerini își găsesc pacea, pășind cu smerenie în fața icoanei făcătoare de minuni a Maicii Domnului și a mormântului unuia dintre marii duhovnici ai Ortodoxiei românești.
Între marile mănăstiri din zona Moldovei se remarcă așezarea monahală ce a cunoscut de-a lungul vremii smerenia unor mari duhovnici, precum părintele Paisie Olaru și părintele Ilie Cleopa, „ctitori de suflete ai mănăstirii“. Mănăstirea Sihastria a fost întemeiată în anul 1655, fiind cunoscută până în anul 1734 drept „Sihăstria lui Atanasie“, după numele celui care a pus bazele acelei mici așezări pustnicești. După o perioadă de înnoire a vieții duhovnicești, așezământul monahal este tot mai căutat atât de călugări, cât și de credincioși. În acest moment nu există pelerinaj organizat care să nu cuprindă în itinerariu un popas binemeritat la Sihăstria, un loc binecuvântat, unde domnește liniștea, sfințenia și dragostea lui Hristos Domnul. Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului, adusă la Mănăstirea Sihastria la începutul sec. al XX-lea, precum și mormântul celui care-i întâmpina pe credincioși cu binecunoscuta urare „Mânca-v-ar raiul“, pr. Ilie Cleopa, constituie doar două dintre motivele pentru care, anual, mii de pelerini iau calea drumului de nord al Neamțului, pentru a primi curată binecuvântare. Cu atât mai mult de hramul mănăstirii („Nașterea Maicii Domnului“), serbat la 8 septembrie, mulțime de credincioși îi calcă pragul. În acest an, și Centrul de Pelerinaj „Sf. Parascheva“ al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei (MMB) organizează un pelerinaj de o zi pentru un număr cât mai mare de pelerini. „Pelerinii vor participa la hramul mănăstirii, iar în după-amiaza zilei vor merge spre închinare și la mănăstirile Secu și Neamț. Pe toată durata pelerinajului vor avea la dispoziție transport și însoțitor de grup“, anunță reprezentanții Centrului de Pelerinaj „Sf. Parascheva“. Tariful este de 57 lei de persoană (pentru un grup de minimum 45 pelerini), iar pentru înscriere sunt necesare copia după cartea de identitate și plata în avans a cel puțin 30% din costul pelerinajului. Mănăstirea Sihăstria, lăcaș plin de lumină și har Mai multe biserici alcătuiesc acest așezământ monahal nemțean, biserica centrală cu hramul Nașterea Maicii Domnului împreună cu biserica mare închinată Sfintei Teodora de la Sihla prezentând un interes deosebit pentru credincioși. Prima, ridicată în stilul clasic al bisericilor moldovenești, ce se impune prin sobrietate și simplitatea decorației exterioare, adăpostește icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului. Biserica „Sf. Teodora de la Sihla“, construită recent, atrage numeroși pelerini ce caută tămăduitoarele părticele din numeroase sfinte moaște, care se găsesc la demisol, într-o raclă de lemn sculptat. Paraclisul „Sfinții Părinți Ioachim și Ana“, deși redus ca dimensiuni, are o valoare deosebită din punct de vedere artistic: catapeteasma lucrată în anul 1947 este sculptată în stejar, iar „ușile împărătești sunt o adevărată broderie în lemn“. Așezământul monahal este întregit de cimitirul mănăstirii, unde vom găsi mormintele părinților arhimandriți Ilie Cleopa și Paisie Olaru, vizitate de mulțime de pelerini. De asemenea, biserica cimitirului a fost ridicată din inițiativa părintelui stareț Victorin Oanele, păstrându-se planul unei vechi biserici de lemn strămutată din satul Hlăpești, comuna Dragomirești (Neamț). Catapeteasma este pictată de arhim. Vartolomeu Florea, iar icoanele care împodobesc biserica sunt cele ale bisericii vechi. Mănăstirea deține și numeroase obiecte bisericești vechi și foarte valoroase: icoane, vase liturgice vechi, cădelnițe, cățui, dar și o Evanghelie ferecată în argint și cruci pe sfânta masă, datate din secolele XVII-XVIII. Mănăstirea Sihăstria are și o mică bibliotecă, cu peste o mie de volume, dintre care unele tipărite în secolele XVII-XVIII. Pelerinaj la Mănăstirile din Bucovina Până la sfârșitul verii vor fi organizate pelerinaje de o zi la mănăstirile din Iași, precum și la cele din împrejurimi. De asemenea, în zilele de 25 și 26 august, este organizat un pelerinaj pe itinerariul Iași-Fălticeni-Suceava-Gura Humorului-Câmpulung Moldovenesc-Tihuța-Vatra Dornei-Valea Bistriței-Zugreni-Broșteni-Poiana Teiului-Târgu Neamț-Iași, cu următoarele obiective vizitate: M-rea „Sf. Ioan“, Cetatea de Scaun a Sucevei, M-rea Voroneț, M-rea Humor, M-rea Tihuța, Vatra Dornei, Piatra Teiului, Mănăstirile Secu, Neamț și Cetatea Neamț. Pe 29 august, credincioșii pot merge în pelerinaj la Mănăstirea Putna, când vor mai fi vizitate și Mănăstirile Voroneț, Moldovița, Sucevița. Informații suplimentare extrem de utile pot fi obținute de la sediul Centrului de Pelerinaj „Sf. Parascheva“ al MMB din B-dul Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 14, Iași - 700064, România, sau la numerele de telefon 0040. 232. 276. 907 și fax: 0040. 232.276.867 și pe internet: email: centruldepelerinaj@yahoo.co.uk; office@provitur.ro Web: www.centruldepelerinaj.ro; www.provitur.ro. Agenția PROVITUR, parte integrantă a Compartimentului „Pelerinaje și turism“ al MMB, oferă și posibilitatea petrecerii concediului de odihnă atât la munte, cât și pe litoral, venind în întâmpinarea clienților cu pachete turistice atractive. * Material informativ furnizat de doxologia !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
In orașul Wichita din Kansas, Statele Unite, s-a deschis o școală primară ortodoxă.
Școala poartă hramul „Mântuitorul Hristos”, iar clasa I cuprinde 18 elevi. În fiecare an, pentru următorii 3 ani, se va deschide câte o clasă primară. Școala este deschisă pentru toți oamenii, ortodocși sau ne-ortodocși. În cadrul cursurilor, se va studia latina, greaca, artele, vioara, precum și alte discipline de cultură generală. Sursa: www.kansas.com
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Creșterea economică galopantă din regiunea asiatică va afecta economia mondială și politica externă a Statelor Unite. Strâmtoarea Malacca este una dintre cele mai importante linii maritime din lume, cu 40% din comerțul mondial trecând pe aici, legând Asia cu Orientul Mijlociu și cu Europa.
Alianța Evanghelică Mondială(WEA) a publicat un raport în care avertizează Statele Unite că nu trebuie să fie ignorante auspra amenințării crescânde din Indonezia, cea mai mare națiune predominant musulmană din lume. În același timp, cel mai mare grup terrorist din Asia de Sud-Est , Jemaah Islamiyah (JI), pe care Națiunile Unite l-au legat de Al-Qaida și de talibani crește în putere acum. Detaliile raportului cuprind mai multe atacuri cu bombă din Asia pe care le-au organizat teroriștii. „Problema terorismului este motivată de ideologie radicală” a spus șeful Agenției Indoneziene Anti-Terorism, Ansyaad Mbai. Atacurile împotriva minoritățile religioase, în special împotriva creștinilor, sunt foarte numeroase. Astfel, Institutul Setara a raportat 129 de atacuri numai în acest an. Indonezia este o țară predominant musulmană, 86% din cei 250 de milioane de locuitori fiind islamici, iar creștinii fiind sub 10%. Sursa: www.christianpost.com
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Membri ai comunității evreiești din Israel au respins afirmațiile președintelui Autorității Palestiniene, Mahmoud Abbas, care a spus că iudeii au încercat să îi fure pe creștini și musulmani de sanctuarele lor și că Ierusalimul va fi pentru totdeauna arab, islamic și creștin.
Cu ocazia celei de-a 43-a comemorări a celor uciși de actul criminal de la Moscheea Al Aqsa, președintele Palestinian a spus: „Atacul incendiar a fost opera unor fanatici criminali și s-a întîmplat chiar sub nasul autorităților de ocupație israeliene. Scopul lor este de a fura musulmanilor și creștinilor sanctuarele lor, să distrugă moscheea Al Aqsa și să clădească un templu iudaic” pentru agenția Palestinian News Network. Moscheea Al Aqsa, cel de-al treilea loc sfânt al islamicilor este în vechea cetate a Ierusalimului pe Muntele Templului, un loc considerat cel mai sfânt pentru toate trei religiile cărții. Se crede că aici a fost Templul iudaic înainte de distrugerea lui de către romani în anul 70 A.D. Atacul din 1969 a fost făcut de Denis Michael Rohan, care a dat foc moscheii și a distrus o parte din ea, precum și o strană veche de 1000 de ani. Rohan este un creștin evanghelic din Australia, cu probleme mentale, care a vrut să distrugă moscheea pentru a grăbi a doua venire a lui Hristos. Abbass a spus că Ierusalimul este inima identitiății palestinene și rămâne capitala eternă a statului palestinian. Oficialul a adăugat că nu va fi pace, securitate și stabilitate până ocupația și coloniștii vor dispărea din Ierusalim. Reprezentantul evreu al Uniunii Ortodoxe din New York a spus că remarcile președintelui Palestinian sunt scandaloase: „Existența celor două temple nu este doar posibilă. E o realitate că Ierusalimul a fost capitala Israelului de pe vremea Împăratului David. E o realitate că în Israelul modern toate sfintele locuri sunt protejate și deschise popoarelor de toate credințele. E o realitate că Ierusalimul este și va rămâne un oraș unit, capitala Israelului și a poporului evreu pentru totdeauna”. Primul Ministru al Israelului Benjamin Netanyahu s-a declarat „dezamăgit de comentariile lui Abbas și a spus că ele sunt ecoul unor teorii ale conspirației scandaloase despre Muntele Templului, care sunt domeniul elementelor extremiste”. Sursa: http://global.christianpost.com
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Biserica nu este agora pentru manifestarea partipriurilor politice sau sociale, nu este Hyde Park unde orice exaltat își poate susține teoria conspirației, nu este nici măcar platou de media unde poți veni să-ți spui părerea de obicei contra despre orice.
De mai multe luni, lumea internațională are un subiect predilect, mai ales în arealul ortodox rus, dar și în America și Europa de Vest. Este vorba despre o formație mediocră de punk din Rusia, care are cântece anti-sistem, unele dintre ele împotriva lui Putin și a succesiunii sale interminabile la tron prin diferite tertipuri nominale și instituționale. Acest grup de fete a intrat în Catedrala Patriarhală ortodoxă „Hristos Mântuitorul” (Hrista Spasitelea) a trecut de naos, și pe amvon, în fața catapetesmei a dansat și a cântat un cântec împotriva lui Vladimir Putin. Fetele au fost arestate și de aici a început nebunia. Mii de tineri anti-sistem din Rusia și din Europa au început susținerea acestor fete, prin purtarea unor cagule multicolore cu aspect sinistru, a urmat o furtună de dezbateri în societatea rusă, despre libertatea religiei, despre sisteme politice și sociale etc. Miniștri europeni, chiar și cancelarul Germaniei, au reacționat condamnând fermitatea măsurilor polițienești din Rusia. Recent, grupul a fost condamnat la doi ani de închisoare pentru tulburarea ordinii publice și ofensă adusă religiei creștine. Urmare a acestei condamnări de drept comun, revolta tinerilor a continuat mai abitir, culminând cu tăierea cu drujba a unei Cruci în Kiev de către un grup feminist radical, violent și obscen numit Femen. O primă observație trebuie făcută. Biserica este un locaș de cult, în care oamenii vin să se roage, să participe la slujbele dumnezeiești, este un spațiu sacru, destinat anume, afierosit cultului divin. Biserica nu este agora pentru manifestarea partipriurilor politice sau sociale, nu este Hyde Park unde orice exaltat își poate susține teoria conspirației, nu este nici măcar platou de media unde poți veni să-ți spui părerea de obicei contra despre orice. Biserica este o instituție de drept public destinată numai celor care doresc să se roage în ea. Altfel, în Biserică am vedea greve ale buldozeriștilor, proteste muncitorești, elucubrații sectare despre eshaton, târguri de muncă la negru etc. Ceea ce au făcut fetele de la Pussy Riot (numele însuși cu tentă obscenă este interzis în școlile din Statele Unite) este o blasfemie la adresa credinței creștine și a lui Dumnezeu, o tulburare a credincioșilor care se roagă într-un locaș de cult și o ofensă adusă societății în general, majoritar ortodoxă (în Rusia). În același timp, politizarea excesivă a societății rusești, care a trecut și prin alegeri prezidențiale, determină orice gest să fie orientat partinic și necesar unilateral și condamnabil de alteritate. Biserica a fost acuzată de către anarhiști că este servilă statului, că este o falangă a dictaturii lui Putin, că este medievală în reacții, deși nu preoții le-au arestat pe fetele dansatoare. Biserica lui Hristos a devenit așadar ținta hoinarilor anti-sistem și a început să fie văzută ca o instituție represivă și opresivă chiar. Cred că mijloacele Bisericii de reacție în fața unor asemenea incidente sunt exclusiv spirituale. Nu există poliția Bisericii, mersul la slujbă nu este obligatoriu, poruncile duhovnicilor nu conțin pedepse pentru nerespectare, totul este duhovnicesc și își are corespondențele în cer. Canoanele sunt legi spirituale pe care credincioșii le respectă din iubire, nu de frica pedepselor, care nu există pe pământ, ci dincolo la judecată. Preoții nu sunt cerberi ai harului și nici păzitori înarmați ai sacralității, ci dăruitori și portari ai luminii care izvorăște din cer și se revarsă peste univers. În locul furiei clericilor ruși, care a determinat o reacție pe măsură a autorităților politice foarte sensibile la portofoliul de influență al Bisericii, era mult mai bună o chemare la pocăință, o iertare din inimă pentru îndrăzneala de a intra necuviincios în Locașul cel Sfânt, un apel adresat tuturor la smerenie, bunătate și iubire de frați și o clemență totală pentru păcatul săvârșit. Vigilența credincioșilor și poate o mai bună pază a locașurilor de cult sunt necesare și la noi în țară. Astfel, s-ar fi evitat valul de nemulțumire populară, distorsionarea complexelor sociale către o instituție a iertării și binecuvântării, nu a acuzării și blestemului. Actul de cult trebuie privegheat și săvârșit în toată sfințenia și frica de Dumnezeu, iar păcatul trebuie înfierat, însă păcătosul trebuie iertat de 70 de ori câte 7. Acum câteva zeci de ani, lângă o mănăstire din Neamț, o familie învecinată a remarcat că le lipsește un porc. Au căutat cu atenție și au găsit un gard de plasă de sârmă rupt, prin care godacul buclucaș se strecurarase la libertate. După câteva ore de căutare a lui Prikoke, oamenii l-au găsit stând relaxat în biserică, sub o strană. L-au luat de urechi, l-au scos cu chiu cu vai afară și apoi au mers să ceară iertare de la stareț. Acesta, bătrân, înțelept și blând, a zâmbit, a primit scuzele, s-a uitat cu un ochi la porcul cu afinități eclesiale și a spus: „Lasă, fraților, nici biserica nu s-a spurcat, dar nici porcul nu s-a sfințit”.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro | mihailt | Generalitati | 6 | 14.01.2011 22:11:54 |
Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere | fragmente | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 13.09.2010 09:25:35 |
Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 14.06.2010 17:59:31 |
Am noutati: cred ca stiu cine e NOI | mq | Generalitati | 19 | 02.09.2009 13:54:01 |
Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! | mihailt | Generalitati | 3 | 21.05.2009 21:43:39 |
|