![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
La voi in biserica se citeste ectenia catehumenilor?
Rugați-vă, cei chemați, Domnului. Cei credincioși, pentru cei chemați să ne rugăm, ca Domnul să-i miluiască pre dânșii. Să-i învețe pre dânșii cuvântul adevărului. Să le descopere lor Evanghelia dreptății. Să-i unească pre dânșii cu Sfânta Sa Sobornicească și Apostolească Biserică. - Mântuiește, miluiește, apară și păzește pre dânșii, Dumnezeule, cu Harul Tău. Cei chemați, capetele voastre Domnului să le plecați. In biserica mea se citesc, dar stiu ca in altele s-a renuntat la ele, din pacate. De ce credeti ca mai sunt de folos, din moment ce toti care participa sunt botezati, deci nu mai exista propriu-zis catehumeni?
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite ,ca sa devina mai viu ,eu iti spun ce simt atunci. Ma mir atunci ,ca sunt numit credijncios ,ca nici macar chemat nu a-si merita.Si asta imi da putere sa inteleg ca nu prin neputinta mea,ci prin harul lui Dumnezeu ma aflu acolo cu capu sus, desi mi-ar fi rusine si in tinda Bisericii sa stau. Ma simt cetatean al Bisericii prin harul lui Hristos ,iar nu prin inaltimea mea |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar iata ce scrie pe site-ul pe care l-am citat: Ectenia catehumenilor este expresia caracterului misionar al Bisericii În zilele noastre mulți liturgiști au pus problema scoaterii ecteniei catehumenilor din Sfânta Liturghie argumentând prin aceea că catehumenatul a dispărut încă din secolul al VI-lea și ca urmare această ectenie se adresează unei „categorii inexistente de asistenți”. Liturghierul prevede de altfel posibilitatea de a o lăsa afară „la nevoie” și în practică acest lucru se întâmplă des. Și totuși catehumenii nu mai sunt „o categorie inexistentă de asistenți”. Se întâmplă azi ca oameni maturi să-și asume calitatea de catehumeni în vederea botezului. Chiar mai mult, după căderea comunismului, în unele Biserici Ortodoxe (Sârba, Rusa etc) a început organizarea catehumenatului pentru cei nebotezați în perioada de ateism și care doresc să devină creștini ortodocși. În aceste condiții ectenia catehumenilor devine foarte actuală. Mai mult decât atât, după cum sublinia Părintele Alexander Schmemannn, trebuie să înțelegem ca tradiția liturgică păstrează plinătatea ideii și învățăturii despre lume. Adaptând rânduielile de cult mentalității omului contemporan riscăm să pierdem elemente importante ale tradiției liturgice. De aceea obiceiurile și tradițiile liturgice trebuie evaluate nu raportat la contemporaneitate ci în funcție de măsura în care exprimă prin sine ceva veșnic și esențial. Privită din acest punct de vedere ectenia catehumenilor este expresia liturgică a chemării de bază a Bisericii și anume Biserica îndreptată spre lume cu scopul de a o întoarce la Hristos, este expresia caracterului misionar al Bisericii. Lumea în care trăim este departe de a fi creștină. Creștinii sunt o minoritate. Mai sunt atâtea zeci de milioane de oameni care nu l-au cunoscut pe Hristos. Ectenia catehumenilor este o rugăciune pentru aceștia și, în același timp, o aducere aminte a misiunii pe care ne-a încredințat-o Hristos: „Drept aceea, mergând, învățați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, învățacirc;ndu-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, și iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacului” (Matei 28, 19-20). De aceea este important ca ectenia catehumenilor să fie menținută în cadrul Sfintei Liturghii, putându-se renunța eventual la îndemnul final adresat catehumenilor pentru a părăsi biserica. O sa mai caut insa informatii despre acest lucru. Daca aveti voi, va rog sa le postati.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Normal ca intelesul e si cel evident,ca se mai adreseaza catehumenilor care inca mai exista
Dar mult mai interesanta mi sa parut situatia cand acestia nu exista ,si toti de acolo sunt botezati. In alta ordine de idei , cel mai mare inteles al Liturghiei mi se pare gustarea ei.De ani de zile caut sa inteleg aceatsa Taina primordiala .Si intotdeauna,singura cheie care m-a ajutat,a fost ca nu e un simplu spectacol,o ceremonie la care participi. Ca adevarul ei este simplu :gusta si vezi Toate celealalte intelesuri vin ulterior,dar pina nu gusti si nu simti acel cutremur.... De aceea initial,Liturghia era facuta pentru impartasirea tuturor Nu trebuie doar sa filozofam pe marginea prefacerii Trupului lui Hristos si a jertfei Sale,ci tre buie sa gustam ,sa mincam aceasta jertfa ,si sa ne facem una cu ea |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfanta Liturghie | danyel | Sfanta Liturghie | 81 | 02.11.2015 16:22:22 |
Icoana Sfintei Treimi | alex79 | Intrebari utilizatori | 0 | 30.12.2010 19:12:27 |
Sfanta Liturghie | EDI | Despre Biserica Ortodoxa in general | 8 | 02.05.2009 16:52:24 |
Sfanta Liturghie | anavictoria | Sfanta Liturghie | 57 | 12.01.2009 19:38:22 |
|