![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Ce persoana?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://www.sfaturiortodoxe.ro/marii-...-si-mantra.htm
Florine, După ce citești materialul de mai sus, revino cu un exemplu de mantră pe care tu însuți o folosești, împreună cu semnificația ei.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pericolul vine in primul rand dintr-o intelegere superficiala a contextului existential. Repetarea mecanica a unor sunete fara un inteles asociat - incadrat precis intr-o acceptiune existentiala coerenta - produce efecte impredictibile / posibil vatamatoare. MISA cred ca este un astfel de exemplu, pentru ca, din punctul meu de vedere, baza lor filosofica este fragila (de aici si amalgamuri de tehnici sustinute de intentia egoista a "elevarii proprii"). Sensurile mantrelor nu pot fi clarificate si facute lucratoare fara maturarea unei viziuni existentiale cuprinzatoare. Poate gresesc - unii ma vor contrazice si vor argumenta ca se simt impliniti. Pot sa-i inteleg si sa-i respect. Repetarea unei mantre fara intelegerea contextuala, coboara mintea de pe treapta rationala pe un pamant sterp. Nicio virtute nu poate fi lucrata bine fara intelegere, adica fara minti conceptuale. Sunt de acord cu precizarea autorului - pornirile pacatoase nu dispar de la sine prin repetari mecanice de mantre ci prin intelegerea detaliata a naturii lor si contrapunerea miscarilor rationale virtuoase. ----------------------- Un exemplu de mantra: ----------------------- om tare tutare ture soha poate fi tradusa in mai multe feluri: O versiune este descrisa mai jos: om = Doamne ( Dumnezeu, Suprem, Buddha Transcendent/ Dharmakaya...) tare = Te implor elibereaza din lanturile necunoasterii si suferintei pe toti locuitorii lumilor supuse dorintei (iaduri, lumi intunecate/fantomatice, lumi animalice, oameni, "semizei" -termen generic pentru fiinte 'ceresti' mai evoluate ca oamenii, "zei" - termen generic atrbuit fiintelor ceresti mai evoluate ca "semizeii") tutare = Te implor elibereaza din lanturile necunoasterii si suferintei pe toti locuitorii din lumile paradisiace supuse transformarii ture = Te implor elibereaza din lanturile necunoasterii si suferintei pe toti locuitorii din lumile paradisiace fara forma dar supuse inca transformarii. soha = amin - asa sa fie O astfel de rugaciune/mantra nu are nicio valoare daca nu este gandita si rostita in duhul karunei. Karuna este dragostea indurerata pentru suferinta altora, dragostea care doreste salvarea tuturor fiintelor si de cele mai fine forme ale durerii, dragostea care nu poate suferi suferinta altora. Aceasta mantra se incadreaza in actiuni mentale bodhisattvice, (mahaianice). P.S. Mantrele sunt dificil de tradus pentru cei ce nu au experienta intelesurilor dharmice. Zona cea mai inaccesibila este cea legata de vacuitate (pentru ca este unul din cele mai subtile topicuri). Multe experiente cognitive sunt relationate cu acest concept si transpuse in structuri lexicale mantrice.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 08.09.2012 at 22:09:19. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
mantrele eficiente sunt formate din mai multe cuvinte. eu folosesc urmatoarea mantra: "Doamne Dumnezeule miluestema pe mine inselaciunea inselaciunii". este o mantra care produce o stare de iubire divina. Ion cel mai mic dintre cei mici. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Felicitari Domnule Ion! “I i s u s” ESTE O MANTRA Ce este cuvantul? Orice denominare (numire) este o unealta a mintii (mantra). Ce este denominarea? Denominarea este fundamentul proceselor mentale conceptuale. Un proces mental conceptual foloseste in mod necesar “intermediari mentali”/”procese mentale proxy”/”procese mentale agent”/”procese mentale de substitutie”. Procesul mental conceptual se desfasoara in conjunctie cu alte procese mentale pentru producerea cognitiei, clipa de clipa. O denominare, definita in sens clasic, este o reprezentare grafica cu sonoritate asociata. In limbajul nostru avem LITERE cu dubla asociere 'sonora-grafica'...care compun diferite CUVINTE. Un cuvant, ca sa fie cuvant, trebuie sa indice spre “altceva” decat este el insusi. Putem spune ca, un cuvant clasic este o tripla asociere “sonora-grafica-fenomen desemnat”. Pot fi si cuvinte cu dubla asociere, “tactil - fenomen desemnat”, fara grafie si sonoritate. Orice asociere a unui obiect/fenomen cu o amprenta senzoriala este un “cuvant”. Cuvintele nu sunt nimic in sine Cuvintele sunt simpli intermediari. Sunt doar semne de circulatie care indica spre “ceva”. Cuvintele nu sunt nimic in sine. Sunt simple nelinearitati mentale produse prin stimuli - vizuali/unde sonore. Ele sunt “prescurtari/shorcut-uri” catre diferite fenomene, recunoscute in mod conventional de un grup de indivizi. Cuvantul “m a s a” este un fenomen diferit de masa insasi. Cuvantul “D u m n e z e u” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este doar o amprenta senzoriala in fluxul mental. Cuvantul “G-o-d” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este o alta amprenta senzoriala in fluxul mental, care ar desemna ceea ce desemneaza amprenta “D-u-m-n-e-z-e-u”. Cuvantul “D-i-o-s” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este o alta amprenta senzoriala in fluxul mental, care ar desemna ceea ce desemneaza amprenta “G-o-d”. Cuvantul “B-u-d-d-h-a” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Cuvantul “I-i-s-u-s” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Impuritatea primara a formatiilor intelectuale In procesul de formare al limbajului, initial este nevoie de un anumita doza de efort mental pentru a produce asocierea amprentei senzoriale cu fenomenul pe care il desemneaza. Prin consolidarea progresiva a legaturii neuronale (“proces de invatare”) - apare inerent si impresia ca amprenta este acelasi fenomen cu fenomenul pe care-l indica – asa-numitul produs secundar de izo-identitate. Pentru ca aceasta impresie este o falsitate se spune ca este o impuritate. Toate formele de fundamentalism (social, religios…) isi au originea in aceasta falsitate, in impuritatea de izo-identitate conceptuala. Trezvia conceptualitatii sau constientizarea impuritatii primare a formatiilor intelectuale Aceasta impresie de izo-identitate este un fenomen mental destul de subtil, care nu poate fi constientizat cu usurinta “in timp real". Ca amprenta este diferita de fenomenul asociat. Obtinerea acestei capabilitati de discriminare necesita un proces suplimentar de invatare prin care fiecarei legaturi ii este asociata constientizarea disocierii celor doua identitati. Cand devenim, in timp real, constienti de procesele de asociere si disociere conceptuale atingem un nivel superior de dezvoltare a mintii. O vigoare deosebita, o trezvie aparte pe care cei ce nu sunt antrenati astfel, nu o poseda. Mintea incepe sa devina constienta de procesele ei intime prin care se produce cognitia in aspect conceptual, procesul de denominare si distingerea clara a naturii fenomenelor mentale implicate in procesele de asociere. Deci, cuvantul “I i s u s” nu este Iisus. Cuvantul este o conventie. Dar dificil de constientizat ca este un proces mental separat de ceea ce indica.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 16.02.2014 at 16:22:26. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E ciudat sa citim aceste lucruri pe un forum crestin-ortodox. Ati putea gasi alte cuvinte decat numele Domnului, ca sa exemplificati ideile in care credeti. Last edited by Miha-anca; 16.02.2014 at 22:14:29. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca este suficienta pronuntarea cuvantului "I i s u s" , de ce mai este necesar sa citim vietile sfintilor? De ce in timpul slujbelor folosim si alte cuvinte decat numele Domnului? De ce mai este necesara intelegerea virtutilor, lucrarea lor, prin parabole sau explicatii filocalice profunde? .....pentru ca intelesul cuvantului "I i s u s" nu este atat de facila, precum pare! Intelesul lui se arata din lucrari, iar lucrarile din intelegeri corecte ale caii. Cand intelegem corect cuvantul "I i s u s" atunci, intradevar, nu mai avem nevoie de niciun alt cuvant - acesta fiind "regele tuturor mantrelor". Pana atunci avem nevoie de rationamente si alte cuvinte - unelte ale mintii "mantre", ca sa fim intelegatori cand pronuntam "I i s u s".
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sau altfel spus, o lectie de cum sa pierzi din vedere padurea din cauza copacilor.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Initial - perceptia "persoanei" la modul generic - se intelege rational modul in care "fenomenul persoana" ca experienta cognitiva depinde de cele cinci agregate,
ulterior - perceptia ei directa in experienta de zi cu zi fie fizica, fie invocata mental (in rugaciune), din perspectiva cunoasterii rationale detaliate, fine, a modului cum ajunge sa fie constientizata, a modului cum este imputata distributiv-dinamic celor cinci agregate.
__________________
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Ce este Vacuitatea | florin.oltean75 | Alte Religii | 178 | 01.07.2016 21:08:39 |
Budism tantric - Vajrayana | florin.oltean75 | Alte Religii | 50 | 28.03.2015 11:50:49 |
Budism-Despre cauzalitate | florin.oltean75 | Alte Religii | 42 | 25.08.2012 22:22:25 |
Budism - Natura Mintii | florin.oltean75 | Alte Religii | 29 | 16.08.2012 08:54:01 |
Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 12:40:18 |
|