Citat:
În prealabil postat de Tartaruga
Semanatorul este Dumnezeu si in VT semana prin oameni, in speta prin prooroci asa cum am zis si eu, pregateau calea Domnului, ii pregateau intrarea, in Noul Legamant insa exact asta se spune: ca nu va mai semana prin oameni ci va semana El direct in inima oamenilor de aceea avem pilda semanatorului si de aceea apostolii doar au cules. S-a implinit profetia Noului Testament. Tu spui ca Domnul a semanat prin apostoli in timp ce Domnul spune ca apostolii au cules de unde nu au semanat. Si culegatorii sunt oameni ai lui Dumnezeu nu numai fostii semanatori ai VT.
|
Preterism.
Citat:
daca un ortodox imi spune ca doar o mana de elitisti ajunge in Rai iar restul, adica majoritatea covarsitoare a globului in Iad, pai iti dai seama cata iubire vad la acesta.
|
Relativism și iubirism. Ideea că adevărul nu e ceva obiectiv, independent de noi, ci ceva de ordin subiectiv. Concepția dv, doamnă Tartaruga, este o insanitate filozofică. Unde duce acest mod de a înțelege iubirea, care e o palmă pe care o trageți pe obrazul lui Cristos ? S-a văzut deja: la legitimarea crimelor asupra copiilor nenăscuți. La chemarea sub imaginare steaguri de luptă a femeilor (pe vremea când ne "onorați" sub username-ul "Adriana"). La golirea de sens a preoției și la alte erori, pe care le etalați cu nonșalanță. Rar am văzut atâta ură vorbind în numele iubirii.
Noi nu știm cu absolută certitudine dacă numărul salvaților îl excede sau nu pe al damnaților. Totuși, punând cap la cap diferite pasaje biblie (precum "îngustă este calea (...)", numeroase elemente ale Sfintei Tradiții, precum și revelații particulare de tot felul, putem să ne pronunțăm că numărul damnaților îl excede cu mult pe acela al salvaților. Acest lucru, chiar dacă nu este o "sententia certa", este o "sententia probabila". În lumina acestui lucru, faptul că există relativ puțini ortodocși raportați la populația generală a globului, este ultimul argument care poate fi folosit în sprijinul ideii (totuși perfect adevărată) că Bisericile ortodoxe nu sunt adevărata Biserică a lui Cristos, ci cioate desprinse din aceea. Din multe locuri din Biblie vedem că, mai ales la sfârșit, numărul celor care vor face parte din Biserica adevărată va fi mic. Cu deosebire apare acest lucru în II Tes cap 2, unde Apostolul vorbește despre faptul că, dacă vremea Noului Legământ a început cu persecutarea Domnului, de terminat se va termina cu persecutarea Bisericii.