![]() |
![]() |
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Domnul Iisus este unica cale pentru ca este dragostea insasi si sursa oricarei manifestari fenomenale. (De ce este pacat sa o denominezi altfel? Virtutea sta in litere sau in miscarea inimii si intelegere?) Poate cineva sa iubeasca toate fapturile si sa nu fie in acelasi timp in Iisus? Nu este posibil asa ceva - pt. ca Iisus este dragostea. De aceea spune “fara Mine nu puteti face nimic”. Insa, se poate crede in Isus si sa nu se iubeasca nediscriminatoriu fapturile. Se iubeste mai mult ideea salvarii proprii. Avem foarte multe exemple in acest sens. Intreb atunci stand drept si judecand drept, cine este mai mult in Iisus? Cel ce spune Iisus sau cel ce iubeste cu putere dar nu articuleaza Iisus? Dragostea este unica, indiferent de limbaj sau credinta. Numai dragostea da viata si ofera cunostere profunda. De aceea se instituie ca adevar imuabil: “EU sunt calea, ADEVARUL si viata" Citat:
Biserica si Sfintele Taine sunt de doua feluri: exterioare si interioare. Prima este pretextul, baza ritualica pentru manifestarea Bisericii interioare si Tainelor interioare. Prima este materie si manifestare conventionala, a doua este traire profunda. Prima nu este o garantie, a doua este mantuitoare. Biserica interioara este arderea iubirii pentru toata fiintarea din ceruri pana in iad. Tainele interioare sunt comuniunea cu Adevarul, dincolo de forma si ritual, in libertatea duhului . Mintea exclusivista care anatemizeaza orice pare sa fie "un corp strain" in blocul de concepte proprii nu este specifica doar crestinismului, ci aproape fiecarei credinte religioase. Este un reflex mental care are un rol pozitiv si unul negativ in acelasi timp. Cel pozitiv - evidentiaza in constiinta proprie "eul" (obiectul esential asupra caruia este exercitata orice practica spirituala) - sub un rationament de forma "ceea ce fac EU este corect" -- iar cel negativ - blocheaza intelegerea transconceptuala rationala a miscarilor virtuoase ale inimii (apare o crispare interioara reflexa - o furie - la interactiunea cu alte moduri de a gandi). Citat:
"Intelegerea rationala este limitata la experientele senzoriale ." ?? si in plus, "Nu poate oferi cunoastere duhovniceasca." ?? Iar pe cale de consecinta - fara argumente - doar forma lexicala specifica scrierilor patristice asimilate ortodoxiei sunt absolut si exclusiv valabile. ?? Baza mintilor conceptuale o reprezinta cognitia senzoriala. Iar baza mintilor nonconceptuale rationale o reprezinta mintile conceptuale. Ele nu sunt antagonice, ci se sustin una pe alta. Mintile conceptuale nu sunt limitate la experiente senzoriale. De exemplu, experienta unei negatii non-afirmative nu este relationata cu nicio forma de experienta senzoriala. Si este o minte rationala. Credinta proprie nu poate fi justificata prin argumentare rationala consistenta, ci doar printr-una superficiala in zona imediata a axiomelor si dogmelor. Citat:
Nici eu nu doresc sa intru in polemici, ci vreau doar sa prezint o abordare rationala, obiectivata - a cultivarii reflexelor mintii in nevointa spirituala. Cred ca este bine atunci cand spunem “Doamne ajuta-ma” sa constientizam - pe laga intelesul de “Doamne “ - si faptul ca noi insine articulam voluntar “Doamne”. Aceasta inseamna capacitate de obiectivare si intelegere rotunda a procesului. Doamne ajuta!
__________________
Last edited by florin.oltean75; 08.09.2012 at 10:58:41. |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Ce este Vacuitatea | florin.oltean75 | Alte Religii | 178 | 01.07.2016 21:08:39 |
Budism tantric - Vajrayana | florin.oltean75 | Alte Religii | 50 | 28.03.2015 11:50:49 |
Budism-Despre cauzalitate | florin.oltean75 | Alte Religii | 42 | 25.08.2012 22:22:25 |
Budism - Natura Mintii | florin.oltean75 | Alte Religii | 29 | 16.08.2012 08:54:01 |
Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 12:40:18 |
|