![]() |
![]() |
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
“Nu oricine-Mi zice: Doamne Doamne (Iisus Dumnezeu) va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu care este in ceruri." Budismul este pentru cei cu un profil psihologic care inseteaza dupa rationalitatea simtirii si simtire prin ratiune. Multi nu simt aceasta nevoie, fie pentru ca deja sunt induhovniciti, fie ca resping instinctiv efortul introspectiv, fie ca argumentele simple, axiomatice le sunt suficiente si nu pot intrezari paradigme mai profunde. Budismul are in plus fata de crestinism, doar din punct de vedere formal, explicatii psihologice precise la modul in care trebuie corectate miscarile mintii. De exemplu, Sfintii Parinti spun ca nu este buna imaginatia in rugaciune - dar totusi sa-ti "imaginezi" cand te rogi ca esti in prezenta Lui Dumnezeu si ca te asculta. Dumnezeu este imaginat fara forma. Intradevar nu este o imaginatie grosiera (cu forme nascocite detaliate) dar este totusi o imaginatie subtila, creata - activata prin efort propriu, voluntar. Se pune intrebarea, cat de subtila trebuie sa fie imaginatia pentru ca rugaciunea sa fie curata? Daca imaginatia este suprimata complet, nu mai poate fi activat mental nici macar conceptul de pacatos - pentru ca si acesta depinde de procese psihice de evaluare a unor actiuni in raport cu norme etice. Crestinismul nu ofera un raspuns rational la aceasta intrebare. Tatonarea caii este empirica (in raport cu principii psihologice obiective), bazandu-se exclusiv pe rationamente de ordin dogmatic. Budismul este complementar crestinismului prin mai multe repere, unele specificate mai jos: - invata cum sa te rogi fiind complet fara imaginatie; - invata cum sa te folosesti corect de imaginatie; - invata cum sa schimbi sinele cu ceilalti - aceasta invatura nu este explicata in crestinism dar este formulata sub forma de porunca (metoda crestina se rezuma la urmarea exemplului divin); - cum poti sa-L vezi pe Dumnezeu prin 'perdeaua lumii', cum orice fenomen oricat de marunt ar fi, oricat de potrivnic sau util ar fi iL 'dezvaluie pe Dumnezeu. In crestinism ochii se intorc de la imaginile lumii, se feresc de lume, in budism 'lumea' iL descopera pe Dumnezeu, in fiecare aspect al ei. Crestinismul este complementar budismului pentru ca invata virtutile prin ochii Lui Dumnezeu: - invata smerenia prin intelegerea smereniei Lui Dumnezeu; - invata iubirea prin intelegerea iubirii Lui Dumnezeu. Citat:
Daca cel ce aspira la mantuire nu crede ca Iisus este Dumnezeu, nu poate patrunde esenta virtutilor dumnezeiesti si ramane gol, fara focul nematerial al iubirii. Dragostea dumnezeiasca poate fi inteleasa doar din perspectiva smereniei dumnezeiesti. Deci, practicarea unor virtuți fără credința ca cel jertfit din dragoste este Dumnezeu Insusi - înseamnă ca faptele sunt lucrate fără credință, deci fara rodirea intelegerii si dragostei abisale. A intelege budismul nu inseamna negarea crestinismului. A intelege matematica nu inseamna negarea Lui Hristos. Aceasta incerc sa fac sa se inteleaga, prin aceste postari. Un mare avantaj al budismului este acela ca ajuta la intelegerea Lui Dumnezeu dincolo de ipostas ...si prin ipostas.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 10.09.2012 at 23:00:18. |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Ce este Vacuitatea | florin.oltean75 | Alte Religii | 178 | 01.07.2016 21:08:39 |
Budism tantric - Vajrayana | florin.oltean75 | Alte Religii | 50 | 28.03.2015 11:50:49 |
Budism-Despre cauzalitate | florin.oltean75 | Alte Religii | 42 | 25.08.2012 22:22:25 |
Budism - Natura Mintii | florin.oltean75 | Alte Religii | 29 | 16.08.2012 08:54:01 |
Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 12:40:18 |
|