![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Multumesc mult, Catalin2, daca ar fi nelamuriri as intreba la biserica, pe forum, dar nu am intrebari legate de ortodoxie.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
La biserica cu un duhovnic face to face e mai bine! Pentru celelalte intrebari ajuta mult google!
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sunt de acord cu Fany ca la materia numita religie, in scoala, nu trebuie sa se foloseasca un manual.
Nu-mi dau seama ce ar trebui sa contina asa un manual. Cred ca cel mai bine se preda liber, in functie de varsta: la cei mici sub forma de povesti, carti cu poze eventual, la cei mai mari sub forma de predici, pe marginea carora sa se poata discuta liber. Problema cu raiul si iadul mie mi se pare in sine cam spinoasa. Nici adultii nu au clar ce inseamna. Preotii au viziuni diferite asupra iadului si a raului. Unii spun ca Dumnezeu le-a creat, altii ca sunt o alta forta...Nu stiu. Eu am mai citit undeva, despre o alta problema a predarii religiei in scoli: li se spune copiilor ca Dumnezeu pedepseste daca ai facut o prostie. Si se ajunge sa se faca din El un bau-bau. Tot felul de povesti cu scene oribile: boli, moartea unui copil pentru ca a facut nu stiu ce, sau a catelului, sau lucruri din astea. In felul asta copiii vor capata frica de Dumnezeu si de religie. Discutia despre bine si rau ar fi buna daca s-ar defini mai intai. Ca si aici sunt pareri diferite. Sia iarasi...nu ca pe un bau-bau. Trauma scolarilor si a studentilor exista. Nu neaparat o materie ci profesorul, modul in care se poarta, in care preda, conteaza mult. Profesorul conteaza. Si mai conteaza totusi si inclinarea copilului: un copil care nu poate desena frumos (nu are indemanare si talent), si daca mai are si un profesor zmeu care da si note proaste, chiar va uri si materia si profesorul. La fel pentru sport sau muzica sau lucru manual. Si asa cum unii au probleme cu religia si biserica din cauza vreunui preot sau a unei intamplari neplacute, asa se poate intampla si la ora de religie daca profesorul nu stie sa le faca materia placuta si pe Dumnezeu.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Subscriu la ce ai scris! Din pacate sunt multi cu mintea in evul mediu!
Last edited by UNNOOM; 28.09.2012 at 18:34:42. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu am zis ca manualele ar fi rele in sine, ci ca este mare pericolul sa se strecoare lucruri gresite si deformate in ele. Este mai mare pericolul ca la alte materii, as zice.
Apoi, un manual are greutate. Este luat in serios, este citat, poate fi usor criticat de neaveniti. Putem sminti mai usor lumea. Daca profesorul se foloseste de diverse materiale pe foi, atunci ambele pericole exista dar sunt mai mici. Depinde atunci de nivelul profesorului calitatea dsi alegerea lor.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Părerea mea, dacă tot ne dăm aiurea cu părerea, e că la nici o materie nu trebuie manuale. Auzi tu: manual la religie! După ureche tăticu, după ureche, așa cam cum e credința noastră.
Cum să-i spui copilului de iad? Rămâne cu sechele mititelul! Să nu-i spunem atunci nici să nu bage mâna-n ochiul aprins al aragazului, ca nu cumva să nu facă pipi pe el când aude că se arde!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu vorbesc oarecum din experienta, pentru ca predau religia, ce-i drept, nu in Romania. Imi amintesc ca unul din sfaturile inspectorulul nostru (care are multa intelepciune si este serios) a fost sa ne creem singuri materiale, sa nu folosim materiale imprumutate, fara sa le adaptam. Eu nu am zis sa predam orice si oricum, ci cu materiale serioase, create de noi. Nu sunt nici impotriva predarii despre iad (chiar astazi s-a intamplat sa zic ceva la scoala despre existenta iadului, de altfel). Dar sunt si eu impotriva ideii de a prezenta iadul ca pe o pedeapsa sau in mod naiv.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Iadul nu e o pedeapsă, si nici nu e prezentat așa.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inteleg ca vrea sa va stimuleze creativitatea, dar cum ramane cu bietii copiii? Masa de manevra (exercitiu)? Citat:
Sau poate doar vrea sa justifice lipsa unui manual, pedaland pe partea cu creativitatea profesorilor? Citat:
Citat:
Cum l-ai prezenta, facand apel la indemnurile de "free thinking" care ziceai ca le-ai primit? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Un manual nu apare asa cu una cu doua, trece printr-o comisie, sunt oameni cu cap acolo, daca lor le-a scapat ceva atunci cu atat mai mari sunt sansele celor care sunt sub nivelul lor sa faca lucruri penibile crezand ca "libera" inspiratie poate fi ghidul absolut. Iar daca sa zicem ca un profesor are atata discernamant si gaseste o greseala, poate sa predea ocolind-o si pastrand restul de 99% corect, nu sa se apuce sa re-inventeze roata. Pentru ca poti fi sigura ca daca ai sa le dai la cateva mii de oameni sa faca o roata, nu foarte multi o vor scoate perfect rotunda. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Tradatorii lui Hristos - cei care-si abandoneaza copiii sau parintii! | laurastifter | Morala Crestina | 62 | 05.12.2012 12:41:00 |
Copiii care nasc copii | anastasia2008 | Generalitati | 22 | 23.03.2012 04:57:30 |
Dumnezeu a dorit o singura religie care sa uneasca toate popoarele lumii... | mehiel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 22 | 01.09.2009 17:58:48 |
CUNUNIA RELIGIOASA | carmenpenzes | Nunta | 4 | 06.04.2008 15:22:55 |
intoleranta. | Glamorous_witch | Generalitati | 5 | 17.12.2007 11:50:41 |
|