Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.10.2012, 16:10:22
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Bine-nteles ca nu. Dumnezeu a creat tentatia numai dupa ce i-a dat omului puterea de a rezista ei. Asa cum spune si Cezar:

12. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva. (1Cor6,12)
deci si placerea ne este ingaduita tot de Dumnezeu...numai ca nu trebuie sa ne facem din placere un scop in viata. Atunci cum ramane cu afirmatia lui Antonie cel Mare care spune ca placerea este o tumora, mai ales ca TOT ce a creeat Dumnezeu a fost FOARTE BUN?

Last edited by stefan florin; 07.10.2012 at 16:13:01.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.10.2012, 17:47:50
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
deci si placerea ne este ingaduita tot de Dumnezeu...numai ca nu trebuie sa ne facem din placere un scop in viata. Atunci cum ramane cu afirmatia lui Antonie cel Mare care spune ca placerea este o tumora, mai ales ca TOT ce a creeat Dumnezeu a fost FOARTE BUN?
Asa spune Sfantul? Mai intai multumesc pentru informatie, nu stiam aceasta precizare.
Nu stiu cuvantul, contextul lui, de unde poate ar reiesi in ce sens afirma aceasta. Poate ca Sfantul se refera la cei care au fost deja "rosi" de placerile devenite patimi, precum cancerosii sunt "rosi" de o tumora... Ei nereusind sa se sustraga tendintei de a spori raporturile cu placerea, dupa modelul cresterii bulgarelui de zapada...
Dar e o simpla ipoteza, un gand care ne poate trece cu usurinta prin minte. Fara a citi intregul cuvant al Sfantului nu prea avem siguranta intelegerii si speranta sa ne lamurim.
Poti preciza textul si sursa, pentru aprofundare?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.10.2012, 19:20:53
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Asa spune Sfantul? Mai intai multumesc pentru informatie, nu stiam aceasta precizare.
Nu stiu cuvantul, contextul lui, de unde poate ar reiesi in ce sens afirma aceasta. Poate ca Sfantul se refera la cei care au fost deja "rosi" de placerile devenite patimi, precum cancerosii sunt "rosi" de o tumora... Ei nereusind sa se sustraga tendintei de a spori raporturile cu placerea, dupa modelul cresterii bulgarelui de zapada...
Dar e o simpla ipoteza, un gand care ne poate trece cu usurinta prin minte. Fara a citi intregul cuvant al Sfantului nu prea avem siguranta intelegerii si speranta sa ne lamurim.
Poti preciza textul si sursa, pentru aprofundare?
nu eu am postat aceste cuvinte ale lui Antonie cel Mare ci Miha-anca, eu doar le-am comentat. O rog in schimb pe ea sa detalieze mai bine contextul in care acest parinte a spus cuvintele de mai sus
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.10.2012, 14:50:41
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
nu eu am postat aceste cuvinte ale lui Antonie cel Mare ci Miha-anca, eu doar le-am comentat. O rog in schimb pe ea sa detalieze mai bine contextul in care acest parinte a spus cuvintele de mai sus
V-am dat link-ul urmator alaturi de citat. Va rog cititi tot articolul.
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...are-80262.html
Poate desprindeti si alte lucruri interesante.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.10.2012, 19:38:01
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
deci si placerea ne este ingaduita tot de Dumnezeu...numai ca nu trebuie sa ne facem din placere un scop in viata. Atunci cum ramane cu afirmatia lui Antonie cel Mare care spune ca placerea este o tumora, mai ales ca TOT ce a creeat Dumnezeu a fost FOARTE BUN?
Fragmentul din Antonie cel Mare se referă la două stări extreme, la fel de acaparante pentru om, tristețea și plăcerea, ambele fiind calificate ca tumori, nu doar plăcerea. Fiindcă Sfântul Antonie cel Mare a fost un sfânt genial, a folosit cu mare atenție cuvintele și, chiar dacă cuvântul tradus în românește este un echivalent aproximativ, cuvântul "tumoare" fiind un neologism plantat în limba română de pe filieră latino-franceză, alegerea traducătorului este extrem de potrivită, întrucât iată ce spune definiția termenului: Țesut nou format care se dezvoltă prin dezvoltarea anormală și patologică a unor celule și care tinde spre autonomie biologică.

Extrapolată la Trupul Bisericii în duhul aceleiași analogii, tumoarea înseamnă nimic altceva decât erezia producătoare a cancerului sectar. Iar această maladie extrem de gravă se tratează finalmente prin mijloace chirurgicale prin care se urmărește îndepărtatrea țesutului dezvoltat anormal, implicit a influenței lui letale asupra funcționării organismului eclezial.
La la nivelul persoanelor, tumoarea înseamnă patimă ce se poate agrava într-o formă malignă, aducătoare de haos și moarte duhovnicească. Medicația în această situație, este similară celei care combate erezia și metastaza ei, adică secta, la scară eclezială: extirparea.

Însă, față de observațiile Sfântului Antonie cel Mare, putem avea și noi două tipuri de atitudini extreme, asupra cărora planează în permanență suspiciunea de hermeneutică (interpretarea) tumorală:

1. Că sfântul Antonie cel Mare a fost un eremit, iar experiența lui duhovnicească, ajunsă până la noi prin Tradiția Bisericii, nu are relevanță decât pentru ucenicii lui din Sketis sau, cel mult, pentru cinul monahal, prin urmare pe noi nu ne prea interesează ce spune dânsul.

2. Că vorbele sfântului Antonie cel Mare au caracter de normă infailibilă cu aplicație generală, indiferent de situația și împrejurările "receptorului".

Dacă izbutești să te imunizezi metanoetic la aceste două atitudini extreme față de Tradiție, analoage tristeții și plăcerii ca tumori cu potențial malign, ai șanse foarte mari să viețuiești întru perspectiva învierii celei bune!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.10.2012, 22:27:24
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Fragmentul din Antonie cel Mare se referă la două stări extreme, la fel de acaparante pentru om, tristețea și plăcerea, ambele fiind calificate ca tumori, nu doar plăcerea. Fiindcă Sfântul Antonie cel Mare a fost un sfânt genial, a folosit cu mare atenție cuvintele și, chiar dacă cuvântul tradus în românește este un echivalent aproximativ, cuvântul "tumoare" fiind un neologism plantat în limba română de pe filieră latino-franceză, alegerea traducătorului este extrem de potrivită, întrucât iată ce spune definiția termenului: Țesut nou format care se dezvoltă prin dezvoltarea anormală și patologică a unor celule și care tinde spre autonomie biologică.

Extrapolată la Trupul Bisericii în duhul aceleiași analogii, tumoarea înseamnă nimic altceva decât erezia producătoare a cancerului sectar. Iar această maladie extrem de gravă se tratează finalmente prin mijloace chirurgicale prin care se urmărește îndepărtatrea țesutului dezvoltat anormal, implicit a influenței lui letale asupra funcționării organismului eclezial.
La la nivelul persoanelor, tumoarea înseamnă patimă ce se poate agrava într-o formă malignă, aducătoare de haos și moarte duhovnicească. Medicația în această situație, este similară celei care combate erezia și metastaza ei, adică secta, la scară eclezială: extirparea.

Însă, față de observațiile Sfântului Antonie cel Mare, putem avea și noi două tipuri de atitudini extreme, asupra cărora planează în permanență suspiciunea de hermeneutică (interpretarea) tumorală:

1. Că sfântul Antonie cel Mare a fost un eremit, iar experiența lui duhovnicească, ajunsă până la noi prin Tradiția Bisericii, nu are relevanță decât pentru ucenicii lui din Sketis sau, cel mult, pentru cinul monahal, prin urmare pe noi nu ne prea interesează ce spune dânsul.

2. Că vorbele sfântului Antonie cel Mare au caracter de normă infailibilă cu aplicație generală, indiferent de situația și împrejurările "receptorului".

Dacă izbutești să te imunizezi metanoetic la aceste două atitudini extreme față de Tradiție, analoage tristeții și plăcerii ca tumori cu potențial malign, ai șanse foarte mari să viețuiești întru perspectiva învierii celei bune!
Foarte frumos, Mihail, iti multumesc!
Domnul fie laudat!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.10.2012, 19:44:09
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
deci si placerea ne este ingaduita tot de Dumnezeu...numai ca nu trebuie sa ne facem din placere un scop in viata. Atunci cum ramane cu afirmatia lui Antonie cel Mare care spune ca placerea este o tumora, mai ales ca TOT ce a creeat Dumnezeu a fost FOARTE BUN?
Si placerea este ingaduita de Dumnezeu la fel ca si crima, ca daca n-ar fi nu s-ar mai face crime; crima o pot face impotriva altuia, placerea este o crima impotriva mea(tumora-Antonie cel Mare).
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.10.2012, 21:22:37
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

O invatatura buna si cuprinzatoare referitoare la acest aspect:
http://www.schituldarvari.ro/index.p...vatatura&id=77
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 07.10.2012, 21:24:04
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Si placerea este ingaduita de Dumnezeu la fel ca si crima, ca daca n-ar fi nu s-ar mai face crime; crima o pot face impotriva altuia, placerea este o crima impotriva mea(tumora-Antonie cel Mare).
nu esti atent amice. Am scris mai sus ca placerea a fost creeata TOT de Dumnezeu, doar face parte din fizicul nostru nu? Poti sa negi acest lucru? Daca El a creeat-o, atunci cum sa NU o ingaduie? Cum poate cineva sa demonizeze un lucru creeat de Dumnezeu zicand ca e ceva rau?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.10.2012, 04:49:12
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
nu esti atent amice. Am scris mai sus ca placerea a fost creeata TOT de Dumnezeu, doar face parte din fizicul nostru nu? Poti sa negi acest lucru? Daca El a creeat-o, atunci cum sa NU o ingaduie? Cum poate cineva sa demonizeze un lucru creeat de Dumnezeu zicand ca e ceva rau?
Sper sa fii tu mai atent, amicele meu, ca sa nu te demonizezi: sfinteste-te cat vrei tu cu toate placerile pe care ti le-a pus Dumnezeu in trupul tau si pe care ti le permite, dar care(dpmdv) te vor ajuta precum un cui in talpa in marsul de pe calea mantuirii.

Daca esti crestin, uita-te la Hristos, care avea si El toate placerile trupesti pe care le ai si tu si-I era permis si Lui. Daca El nu Si-a cautat placerea ca nu-I era de niciun folos, tie iti este?

Citat:
În prealabil postat de Teodosie Vezi mesajul
Placerea este de la Dumnezeu ...
Dumnezeu n-a creat placerea trupeasca; placerea trupeasca este o tentatie necurata de a respinge Duhul Sfant, de a refuza transcendenta, de a ramane captiv al unui stadiu primitiv trupesc(material).

Last edited by Demetrius; 08.10.2012 at 04:51:49.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 20:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 13:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 19:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 21:30:02