![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() FACEREA DUPĂ SATANALa început a fost Big-Bangul Întrebarea care a tulburat dintotdeauna mintea filosofilor necredincioși a fost - firește - aceea cu privire la zidirea lumii, a kosmosului, cum ziceau marii înșelați Elini. Așa s-au ivit miturile cosmogonice, la neamuri, adică la vechile noroade ce nu-L mai cunoșteau pe Dumnezeu, cum erau Babilonienii, Egiptenii, zișii Elini, Inzii, Chinezii și puzderia celorlalți păgîni idolatri amăgiți de Satana. În toate aceste povești e vorba despre un demiurgos, un zeu-făurar, ce zidește kosmosul dintr-o materie mai-nainte fiitoare, „care, așa cum spun Sfinții Părinți, devine și ea un fel de «zeu»” . Cu alte cuvinte, demiurgul nu aduce lumea din ne-ființă, ci transformă, preschimbă ceva dat, existent din veșnicie. Neavînd împărtășire cu Duhul Adevărului, necredicioșilor le e cu neputință să născocească altceva, și „tocmai ideea zidirii «din nimic» sau «din neființă» deosebește cu totul istorisirea Facerii de cea a tuturor miturilor păgîne și a speculațiilor despre creație. Cartea Facerii descrie începutul absolut al întregii lumi, iar nu dezvoltarea ei din ceva ce există deja” Ceva foarte asemănător rătăcirilor antice nălucesc și evoluționiștii, cu singura deosebire că, fiind atei, pun în locul demiurgului întîmplarea oarbă și lasă materia să se transforme „de la sine” dintr-un „ou”, dintr-un „atom”, dintr-o „sămînță” primordială, care a „explodat” și a dat naștere „haosului”, dezordinii, așa cum ni se descrie într-o lecție de …muzică: „În oratoriul „Creațiunea”, Haydn reușește să zugrăvească dezordinea haosului primordial prin aritmii, disonanțe armonice și stridențe de instrumentație” E limpede că ceea ce era la păgîni „un fel de zeu” este la evoluționiști chiar zeul lor: însăși Materia, precum citim în cartea de geografie de a 5-a: „Universul a luat naștere în urma exploziei «oului cosmic» - așa cum este numită starea de început a Universului. Explozia aceasta a fost numită «big bang», adică marea explozie” Ceea ce e totuna cu a zice: „Universul a luat naștere în urma exploziei stării de început a universului”, care doar a trecut dintr-o stare în altă stare, materia care îl alcătuiește fiind veșnică, cum ni se spune mai departe: „Știm că universul este infinit în spațiu și în timp” . În actuala sa formă, materia kosmizată are un trecut venerabil: „Se apreciază [Cine apreciază?] că vîrsta Universului este cuprinsă între 15 și 17 miliarde de ani” Dar nici asta nu îi e de ajuns lui Păcală: el își ia păcălitorul și adună infinit cu infinit, informîndu-ne că universul, nesfîrșit „în spațiu”, încă se mai mărește! Citiți și vă mirați cîtă nebunie disprețuitoare au ateii pentru realitate și pentru judecata celorlalți: „De la marea explozie, universul este într-o continuă expansiune. Galaxiile se depărtează unele de altele. Aceasta înseamnă că ieri Universul era mai mic decît azi, iar mîine va fi mai mare decît astăzi. El poate fi comparat cu un aluat de cozonac cu stafide, care crește continuu. Stafidele sînt galaxiile, iar aluatul - spațiul dintre ele.Cît timp va dura această expansiune și cît de mare va fi în final Universul, nu putem ști” Ținînd seama că numai Dumnezeu poate fi veșnic și necuprins, încă o dată tragem încheierea că, pentru evoluționiști, materia și universul material sînt „dumnezeu”! Dar despre natura panteistă a evoluționismului vom vorbi în alt loc. Deocamdată ne interesează că această filosofie fără noimă pune la temelia zidirii lumii întîmplarea și dezordinea, adică lipsa rațiunii! Pe limba noastră, asta ar suna cam așa: „Întru început a fost anti-Cuvîntul, anti-logosul, anti-rațiunea de a fi a lumii!” Astfel, vedem numaidecît că evoluționismul este contra-adevărul, este parodia, maimuțăreala Sfintei Scripturi, este filosofia Antihristului, precum acesta e maimuța Domnului și Mîntuitorului nostru, și că ea țintește în primul rînd hulirea Logosului, a Dumnezeu-Cuvîntului, și apoi a întregii Sfinte Treimi. Căci rădăcina tuturor minciunilor se află, după cum spune Cuviosul Iustin Popovici, în tăgăduirea dumnezeirii Mîntuitorului: „Minciuna de căpătîi, tatăl minciunii, este a spune că Hristos nu-i Dumnezeu; iar din aceasta se trage și a doua minciună de căpătîi: că nu există Dumnezeu. Din aceste două minciuni au roit toate celelalte minciuni, din toate vremurile - duhul rătăcirii s-a țesut pe ele” . Să urmărim aceasta recitind Cartea Facerii și tîlcuirea ei, după Cuviosul Serafim Rose și după Sfinții Părinți: „«Întru început a făcut Dumnezeu cerul și pămîntul» (Facerea 1:1). Cuvintele au un înțeles tainic, cum învață Sfîntul Ambrozie: «Începutul, în înțeles tainic, este arătat de zicerea: ‚Eu sînt Alfa și Omega, începutul și sfîrșitul’ (Apocalipsa 1:8). Cu adevărat, Cel ce este începutul tuturor lucrurilor în puterea dumnezeirii Sale este, de asemenea, și sfîrșitul… Deci întru acest început, adică întru Hristos, Dumnezeu a zidit cerul și pămîntul, fiindcă ‚toate printr-Însul s-au făcut, și fără de Dînsul nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut’ (Ioan 1:3)”
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
„Iată deci că Hristos este Ziditorul, cum zice și Sfîntul Ioan Evanghelistul: «Întru început era Cuvîntul… toate printr-Însul s-au făcut…» (Ioan 1:1). Sfîntul Pavel învață același lucru: «Dumnezeu… a zidit toate prin Iisus Hristos» (Efeseni 3:9). «Întru Dînsul s-au zidit toate, cele din ceruri și cele de pe pămînt, cele văzute și cele nevăzute, ori Scaunele, ori Domniile, ori Începătoriile, ori Stăpîniile, toate printr-Însul și pentru Dînsul s-au zidit» (Coloseni 1:16). Astfel, în iconografia ortodoxă a facerii lumii nu vedem un bătrîn (adică Tatăl) care-l face pe Adam, ca în fresca lui Michelangelo din Capela Sixtină, ci pe Hristos. Fără îndoială că întreaga Treime zidește: Tatăl poruncește [Să fie!, n.m.], Fiul zidește, și îndată vom vedea că și Duhul ia parte la lucrare”
Astrele Așadar, ce a făcut întru început Dumnezeu? „Cerul și pămîntul” (Facerea 1:1). Evoluționismul ne spune însă că zeul-materie s-a preschimbat pe sine-și în astre și… praf: „Ulterior, materia rezultată din explozie s-a concentrat în stele, planete, sateliți, comete, meteoriți și praf interstelar” . „În drumul lor prin Univers, elementele au suferit transformări, în urma cărora au apărut și alte elemente. Apoi, prin reacții chimice, s-au format compușii chimici care se găsesc astăzi în și pe planeta noastră, sub formă de munți, zăcăminte de minereuri, mări și oceane, aer, plante și animale. [...] De ce este materia atît de diversă? Pentru că particulele care o alcătuiesc sînt diferite și se pot combina în diverse moduri. Chimia este știința care studiază materia și transformările pe care le suferă aceasta” Să ne oprim și să luăm aminte că aici se arată o primă transmutație alchimică, principiu pe care se întemeiază întreaga gnoză evoluționistă! Să fim cu luare-aminte: într-o primă fază, „sămînța” materiei „explodează” - își iese din sine, din starea de ordine, de nemișcare desăvîrșită - și trece în starea lipsei desăvîrșite de rînduială, căci explozia e fenomenul cel mai dezordonat care se poate închipui. Cu timpul, această materie haotică se kosmizează de la sine, din întîmplare, rînduindu-se în sisteme de corpuri cerești, care ajung să funcționeze precis ca un ceasornic, după descrierea unor astrologi precum Newton. Cu alte cuvinte, din haos se naște rînduiala, ordinea, legea! (Ne întîlnim la tot pasul cu această gîndire pe dos, drăcească.) Astfel, au apărut - zic ei - soarele, planetele, printre care se găsește și pămîntul nostru. Cărțile de școală sînt mai întîi șovăielnice în lămurirea „nașterii sistemului solar”:„Originea, formarea și evoluția sistemului solar constituie o problemă deosebit de complexă, care nu a fost rezolvată în mod satisfăcător pînă astăzi. Au fost emise mai multe ipoteze cosmogonice; majoritatea lor au fost infirmate parțial sau total de datele de observație mai noi, fapt pentru care nu le prezentăm aici. Ipoteza cosmogonică cea mai cunoscută și acceptată o lungă perioadă de timp a fost imaginată de Kant și dezvoltată matematic de Laplace (ipoteza Kant-Laplace)” . (Și se bîlbîie ceva despre cum s-ar fi format soarele și planetele dintr-o altă stea care a explodat, cum se spune și în altă parte.) În alte locuri, manualele sînt mai hotărîte și înfățișează - ca pe un fapt! - „teoria”, adică nălucirea, plăsmuirii astrelor dintr-o materie pre-existentă: „Datorită mișcării de rotație a norului cosmic, cea mai mare parte a materiei s-a adunat în centru, dînd naștere soarelui. El s-a născut acum 5 miliarde de ani din materie cosmică. Din materia rămasă pe marginea norului au luat ființă planetele, sateliții, asteroizii și celelalte corpuri cerești care intră în componența sistemului solar. Planeta noastră s-a format acum 4,6 miliarde de ani din unul dintre numeroșii nori cosmici existenți pe atunci în Univers și care erau alcătuiți din gaze și praf stelar” . Și încă: „Din studiul rocilor lunare , s-a dedus că acestea au o vîrstă de 3-4 miliarde de ani, asemeni cu vîrsta celor mai vechi roci terestre (deci și a Terrei)” . (Mă aruncă în deznădejde acești netoți vicleni și poveștile lor cu mult praf, bolovani și gaze, care se învîrt prostește pînă cînd - cum vom vedea - din atîta frecare și amețeală, deasupra maionezei cosmice iese omul european, stăpîn al galaxiilor! Parcă îl văd și acum pe marele hulitor Carl Sagan, care mă vrăjea - nu mint! - în fiecare duminică cu al său documentar Tainele universului; parcă-l văd rînjind ca o iguană strepezită și gîngurind dulce: „Sîntem pulbere de stele.” Și începea vraja: serialul acela american de propagandă a ateismului celui mai feroce izbutea să te facă a crede că ești un inițiat al marilor taine ale alcătuirii lumii! Era făcut cu viclenie, îți întărîta mîndria, te făcea să te simți deștept; avea și un umor blînd, învăluitor; îți dădea o stare de bine, spre deosebire de același gen de filme făcute de comuniștii noștri, crispate, țîfnoase, mitocănești. Mi-am amintit de acest personaj cu adevărat satanicesc pentru că îl pomenește și Părintele Serafim în cartea din care tot citez, fiind unul dintre cei mai puternici activiștii ai evoluționismului, susținut de-a dreptul de guvernul american.)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Dar să venim la ale noastre. Această răsturnare a ordinii zidirii are tîlcul ei: Pămîntul trebuie înfățișat ca o planetă oarecare din „sistemul solar” și dintre nenumăratele planete, la fel cum omul este - nu-i așa? - o făptură oarecare din milioanele de viețuitoare pămîntești și - cine știe? - din nenumăratele viețuitoare din univers, așa cum bănuiește „știința” zilelor noastre. Priviți numai cîtă batjocură semianalfabetă se adună în „descrierea științifică” și absurdă a planetelor:
„Fiecare dintre planete se deosebește de celelalte, fiind unică în felul ei. [...] Unicitatea planetei noastre constă în faptul că este singura din sistemul solar pe care există viață” . „Marte este numit «planeta roșie». Jupiter este cel mai mare. Saturn este înconjurat de zece inele alcătuite din praf, pietricele și bucăți de rocă. Pluto este cea mai mică” Dar asta nu e nimic altceva decît propagandă pentru dreptul la diferență al planetelor! Cu orice preț, neținînd seama că nu ai ce compara! Și atunci, pentru că așa e politica, tovarășii îngînă tot ce le vine pe limbă, ca niște drogați, apărînd „drepturile planetelor”, cam așa: „Măcar că Jupiter este cea mai mare, totuși Pluto este cea mai mică [19]; a noastră e albastră, în ciuda marțienilor, a cărora e roșie.” Dincolo de lipsa de noimă a acestor lecții de tîmpire, ceea ce are de înțeles elevul umanist e că soarele, și nu Pămîntul, se află în centrul universului: „Soarele luminează și încălzește corpurile cerești din familia sa. [...] La fel ca și celelalte planete, Pămîntul depinde de soare: se rotește în jurul acestuia și este luminat și încălzit de el” . Căci: „Corpurile cerești mai mici se rotesc în jurul celor mai mari, deoarece sînt atrase de acestea. Dintre toate corpurile cerești ale sistemului solar, Soarele este cel mai mare” Cu adevărat, pămîntul e mai mic, dar neînchipuit mai dens, așadar mai greu, decît soarele; acesta din urmă e făcut dintr-o materie subțire și ușoară, prin urmare se poate mișca mult mai sprinten. Multe ar fi de zis aici, dar le spune mult mai bine părintele Dan Bădulescu, din cartea căruia vom citi în articolul următor. Vom zice doar că totul trebuie judecat din punctul nostru de vedere pămîntean și omenesc, iar nu din acela lunatic sau drăcesc, căci întreg universul, cu toate astrele lui, a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru astre! După adevăr, Pămîntul s-a zidit în Prima Zi a Facerii, pentru că aștepta zidirea omului, așa cum spune Cuviosul Serafim, împreună-glăsuind cu Sfinții Părinți: „În concepția scriptural-patristică, pămîntul - ca sălaș al omului, încununarea zidirii lui Dumnezeu - e centrul universului” Și Sfînta Scriptură urmează: „Pămîntul era netocmit și gol. Întuneric era deasupra adîncului și Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor” (Facerea 1:2). „Aici, vedem lucrarea celei de a Treia Persoane a Sfintei Treimi în zidire. Despre aceasta, Sfîntul Efrem Sirul scrie: «Se cuvenea ca Duhul Sfînt să Se poarte, ca o dovadă că în ce privește puterea ziditoare El este asemenea cu Tatăl și cu Fiul. Căci Tatăl a grăit, Fiul a zidit, și se cădea ca și Duhul să-Și aducă lucrarea. Și aceasta a făcut-o purtîndu-Se, arătînd în chip vădit că totul a fost adus întru ființare și săvîrșit de către Treime»” La fel, „Sfîntul Ambrozie zice și el: «Încă nu venise plinătatea lucrării întru Duhul, precum este scris: ‚Cu Cuvîntul Domnului cerurile s-au întărit și cu Duhul gurii Lui toată puterea lor’ (Psalmul 32:6). Duhul Se purta în chip cuvenit peste pămînt, cel sortit a aduce roadă, căci cu ajutorul Duhului el cuprindea semințele noii nașteri, ce aveau să încolțească, după cuvintele proorocului: ,Trimite-vei Duhul Tău, și se vor zidi, și se va înnoi fața pămîntului’ (Psalm 103:30)»”În alt loc, „Sfîntul Efrem ne dă o imagine foarte domestică asupra lucrării Duhului în Ziua Întîi: «Duhul Sfînt a încălzit apele și le-a făcut roditoare și în stare să zămislească, ca pasărea cînd șade pe ouă cu aripile întinse și le încălzește cu căldura ei, făcîndu-le roditoare. Tot Duhul Sfînt înfățișa atunci pentru noi chipul Sfîntului Botez, în care, prin mișcarea Sa pe deasupra apei, dă naștere copiilor lui Dumnezeu.» [20] Duhul Sfînt ia parte și la celelalte zile ale Facerii, căci Iov vorbește de «Duhul cel dumnezeiesc, Cel ce m-a făcut pe mine» (Iov 33:4)” Lumina După cer și pămînt a fost făcută lumina: „Și a zis Dumnezeu: «Să fie lumină!» Și a fost lumină. Și a văzut Dumnezeu că este bună lumina, și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric. Lumina a numit-o Dumnezeu «ziuă», iar întunericul l-a numit «noapte». Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întîi” (Facerea 1:3-5).Dar care este rostul acestei despărțiri în viața noastră omenească? Unul foarte însemnat: acela de a nu cădea în idolatrie, socotind soarele zeu. „Sfîntul Ioan Hrisostomul scrie: «Dumnezeu a făcut soarele (abia) în ziua a patra, ca să nu socotești să datorită lui avem ziua.»” Dovada că pricina e întemeiată stă faptul că toate „civilizațiile” antice se închinau soarelui ca unui „făcător”: și Elinii, și Babilonienii, și Aztecii, și - mai cu seamă - părinții vrăjitoriei oculte, Egiptenii, maeștrii tuturor iluminiștilor și iluminaților de mai tîrziu, ai tuturor sectelor francmasonice care stăpînesc azi lumea împreună cu stăpînul lor și al răutății acestui veac. V. Siparu
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Tags |
creatie, darwin, evolutie, habotnici, maimute |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
CREATIE sau EVOLUTIE? | C.tin | Teologie si Stiinta | 550 | 30.09.2017 17:36:17 |
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 12:25:23 |
creatie sau evolutionism? | codana | Generalitati | 11 | 15.09.2010 19:10:27 |
Crezi in evolutie? | radugherasim | Teologie si Stiinta | 680 | 07.03.2010 19:25:54 |
Evolutie sau involutie? | silverstar | Generalitati | 34 | 17.02.2007 22:09:45 |
|