![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar sf. Grigore de Nyssa credea in apocatastaza, doctrina considerata ca eretica ulterior. Asta se poate citi de exemplu in lucrarea lui despe Invierea trupului. 2. Pai, mai bine ar fi sa intoarcem intrebarea: care sfant scrie 'eu vorbesc de la Duhul sfant, sa nu care cumva sa nu credeti ca ceea ce zic eu este adevarat ca Scriptura? Tocmai, ca sfintii aveau smerenie si nu pretindeau asa ceva. Cred ca ar fi socati sa vada cum sunt idolatizati de unii ortodocsi. Traditia Bisericii ar trebui sa fie pentru noi ca aerul pe care il respiram, nu ca o sabie deasupra capului. Ar trebui sa ne hranim cu aceste scrieri si prin darurile Duhului Sfant sa ne dezvoltam cu ajutorul lor discernamantul duhovnicesc, pentru a putea judeca in duhul Parintilor, nu a le copia pur si simplu spusele si a le aplica asa cum ni se pare noua ca ii intelegem. Iti amintesc si ca in orice lectura este si o subiectivitate. O scriere teologica nu este inechivoca precum declaratia de impozit. Tu ai ales sa intelegi anumite lucruri, desi mai multi din cei de aici ti-au spus ca nu ai inteles bine. Nu ar fi bine totusi sa vezi daca nu este ceva adevarat in ce incercam sa iti spunem? Poate ti-ar ajuta sa citesti si alte comentarii ale parintilor, nu numai parintele Staniloae care este si destul de greu de citit. Uite, de exemplu Romanides a scris o carte despre Pacatul originar si urmarile lui. Cred ca a fost tradusa si pe romaneste. Mai este si o carte de Panaiotis Nellas, 'Omul, animal indumnezeit'. In ceea ce priveste casatoria ca mod de sfintire, sunt multe carti. Parintele Vasile Gavrila de exemplu, ca sa ramanem pe un teren neminat nu iti recomand autori din occident..
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 10.10.2012 at 16:00:33. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Care sfant? De exemplu Sf. Apostol Pavel. Cum altfel s-ar fi putut include in Biblie parerea "personala" a apostolului?!? Am dat de doua ori citatul din Sf. Ioan Gura de Aur, in care acesta explica acest lucru; deci nu e cazul sa reiau. Fani, eu aici vin cu afirmatii si citate, nu cu bibliografie. Deci, daca ai citit ceva, care este interesant, te rog sa expui ideile, intrucat nu se stie daca acele carti sunt la indemana oricui. Mi-am notat autorii, dar nu stiu cand voi gasi cartile. Si apoi, nu conteaza cati afirma aceeasi idee. Ca sa mi-o insusesc trebuie sa ma si convinga. Poate ca Pr. Staniloae este poate mai greu de citit, dar nu imposibil. Ceea ce imi place la acesta este, ca trateaza o problema in mod exhaustiv, la fel ca si Sfintii Parinti. Poate ca unii nu ii considera exhaustivi, nu este insa si parerea mea. Si fac aceasta afirmatie pentru ca am citit cate ceva din acesti autori bisericesti. In rest, suflu si in iaurt, ca doar ne aflam in vremuri de apostazie, in care valorile s-au inversat. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exemplu nu l=am dat ca sa il denigrez pe acest mare sfant, ci ca sa arat ca si un mare sfant se mai poate insela. Pai spune acolo sf. Pavel ca el nu se inseala? Nu inteleg argumentul tau. Oricum, cu Scrittura e altceva. Eu vorbeam de sfintii parinti, care comenteaza scriptura, nu fac parte din ea. Ai dreptate, ar trebui sa dau si citate din cartile de care vorbesc. Problema e ca nu am timp. Si Romanides il am in engleza, si pe hartie, deci nu pot copia usor. Dar daca o sa am timp zilele astea, o sa citez ce scrie despre chestiunea in discutie. De multe ori, cartile la care am eu acces nu sunt pe romaneste. de asta este mai greu sa dau citate direct. Si recunosc ca nu am o memorie prea buna pentru a gasi la cerere referintele. Am tendinta sa integrez ce am citit si sa spun cu cuvintele mele. De multe ori simplific poate, defect de profesor la scoala. Ai dreptate sa sufli in iaurt. Dar sa stii ca si tu faci interpretari, ca si ceilalti. deci si tu te folosesti in felul tau de darul de 'preot imparatesc' al fiecarui om botezat. Nu inseamna ca daca citezi, nu o faci.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfintii Parinti au autoritate aproape ca si Scriptura pentru ca au trait conform cu ea si de aceea credinta ortodoxa se bazeaza si pe Sfintii Parinti si pe Scriptura. P.S. Referinta aceea nu o vei gasi pentru ca nu exista; n-are rost s-o cauti. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Fii dragut si fa treaba pana la capat, venind cu un link, precum si cu un citat ceva, care sa confirme sau sa infirme ceea ce s-a scris.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cartea poate fi citita aici: http://www.scribd.com/doc/51809218/S...dup%C4%83-Ioan Am facut o captura de ecran cu pagina in cauza. Citiți cu atenție ce am subliniat cu roșu. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iertare, dar si tonul pe care il foloseste e diferit de cel ortodox, caci in cartile ortodoxe simti ca esti sfatuit; ori aici simti o oarecare distanta. Parerea mea. Last edited by Miha-anca; 12.10.2012 at 15:08:04. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Iarasi intram in "chestiuni" teologice de baza... cu anevoie de inteles precum cea de: pacat stramosesc ce implica atat antropogeneza cat si soteriologia.
Teologia ortodoxa afirma inechivoc: Maica Domnului este OM adevarat, avand firea "cazuta" a lui Adam, iar Hristos Iisus aceasta fire cazuta umana a luat-o si a indumnezeit-o. Firea cazuta nu implica un pacat stramosesc in sens juridic (ca un certificat de sclavie care se mosteneste, care se transmite din generatie in generatie) ci implica ontologic moartea... ca urmare a nedeplinatatii ontologice de conlucrarea cu harul Duhului Sfant. De aceea teologia filocalica nu se "poticneste" in adormirea (moartea) Maicii Domnului intrucat stie ca aceasta moarte este cauzata de firea cazuta (caci filocalia afrima inechivoc "pacatuim pentru ca murim... pentru ca firea cazuta a lui Adam este muritoare") si nicidecum nu murim deatorita vreunui pacat "tainic" plasat in "carca" fiecarei persoane umane (de la care Maica Domnului ar fi scapat "miraculos" printr-o "eschiva duhovniceasca" "secreta"), asa cum afirma teologia romano-catolica care spune: "murim pentru ca pacatuim". In concluzie nu lipsa pacatului este cauza vietii... ci harul lui Dumnezeu este cauza vietii, iar deplinatatea harului este numai si numai intru Hristos Iisus, cel care reface ba mai mult indumnezeieste in har firea umana cazuta (in moarte)... deci este vorba de implicatii antropologice ontologice directe... pe care Maica Domnului nu le putea "schimba", "modifica" in persoana ei ci doar Dumnezeu insusi, exclusiv in persoana divino-umana Iisus Hristos (si in nimeni altcineva). Chiar daca Maica Domnului este "plina de har" totusi nu este "deplin plina de har" decat numai si numai intru Hristos Iisus, Fiul Ei si Dumnezeul ei si al nostru. Astfel din punct de vedere ontologic antropologic Maica Domnului nu poate fi separata de Hristos Iisus caci toat harul si toata puterea Ei este numai si numai de la si intru Hristos Iisus. Astfel asa cum spune Sfantul Ioan Damaschin, Maica Domnului este in acelasi timp "mama si roaba a Fiului lui Dumnezeu", evident din punct de vedere uman este maica iar din punct de vedere Dumenzeiesc este roaba (supusa neconditionat in iubire desavarsita). Astfel orice incercare de justificare a maretiei Maicii Domnului prin lipsa de pacat stramosesc, care la randul sau are conotatii sexuale frustrante este ridicola si ilara... ba chiar iritanta. Fecioria trupeasca (inainte si dupa nastere) a Maicii nu garanta nici "plinatatea harului" si nici sfintenia... ci dragostea ei tainica de Dumnezeu si fecioria inimii ei, fecioria ei duhovniceasca este mult mai importanta. Din nefericire putin se vorbeste (in occindent in special) despre aceasta feciorie duhovniceasca a Maicii Domnului... ci accentul se pune pe "lipsa placerii trupesti"... de parca aceasta ar garanta sfintenia. Repet lipsa placerii trupesti, frigiditatea nu garanteaza sfintenia... si nici progresul duhovnicesc. Vai de cei ce se "poticnesc" in asemenea conceptii cu conotatii patologice... Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 11.10.2012 at 16:01:18. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|