Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.10.2012, 22:05:56
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nicidecum pentru a-și satisface doar plăcerile carnale...căci atunci vor fi numai trup.
si placerile carnale tot Dumnezeu le-a creeat...iar Dumnezeu a facut totul perfect.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.10.2012, 13:48:44
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
si placerile carnale tot Dumnezeu le-a creeat...iar Dumnezeu a facut totul perfect.
Plăcerile carnale, din câtă știință creaționisto-evoluționistă știu eu, au cam fost create de Dumnezeu DUPĂ căderea adamică. Așa că nu m-aș bucura prea mult în ceea ce le privește.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.10.2012, 14:33:47
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Plăcerile carnale, din câtă știință creaționisto-evoluționistă știu eu, au cam fost create de Dumnezeu DUPĂ căderea adamică. Așa că nu m-aș bucura prea mult în ceea ce le privește.
Gresita exprimare si ideea pe ansamblu nu este prea stralucita.

Dumnezeu nu le-a creat, pentru ca toata Creatia s-a terminat in ziua a 6a.

Ceea ce cunoastem acum ca fiind "placeri" sunt rezultatul coruperii simturilor pe care Dumnezeu le-a creat in scopuri practice, pentru a "conecta" sufletul omului la realitatea lumii materiale.

Ceea ce a realizat caderea lui Adam, a fost impingerea simturilor spre patima, prin patima intelegandu-se legarea simturilor de obiectul lor, peste uzul firesc.

Acum sa ne intrebam, care e scopul placerii sexuale?

Aceea de a chema omul, spre unirea trupeasca, unire a carui rezultat este nasterea de copii, chemare care a capatat aceasta putere irezistibila, irationala chiar, tocmai pentru ca omul nu este suficient de matur spiritual ca sa mearga in aceasta directie de buna voie, constient de misiunea pe care o are pe acest pamant.

Ar fi avut nevoie omul creat de Dumnezeu si traitor in har, de aceasta aprindere patimasa pentru a da nastere la urmasi? Binenteles ca nu, daca ar fi ascultat intru totul de Dumnezeu, ar fi ascultat si de aceasta porunca, si chiar daca placere ar fi simtit (desi nu stim cum s-ar fi intamplat efectiv asta in cazul lor), nu ar fi fost legati de aceasta, in sensul de a urmari aceasta placere dar s-ar fi ferit de nasterea de copii, asa cum face omul (si din pacate, de multe ori credinciosul) modern.

La fel cum nu s-ar fi imbuibat peste masura, fiind condus de gustul mancarii si nu de necesitatea ei, la fel cum nu ar fi avut nevoie sa-si arunce neuronii in aer cu tot felul de substante dubioase, urmarind senzatii rupte de realitate, etc.

Omul care se crede rational si spiritual, si stie ca nu poate avea in vedere nasterea de copii (indiferent de motive) dar totusi cauta placerea impreunarii, este clar ca merge pe urmele lui Adam cel cazut, nu a lui Adam cel inainte de cadere sau Adam restaurat prin jertfa lui Hristos.

Desigur, nu este o crima (in sensul efectiv al termenului) dar este o cadere din har.

Desigur, asa cum am mai scris, nu prea stim ce e aia cadere din har, pentru ca nu prea ne-am obosit sa-l dobandim, pentru ca daca l-am fi dobandit vreodata, n-ar fi nevoie de explicatii atat de lungi si am fi inteles de la sine ce se cade si ce nu, tocmai din tristetea care urmeaza indepartarii harului.

Last edited by AlinB; 30.10.2012 at 15:01:35.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.10.2012, 15:31:07
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Plăcerile carnale, din câtă știință creaționisto-evoluționistă știu eu, au cam fost create de Dumnezeu DUPĂ căderea adamică. Așa că nu m-aș bucura prea mult în ceea ce le privește.
asta de unde ai mai scos-o? Omul a fost creeat COMPLET in ziua a 6-a, deci INAINTE de caderea adamica. Nicaieri NU scrie ca Dumnezeu l-ar mai fi "imbunatatit" pe om dupa cadere
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.10.2012, 15:48:47
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
asta de unde ai mai scos-o? Omul a fost creeat COMPLET in ziua a 6-a, deci INAINTE de caderea adamica. Nicaieri NU scrie ca Dumnezeu l-ar mai fi "imbunatatit" pe om dupa cadere
Nuuuu. Numa' i-a dat să cunoască moartea. În rest, nimic.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.10.2012, 15:50:19
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
asta de unde ai mai scos-o? Omul a fost creeat COMPLET in ziua a 6-a, deci INAINTE de caderea adamica. Nicaieri NU scrie ca Dumnezeu l-ar mai fi "imbunatatit" pe om dupa cadere
Dar cine a spus ca omul s-a imbunatatit dupa cadere?!?

Poate nu intamplator am dat peste acest articol despre Nicolae Steinhardt, in care nu se vorbeste despre placere, ci despre fericire:

"Cutremurat de frică și de milă, cu dragoste nețărmurită pentru semenii în suferință (philanthropon, cum îi zicea Aristotel), Steinhardt cere botezul creștin, trecerea la credința milei și a dragostei de oameni, tocmai în opoziție cu iadul în care trăia, el visează la raiul creștin.

După încreștinarea făcută în astfel de condiții, dar cu toată gândirea și simțirea, Steinhardt trăiește clipa existențialistă a fericirii. Într-o noapte, sub forma unui vis. Vede o lumină uriașă, care îl cuprinde din toate părțile și înțelege că este lumina Taborului. Îl cuprind o plăcere nemărginită și uimirea (taumaston) unei minuni de nedescris. Aceasta este fericirea, cu toată măreția ei. Și o zice Steinhardt: sunt fericit, fericit, fericit!

Nimic nu se compară cu fericirea, doar atâta că, tot în spirit existențialist, oricât de măreață ar fi clipa, ea trece.
Trece și vremea detenției, vine eliberarea, dar clipa fericirii nu mai revine, decât jurnalistic, prin reamintirea ei permanentă.

Steinhardt nu renunță însă la calea pe care a pornit. Își desăvârșește Botezul și își mărește credința până spre sihăstria creștină, isihia, cum îi zice el, adică liniștirea, purificarea totală față de nimicnicia lumii, pregătirea pentru fericirea cea adevărată și veșnică.

Se spune că fiecare om are o poartă a lui, poarta destinului său, pe care o amintește și Steinhardt. Poarta pe care unii o caută toată viața. Câte unul o și găsește, dar ea poate să fie închisă sau bine păzită, ca în povestea lui Kafka. A fost însă un om, am putea să zicem ca într-un basm, pe care îl chema Nicolae Tare ca piatra (Steinhardt) și care după multe rătăciri ajunse la poarta unei mănăstiri.

Bătu cu toiagul în poartă, hotărât să lupte pentru a intra cu oricine l-ar opri. Dar în locul paznicului la care se aștepta, în pragul porții, cu cheile la brâu, se arată Sfântul Petru:

„- Nicolae, Nicolae, pe unde ai rătăcit atâta vreme, căci tocmai venisem ca să încui poarta aceasta?”
- Am făcut un ocol, Preasfinte, și am intrat pe altă poată, de unde era să nu mai ies. Am tot căutat înțelepciunea și fericirea, pe care le-am și trăit într-un vis de lumină, cuprins de frică și de milă. Dar visul a trecut, Preasfinte, și am venit aici pentru adevăratul botez și pentru fericirea veșnică.
- Dacă pentru o clipă de fericire, îi zise Sfântul Petru, ai îndurat atâta frică, ce vei face în fața fricii de Dumnezeu, frica cea mare (mega fobia)? Nu știu, Părinte, ce voi face, dar merită să încerc, căci pe mine mă cheamă Tare ca piatra.

Și omul nostru a intrat pe poarta care duce spre Împărăția lui Dumnezeu. Pe poarta mânăstirii „Sfânta Ana” de la Rohia.
Până unde o fi ajuns oare nu vom ști niciodată. Cert este însă că, cel puțin în ultimii săi ani, omul acesta a încercat să meargă pe urmele lui Iisus Hristos, căci Acesta este calea, adevărul și viața (he hodos, he aletheia, he zoe), fără să uite însă, ca învățătură de minte și pentru noi, că începutul înțelepciunii este frica de Dumnezeu."
http://www.revistaclipa.com/6940/201...espre-fericire
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.10.2012, 15:55:08
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Dar cine a spus ca omul s-a imbunatatit dupa cadere?!?

Poate nu intamplator am dat peste acest articol despre Nicolae Steinhardt, in care nu se vorbeste despre placere, ci despre fericire:

"Cutremurat de frică și de milă, cu dragoste nețărmurită pentru semenii în suferință (philanthropon, cum îi zicea Aristotel), Steinhardt cere botezul creștin, trecerea la credința milei și a dragostei de oameni, tocmai în opoziție cu iadul în care trăia, el visează la raiul creștin.

După încreștinarea făcută în astfel de condiții, dar cu toată gândirea și simțirea, Steinhardt trăiește clipa existențialistă a fericirii. Într-o noapte, sub forma unui vis. Vede o lumină uriașă, care îl cuprinde din toate părțile și înțelege că este lumina Taborului. Îl cuprind o plăcere nemărginită și uimirea (taumaston) unei minuni de nedescris. Aceasta este fericirea, cu toată măreția ei. Și o zice Steinhardt: sunt fericit, fericit, fericit!

Nimic nu se compară cu fericirea, doar atâta că, tot în spirit existențialist, oricât de măreață ar fi clipa, ea trece.
Trece și vremea detenției, vine eliberarea, dar clipa fericirii nu mai revine, decât jurnalistic, prin reamintirea ei permanentă.

Steinhardt nu renunță însă la calea pe care a pornit. Își desăvârșește Botezul și își mărește credința până spre sihăstria creștină, isihia, cum îi zice el, adică liniștirea, purificarea totală față de nimicnicia lumii, pregătirea pentru fericirea cea adevărată și veșnică.

Se spune că fiecare om are o poartă a lui, poarta destinului său, pe care o amintește și Steinhardt. Poarta pe care unii o caută toată viața. Câte unul o și găsește, dar ea poate să fie închisă sau bine păzită, ca în povestea lui Kafka. A fost însă un om, am putea să zicem ca într-un basm, pe care îl chema Nicolae Tare ca piatra (Steinhardt) și care după multe rătăciri ajunse la poarta unei mănăstiri.

Bătu cu toiagul în poartă, hotărât să lupte pentru a intra cu oricine l-ar opri. Dar în locul paznicului la care se aștepta, în pragul porții, cu cheile la brâu, se arată Sfântul Petru:

„- Nicolae, Nicolae, pe unde ai rătăcit atâta vreme, căci tocmai venisem ca să încui poarta aceasta?”
- Am făcut un ocol, Preasfinte, și am intrat pe altă poată, de unde era să nu mai ies. Am tot căutat înțelepciunea și fericirea, pe care le-am și trăit într-un vis de lumină, cuprins de frică și de milă. Dar visul a trecut, Preasfinte, și am venit aici pentru adevăratul botez și pentru fericirea veșnică.
- Dacă pentru o clipă de fericire, îi zise Sfântul Petru, ai îndurat atâta frică, ce vei face în fața fricii de Dumnezeu, frica cea mare (mega fobia)? Nu știu, Părinte, ce voi face, dar merită să încerc, căci pe mine mă cheamă Tare ca piatra.

Și omul nostru a intrat pe poarta care duce spre Împărăția lui Dumnezeu. Pe poarta mânăstirii „Sfânta Ana” de la Rohia.
Până unde o fi ajuns oare nu vom ști niciodată. Cert este însă că, cel puțin în ultimii săi ani, omul acesta a încercat să meargă pe urmele lui Iisus Hristos, căci Acesta este calea, adevărul și viața (he hodos, he aletheia, he zoe), fără să uite însă, ca învățătură de minte și pentru noi, că începutul înțelepciunii este frica de Dumnezeu."
http://www.revistaclipa.com/6940/201...espre-fericire
amicul Dragos a spus ca Dumnezeu a creeat placerile carnale DUPA caderea omului. Asta nu are cum sa fie adevarat deoarece Dumnezeu a terminat creatia in ziua a 6-a, inclusiv omul. Nicaieri nu spune in Biblie ca Dumnezeu ar mai fi adaugat ceva omului dupa cadere
Reply With Quote
  #8  
Vechi 30.10.2012, 16:08:16
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
amicul Dragos a spus ca Dumnezeu a creeat placerile carnale DUPA caderea omului. Asta nu are cum sa fie adevarat deoarece Dumnezeu a terminat creatia in ziua a 6-a, inclusiv omul. Nicaieri nu spune in Biblie ca Dumnezeu ar mai fi adaugat ceva omului dupa cadere
Cum sa nu, stefan florin, sigur ca Dumnezeu a mai adaugat ceva omului dupa cadere si anume imbracaminte de piele:
Apoi a făcut Domnul Dumnezeu lui Adam și femeii lui îmbrăcăminte de piele și i-a îmbrăcat.
(Facerea 3, 21)

Si citind acum in Facerea 3, mi-a atras atentia acest verset:
De aceea femeia, socotind că rodul pomului este bun de mâncat și plăcut ochilor la vedere și vrednic de dorit, pentru că dă știință, a luat din el și a mâncat și a dat bărbatului său și a mâncat și el. (Facerea 3, 6)
Dumnezeu ne spune si in ce fel au pacatuit: in primul rand prin incredere in propria judecata, cand Dumnezeu le spusese clar ce au de facut: sa se abtina de la mancat rodul acelui pom. Si pentru aceasta nesupunere Eva a gasit si trei motive: fructul era bun de mancat; era placut vederii; si era vrednic de dorit.
Oare nu tot in acelasi fel pacatuim si noi, neinvatand nimic din experienta tragica a Evei?

Cred ca placerile carnale le-a creat Dumnezeu de la inceput, dar nu pentru oameni, ci pentru animale.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 30.10.2012, 16:16:06
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Cum sa nu, stefan florin, sigur ca Dumnezeu a mai adaugat ceva omului dupa cadere si anume imbracaminte de piele:
Apoi a făcut Domnul Dumnezeu lui Adam și femeii lui îmbrăcăminte de piele și i-a îmbrăcat.
(Facerea 3, 21)

Si citind acum in Facerea 3, mi-a atras atentia acest verset:
De aceea femeia, socotind că rodul pomului este bun de mâncat și plăcut ochilor la vedere și vrednic de dorit, pentru că dă știință, a luat din el și a mâncat și a dat bărbatului său și a mâncat și el. (Facerea 3, 6)
Dumnezeu ne spune si in ce fel au pacatuit: in primul rand prin incredere in propria judecata, cand Dumnezeu le spusese clar ce au de facut: sa se abtina de la mancat rodul acelui pom. Si pentru aceasta nesupunere Eva a gasit si trei motive: fructul era bun de mancat; era placut vederii; si era vrednic de dorit.
Oare nu tot in acelasi fel pacatuim si noi, neinvatand nimic din experienta tragica a Evei?

Cred ca placerile carnale le-a creat Dumnezeu de la inceput, dar nu pentru oameni, ci pentru animale.
haina de piele este un acesoriu
de unde stii ca aminalele simt placeri carnale?
si daca placerile carnale Dumnezeu le-a facut pt animale, atunci CE CAUTA ACESTE PLACERI LA OM?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.10.2012, 16:18:08
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Cred ca placerile carnale le-a creat Dumnezeu de la inceput, dar nu pentru oameni, ci pentru animale.
Daca prin placerile carnale intelegem atractia fatidica si irezistibila spre impreunare, este adevarat, pentru ca omul pacatos, fiind lipsit de minte, nu se gandeste prea mult la urmasi, de aceea, aceasta cale a fost lasata tocmai pentru ca omul sa nu dispara.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 21:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 14:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 20:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 22:30:02