![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
http://ortodoxia.md/pcatul-avortului...e-despre-avort
inainte de toate, intrebarea e pusa invers! e ca si cum, pe fotoliul de judecator ai sta tu (sau noi toti), iar in banca acuzatilor ar fi Dumnezeu!!! ne sfatuim intre noi, dezbatem problema si-apoi am spune: "Inculpat Dumnezeu, este drept ce faci TU"???? A mai fost cineva care-i cerea Mantuitorului sa prefaca pietrele in pesti sau sa se arunce de pe acoperis... si intr-o ura cumplita II striga sa se dea jos de pe cruce ca sa arate ca e Dumnezeu!! Parintele Arsenie Boca zice bine: "Omul se roagă de Dumnezeu să-l scape de necazuri, iar Dumnezeu se roagă de om să-și schimbe purtările. Socotiți și voi, care de cine să asculte întâi? Să nu dați vina pe Dumnezeu că El ne usucă pământul de sub picioare și vlaga din oase. Să nu-i faceți nedreptatea aceasta!” Sa nu ispitesti pe Domnul Dumnezeul tau (Matei 4, 1-7) caci toti vom sta in fata LUI muti ca pestii, negasind justificari pacatelor noastre! mai multa smerenie domnule! cu smerenia se trec vamile (si-ale vazduhului si-ale timpului fizic in viata aceasta)! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
<<O altă problemă, la fel de spinoasă, se referă la copiii avortați. Din punct de vedere creștin, există certitudinea că persoana există din momentul procreării, iar canoanele prevăd pedepse aspre pentru femeile care comit avort. Cu toate acestea, Biserica o socotește pe femeia în cauză nu doar vinovată, ci și victimă, primind-o la sânul său dacă se căiește și se îndreaptă, alinându-i rănile sufletești, sprijinind-o și ajutând-o să înceapă o viață nouă.>>
<< (In legatura cu pomenirea acestor copii la Sf. Liturghie): Nici dacă se specifică „pentru copiii avortați" nu este corect, deoarece Biserica pomenește cu numele numai pe cei care sunt membrii ei, prin Sfânta Taină a Botezului. Mamele care cred că prin aceasta fac un lucru folositor se înșală, nu copiii avortați au nevoie de lumină și de mântuire, ci ele, soții lor și medicii care săvârșesc păcatul acesta. Ce va face Dumnezeu cu sufletele acestor copilași este o taină pe care numai El o știe. Cât privește recomandarea aprinderii unui număr mare de lumânări, aducerea unui număr mare de prescuri la Sfânta Liturghie nu contribuie la iertarea acestui păcat. Ci căința, părerea de rău pentru păcatul săvârșit, mărturisirea lui, faptul de a nu mai face păcatul.>> <<Inovațiile în pomenirea celor adormiți denotă o grijă exagerată a celor vii de a se asigura că cei plecați dintre ei au ajuns în rai, grijă care denaturează adesea într-o forțare a rânduielilor bisericești. Preoții confruntați cu aceste doleanțe ale credincioșilor trebuie să explice cu mult tact care este rânduiala Bisericii Ortodoxe și să nu introducă inovații liturgice, doar pentru a da satisfacție unui grup de credincioși.>> <<Iubirea, element fundamental în relațiile dintre creștini, ca mădulare ale Trupului tainic al lui Hristos, este cea care restaurează prin har și integrează în comuniune, prin Biserică, pe cei vii cu cei adormiți. Ne mântuim în și prin comuniune cu Dumnezeu și semenii noștri, în comuniune de iubire și rugăciune, în întrajutorare reciprocă în viața aceasta și după moarte, și pierim în izolare, prin păcat. Rugăciunile pentru cei plecați dintre noi și grija pentru sufletele lor se înscriu în această nevoie de comuniune tainică, având încredințarea că tot ceea ce este bun și cerem de la Dumnezeu ni se va da, atât nouă, celor vii, cât și celor care nu mai sunt printre noi.>> Diacon George Aniculoaie www.provitabucuresti.ro Fragmente din articolul: "Unde se afla sufletele copiilor avortati si care va fi soarta lor la Judecata de Apoi", aparut pe www.provitabucuresti.ro |
|
#4
|
|||
|
|||
|
<<Sinodul VI Ecumenic în canonul 83, spune: "Cei morți nu pot fi botezați, după cum nu pot fi nici împărtășiți". Deci copiii avortați, născuți fără de vreme, pierduți fără voie, sau care mor îndată după naștere, fără a primi botezul, nu pot fi botezați nicidecum după moarte, pentru că nu mai sunt vii. Nu pot fi pomeniți nici la biserică, pentru că nu sunt botezați și nu au nume. Ei nu sunt membri ai Bisericii lui Hristos.
Copiii care mor nebotezați, din motive independente de voința părinților sau a preoților, se pot considera părtași la botezul dorinței, ca și drepții Vechiului Testament, sau prin analogie cu vindecările făcute de Iisus Hristos la rugăciunile părinților sau ale prietenilor. Căci Dumnezeu nu pedepsește pe cel nevinovat, ci dimpotrivă, căci El a creat pe om spre fericire. Totuși, părinții copiilor se vor spovedi și li se va rândui canon potrivit cu grija sau nepăsarea lor. Adică să boteze sau să crească un copil sărac, să viziteze un loc sfânt, să facă milostenie, să facă metanii, să țină post etc. Pentru cei uciși de părinți cu voia lor, întreaga răspundere rămâne asupra părinților. În Pravila Bisericească a Arhimandritului Nicodim Sachelarie, cap. 178, citim următoarele despre acest lucru: "Pentru copiii avortați și care mor nebotezați nu se află nicăieri învățătură, nici în Sfânta Scriptură, nici la Sfinții Părinți, fiindcă viața oamenilor, atât a celor maturi, cât și a celor necreștini, este în mâna Făcătorului lor, care nu poate fi obligat să descopere toată iconomia providenței Sale muritorilor, nici să cunoască ceea ce nu le este de folos. Chemarea glasului Său răsună mereu în lume și cei ce aud au datoria să răspundă, numai în măsura de ei înțeleasă și pentru ei dată. De bună seamă că Dumnezeu nu pedepsește pe cei ce nu cunosc legile și mai ales pe copiii nebotezați. Ba, dimpotrivă. El a creat pe om spre fericire și, deci, copiii care n-au putut folosi libera lor voință și putere în virtutea scopului pentru care omul a fost creat, El îi fericește pentru existența lor, asa cum și ei Il laudă pentru aceeași existență nevinovată și frumoasa creațiune naturală. Astfel, ei sunt rânduiți la fericirea naturală a existenței, dar nu la cea a răsplătirii după merite, întrucat nu au fapte virtuoase". Pravila lui Matei Basarab, în capitolul 153, spune despre copiii nebotezați: "Iar câți coconi ai creștinilor mor nebotezați, așijderea și ai păgânilor, aceia nu merg nici în împărăția cerurilor, nici în muncă, ci numai la un loc luminos." (Ibidem, 154). >> Material publicat pe site-ul Asociației Provita București, www.provitabucuresti.ro |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Cine-i drept inaintea lui Dumnezeu ? | bodale | Intrebari utilizatori | 2 | 09.03.2012 15:08:14 |
| Unde este iubire, acolo este Dumnezeu | NECTARIE | Generalitati | 14 | 26.01.2011 12:00:06 |
| Unde este iubire, acolo este Dumnezeu | NECTARIE | Generalitati | 1 | 07.01.2011 16:27:11 |
| Drept la impartasanie! | Lucian_craciunescu | Impartasania (Taina Euharistiei) | 10 | 11.05.2010 12:10:18 |
| Dumnezeu exista,este Viu si este cu noi! | ortodox4life | Generalitati | 5 | 15.10.2008 19:44:55 |
|
|