![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Supararea lui Cezar nu stiu de la ce e si e mai complicata. Inainte sa se retraga ma acuza la fel de tot felul de lucruri neadevarate din cauza conflictului lui cu alta persoana, cu care eu impartaseam aceelasi opinii (din fericire si cele corecte). Cu toate aceseta eu am fost cel care i-am scris un mesaj de impacare pe provat, a fost in asentimentul meu, apoi cand am reintrat plecase deja. Eu nu am nicio problema cu el, daca are el ceva e doar problema lui, pe mine nu ma afecteaza. Eu raspund doar la ceea ce tine de ortodoxie. Legat de mesajul tau, nu mai era nevoie sa imi spui ca impartasesti aceleasi opinii, pentru ca amandoi stim ca e asa. Din fericire, fata de unii care au aceleasi conceptii moderniste (preluate din ecumensim), tu nu esti si agresiv. Si ai si o scuza, esti convertit din protestantism, ceea ce foarte bine. Pana acum am avut divergente de opinii, dar nu imi amintesc sa fii purtat o discutie mai aprinsa impreuna. Mesajul asta al tau pare acum putin mai agresiv si superior. Din cate stii in multe cazuri avem pareri diferite. Si in acest caz gresesti, e eronat ce spui. Curentul acesta modernist aduce cu el si un mod de gandire si de a privi lucrurile specific, mai apropiat protestantismului liberal decat ortodoxiei. Si acest mod de gandire se rasfrange asupra aproape a tuturor conceptiilor. Eu nu impartasesc aceste conceptii si nici nu doresc, le impartasesc doar pe cele ortodoxe. Din fericire am observat ca cei ce au acest mod de gandire ortodox sunt mai numerosi pe forum, doar ca nu scriu toti la fel de mult. Cand o sa vrei sa fii receptiv aceste conceptii, citite la mine sau la altii, atucni o sa avem acelasi mode de gandire si conceptii. In cazul hipnozei, dupa cum vezi cei care au comentat au avut aceleasi cocneptii ca si mine, pentru simplul fapt ca acestea sunt cele ortodoxe, iar un ortodox e smerit si asculta de adevar, nu de cum vede el lucrurile. Eu (si ceilati) am citit si sursele ortodoxe ce spun, nu doar ce spun niste yogini care predau hipnoza la facultate. Pentru ca ei s-au smerit au ascultat ce spune ortodoxia, nu ratiunea lor sau invatatii neortodocsi. Cum observam, totul tine de smerenie si ascultare, lucruri care nu prea sunt cunoscute in protestantism. In plus, eu am studiat si cate ceva din paranormal si alte religii, deci am cunostinte si de acolo. Cand am ajuns la cursul de reiki ni s-a spus ca e o tehnica doar pozitiva, are legatura cu vindecarea, nicio legatura cu religia, etc. Dupa aceea am citit ca se facusera studii la universitati americane, era folosit si in unele spitale, etc. Cand am devenit credinciosi dupa putin timp am aflat ca si practicile acestea tin de ocultism. Ce am facut, am cautat justificari si explicatii? Nu, am abandonat total si niciodata nu am mai facut asa ceva. In caz ca nu stii, incepand cu sec. XX practicilor oculte s-a cautat sa li se dea si o explicatie stiintifica. Cam toate au si pretentii stiintifice, inclusiv astrologia, de exemplu. Tu spui sa credem orbeste tot ce ne spun altii, fara sa cercetam. In ortodoxie nu e asa, suntem rugati sa "cercetam duhurile". Asa e si cu hipnoza, probabil nu se preda la toate facultatile de psihologie, doar acolo unde sunt si profesori preocupati de yoga sau ocultism. Mia e ceva important ce vreau sa iti spun, doar din punctul de vedere ortodox putem cunoaste adevarul despre alte lucruri. Altfel si un yogin va spune ca el stie adevarul despre yoga, nu un ortodox, si un adventist va spune la fel, un ocultist la fel, etc. Cine sta sa ii asculte pe toti acestia nu mai are timp sa faca ascultare si de Biserica, ca nu concorda cu toate aceste pareri. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Am gasit o marturie a cuiva care a facut facultatea de psihologie, pe ortodoxia tinerilor (inteleg ca si Laura e pe acel site): http://www.ortodoxiatinerilor.ro/tin...-ortodoxa.html
Mentioneaza si aspectele bune ale psihologiei, iar la partea negativa mentioneaza hipnoza (si toti cei ce comenteaza sunt in asentimentul acelor idei, dovada ca ortodocsii de obicei sunt ortodocsi, doar pe forumul crestinortodox sunt tot felul de pareri). Deci ce spun psihologii ortodocsi despre hipnoza: "Imi amintesc cum ne spuneau profesorii la cursuri: ''trerapia asta nu este cum spune religia, este nevinovata, preotii nu vor sa accepte evolutia'', si vedeam cum profesoara hipnotiza toata clasa, sub pretexul relaxarii, dar cu greu isi mai reveneau bietii mei colegi. Imi amintesc odata ca un coleg era chiar inconstient dupa o sedinta de hipnoza si nu-si mai revenea. Nu m-am lasat niciodata hipnotizata stiind ca e pacat, (cred ca rugaciunile duhovnicului meu m-au salvat de multe ori) dar nu cunosteam pe atunci marile primejdii duhovnicesti ascunse in spatele unor astfel de practici, intrucat nimeni nu ne avertizase asupra usurintei cu care demonii, ca entitati spirutuale, intra pe calea hipnozei in contact nemijlocit cu mintea omului, inselandu-l si amagindu-l treptat, pana la contactul total. In hipnoza sunt implicate si capacitatile demonilor de a-i induce omului perceptii senzoriale, (puteri pe care psihologul crede ca le dobandeste cu marea capacitate de a se juca cu mintea omului),inclusiv reprezentari vizual - artificiale pe de o parte, iar pe de alta parte de a interveni direct asupra unor evenimente, in sfera realitatii materiale. Terapeutii insa ignora cu desavarsire toate aceste aspecte, prezentand mecanismele hipnozei intr-o maniera distorsionata, facila si apetisanta. Psihoterapeutii sunt oameni, si ca oameni aleg intotdeauna ceea ce li se potriveste, fac alegeri care doresc sa fie congruente si aliniate in raport cu conceptile si convingerile lor." O alta persoana care a terminat facultatea de psihologie: "cred ca ar fi de mare folos sa avem cat mai multi psihologi si psihoterapeuti ortodocsi. Gasiti pe scribd in pdf, resurse de psihologie, cititi sa va faceti o idee, pentru inceput din cursuri de psihologie de la facultatile din tara. evitati pe cat puteti Irina Holdevici, Ion Manzat, Ion Dafinoiu, S.Freud, Jung, A. Adler." |
#3
|
|||
|
|||
![]()
O relatare despre o sedinta de hipnoza la Facultatea de Psihologie din Cluj, hipnotizatorul e venit din Anglia. Observam cum se manifesta persoana in timup sedintei: http://www.realitatea.net/eveniment-...ie_773508.html
"Hawkins a inceput sedinta de terapie integrativa cu voluntarul din sala si s-a lovit initial de reticenta acestuia, care i-a spus ca nu crede ca poate intra in subconstientul sau. Voluntarul, o femeie din grupul care de psihologi care a asistat la prezentare, a rememorat apoi o amintire din copilarie, cand avea patru ani, si a asistat la o cearta intre parinti. Dupa cateva minute, femeia a acuzat o presiune in zona capului, dupa care a intrat intr-o transa foarte adanca, potrivit psihoterapeutului Peter Hawkins. Acesta a avut nevoie de mai multe zeci de minute pentru a reusi sa o aduca inapoi la realitate pe femeie, care la un moment dat a inceput sa planga, sa tremure si faca miscari necontrolate. Peter Hawkins a recunoscut ca a fost surprins de reactia femeii si ca, in unele cazuri, e nevoie de mai multe ore pentru a ajuta o persoana sa iasa din transa." |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu e nimic ciudat (paranormal, ocult etc.) in aceasta intamplare. Probabil nu cunoasteti ca experientele noastre sunt pastrate in memorie, la niveluri uneori inaccesibile constiintei, mai ales cand continutul lor readus in constiinta poate fi dureros, inspaimantator etc. De aceea si functioneaza mecanismele de aparare ale eului, cum ar fi negarea, reprimarea (aici in exemplul citat) etc. V-ati gandit vreodata, printre altele, ca tocmai pe aceasta capacitate a noastra de a stoca mnezic toate gandurile, actiunile personale si impresiile din viata, se poate baza si "citirea" inimii noastre la Judecata? Ca metafora zic, ca un fel de analogie: ce-ar fi daca Hristos ar "citi", la "developare", tot continutul gandurilor noastre ascunse in inconstient, in "inima"? Nimic nu se pierde, totul ... se stocheaza. Pentru analiza si evaluare, candva... Poate acum pricepem ca nu ne putem ascunde de Dumnezeu si ca viclenia noastra tainica e oricum inregistrata in "cartea" inconstientului personal. Poate macar acum vom avea un motiv, noi modernii, sa acceptam ca purtam in noi insine toate ale noastre si ca ele vor fi decodate cu usurinta de Cel Care, oricat de greu ne e sa acceptam, se pricepe si la informatica si la psihologie... O spun ca psiholog: toate produsele mintii noastre, de la senzatii la ganduri, imagini, emotii, sentimente, dorinte etc., toate cuvintele rostite sau abia intrezarite in ghemul comprimat al limbajului intern, tot absolut tot NU SE PIERDE, NU SE VOLATILIZEAZA ci se stocheaza in memorie, la niveluri diferite de energie si grade de activare, in retele de conexiuni semantice sau de alta natura (de pilda imagistica). Asadar devenim o carte plina si cu totul deschisa, candva. Birr!... N-as vrea sa o citeasca nimeni pe a mea... Este un adevar banal ca atunci cand subiectul se refugiaza in lumea subiectiva, cand refuza sa iasa din transa, majoritatea terapeutilor il lasa in pace, deoarece deznodamantul e mai mereu acelasi: somnul. Omul adoarme, macar cateva minute, apoi se trezeste si isi vede de treaba. E o chestiune in primul rand de natura fiziologica. De ce faceti spectacol cand nu cunoasteti domeniul? Dumnezeu stie... P.S. Daca as fi lucrat eu in acea situatie, as fi procedat la fel, adica as fi incercat sa readuc subiectul in contact constient cu mediul, intrucat ceea ce incepuse sa se petreaca acolo, arata clar ca persoana intrase in contact cu o lume in care fusese traumatizata in copilarie (cearta parintilor probabil o speria cumplit, o deruta etc.). Din articol reiese ca, fireste, comportamentul emotional era evident si inca de factura negativa, intensa. Mai mult, consider ca terapeutul a intuit ceva din conflictul actual al femeii, anume unul legat de neincrederea in sine intrucat pentru a depasi zona de conflict terapeutul i-a oferit asigurari legate de succesul profesional etc. I-a intarit asadar increderea in sine, a celui care se reintalnise cu fragilitatea copilului brutalizat. Dar mai e un motiv posibil: contactul cu zonele reprimate, care tin de copilarie, asculta de principiul denumit "co-ex". Anume, o amintire cu coloratura afectiva pozitiva este conectata si cu altele de factura negativa. Aici a fost accesata amintirea negativa. Deducem ca e posibil ca, cu acest prilej clienta (regresata in starea eului copil) sa fi retrait si ceva pozitiv: mama si dragostea ei, tata si dragostea lui, precum si multe alte lucruri din paradisul pierdut al copilariei - inocenta, jocul, papusile, atasamentele toate, bunicii, bradul de Craciun, prietenii s.a.m.d.... Normal ca daca a fost asa, clienta nu mai voia sa vina inapoi, in lumea asta unde nu prea e loc de tandreturi, din pacate... Cat de putine lucruri intelegem despre sufletul omenesc... Cu cat mai multa ideologie, cu atat mai putina cunoastere, cu atat mai schematica si lipsita de viata ne este credinta. Rece, frig, promoroaca. Noroc cu Mos Craciun, ca vine cat de curind cu niscai daruri, pentru cei cuminti...:) Last edited by cezar_ioan; 27.11.2012 at 00:16:29. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
”Hipnoza generează oboseală, este urmată adesea de cefalee și stări de somnolență ce diminuează capacitatea de munca. Hipnoza repetată poate deveni dăunătore”.
(Liviu Filimon, Ce este hipnoza, Editura didactica și științifică, Bacau, 1996) Observam că dintre multele lucrări stiințifice care tratează acest subiect, numai foarte puține manifestă scepticism. Cele mai multe prezintă așa-zisa față pozitivă a hipnozei. Tot același remarcabil om de știință, Liviu Filimon, dă și definiția corectă a hipnozei: ”Elementul caracteristic prezent în toate formele de hipnoza este HALUCINATIA, profilată ca idei și imagini fictive, dar considerate ca subiect ca reflectări ale realității.. . Hipnoza este un fenomen psihic halucinant, ca urmare a stopării activității conștiente ”. http://www.scribd.com/doc/47355772/Irina-Holdevici-Sugestiologie-si-psihoterapie-sugestiva -In această fază de pregătire i se cere pacientului sa fie cât mai pasiv șisă nu încerce să-l ajute sau să se opună terapeutului. -Inducția hipnotică presupune distragereade la stimulii perturbatori externi, concentrarea asupra unui obiectde di-mensiuni mici și asupra spuselor terapeutului, sugerarea somnolenței, stimularea jocului liber și a imaginației (stim ca imaginatia e puntea demonilor,zic Sfintii Parinti) -metoda de inducție hinnotică prin fixarea privirii asupra unui punct (seamana cu concentrarea yoghina intr-un singur punct): -Doresc să privești un punct din tavan, să-țifixezi atenția asupra lui. Orice punct este potrivit. Alege un punct pe care ți-e comod să-l privești. Nu-ți face probleme dacă privirea se abate de la punctul respectiv sau dacă ai tendința de a clipi. Dacă ți se întâmplă acest lucru, readu încet privirea la punctul fixat. Fixează-l Cât poți de bine. Stai relaxat. Relaxează-te și fii atent doar la vocea mea, la ceea ce îți voi spune. Corpul tău se relaxează din ce in ce mai mult, tot mai mult. Relaxează labele picioarelor, gleznele,coapsele, brațele, mâinile. întregul tău corp devine tot mai greu și o stare de toropeală plăcută te cuprinde tot mai mult. Simți o stare plăcută care îți cuprinde tot corpul. Corpul devine greu greu,foarte greu. Brațele devin grele,foarte grele, picioarele devin grele, foarte grele, din ce în ce mai grele. Ești relaxat,toropit, de parcă ai fi pe punctul de a adormi. O stare de căldură plăcută, adormitoare îți cuprinde întregul corp.Te cufunzi într-o stare de relaxare adâncă, o stare care seamăna cu un somn plăcut, odihnitor. Pleoapele devin grele, tot mai grele. toropeala și somnul te cuprind. Vocea mea te adoarme, te relaxează, te face să dorești să te relaxezi. Ți-e imposibil sa tii ochii deschiși, ochii se închid, pleoapele devin grele, foarte grele ca de plumb. Devii tot mai toropit, mai relaxat și în curând nu putea deschide ochii. Pleoapele devin tot mai grele, tot mai strâns lipite. Ochii sunt închiși acum și le relaxezi tot mai profund. Vei fi atent numai la vocea mea. Iți vei reveni atunci când îți voi spune eu să-ți revii. Te vei simți foarte relaxat. Nimic nu te va tulbura. Te vei relaxa profund, ….” „Voi înceta să-ți vorbesc pentru un timp, iar tu vei continua să rămâi profund relaxat. Vei intra treptat într-o stare de relaxare tot mai profundă, tot mai adâncă, tot mai adâncă. Când voi începe să-ți vorbesc, vei fi mult mai relaxat,mult mai profund relaxat decât ești acum. Te simți foarte bine, nimic nu te mai tulbură. Te vei relaxa tot mai mult, și mai mult, cu fiecare expirație devii tot mai relaxat" (terapeutul va face o pauză de 10 secunde; dacă intervalul se prelungește, subiectul poate trece în somn natural).” Tehnica asta seamana aprope identic cu postura mortului pe care o practicam eu cand eram la yoga ,la secta satanica MISA,ne adormea pe toti instructoarea de yoga folosind aceasta tehnica de hipnoza. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
MISA nu reprezinta un for competent in legatura cu hipnoza. Acolo s-au intamplat multe, din cate stiu de la cei care au practicat si pe care ii cunosc personal. Multe lucruri bune, dar si multe lucruri discutabile. In orice caz, nu cred ca MISA este o institutie medicala sau cabinet psihologic care foloseste hipnoza terapeutica. Despre MISA ar trebui discutat, poate, in alt topic. Are un alt specific, din cate am inteles. Si intr-adevar, multe din exericitiile de relaxare sunt preluate din yoga. Insa de la yoga la modul cum este practicata hipnoza in cabinetele de psihoterapie e cale lunga. Iar motivatia nu e aceeasi, scopul nu e acelasi etc. etc. Nu sunt de vina psihologii ca in Romania a functionat MISA si ca acolo se facea si nu stiu ce gen de hipnoza. Treaba lor! Cine te-a pus sa te incurci cu ei? De ce nu ai apelat la un psiholog cu formatie academica daca ai avut unele nevoi sufletesti? Uite ca eu, desi psiholog si ca urmare inclinat spre tot felul de cunoasteri mai "subtile" (vorba bivolarilor), desi am avut o multime de prieteni de la MISA, uite ca eu nu am calcat pe-acolo. Tu de ce ai fost? Cine te-a impins? Ca sa vii acum si sa ne inveti crestinismul si hipnoza? Ca sa imi spui intr-o postare mai la deal ca ma ocup cu lucruri demonice? (desi am spus ca nu mai folosesc hipnoza de mai bine de 10 ani) Mai, mai, mai.... Hai te rog, fii mai rezonabil. Te rog frumos! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
-dar despre ce a zis Liviu Filimon de ce nu ai zis nimic ?
-sau despre faptul ca in tehnicile de hipnoza se foloseste imaginatia care e zic sfintii parinti "puntea dracilor" de ce nu zici nimic ? -despre anumite efecte negative ale hipnozei terapeutice,pshihologice de ce nu zici nimic ? -toate sunt bune si frumoase? -despre faptul ca unii psihologi sunt influentati de anumite practici yoghine sau orientale de ce nu zici nimic? -despre faptul ca majoritatea pshihologilor sau parapsihologilor nu prea au treaba cu ortodoxia autentica de ce nu zici nimic? -despre Irina-Holdevici- care a lucrat cu securitatea si a practicat yoga de ce nu zici nimic ? (si te laudai ca ai invatat de la ea in facultate) -pai cum putem sa avem incredere in astfel de psihologi care nu sunt ortodocsi / - [COLOR=blue]Tehnici de psihoterapie văzute din perspectivă ortodoxă[/COLOR] zice doamna care e psiholog (pe care a citat-o si catalin) si e ortodoxa: "Imi amintesc cum ne spuneau profesorii la cursuri: ''terapia asta nu este cum spune religia, este nevinovata, preotii nu vor sa accepte evolutia'', si vedeam cum profesoara hipnotiza toata clasa, sub pretexul relaxarii, dar cu greu isi mai reveneau bietii mei colegi. Imi amintesc odata ca un coleg era chiar inconstient dupa o sedinta de hipnoza si nu-si mai revenea. Nu m-am lasat niciodata hipnotizata stiind ca e pacat, (cred ca rugaciunile duhovnicului meu m-au salvat de multe ori) dar nu cunosteam pe atunci marile primejdii duhovnicesti ascunse in spatele unor astfel de practici, intrucat nimeni nu ne avertizase asupra usurintei cu care demonii, ca entitati spirutuale, intra pe calea hipnozei in contact nemijlocit cu mintea omului, inselandu-l si amagindu-l treptat, pana la contactul total. In hipnoza sunt implicate si capacitatile demonilor de a-i induce omului perceptii senzoriale, (puteri pe care psihologul crede ca le dobandeste cu marea capacitate de a se juca cu mintea omului),inclusiv reprezentari vizual - artificiale pe de o parte, iar pe de alta parte de a interveni direct asupra unor evenimente, in sfera realitatii materiale. Terapeutii insa ignora cu desavarsire toate aceste aspecte, prezentand mecanismele hipnozei intr-o maniera distorsionata, facila si apetisanta. Psihoterapeutii sunt oameni, si ca oameni aleg intotdeauna ceea ce li se potriveste, fac alegeri care doresc sa fie congruente si aliniate in raport cu conceptile si convingerile lor." Last edited by antiecumenism; 27.11.2012 at 02:17:55. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Inaseamna ca ne contrazicem doar de dragul de a ne contrazice. Foarte bine si ortodox ca nu o mai practici, nu conteaza ce am facut in trecut, ci ce facem acum. Si eu am facut reiki, m-am lepadat de el si gata.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cand vei privi o ora intr-un singur punct (doua degete deasupra sfarcului stang), cu toata concentrarea, cu mintea golita de ganduri, cu alungarea oricarei imagini etc., cand iti vei simti corpul cuprins de caldura si moale inmanusat ca in vata, cand vei avea senzatia fizica de topire a oaselor, cand vei simti toata fiinta imbaiata in dulceata de nespus, cand nu vei putea sa opresti lacrimile si nici nu vei dori sa opresti aceasta, cand vei silabisi monoton aceleasi 5 cuvinte, de sute sau mii de ori, cand vei face gestul monoton al pipairii metanierului, de mii de ori: vei striga ca-i hipnoza? Nu. nu vei face aceasta (ca nu ai cunostinte despre ce se/ntampla), ci vei da slava lui Dumnezeu, fireste, prin harul Duhului Sfant! Dar stii ceva?: tocmai vei fi luat o portie zdravana de (auto)hipnoza. Inevitabila, in transa rugaciunii. Care insa nu se reduce la ce "cunosti", frate, despre hipnoza. Domnul ne vrea cufundati in inima! Iar asta, vrei nu vrei, se numeste si stare hipnoida. Fara a reduce rugaciunea la hipnoza sau a minimaliza in vreun fel harul Duhului. Dar cand te invaluie fumul tamaierii, cand iti picura glasul cadelnitei in auz, cand la strana se tine monoton isonul (iar cantaretul nu rage ca un turc), cand vecernia te invaluie incet, amestecindu-se cu soapta rugaciunii neincetate, cand mintea ta va intalni astfel, fragezit, drumul catre adincul fiintei tale, catre inima vei striga ca e hipnoza si ca-i de la draci? Nu, desigur, ca nu ai fost invatat sa recunosti hipnoza! Ci numai s-o respingi si sa-i atribui insusiri demonice. Desi nu stii ca astfel te respingi pe tine singur, in travaliul mai aparte al coborarii mintii in inima. (Poate de asta nici nu-ti iese, ca te autosabotezi singur. Asadar, culegem ce am semanat.) Treci la experienta, frate, mai vartos, si mai vorbim atunci! Mult mi-ar placea sa fii tu omul cu care sa pot schimba opinii, impartasindu-ne din experienta... Domnul sa ne ocroteasca! Last edited by cezar_ioan; 27.11.2012 at 09:39:07. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Istoria psihologiei si practica rugatorilor arata ca nu putem accesa voluntar inconstientul personal (pentru a deveni UNUL, IAR NU SCINDATI) decat in doua feluri:
a) indirect, prin tehnica dialogului psihanalitic (analiza viselor, tehnica asociatiilor libere) si a altor procedee cum ar fi jocul de rol sau analiza produselor de factura artistica (poezie, cantec etc.) b) direct, prin intrarea in starea de transa hipnotica (aceasta se realizeaza si prin cantec, dans, leganare etc.). La rugaciune, coborind treptat in inima, ne aflam evident in stare hipnoida. Transa se adinceste tot mai mult pe masura ce ATENTIA si VOINTA (ALEGEREA LIBERA) isi vad tot mai vartos de treaba. Cu cat suntem mai focalizati si ne izolam de ganduri si de orice impresie senzoriala, cu atat ne adincim in rugaciune si in transa. Asa ajung unii si la extaz, cand sunt purtati hat-departe.... Cu cat alegem sa indepartam orice alta preocupare a mintii, cu atat suntem purtati mai departe in noi insine (de unde intelegem ca noi insine inseamna ceva ne-marginit, pana la fruntariile Imparatiei. Si mai intelegem de ce Imparatia este inlauntrul nostru, pe aici prin subiectivitatea adinca trecind firul subtire ce leaga pe om de Dumnezeu. Uneori ne poarta Duhul pe Cale, alteori ne pot purta duhuri si alte dihanii... Depinde cu ce ravna ne-am asezat la rugaciune, depinde de curatia inimii, de umilinta noastra, de cainta, de lacrimi, de suspin. Depinde de gradul nostru de lepadare de sine (de cele egotice, cum ar fi imaginea de sine, importanta propriei persoane, centrarea lumii pe noi - adica slava desarta, fala, mandria si toate ale ei). Depinde de relatiile pe care le avem cu Stapanul si Domnul nostru in fiece zi, in fiecare ceas si clipa. Depinde ce putem jertfi, cand imaginile, gandurile, grijile de tot soiul ne asalteaza, tinindu-ne in cele ale trupului, care nu e osarduitor ci mercantil si meschin si mereu poftitor si cartitor nemultumit. Ca urmare, de felul in care vorbeste omul despre hipnoza, ne dam foarte simplu seama si de celelalte corelate, pe care le-am insirat adineauri. Mai sustine cineva ca hipnoza e de la draci, cand toata traditia ascetica vorbeste despre faptul ca Insusi Domnul ne cere sa ne apropiem de El aflati in stare de transa (adica de deslipire de sine, de decentrare de pe eu, depasire a caderii mintii exclusiv in constiinta mundana)? In concluzie, ca sa dau si un exemplu de inducere a transei, nu ma voi referi nici la formule repetate de genul postat de antiecumenism, nici la tehnica globului de cristal, ci la aceea pe care o cunosc din Biserica: rugaciunile cantate, tamaierea, psalmodierea, cadelnita si, mai presus de toate, rostirea cu toata lepadarea de sine si cainta a dulcelui "Doamne, Iisuse Hristoase, miluieste-ma!". Iata, asadar, cum stau lucrurile. Cine voieste sa priceapa, bine face. Cine nu, macar sa nu mai zica despre ce nu cunoaste. Ca e-n van si se numeste rostire in desert. Last edited by cezar_ioan; 27.11.2012 at 10:05:34. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Acupunctura, Hipnoza, Reiki, Radiestezia reprezinta vrajitorie sau nu? | mihaisepo | Vrajitoria | 58 | 06.11.2018 01:27:29 |
Ierarh adevarat- mai exista la noi asa ceva | aurel1211 | Mari Duhovnici si predicile lor | 24 | 04.03.2013 19:26:09 |
"imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 20:31:10 |
Psihologie sau Ortodoxism | C-tin | Teologie si Stiinta | 93 | 10.04.2008 13:58:36 |
|