![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Or, în Evahnghelia de la Matei 25, 31-46 din criteriile judecății viitoare, precum și de la Luca 10, 25-37 – Samarineanul milostiv, vedem clar că creștinul este chemat să dea primul ajutor celui flămând, însetat, străin, gol, să cerceteze pe cel bolnav și închis în temniță, iar pe cel rănit după acordarea ajutorului de urgență să-l ducă la o casă de oaspeți, adică la spital iar dacă e vorba de bolile sufletești să-l predea Bisercii, ca spital duhovnicesc. Există o tendință de organizare ”euroatlantică” a Bisericii creștine și a tuturor religiilor, în contextul globalizării, din partea unor organisme transnaționale[21] doar pe principii sociale și culturale. Biserica Ortodoxă are nevoie de duhovnici și preoți devotați pe probleme pastorale, orientate spre îndumnezeirea omului și nu are nevoie neapărat de preoți, pe post de directori generali, preocupați doar de bunăstarea credincioșilor pe principii de politici sociale europene economice și utilitariste! 4.1. Dileme și neîmpliniri academice ale învățământului teologic românesc referitor la educația filantropică diaconală a viitorilor preoți Sf. Ioan Gură de Aur spune: Filantropia și Diaconia creștină sunt o artă, o știință dumnezeiască, care, ca și celelalte arte și științe trebuie să fie învățate. (Johannes Chrysostomus sagt: „die christliche Philanthropie und Diakonie sind eine Kunst, eine göttliche Wissenschaft, die wie die anderen Künste und Wissenschaften erlernt werden müssen“[22]). Din păcate nu există o disciplină teologică numită arta sau știința Filantropiei diaconale, cum întâlnim la unele Biserici creștine, însă avem catedra de „Asistență Socială“ care este total umanistă și centrată doar pe social și politici manageriale sociale. Nu există nici măcar la nivel de seminar teologic un concept didactic de educație diaconal-filantropic, care să arate fundamentele biblice și patristice ale aceastei comori pastorale. Preoții care activează în domeniul filantropic cu programe filantropice și alte activități diaconale s-au instruit fie în afara țării, fie în mod autodidact. |
|
#2
|
|||
|
|||
Cine vrea să slujească filantropic, acela trebuie să trăiască liturgic și cine vrea să slujească liturgic, acela trebuie sa trăiască filantropic și diaconic, deoarece noi trebuie să credem și să acționăm, așa cum ne rugăm. Abia atunci vom înțelege cuvintele: pe noi înșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm! (Wer philanthropisch dienen will, der muss liturgisch leben, und wer liturgisch dienen will, der muss philanthropisch und diakonisch leben, denn wir sollten glauben und dementsprechend handeln, wie wir beten)[23]. În caz contrar, istoria va vorbi de o eșuare a Bisericii, de deservicii și de o secularizare „de tip ortodox”, de data aceasta, dacă va privi numai în trecut și nu și în viitor, sau dacă se va raporta doar la nivel social. O Biserică care se ascunde în spatele fațadelor sociale nu are viitor. O Biserică care se teme într-atât de prigoanele timpului, încât își cosmetizează diplomatic mesajul mântuitor, sub masca unui sistem social adus la zi, cu speranța că va fi tolerată pentru mesajul hristic mărturisit uneori cu curaj, nu are viitor. O Biserică care folosește dubla măsură, adică una spune în Biserica și alta în fața lumii seculare, pentru propovăduirea credinței ortodoxe, în a declara deschis ceea ce crede, fără șiretenii și fățărnicii, nu are viitor. O Ortodoxie lipsită de bărbăție mărturisitoare, care va încerca să justifice dreptul de a sluji liturgic doar prin social, nu are viitor. O Biserică aliniată la duhul mondialismului ocult, la modelele filantropice străine de duhul Ortodoxiei, care va neglija modelul hristic și patristic al filantropiei diaconale tradiționale, care va neglija scopul filantropic, profetic, soteriologic, apologetic și ecumenic în același timp, sub forma dialogului teologic interreligios, ca misiune a Bisericii, acea Biserică va conduce la un creștinism post-Ortodoxie. Speranța și steaua polară a Creștinismului rămâne doar Ortodoxia mărturisitoare în duh și-n adevăr, Ortodoxia Sf. Părinți, care își arată razele ei mântuitoare în Ortopraxie, adică Filantropia Faptelor Diaconale de pe Calea cea Dreaptă, ca rod al Harului și al Filatropiei Cuvântului, ce încununează Liturgia de după Liturghie. Pr. prof. dr. Mihai VALICĂ 15.10.2012 Acest subiect a fost titlul conferinței pastorale de toamnă, ținută de pr. Mihai VALICĂ la sediul protoieriei Câmpulung Moldovenesc pe 15 oct. 2012. Vezi: Franz-Xaver Kaufmnn, în Kirche begreifen. Analysen und Thesen zur gesellschaftlichen Verfassung des Christentums, Freiburg-Basel-Wien, 1979; Bernard Rootmensen, in Vierzig Worte in der Wüste. Werkbuch für Gemeinden zur Krise von Kirche, Glaube und Kultur, Düsseldorf, 1991; Wilfried Härle, Kirche und Gesellschaft, Stuttgart 1989. Idem, pp. 193-195. Marcu 2, 17. Sirah 38, 12, 4, 6‑10, 12‑14. Sirah 38, 14. Vezi Luca 10, 38-42. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nasterea bisericii ortodoxe | dobrin7m | Istoria bisericii | 1 | 25.01.2012 00:10:19 |
| Subminarea a Bisericii Ortodoxe Romane ! | IonelS | Biserica Ortodoxa Romana | 1 | 27.12.2010 20:24:26 |
| Ierarhia bisericii ortodoxe | Anton79 | Biserica Ortodoxa Romana | 12 | 16.07.2010 23:27:43 |
| ...Infiltratiile in cadrul Bisericii Ortodoxe... | praxis | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 38 | 19.12.2008 00:01:52 |
| Despre tainele Bisericii Ortodoxe | strajeru | Secte si culte | 0 | 26.11.2007 02:39:33 |
|
|