Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.01.2013, 20:54:02
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Domnul Dumnezeu si Preacurata Lui Maica si puterea Sfintei Cruci sa ne ajute noua pacatosilor sa ne ducem cu dragoste crucea, fie la piept, fie in miinile noastre si in toate faptele noastre si sa ne inchinam Crucii lui Hristos cu evlavie, caci este semn si arma de aparare si steag de la Dumnezeu lasat pentru crestini pe pamint. Iar crucea spirituala sa o avem pururea in minte si in inima, adica sa fim gata a suferi toate necazurile si incercarile acestei vieti trecatoare pentru mintuirea sufletelor noastre, ca sa fim adevarati urmatori ai lui Hristos si mostenitori ai imparatiei cerurilor. Amin”.
Parintele Ilie Cleopa

__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.01.2013, 23:26:34
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit mpărăteasa Cerului, parfum de floare aleasă !

http://www.youtube.com/watch?v=1y6SmTjizc8
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.01.2013, 01:58:02
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

iarta cuvantul acesta al meu si nu te supara pe mine.

un citat din micul colaj postat de tine spune asa:
"Zis-a Domnul Doamnei noastre: stai, iubita mea Maica, de-a dreapta mea, sfintenia si bunatatea ta Imi este placuta Mie. Drept aceea sa imparatesti cu MIne in veci. Pe sfantul tau cap sa fie cununa nemuririi, iar stralucirea si lumina ei nu se vor intuneca in veac. O, Maica Luminii, lumineaza-ne in intunericul pacatului cu sfintenia ta si revarsa asupra noastra intelepciunea si mintea invataturii lui Hristos."

acesta este psalmul 109 din Psaltirea Maicii Domnului.

"Dar despre Psaltirea Maicii Domnului, ce ne puteți spune?

Față de Psaltirea lui David, cea închinată Maicii Domnului nu este o carte canonică. Această adunare de imnuri scrise în cinstea Preasfintei Fecioare Maria, ca și Prohodul Maicii Domnului, este de origine slavă și a fost compusă de-a lungul timpului din evlavie și dragoste pentru Împărăteasa cerului. Tradusă în ultima vreme și în limba română, Psaltirea Maicii Domnului este citită de unii credincioși cu evlavie, deși ea nu este generalizată în cultul Bisericii Ortodoxe Române.

Trebuie să precizăm că pentru bunii creștini cu o evlavie deosebită către Maica Domnului, Biserica noastră dreptmăritoare are foarte multe acatiste, două paraclise, dar și o carte mai puțin cunoscută, Canoanele Maicii Domnului, care cuprinde un număr de 56 de canoane atribuite Sfântului Ioan Damaschin. La mănăstiri, aceste canoane sunt citite după rânduială în cadrul Pavecerniței. Canoanele Maicii Domnului sunt cântări de o frumusețe literară și o profunzime teologică deosebite. Citirea lor va aduce în sufletul credincioșilor alese bucurii duhovnicești, pace și binecuvântarea Maicii Domnului" -Arhim. Mihail Daniliuc - sursa Doxologia.ro

Iata Sfantul Siluan Atonitul

http://www.youtube.com/watch?v=VPlKc6yEMNU
Despre Maica Domnului

Acelasi sentiment l-am avut si eu cand ea a fost la capataiul meu: blandete, iubire, bunatate si smerenie desavarsita, mangaierea tuturor oamenilor.

Dumnezeu insa este bun, iubitor si milos si in acelasi timp este Atotputernic si Stapanitor. Acestea se simt deopotriva ca un tot unitar , in egala masura.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.01.2013, 20:53:18
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
iarta cuvantul acesta al meu si nu te supara pe mine.
Doamne fereste , cum sa ma supar , mai ales ca nu sunt strain de aspectul pe care tu il aduci in discutie !
Cuvintele postate sunt preluate de Parinte din cele lasate de un alt interviu realizat in urma cu niste ani cu Parintele Cleopa , deci sunt idei preluate , nimic nou sub soare , cum se spune . Tot doxologia a publicat un interviu cu Parintele Istrate care spune :
silvia întreabă:
Aș dori să știu dacă pot citi Psaltirea Maicii Domnului sau am nevoie de dezlegare de la preot (așa cum știu că e nevoie la Psaltirea lui David?) și aș vrea să știu dacă răspunsul îl primesc de la un preot...sau de la cine? Vă mulțumesc.
Răspunsuri 5 Aprilie 2011
ioanistrati a răspuns:
David a scris cea mai mare parte a Psaltirii. Maica Domnului nu a scris nici o psaltire. Cartea numită Psaltirea Maicii Domnului este o colecție de rugăciuni compuse în ultimele veacuri creștine. Puteți întreba orice preot duhovnic dacă e bine să citiți Psaltirea Maicii Domnului. Eu zic că da. Cu toate acestea, consider de mai mare folos Paraclisul Maicii Domnului, Acatistul Mântuitorului Hristos, Canonul de pocăință și Psaltirea lui David. Pr. I. Istrati



http://www.doxologia.ro/consiliere/d...1-04-05-214311

Parerile sunt impartite , dar n-ai sa vezi o interzicere in a citi Psaltira Maicii Domnului , mai ales ca este citita in multe Manastiri , si exista inregistrari in acest sens !
Un alt aspect , toate cartile ce contin Psaltira Maicii Domnului , sunt tiparite in tipografiile Bisericii Ortodoxe si au binecuvantare la inceput de carte , precum este si editia ce o am si din care citesc cu mult drag , editie din anul2002 . editata de Editura Ortodoxa Alexandria , cu binecuvantarea Episcopilui Galaction .
Niciodata nu cumpar carti fara binecuvantare si tiparite la edituri din afara B.O.R.
Ce spui tu , este 100% valabil pentru " Visul Maicii Domnului " si "Braul Maicii Domnului " care nu au binecuvantare si sunt tiparite in majoritate de edituri neagreate de B.O.R. ! De acestea doua sa ne ferim , mai ales de " Visul Maicii Domnului "
Psaltira Maicii Domnului , pe langa faptul ca are binecuvantare , este deosebit de bine realizata , intocmita , cu rugaciuni de exceptie !
Te asigur ca Psaltira Maicii Domnului , binecuvantata de biserica noastra , este extrem de folositoare , impreuna cu toate Acatistele si Paraclisele Maicii Domnului , mai putin acel " Vis al Maicii Domnului "!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.01.2013, 21:02:14
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Psaltira Maicii Domnului - AUDIO

Siteul de fata ofera celor interesati . "Psaltira Maicii Domnului " ( audio ):

http://www.crestinortodox.ro/carti-o...omnului-audio/
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.01.2013, 00:50:48
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Doamne fereste , cum sa ma supar , mai ales ca nu sunt strain de aspectul pe care tu il aduci in discutie !
Cuvintele postate sunt preluate de Parinte din cele lasate de un alt interviu realizat in urma cu niste ani cu Parintele Cleopa , deci sunt idei preluate , nimic nou sub soare , cum se spune . Tot doxologia a publicat un interviu cu Parintele Istrate care spune :
silvia întreabă:
Aș dori să știu dacă pot citi Psaltirea Maicii Domnului sau am nevoie de dezlegare de la preot (așa cum știu că e nevoie la Psaltirea lui David?) și aș vrea să știu dacă răspunsul îl primesc de la un preot...sau de la cine? Vă mulțumesc.
Răspunsuri 5 Aprilie 2011
ioanistrati a răspuns:
David a scris cea mai mare parte a Psaltirii. Maica Domnului nu a scris nici o psaltire. Cartea numită Psaltirea Maicii Domnului este o colecție de rugăciuni compuse în ultimele veacuri creștine. Puteți întreba orice preot duhovnic dacă e bine să citiți Psaltirea Maicii Domnului. Eu zic că da. Cu toate acestea, consider de mai mare folos Paraclisul Maicii Domnului, Acatistul Mântuitorului Hristos, Canonul de pocăință și Psaltirea lui David. Pr. I. Istrati



http://www.doxologia.ro/consiliere/d...1-04-05-214311

Parerile sunt impartite , dar n-ai sa vezi o interzicere in a citi Psaltira Maicii Domnului , mai ales ca este citita in multe Manastiri , si exista inregistrari in acest sens !
Un alt aspect , toate cartile ce contin Psaltira Maicii Domnului , sunt tiparite in tipografiile Bisericii Ortodoxe si au binecuvantare la inceput de carte , precum este si editia ce o am si din care citesc cu mult drag , editie din anul2002 . editata de Editura Ortodoxa Alexandria , cu binecuvantarea Episcopilui Galaction .
Niciodata nu cumpar carti fara binecuvantare si tiparite la edituri din afara B.O.R.
Ce spui tu , este 100% valabil pentru " Visul Maicii Domnului " si "Braul Maicii Domnului " care nu au binecuvantare si sunt tiparite in majoritate de edituri neagreate de B.O.R. ! De acestea doua sa ne ferim , mai ales de " Visul Maicii Domnului "
Psaltira Maicii Domnului , pe langa faptul ca are binecuvantare , este deosebit de bine realizata , intocmita , cu rugaciuni de exceptie !
Te asigur ca Psaltira Maicii Domnului , binecuvantata de biserica noastra , este extrem de folositoare , impreuna cu toate Acatistele si Paraclisele Maicii Domnului , mai putin acel " Vis al Maicii Domnului "!
Probabil ca m-ai inteles gresit. Nu am spus ca ar trebui interzisa sau ca nu avem voie sa o citim. Nu asta am spus. O citim de evlavie asa cum citim orice care religioasa ortodoxa. Dar la rang de psalm - rugaciune, ramane Scriptura cu Psalmii lui David.

Sigur , parerile sunt impartite. Insa o singura parere nu este impartita si nu va fi niciodata, aceea a sfintilor. Parintii, duhovnicii, noi crestinii putem avea pareri impartite insa nu putem sa punem la indoiala ceea ce au spus sfintii.
Iar parerile care sunt impartite , cu siguranta ca au o parte adevarata si o parte falsa.

Este Psaltirea Maicii Domnului canonica sau este necanonica? Aceasta este intrebarea la care trebuie cu totii sa stim raspunsul.
Pentru ca sunt multe texte crestine necanonice care totusi sunt citite de crestini din evlavie.

"Ce spune Biserica despre Maica Domnului, unde-i Maica Domnului? Intr-o alcatuire din 15 august, de la sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului, se spune: "Pe Nascatoarea de Dumnezeu, cea intru rugaciuni si in folosinte neadormita, nadejdea cea neschimbata, mormantul si moartea n-au tinut-o. - De ce? - Caci ca pe Maica Vietii, la viata a mutat-o - cine? -Cel ce S-a salasluit in pantecele ei cel pururea fecioresc."

Credinta noastra este ca Maica Domnului e ridicata cu trupul si cu sufletul la cer. Nu-i numai cu sufletul la cer, ci e inaltata la cer si cu trupul, inviat si preschimbat. Nu stim unde este locul Maicii Domnului, dar fata de noi stim ca locul Maicii Domnului este mai presus de ceea ce putem noi gandi. E indata dupa Domnul Hristos, asta-i invatatura Bisericii noastre." Parintele Teofil Paraian

http://www.crestinortodox.ro/sarbato...oxa-68630.html

La fel cred si eu, aceasta este si credinta mea, si anume: eu o furnica pacatoasa cinstesc pe Maica Domnului si ma rog ei sa ma miluiasca. Pentru mine care inca imi traiesc veacul ea este stapana mea si sunt intru totul de acord cu Parintele Teofil Paraian ca nu stiu unde este locul Maicii Domnului in ceruri, asta o pot spune doar sfintii, insa fata de pozitia mea de aici de pe pamant ea este mai presus de ce pot gandi.

Cred de asemenea ca noi pacatosii de aici de pe pamant putem avea o mie de pareri impartite despre locul Maicii Domnului in ceruri, insa ar trebui sa recunoastem ca aceasta noi nu o putem spune. Singurii care au putut si vor putea sa o spuna sunt doar sfintii, prin revelatiile ce le-au avut.

Niciun sfant parinte , nici un sfant al bisericii noastre ortodoxe nu a spus despre Maica Domnului ca ar fi Mireasa Tatalui si ca este Imparateasa in ceruri alaturi de Sfanta Treime.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.01.2013, 10:58:32
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Niciun sfant parinte , nici un sfant al bisericii noastre ortodoxe nu a spus despre Maica Domnului ca ar fi Mireasa Tatalui si ca este Imparateasa in ceruri alaturi de Sfanta Treime.
Imi pare extrem de rau , dar nu ai dreptate , caci ea asa este socotita , si-ti redau doar cele lasate de Parintele Cleopa , care avea o mare dragoste si evlavie fata de Preasfanta Fecioara Nascatoare de Dumnezeu !
Iata doar un mic fragment :
"Ea este a patra fata duhovniceasca din ceruri. Intai este Tatal, Fiul si Duhul Sfant, adica Sfanta Treime, apoi a patra este Maica Domnului.

Auziti cum canta Biserica : Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si mai marita fara de asemanare decat serafimii... Ati auzit ? De ce ? Ea a purtat in pantecele ei pe cel ce a zidit serafimii si heruvimii din nefiinta. Ea n-a purtat un sfant in pantecele ei; ci pe Fiul lui Dumnezeu, pe Cel ce a facut heruvimii si serafimii numai cu gandirea, pe care L-a purtat in pantecele ei. Si ea n-are impartasire de Dumnezeu cu participare, cum au heruvimii sau serafimii sau preafericitele tronuri.

Dumnezeu se odihneste pe tronuri cu darul, nu cu fiinta. Iar in preacuratele sangiuri, adica in pantecele Maicii Domnului si in bratele ei preasfinte, Dumnezeu nu se odihneste cu darul, ci cu fiinta. Toata dumnezeirea S-a unit cu toata omenirea din preacuratele sangiuri ale Maicii Domnului !

Pentru ca Cel ce era in bratele ei nu era numai om, era Dumnezeu desavarsit si Om desavarsit. De aceea Biserica intelege ca " ...pantecele tau s-a facut mai desfatat decat toate cerurile". Dumnezeu nu incape in toate cerurile, ca nu-L cuprinde nici o fiinta dar a incaput in pantecele Preacuratei Fecioare.

Stiti voi cine-i Maica Domnului ?

Ea este Imparateasa Heruvimilor, imparateasa a toata faptura; camara intruparii lui Dumnezeu Cuvantul ! Usa Luminii, ca lumina cea neapropiata ganditoare prin ea a venit in lume. Usa vietii, ca Viata Hristos prin ea a intrat ! Poarta cea incuiata prin care n-a trecut nimeni decat Domnul, cum spune Proorocul Iezechiel ( cap. 44, 2 ).

Scara catre cer, pod catre cer; porumbita care a incetat pierderea sau potopul pacatelor, precum porumbila lui Noe a adeverit incetarea potopului. Cadelnita dumnezeiasca, ca a primit focul dumnezeirii si Biserica a Preasfantului Duh.

Cine este Maica Domnului ?

Este Mireasa Tatalui, Maica Cuvantului, si Biserica Duhului Sfant."

Exemplele pot continua din Sfintii Parinti , dar sunt sigur ca le cunosti !
Deci :
Este Mireasa Tatalui, Maica Cuvantului, si Biserica Duhului Sfant.

Deci afirmatia ta :"Niciun sfant parinte , nici un sfant al bisericii noastre ortodoxe nu a spus despre Maica Domnului ca ar fi Mireasa Tatalui si ca este Imparateasa in ceruri alaturi de Sfanta Treime" , este complet eronata si chiar m-a surprins !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.01.2013, 18:16:24
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Imi pare extrem de rau , dar nu ai dreptate , caci ea asa este socotita , si-ti redau doar cele lasate de Parintele Cleopa , care avea o mare dragoste si evlavie fata de Preasfanta Fecioara Nascatoare de Dumnezeu !
Iata doar un mic fragment :
"Ea este a patra fata duhovniceasca din ceruri. Intai este Tatal, Fiul si Duhul Sfant, adica Sfanta Treime, apoi a patra este Maica Domnului.

Auziti cum canta Biserica : Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si mai marita fara de asemanare decat serafimii... Ati auzit ? De ce ? Ea a purtat in pantecele ei pe cel ce a zidit serafimii si heruvimii din nefiinta. Ea n-a purtat un sfant in pantecele ei; ci pe Fiul lui Dumnezeu, pe Cel ce a facut heruvimii si serafimii numai cu gandirea, pe care L-a purtat in pantecele ei. Si ea n-are impartasire de Dumnezeu cu participare, cum au heruvimii sau serafimii sau preafericitele tronuri.

Dumnezeu se odihneste pe tronuri cu darul, nu cu fiinta. Iar in preacuratele sangiuri, adica in pantecele Maicii Domnului si in bratele ei preasfinte, Dumnezeu nu se odihneste cu darul, ci cu fiinta. Toata dumnezeirea S-a unit cu toata omenirea din preacuratele sangiuri ale Maicii Domnului !

Pentru ca Cel ce era in bratele ei nu era numai om, era Dumnezeu desavarsit si Om desavarsit. De aceea Biserica intelege ca " ...pantecele tau s-a facut mai desfatat decat toate cerurile". Dumnezeu nu incape in toate cerurile, ca nu-L cuprinde nici o fiinta dar a incaput in pantecele Preacuratei Fecioare.

Stiti voi cine-i Maica Domnului ?

Ea este Imparateasa Heruvimilor, imparateasa a toata faptura; camara intruparii lui Dumnezeu Cuvantul ! Usa Luminii, ca lumina cea neapropiata ganditoare prin ea a venit in lume. Usa vietii, ca Viata Hristos prin ea a intrat ! Poarta cea incuiata prin care n-a trecut nimeni decat Domnul, cum spune Proorocul Iezechiel ( cap. 44, 2 ).

Scara catre cer, pod catre cer; porumbita care a incetat pierderea sau potopul pacatelor, precum porumbila lui Noe a adeverit incetarea potopului. Cadelnita dumnezeiasca, ca a primit focul dumnezeirii si Biserica a Preasfantului Duh.

Cine este Maica Domnului ?

Este Mireasa Tatalui, Maica Cuvantului, si Biserica Duhului Sfant."

Exemplele pot continua din Sfintii Parinti , dar sunt sigur ca le cunosti !
Deci :
Este Mireasa Tatalui, Maica Cuvantului, si Biserica Duhului Sfant.

Deci afirmatia ta :"Niciun sfant parinte , nici un sfant al bisericii noastre ortodoxe nu a spus despre Maica Domnului ca ar fi Mireasa Tatalui si ca este Imparateasa in ceruri alaturi de Sfanta Treime" , este complet eronata si chiar m-a surprins !
Se pare ca nu vreti sa ma intelegeti. Eu am spus un Sfant parinte sau sfant al Bisericii ortodoxe. Parintele Cleopa nu este un sfant al Bisericii ortodoxe romane.
In al doilea rand dvs nu ma contraziceti pe mine ci contraziceti pe Parintele Teofil Paraian a carei parere despre Maica Domnului o impartasesc intru totul. Dansul a spus: "Nu stim unde este locul Maicii Domnului, dar fata de noi stim ca locul Maicii Domnului este mai presus de ceea ce putem noi gandi. E indata dupa Domnul Hristos, asta-i invatatura Bisericii noastre." Parintele Teofil Paraian

Deci asta cred si eu, sau dvs contestati cele spuse de Parintele Teofil Paraian?

Si acum doresc sa va supun atentiei cuvintele Sf. Ioan Maximovici care totusi este un sfant al Bisericii ortodoxe. Atentie nu sunt cuvintele mele ci ale sfantului , si sunt in legatura cu tendinta de zeificare a Maicii Domnului.

"Pe aceasta cale merg si anumiti ganditori din timpurile noastre apartinand Bisericii ortodoxe, dar care isi cladesc un nou sistem teologic avand drept fundament dogmatic invatatura despre Sofia - care este Intelepciunea, ca o energie deosebita ce uneste pe Dumnezeu cu creatia. Asemeni celorlalti (latini) si ei dezvoltand invatatura despre demnitatea Maicii Domnului vor sa vada in ea o Esenta, asezata intr-un anume fel la mijlocul distantei intre Dumnezeu si om. In anumite privinte sunt mult mai moderati decat teologii latini, dar in altele, daca va vine sa credeti i-au lasat de mult in urma. Caci in timp ce neaga Imaculata Conceptie si lipsa pacatului stramosesc la Maica Domnului acestia invata ca a fost slobota de orice pacat personal, vazand in ea o mijlocitoare intre om si Dumnezeu, asemeni lui Hristos: in persoana lui Hristos a venit printre oameni a doua Persoana a Sfintei Treimi, Cuvantul mai dinainte de veci, Fiul lui Dumnezeu, pe cand in Fecioara este aratat Duhul Sfant.

Dar putem sa le raspundem acestora cu cuvintele Sf. Epifanie al Ciprului: "in amandoua aceste erezii salasluieste aceeasi vatamatura: atunci cand oamenii nesocotesc cinstirea Maicii Domnului si dimpotriva o slavesc mai mult decat ii este cuvenit in chip propriu". Acest sfant parinte ii cearta pe aceia care aproape ca ii aduc Pururea Fecioarei Maria inchinare ca lui Dumnezeu. " Sa fie cinstita Maica Domnului dar doar lui Dumnezeu sa i se aduca inchinare". "Desi Maria a fost vas ales al lui Dumnezeu totusi ea a fost femeie prin fire, cu nimic deosebita de ceilalti. Si chiar daca in viata Maicii Domnului si in Sfanta Traditie ni se istoriseste ca i-a fost spus tatalui sau Ioachim in pustie: "Femeia ta a zamislit", totusi aceasta zamislire nu a putut fi fara unire conjugala si fara samanta barbateasca. Nu trebuie a adora ceea ce le este propriu Sfintilor din ceruri, ci trebuie adorat Stapanul lor. Maria nu este Dumnezeu si nu a primit un trup ceresc ci unul iesit din unirea unui barbat cu o femeie., iar potrivit fagaduintei, asemeni lui Isaac, a fost gatita spre a intra in iconomia dumnezeiasca". (Sfantul Epifanie)" Cinstirea Maicii Domnului in traditia ortodoxa

Acum, Cristi tu ma indemni sa nu cred in cuvintele acestui sfant? si sa cred intocmai cuvintele duhovnicilor care uneori mai pot si gresi? Deci sa dau la o parte cuvintele sfintilor?
de aceea am spus ca nici un sfant parinte sau sfant ortodox nu a asezat pe Maica Domnului alaturi de Sfanta Treime ca Mireasa, imparatiind impreuna in ceruri.

Parerea mea este, ca trebuie sa credem cuvintele sfintilor si sa acceptam ca unii duhovnici ai nostri mai pot si gresi ca sunt oameni, pe cand sfintii nu, ca de aceea sunt sfinti. Si de asemenea cred ca in multe tendinte astazi se regaseste influenta ecumenica. Asa cum este si cu psalmul 109 din Psaltirea Maicii Domnului, in care este o singura fraza care marturiseste Conceptia Imaculatei. Aceasta este: "Zis-a Domnul Doamnei noastre: stai, iubita mea Maica, de-a dreapta mea, sfintenia si bunatatea ta Imi este placuta Mie. Drept aceea sa imparatesti cu MIne in veci."

Sfantul Ioan Maximovici spune clar: "Sub trei aspecte ca , Fiica, Mama si Aleasa lui Dumnezeu , Fecioara Maria este inaltata la o anumita egalitate cu Tatal, la o anumita superioritate asupra Fiului, la o anumita apropriere de Spiritul Sfant. (Imaculata Conceptie - Malou Episcopul de Bourges)."

Si in final, asta spuneam si eu, avem acatiste minunate, avem doua paraclise ale Maicii Domnului pe care sa le rostim. Insa nimeni nu ma poate face sa cred in Conceptia Imaculata fie ea si mascata sub aceasta forma de fata ortodoxa.

Nu de alta, dar intai sa inoculam in ortodocsi ideea conceptiei imaculata si apoi e simplu: pai vedeti ca voi credeti ca si noi? suntem la fel, degeaba respingeti ecumenismul. Nu sunt radicala, insa deocamdata ma rezum sa cred in cuvintele sfintilor nostri legat de cinstirea Maicii Domnului si nu indraznesc sa merg mai departe de atat.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 19.01.2013 at 18:48:42.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 19.01.2013, 11:05:07
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Smile

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Probabil ca m-ai inteles gresit. Nu am spus ca ar trebui interzisa sau ca nu avem voie sa o citim. Nu asta am spus. O citim de evlavie asa cum citim orice care religioasa ortodoxa. Dar la rang de psalm - rugaciune, ramane Scriptura cu Psalmii lui David.
Noi ortodocsii , avem pe langa Sfanta Scriptura cu Psalmii lui David , si Acatiste , Paraclise si Psaltira Maicii Domnului , si multe cantari - rugaciuni pe care bine le cunosti , si care sunt un adevarat balsam pentru suflet . Toate cele care au binecuvantare scrisa de Biserica Noastra Ortodoxa , sunt de folos noua , inclusiv Psaltira Maicii Domnului !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 19.01.2013, 11:16:10
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Una dintre cele mai rare icoane , canonica , dar putin cunoscuta la noi !

Icoana "Galactotrofusa" Maica Domnului care Alaptează!



Icoana numită "Galaktotrofusa" este o reprezentare a Maicii Domnului cu Pruncul Iisus, în care Pruncul se hrănește de la sânul Maicii Domnului. Această icoana, foarte rară, și-a făcut loc în evlavia poporului mai mult în Grecia, Serbia și Rusia.
"Și când zicea El acestea, o femeie din mulțime, ridicând glasul, I-a zis: Fericit este pântecele care Te-a purtat și fericiți sunt sânii pe care i-ai supt!" (Luca 11, 27) "Cum să-ți deschid eu izvorul laptelui, Ție, o, Izvorule?! Cum să Te hrănesc eu pe Tine, Cel ce hrănești toate de la masa Ta? Cum să mă apropii de scutecele Tale, care ești înfășat în raze?", rostește Maica Domnului într-o rugăciune-imn la Nașterea Domnului scrisă de Sfântul Efrem Sirul.
Icoana cu Maica Domnului care alaptează este prăznuită de două ori pe an: în data de 2 iulie și în data de 12 ianuarie. Mulți închinători consideră această icoană a Maicii Domnului drept ajutătoare în dobândirea de prunci, mai ales în familiile care nu pot avea copii.
Primele reprezentări ale acesteia se pierd în negura vremii, unele dintre ele găsindu-se chiar și în catacombele romane. Un astfel de loc este "Catacomba Priscillei" , așezată în apropierea Romei. De asemenea, multe vechi manuscrise mai strecoară căte o miniatură cu o asemenea compoziție rară, originală sau bine cunoscută.



Una dintre cele mai vechi astfel de reprezentări a Maicii Domnul se află în Sfântul Munte Athos, în Tipiconul din Careia, în partea dreaptă a iconostasului, acolo unde, de obicei, se așează icoana Mântuitorului Iisus Hristos. Această icoană, aflată inițial în Lavra Sfântul Sava cel Sfințit, de lângă Ierusalim, a fost dăruită mai apoi Mănăstirii Hilandar.
Sfântul Sava cel Sfințit, ctitorul acestei mărețe Lavre, a lăsat un minunat testament, în ceea ce privește toiagul său de stareț și icoana cu Maica Domnului care alaptează. El a zis că următorul călugar cu acest nume - Sava - care va ajunge să se închine în mănăstire, să le moștenească.
În jurul secolului al XIII-lea, Arhiepiscopul Sava al Serbiei a vizitat Lavra de lângă Ierusalim, fără a ști nimic despre testamentul Sfântului Sava, ori despre icoană. În momentul în care s-a închinat la Moaștele Sfântului Sava, toiagul acestuia i-a căzut la picioare. Făcând cercetare frații în legătură cu închinătorul, au identificat în acesta pe cel căruia se adresase cu mulți ani în urmă starețul lor.
Arhiepiscopul a primit odoarele cu multă emoție. Icoana a dus-o imediat în Sfântul Munte Athos, în Mănăstirea Hilandar. Aceasta a fost așezată însă într-un metoc al mănăstirii, închinat chiar Sfântului Sava, în Careia. Un lucru unic poate in lumea ortodoxă este acela că icoana se află așezată în catapeteasmă, în partea dreaptă a ușilor împărătești, în locul în care, în toate celelalte biserici ortodoxe, se află icoana Mantuitorului.
De ce a apărut această icoană? Ce a determinat pe zugrav să o înfățișeze astfel pe Maica Domnului cu Pruncul? Motivele și scopul acesteia nu sunt întocmai cunoscute, însă multe păreri au fost rostite în legătură cu aceasta. Cea mai importantă rămâne însă una de ordin dogmatic, anume ca icoana înfățișează natura deplin umană a Mântuitorului, fără a o trece cu vederea pe cea dumnezeiască.
Aceste imagini apar foarte de timpuriu în arta creștină. Se regăsesc la copți, în Mănăstirea lui Ieremia de la Sakkara și în bisericile și capelele din Bauit. În Egipt a fost înfățișată pentru prima oară Maica Domnului alaptând Pruncul, sub influenta cultului lui Isis, care era încă foarte prezent la sfârșitul secolului al V-lea. Caracterul prea naturalist și prea uman a făcut ca acest tip de icoane să fie dat uitarii. Cu toate acestea, tema a fost reluată în secolul al XVI-lea și o regăsim în Grecia și în Rusia. În Apus, în special pictura italiană, umanizand istoria mantuirii, a preluat tema Maicii Domnului alaptandu-si Pruncul, aceasta devenind una din temele preferate ale iconografiei mariale.
Trupul Maicii Domnului este și el îndumnezeit, natura firească nu arată cum arată a noastra, este curată întru toate, este deplin fecioară, este deplin cuviincioasă. Elementul aparte al acestei icoane este și el unul cuviincios. "Sânul" la care a fost alăptat Mântuitorul este unul minunat, iar nu unul carnal, unul trupesc. Vedem cum sânul Maicii Domnului nu este în locul lui natural, ci într-un loc aparte, aproape de umar. Aceasta nu este o eroare de pictare, ci un element esențial.
Zugravul acestei icoane biruiește și el "rânduiala firii", împreună cu Maica Domnului, lucrând împreună cu harul dumnezeiesc. Astfel, lucrarea divino-umană reușește să înfățișeze altfel trupul Maicii Domnului, tocmai pentru a nu sminti cu nimic mintea începătoare și slabă a omului.
Această icoană merită să fie luată în seamă, cu toate că îi lipsește un istoric mai clar, înfățișând mai ales motivele apariției acesteia. Cu toate acestea, icoana se bucură de mare cinste acolo unde a fost păstrată de Tradiția creștină. Chiar dacă în evlavia poporului nostru icoana nu și-a găsit un loc bine determinat, aceasta nu trebuie trecută cu vederea ca una necanonică. Icoana este rară, însă rămâne canonică și nu atinge cu nimic dreapta credință.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
cu ajutorul nostru, un copil ar putea sa-si implineasca un vis N.Priceputu Umanitare 60 29.10.2016 00:53:16
Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. alexmatei Spiritualitatea ortodoxa 0 16.03.2012 20:22:04
Si ei au nevoie de ajutorul nostru.... silvia55 Umanitare 0 08.09.2011 00:30:10
Un copil curajos are nevoie de ajutorul nostru E_my Umanitare 27 05.01.2011 20:54:54
un preot are nevoie de ajutorul nostru cristy Umanitare 3 15.10.2009 11:36:32