![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
As dori sa-mi explicati si mie nivelele de existenta/manifestare simultane ale divinitatii in budismul tantric, daca le cunoasteti. Daca le-ati scris pe alt topic, e suficient sa-mi dati linkul. Pacat ca nu exista un subfolder Budism unde sa fie adunate toate topicele initiate de d-voastra.
Last edited by ioanna; 22.01.2013 at 21:25:14. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ioana, In budismul tantric, Divinitatea este perceputa ca fiind inter-corelata cu toate sferele de existenta (universurile). Desi intangibila, reprezinta esenta oricarui ‘atom’ fenomenal. Aceasta ‘corelare’ se produce intr-un mod continuu, fara sfarsit, pe axa formal-esential. Orice sfera de existenta (fie umana, demonica, angelica…..) are un aspect formal, nu esential. Budismul tantric sustine ca nimic nu exista in sine, complet autonom si autodeterminat. Toate energiile (inclusiv cele exprimate sub forma de ‘materie’) nu au o esenta proprie ultima. Toate se deschid in Divinitate, Ultima Realitate - Adevarul. Divinitatea dpdv tantric este Creatoare sub aspectul ca reprezinta esenta oricarei relativitati si fluctuatii. Este Legea de Transformare insasi a oricarui aspect infinitezimal. Nicio transformare nu eludeaza Divinitatea tantrica. Nu se produce in afara Acesteia. -------------------------------------------------- Crestinismul are o viziune preponderent ‘cinetic – inertiala’ – lineara - despre Creatie. Creatia are un Punct de Initiere – dupa care evolueaza cvasi-inertial cu ‘interventii circumstantiale’ de natura divina. Dumnezeul crestin este perceput, pe baza invataturilor biblice, partial-disociat de Creatie, care intervine in dinamica fenomenelor din proprie initiativa sau atunci cand este invocat. Nu este perceput ca fiind intercorelat la nivel esential cu propria Creatie – nu sunt furnizate rationamente biblice in acest sens. ---------------------------------------------------- Divinitatea in budismul tantric este vazuta tot sub forma Trinitara (Tri –U-nitara). Desi este Una si aceeasi prin Ea Insasi, se manifesta simultan in trei planuri existentiale (din punct de vedere al evolutiei mintii), ca si Trup al Adevarului, Trup al Bucuriei si Trup Emanat. Trupul Adevarului este vazut exclusiv de cei desavarsiti - este esenta Totului (nu ramane nimic in afara Lui) Trupul Bucuriei (de slava) poate fi vazut doar de cei avansati, care si-au curatat in mare masura mintea. Trupul Emanat este facut vizibil de Divinitate din compasiune pentru cei orbi, fara cunoastere. Functia Lui este sa elibereze ‘fiintele migratoare’ prin felurite ajutorari, din care cea mai importanta este daruirea Cuvantului. Poate sa ia orice infatisare, in functie de nivelul cognitiv si profilul psihologic al fiecarei fiinte.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 21.03.2013 at 18:25:01. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sutra vs Tantra
Spre deosebire de Sutra, care "despatimeste" prin abandonarea non-virtutilor, Tantra lucreaza despatimirea intr-un mod mai profund, prin corectarea conceptiilor si perceptiilor.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 21.03.2013 at 20:41:53. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sutra vs Tantra
"Daca nu sunt studiate si intelese corect atat Sutra cat si Tantra, nu se poate practica in mod unificat cele doua sisteme. Astfel, exista pericolul de a respinge Tantra sau de a ignora Sutra." Kelsang Gyatso
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biblia are mari lacune în explicarea dogmelor de credință. De aceea avem Sfînta Tradiție care completează informațiile ce lipsesc.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Scrierile filocalice interpreteaza in mod profund Biblia. Biblia poate fi astfel inteleasa dincolo de perdeaua unor evenimente moralizatoare, ca un set de instructiuni subtile pentru educarea (innoirea) mintii. Ceea ce insa nu am gasit in nicio expunere a Sfintilor Parinti, modul corect in care trebuie privita o floare, cerul, pamantul, oamenii... adica procesul psihologic (virtuos) al cognitiei directe. De asemenea, nicio explicatie satisfacatoare despre rugaciunea fara imaginatie.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 22.03.2013 at 18:32:31. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Cel care intra pe calea nepatimirii trebuie sa cunoasca modul (prin citirea scripturilor) in care se realizeaza corectarea cognitiei, in principal, sub aspectul in care mintea concepe fenomenele exterioare ei si interioare.
Ulterior, poate avansa, relativ usor, la modul cum trebuie percepute corect extra/intra fenomenele. Corectarea in natura conceptiilor Pentru evitarea coliziunii karmice (productiei energiilor de reactie karmica), in fiecare instanta cognitiva, trebuie unite 'vesnicia subiectului' cu 'vesnicia obiectului' sau ceea ce este neschimbator in subiect cu ceea ce este neschimbator in obiect. O minte care realizeaza aceasta unire minunata (yoga= unire) se spune ca este sloboda si pacificata, indiferent de natura interactiunilor. Explicatii pertinente se gasesc in tantrele inferioare (Tantra Actiunii).
__________________
Last edited by florin.oltean75; 23.03.2013 at 12:03:49. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
"Când cineva își dăruiește inima lui Dumnezeu, iubește toată zidirea: nu numai pe toți oamenii, ci și păsările și copacii, chiar și șerpii. Atunci se închină cu evlavie nu numai lui Dumnezeu și Sfinților, ci și icoanelor lui Dumnezeu, adică oamenilor. Și toate creaturile, mici și mari, lemnișoare și pietricele prețioase sau neînsemnate, le ia cu evlavie și le sărută ca pe o binecuvântare de la Făcătorul său, așa cum sărută un obiect mic sau mare pe care îl primește ca binecuvântare de la o persoană dragă lui." - Pr. Paisie Aghioritul
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Insa dezvaluirea acestei stari exaltate, covarsitoare, totusi nu explica modul in care trebuie privita corect o floare (un aspect particular, oarecare al realitatii) din punct de vedere cognitiv si nu dpdv emotional (pretuire - evlavie - sacrament). Budismul, in traditia Madyamika-Prasangika, ofera explicatii clare cu privire la ce este o "perceptie gresita" si ce este "perceptie corecta". Fara citirea si analizarea acestor instructiuni este dificil sa "slobozim mintea de forme", sa o facem curata, neatinsa de nimic, "mai alba decat zapada". Imaculata, perfect functionala in vartejul puternic al lumii. Fara contemplarea profunda a acestor instructiuni speciale, este dificil sa realizam in propriul continuum cand gandim cu forma, si cand gandim fara forma, fara inchipuiri. Doar Duhul Lui poate descoperi direct, fara mediere conceptuala, natura ultima a formelor, modul real in care ele "exista cu adevarat". Adevarul. Dumnezeu lasa instructiuni pentru toate categoriile de minti. Nu toate "mancarurile" sunt potrivite pentru toti, in orice moment. Toate la timpul lor. Toate isi au vremea lor.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 24.05.2014 at 17:02:54. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mult te-au mai îndoctrinat ăia cu budhismul lor... Last edited by tot-Laurentiu; 21.11.2013 at 01:27:51. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Ce este Vacuitatea | florin.oltean75 | Alte Religii | 178 | 01.07.2016 21:08:39 |
Budism - decodificarea realitatii | florin.oltean75 | Alte Religii | 69 | 21.06.2014 09:45:16 |
Budism - Mantre | florin.oltean75 | Alte Religii | 40 | 14.03.2014 12:12:35 |
Budism-Despre cauzalitate | florin.oltean75 | Alte Religii | 42 | 25.08.2012 22:22:25 |
Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 12:40:18 |
|