![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
......:) Nu uita să alimentezi focul, punînd și-un pic de post și-o milostenie......:)
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
....si urmeaza "indicatoarele" ca sa nu o iei pe aratura....
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
altfel închipuirea duce la halucinații, la iluzii....
parcă așa ne indicarăți... Apropos, dacă îmi permiteți încă o precizare: când ceva nu vă merge la inimă, când pur și simplu nu înțelegeți ceva sau când de-a dreptul nu sunteți de acord, mai cuminte e să întrebați sau să așteptați până pricepeți. Deloc cuminte e să vă etalați îngâmfarea ignorantă și să luați peste picior pe omul care încerca să vă descrie o alternativă posibilă. Pe care, dealtfel, ați fi putut să o descoperiți pe cont propriu, dacă aveați timpul, dorința și posibilitatea. Oricum, e bine că v-ați făcut cunoscut caracterul. Last edited by cezar_ioan; 21.02.2013 at 14:45:21. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pentru cine nu a inteles: "indicatoarele" sunt dogmele. Si ele nu sunt o alternativa. Pentru ca nu se poate cu ori dogme, ori rugaciune, ori traire. Ci si dogme si rugaciune si traire.
Last edited by iana; 21.02.2013 at 18:06:52. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre dezlegare de la rugaciune si de la traire, eu inca nu am auzit. Iata inca un argument pentru care cred ca prea tinem cu dintii de dogma, pierzand trairea. Dogma o avem pururea la indemana, de indata ce nimic nu ne impiedica ne putem intoarce la ea. Dar trairea dobandita cu multa truda si lacrimi, parca e mai pretioasa. Numai omul care a dobandit-o si a pierdut-o si iar a dobandit-o... Numai un astfel de om poate spune daca este asa. Va porpun sa intrebam un astfel de om: http://www.youtube.com/watch?v=7AvbIjg1f-I |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Just!
Asta încercam și eu să sugerez. Făcînd apel la memoria Bisericii, știind noi că viața de credință s-a statornicit cumva, pentru posteritate, în cuvinte. Unele dintre acestea au alcătuit conștiința dogmatică a Bisericii. Însă nu reducem dogma la învelișul ei (literal, intelectual, semantic, analitic, cumva filosofic), ci vedem mereu întreaga viață creștină "adunată" în cuvântul dogmatic, viață pe care au avut-o trăitorii și pe care suntem chemați să o avem și noi. Altminteri, pare o bazaconie stupidă să cântăm la vecernii cum că sfinții "străluceau de dogme"...! Asta încerc să spun... Poate acum ne aflăm totuși mai aproape de un acord. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Toti ortodocsii spun cu bucurie Hristos a Inviat!. Cu toate acestea nu toti ortodocsii se vor mantui. Toti cei care boteaza un copil spun crezul in biserica, dar nu toti nasii ortodocsi se vor mantui. Toti preotii ortodocsi pastreaza dogmele, dar nu toti preotii ortodocsi se vor mantui. Dintre ortodocsi, sunt destui care se spovedesc si se impartasesc si cred ca se vor mantui, dar nu toti dintre ei se vor mantui. Pe cei ce au plecat in pustie, oare ce i-a indemnat la un gest atat de drastic. Ravna lor oare s-a nascut din rostirea Crezului dimineata si seara? Punem pariu ca daca vei spune Crezul dimineata si seara, zi de zi, peste un an tot pe forum te gasesc? Cat despre faptul ca nu poti reusi fara institutia bisericii, chiar tu ai marturisit pricina : eu nu cred ca pot reusi. Te-as intreba cine te-a facut sa crezi asta, dar stim amandoi raspunsul... Last edited by leonte; 25.02.2013 at 20:03:10. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre confuzia mea dintre dogma si canoane,... vrei sa spui ca fara canoane te mantuiesti dar fara dogma nu? Este totusi un lucru pe care Crezul nostru ortodox il marturiseste doar vag si cu inteles strict canonic. Marturisesc un botez intr-u iertarea pacatelor. Despre ce fel botez ai fost invatat ca este vorba? Cumva despre cel din cristelnita? Sper ca macar acum sa pricepi ca nu prin cristelnita vina mantuirea. Nu sunt impotriva ritualului, spun doar ca nu acela este botezul de iertare a pacatelor. Procesul de iertare a pacatelor presupune 3 aspecte inerente, fara de care iertare nu exista. In primul rand sa existe pacatul si mustrarea de constiinta. Fara a avea constiinta pacatului si a efectelor sale nu poate exista mustrare de sine; caci pacatul este profanarea propriei tale fiinte. In al doilea rand sa existe cainta din inima, adica implorare a iertarii, asa cum descriu sfintii parintii : "caci toata dreptatea noastra este ca o carpa lepadata inaintea Ta", de "Ti-am aduce laude intocmai ca nisipul marii, de nici un folos nu sunt". [Aici nu este vorba despre o arognata a lui Dumnezeu care nu ar pune pret pe noi, ci despre faptul ca altceva asteapta El de la noi...] Iar al treilea aspect este iertarea propriu-zisa, incredintarea iertarii fiind experimentarea trairii harice. Pe limba noastra a oamenilor pamantesti, trairea harica seamana cu senzatia unei usurari sau a lepadarii unor poveri grele sau cu ajungerea la o destinatie dupa un drum anevoios: "Uff! In sfarsit, am ajuns cu bine! Slava Domnului!" Doar ca este cu mult mai intensa si cu particularitati deosebite, imposibil de descris in cuvinte. Doar cei ce au experimentat aceasta stie ce este iertarea pacatelor. As vrea sa cred ca macar 1% dintre ortodocsii care spun Crezul, nu-l spun ca pe rodul unei indoctrinari, ci ca rod al cautarii lui Dumnezeu. Fara aceasta cautare nu exsita mantuire, decat daca ne randuieste Dumnezeu sa avem lacrimi de pocainta in ceasul mortii. Pe acestea le cer si eu si numai in acestea imi pun nadejdea, celelalte fiind o carpa lepadata. Last edited by leonte; 25.02.2013 at 19:10:13. |
|