Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfinti Parinti (Patrologie)
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.02.2013, 21:29:54
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu Vezi mesajul
Eu nu cred ca e vorba de nebunie si mai cred ca aceasta atitudine nu poate fi explicata psihologic, decat asa, sa facem filozofie, lipsita insa de orice relevanta!!
Perspectivele omului lumesc și ale omului duhovnicesc sunt perspective răsturnate, una față de alta. Fiecare merge în mâini comparativ cu celălalt. Ceea ce pentru unul e sus, pentru celălalt e jos. Perspective ireconciliabile. Își sunt nebunie una alteia. Și se resping reciproc, în mod categoric. Împăcare nu este, ci sabie.

Voi aminti mai târziu cuvântul Apostolului, pentru a întări această afirmație.
Deocamdată fac trimitere la vorba cunoscută "nebun întru Hristos" și la Jurnalul Fericirii, unde Părintele Steinhardt tălcuiește pe larg cum vine cu nebunia asta. E de citit!
Dar avem bază în Apostol, mai întâi:

"Căci cuvântul crucii pentru cei ce pier este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu." (I Corinteni, 1.18)

"Însă noi propovăduim pe Hristos Cel răstignit: pentru iudei, sminteală; pentru neamuri, nebunie." (I Corinteni, 1.23)

"Omul firesc nu primește cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie și nu poate să le înțeleagă, fiindcă ele se judecă duhovnicește." (I Corinteni, 2.14)

"Nimeni să nu se amăgească. Dacă i se pare cuiva între voi că este înțelept în veacul acesta, să se facă nebun ca să fie înțelept." (I Corinteni, 3.18)

Păstrez, așadar, cum ziceam: pentru omul firesc, trăitor exclusiv în trup (omul sufletesc, Adam cel vechi) lipsa fricii de moarte este considerată nebunie. Nu, însă și pentru creștin, care vede moartea prin cu totul altă lentilă (anume: erminia Duhului), în cu totul alte repere: duhovnicește, în Hristos. Asta ziceam, dacă vrei să revezi. Poate acum e ceva mai clar.

Last edited by cezar_ioan; 22.02.2013 at 01:17:06.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.02.2013, 23:21:33
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Domnule Cezar, mai înainte era vorba despre nebunia după psihiatrie, acum vedem că e după duhovnicie. Deci ce păstrați până la urmă? Eu cred că este în definitiv vorba despre o inconștiență, o ignoranță și o nesimțire metafizică cronicizată.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.02.2013, 23:26:35
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Domnule Cezar, mai înainte era vorba despre nebunia după psihiatrie, acum vedem că e după duhovnicie. Deci ce păstrați până la urmă? Eu cred că este în definitiv vorba despre o inconștiență, o ignoranță și o nesimțire metafizică cronicizată.
Fiți vă rog un pic mai explicit, ca să nu mă apuce și nebunia după psihiatrie și nebunia după duhovnicie totodată...:)
Ce voiți, anume, să mă întrebați? Nu pricepui întrebarea, vă rog frumos să reformulați!...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.02.2013, 10:04:17
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Despre Nesimțire

“Slujiți Domnului cu frică și vă bucurați Lui cu cutremur” zice psalmistul.
Vai de noi creștinii de astăzi! Sfinții Părinți spun că datorită viețuirii timp îndelungat în păcat, omul a ajuns la orbirea minții și la nesimțirea (împietrirea) inimii. Deci chipul lui Dumnezeu din om s-a pierdut, omul rămânând un simplu animal (care chiar seamănă cu isteața maimuță).
Altfel spus, omul a murit! Acel om făcut după chipul lui Dumnezeu, care avea poziție verticală – și morală nu numai fizică, pentru că Domnul zice tuturor necredincioșilor: “V-am spus deci vouă că veți muri în păcatele voastre. Căci dacă nu credeți că Eu sunt veți muri în păcatele voastre” (Ioan 8, 24).
Nu este de mirare, în starea aceasta de moarte a sufletului, că vedem bisericile pline de oameni care cască gura pe pereți admirând, cât ține slujba, picturile, predica preotului, cântatul stranei, etc.
Pentru a repara oarecum situația, unii teologi au inventat lălăiala împreună a tuturor – chipurile astfel creștinii s-ar ruga împreună, într-un glas – uitând de mustrarea Domnului prin proorocul Isaia: “Poporul acesta se apropie de mine cu buzele dar cu inima lui e departe de mine.
Zadarnic Mă cinstesc învățând porunci care sunt omenești”. Dar vai! Vai de noi!
Când un bătrân a fost întrebat de un ucenic: “Părinte spune- mi un cuvânt cum să mă mântuiesc”, el i-a răspuns: “Fiule, toți știm cum să ne mântuim, dar nu vrem să ne mântuim!”
Deoarece am ajuns mai nesimțiți decât pietrele, în fața lui Dumnezeu, trebuie să o luăm de la capăt, de la zero; trebuie să ne impunem – chiar dacă nu ne face plăcere – un program duhovnicesc zilnic, foarte riguros, care să cuprindă rugăciuni, metanii, citirea zilnică a Sfintei Scripturi, a Vieților Sfinților, insistând până ce Dumnezeu ne va deschide mintea și, mai ales, inima, ca astfel să ne întoarcem la viață.
Astfel inima va învăța să iubească ceea ce trebuie, nu ceea ce vrea. “De aceea rătăciți, fiindcă nu știți Scripturile și puterea lui Dumnezeu”, a spus Domnul fariseilor și saducheilor, din toate timpurile și mai ales celor de astăzi. Noi ne-am învățat să dăm vina pe cei din vechime – contemporani Mântuitorului – dar nu vedem uriașa răutate de acum, adică a noastră a celor care ne numim creștini.
Mă gândesc la o pericopă care nu se citează decât foarte rar prin predici: “Și inima și sufletul mulțimii celor ce au crezut era una, și nici unul nu zicea că este al său ceva din averea sa, ci toate le erau de obște. Și, cu mare putere, Apostolii mărturiseau despre învierea Domnului Iisus Hristos și mare har era peste ei toți. Și nimeni nu era între ei lipsit, fiindcă toți care aveau țarini sau case le vindeau și aduceau prețul celor vândute șil puneau la picioarele Apostolilor. Și se împărțea fiecăruia după cum avea cineva trebuință” (Fapte 4, 32-35).
Așa a fost Biserica întemeiată de Hristos, având ca temelie dragostea: “Întru aceasta vor cunoa ște că sunteți ucenicii Mei: dacă veți avea DRAGOSTE unii către alții”.
Oare de ce au renunțat creștinii la acest mod de viață? Pentru ce s-au lepădat de Hristos cu fapta? În locul acestui mod de viață s-au instalat astăzi abuzul și nesimțirea, datorită iubirii de arginți, de desfătări și nu în ultimul rând a unei mari mândrii. Unii își fac vile luxoase, ori se plimbă prin străinătăți, în timp ce alții nu au cu ce-și plăti medicamentele și întreținerea la bloc și nici chiar pâinea cea de toate zilele. Dar toți ne numim frați, creștini sau iubiți credincioși.
Această mare ipocrizie este fiica apostaziei, chiar dacă ne ascundem după deget. Interesant este și faptul că mulți dintre noi, când suntem puși într-o funcție ne și credem stăpâni – și ne comportăm ca atare persecutând, disprețuind și nedreptățind pe aproapele, ca să se vadă că suntem șefi – sfidând astfel, pe Stăpânul Cel adevărat, care ne porunce ște că cel ce vrea să fie stăpân este dator să fie slugă tuturor.
Acestora le vorbește Sfântul Arhidiacon Ștefan, când spune: “Voi cei tari în cerbice și netăiați împrejur la inimă și la urechi, voi pururea stați împotriva Duhului Sfânt; precum părinții voștri așa și voi! Pe care dintre prooroci nu l-au prigonit părinții voștri? Și au ucis pe cei ce au vestit mai dinainte sosirea Celui Drept, ai cărui vânzători și ucigași v-ați făcut voi acum (Fapte 7, 51-52).
Dar mai ales le va vorbi Judecătorul Cel Drept pentru veșnicie: “Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic care este gătit diavolului și îngerilor lui. Căci flămând am fost și nu Mi-ați dat să mănânc, însetat am fost și nu Mi-ați dat să beau; străin am fost și nu M-ați primit; gol am fost și nu M-ați îmbrăcat; bolnav și în temniță și nu M-ați cercetat”.
Iar când vom răspunde că nu L-au văzut nici flămând, nici gol, nici însetat, nici bolnav și nici în temniță zăcând fără a-L cerceta Domnul ne va răspunde cu cuvintele: “Adevărat zic vouă: întrucât nu ați făcut unuia dintre aceștia prea mici nici Mie nu Mi-ați făcut” (Matei 24, 41-45).
Pilda bogatului nemilostiv și a săracului Lazăr este foarte actuală și strict legată de temă, de nesimțire. Prăpastia cea mare s-a săpat, prăpastie creată de nesimțirea bogatului, care îi cere tot lui Lazăr cel năcăjit, să-l slujească chiar și în iad. “Părinte Avraame – îi spune acela – fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr ca să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie”.
Însă Avraam îi răspunde. “Fiule adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta și de asemenea Lazăr pe cele rele; iar acum el se mângâie iar tu te chinuiești. Și peste toate între noi și voi s-a întărit o prăpastie mare, ca cei ce voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici de acolo să treacă la noi” (Matei 16, 24-26).
În toată viața lui pământească bogatul a ținut această distanță sau prăpastie între el și săracul Lazăr. Nu s-a apropiat sufletește de el niciodată, întărind astfel acea prăpastie. Așadar nici după moartea trupului nu se poate schimba nimic, rămâne pentru veșnicie acea prăpastie.
Sursa: http://proortodoxia.wordpress.com/20...ire/#more-2691
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.02.2013, 18:15:13
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul

Astfel inima va învăța să iubească ceea ce trebuie, nu ceea ce vrea.
Așa să ne ajute Dumnezeu!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 25.02.2013, 20:45:20
leonte leonte is offline
Banned
 
Data înregistrării: 03.10.2012
Locație: Bacau
Mesaje: 472
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
“Părinte spune- mi un cuvânt cum să mă mântuiesc”, el i-a răspuns: “Fiule, toți știm cum să ne mântuim, dar nu vrem să ne mântuim!”
......
Mă gândesc la o pericopă care nu se citează decât foarte rar prin predici: “Și inima și sufletul mulțimii celor ce au crezut era una, și nici unul nu zicea că este al său ceva din averea sa, ci toate le erau de obște. Și, cu mare putere, Apostolii mărturiseau despre învierea Domnului Iisus Hristos și mare har era peste ei toți. Și nimeni nu era între ei lipsit, fiindcă toți care aveau țarini sau case le vindeau și aduceau prețul celor vândute șil puneau la picioarele Apostolilor. Și se împărțea fiecăruia după cum avea cineva trebuință” (Fapte 4, 32-35).
Așa a fost Biserica întemeiată de Hristos, având ca temelie dragostea: “Întru aceasta vor cunoa ște că sunteți ucenicii Mei: dacă veți avea DRAGOSTE unii către alții”.
Oare de ce au renunțat creștinii la acest mod de viață? Pentru ce s-au lepădat de Hristos cu fapta?
Nu stiu cine este proortodoxia, dar cele spuse de tine eu le socotesc de bun simt si in duhul mustrarii constructive, care il poate deprinde numai omul care mai intai se mustra pe sine. Exista si mustrarea defaimatoare, a omului mandru, care se crede numai bun de judecator, dar cele spuse/citate de tine este clar ca nu sunt dintr-un astfel de duh spurcat.

Toti stim cum sa ne mantuim dar nu vrem; minunat cuvant!

Cat despre oranduiala apostolica dintru inceput am un raspuns pentru intrebarile tale. Acel sistem de vietuire nu a fost atins peste tot unde a ajuns cuvantul evanghelic. In plus, exista cateva aspecte ale istoriei crestinismului pe care institutia lumeasca a teologilor le tin ascunse sub lacatul viclesugului, pentru a putea face profit. Caci nu altul este tatal vicleniei decat nesatul pentru argint si lux si stapanire peste alti oameni. Din acest motiv, orice om care a lepadat priceperea lumeasca pentru a primi intelepciunea lui Dumnezeu, stie ca omul iubitor de argint este si viclean si mincinos, iar singura forta care il opreste de la crima nu este infranarea sa ci lasitatea si frica la gandul repercursiunilor.

Cand religia iudaica a fost interzisa in Imperiul Roman, datorita revoltelor sangeroase si planurilor sioniste de dominare a lumii, sa nu ne imaginam ca saducheii au pus mana pe coasa si pe sapa, ca sa isi castige painea. O parte dintre evrei au luat calea Persiei, unde au putut sa-si duca viata lor de bisnitari, iar altii s-au lepadat de iudaism in vazul lumii, dar pe ascuns au inceput sa unelteasca planuri de razbunare. Si cum "secta nazariteanului" nu era supusa la acelasi regim de persecutie, este limpede ca destui iudei au cautat "azil politic" sub botezul crestinismului. Revenind la soarta saducheilor si a fariseilor, este clar ca acestia, fiind stiutori ai scripturilor, si-au gasit repede loc la sanul oranduilelor bisericesti, unde au cautat sa preia controlul si sa-si impuna prostele obiceiuri. Acolo unde ajungeau piciorul apostolilor, saducheii erau imediat vaditi si tinuti in vizorul preotilor. Dar pentru ca Hristos a venit sa mantuiasca si nu sa piarda, acestia au fost pastrati in sanul comunitatii in speranta ca, intr-o buna zi, vor pricepe insemnatatea vietuirii in Hristos.

Numai ca 1% din biruinta asupra rautatii consta in alegerea facuta de inima omului. Pentru acest motiv, nadejdea de izbavire a fratilor a dat roade numai pe alocuri. In altele insa, uneltirea fariseica a supravietuit din tata in fiu, pana cand unii dintre ei au ajuns chiar preoti. Acestia s-au facut sursa de inselare, de abatere din duhul evanghelei lui Hristos, iar aceasta abatere putea fi vadita ulterior numai de catre sfintii asceti si vazatori in duh. Este vorba despre aceia care si astazi pun accent mai mult pe vechiul testament sau pe habotnicia nevointei trupesti si a luptei contra pacatelor trupesti, celor vazute de ochiul muritor. Dar la toti acestia le ramane bubele cele mai canceroase ale sufletului, caci Adam nu a fost alungat din Raiul lui Dumnezeu pentru curvie sau galceva, sau crima, ci pentru Mandrie, pentru viclenie si pentru impotrivire.

Nu exista mantuire in mandrie, nici in lacomie. Iata raspunsul la intrebarile tale... retorice. "Viata este numai cat se vede cu ochiul", iar pentru aceasta gandire bolnava nu este alta tamaduire decat prigoana.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.03.2013, 21:19:59
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Cum a dobandit Staretul Tadei rugaciunea lui Iisus

Starea celor ce dobândesc harul fără de plată este starea îngerilor și a sfinților
În anul 1932, am plecat la mănăstire, pentru că am crezut că nu voi trăi mai mult de cinci ani, cum îmi spuseseră doctorii. Slavă Domnului, am fost îndrumat spre Mănăstirea Milkovo, unde se aflau 30 de Ruși. Erau multe suflete evlavioase acolo și m’au deprins cum să mă rog cu Rugăciunea lui Iisus. Mi-au dat mătănii și m’au îndrumat să spun: „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pre mine, păcătosul!” Pentru că am crezut că nu voi trăi mai mult de cinci ani, m’am rugat neîncetat.
Și, într’o bună zi, am auzit în lăuntrul meu cum se rostește de la sine rugăciunea neîncetată, Rugăciunea lui Iisus – lucrez, mănânc și aud în lăuntru neîncetat rugăciunea! Și o bucurie m’a luminat, o bucurie negrăită și o pace de necrezut! M’am minunat cum am ajuns un alt om. Nu știam ce mi se întâmplase. Totul era pașnic, liniștit, bine, cu o bucurie de necrezut. Și vedeam că nimeni nu mă putea jigni, iar mai înainte, îndată ce mi se făcea un reproș, pe dată mă tulburam. Acum vedeam că nimeni nu mă putea jigni, nici măcar stârni să-i spun: „Mi-a ajuns, am să te încing acum!” Ce stare aleasă, pe care numai Domnul o poate dărui! Așa e starea îngerilor și a sfinților. Starea celor ce dobândesc harul fără de plată este starea îngerilor și a sfinților, pentru că atunci sufletul e călăuzit prin Duhul Sfânt și nu mai are gânduri lumești.
Dar nici nu poți să gândești – știi cum se gândește, tot ce trebuie, dar nu poți; vrei, dar nu se poate, de-a dreptul cu neputință! Adică Duhul Sfânt luminează atunci și nu mai sânt în el lucruri rele.
Starețul Tadei, Pace și bucurie în Duhul Sfânt
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.03.2013, 20:46:08
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Judecata Universală

<<Noi poate nu vedem acum în semenul nostru pe Hristos, sau în Hristos pe semenul nostru. Aceasta o știm deocamdată poate numai prin credință. Dar faptul acesta ni se va face revelat la Judecata din urmă. În Hristos vom vedea atunci chipul fiecărui om; în fiecare om vom vedea o rază a feței lui Hristos. Atunci vom vedea că, neiubind un om, pe Hristos nu L-am iubit în acel om și n-am lăsat pe Hristos să-l iubească în noi. O pildă avem în raportul dintre chipul unui părinte și copiii lui. Chipul părintelui cuprinde chipurile tuturor copiilor săi, și chipul fiecărui copil reprezintă o rază din chipul părintelui, sau specificul întreg al feței părintelui în acea rază. Cine nu iubește chipul unui copil, nu iubește în întregime pe părintele lui și nu urmează pilda părintelui lui. Hristos socotește ca referite la Sine toate faptele de iubire sau de neiubire adresate oamenilor, așa cum noi referim la noi înșine toate cinstirile sau necinstirile adresate mamei noastre, sau fraților noștri, sau copiilor noștri. (…)

Mult stăruie Sfinții Părinți asupra descoperirii complete a tuturor faptelor și gândurilor fiecăruia la acea judecată, în fața tuturor oamenilor și îngerilor. Ziua aceea va fi ziua descoperirii depline a adevărului, cu privire la toți, în fața fiecăruia. Nici un echivoc nu va mai plana atunci în sufletul oamenilor, nu numai în ceea ce privește starea lor, dar și a tuturor oamenilor. Mai ales în privința din urmă se va face lumină în suflet, căci starea proprie se va cunoaște în mare măsură de la judecata particulară. Răul va fi deplin demascat, și binele, ieșit de sub acoperământ. Orice echivoc va înceta. Regimul pomului cunoștinței binelui și răului își va fi încheiat stăpânirea ambiguă asupra lumii; nu va mai umbri sufletul omenesc și planul divin din istoria lumii, pentru că nimeni nu se va mai hrăni din el, minciuna lui fiind dată pe față. Fiecare om va cunoaște urmările de după moarte ale faptelor sale și va fi judecat și pentru ele și fiecare va cunoaște antecedentele faptelor sale bune și rele în comportarea înaintașilor săi și va cunoaște just faptele și valoarea tuturor. Astfel, Judecata din urmă va fi și o revelare supremă a planului divin în istorie, a contribuției aduse de oameni pentru a-l realiza sau împiedica.

Aceasta va arăta că omul a avut o responsabilitate și pentru desfășurarea creației de după el în timp, nu numai pentru semenii lui imediați. Pilda rea sau bună a fiecăruia a avut repercusiuni asupra lumii întregi. Dar aceasta va arăta că fiecare a trebuit să se angajeze, în măsura posibilităților lui, și direct în viața istoriei, susținând de exemplu credința mântuitoare, ideile de dreptate, de frățietate între oameni. Pe de altă parte, judecata universală va scoate nu numai toate măștile individuale de pe oameni (grandilocvente, fățarnice etc.), ci și multe măști de care a fost acoperită istoria ca întreg, sau diferite epoci și evenimente din cursul ei. (…)

Cei păcătoși vor fi descoperiți în toată starea lor rușinoasă. Cât suntem pe pământ ne putem acoperi în măsură mai mare sau mai mică, pentru că aproapele mai are îndoială asupra calității noastre, sau pentru că, dacă unul ne cunoaște o faptă urâtă, ceilalți nu ne-o cunosc. Atunci toți ni le vom cunoaște.

Dar toți cei ce au făcut binele se vor bucura deplin de recunoștința cu care vor fi întâmpinați de toți cei asupra cărora s-a repercutat binele făcut de ei. Tot binele și tot răul făcute în lume nu vor apărea ca entități abstracte, ci imprimate în starea oamenilor și în recunoștința sau în mustrarea cu care se vor întâmpina unii pe alții. Căci pe toți îi vom vedea și îi vom recunoaște la Judecata din urmă, cu urmele faptelor noastre în ei și cu răspunsul lor de recunoștință sau de mustrare pentru faptele noastre. Îi vom vedea și îi vom recunoaște chiar pe cei asupra cărora s-au repercutat indirect faptele noastre bune sau rele. „Să nu socotească cineva că nu va recunoaște nici unul pe nici unul la acea înfricoșată judecată și adunare. Fiecare va recunoaște pe aproapele lui, nu după chipul trupului, ci după privirea pătrunzătoare a sufletului“1. Iar Sfântul Ioan Gură de Aur zice: „Nu vom cunoaște numai pe cunoscuți acolo, ci vom privi și pe cei care n-au ajuns niciodată la vederea noastră“2. Sfântul Vasile cel Mare zice și el: „Stând de-jur-împrejurul tău, cei nedreptățiți de tine vor striga către tine, căci oriunde ți-ai întoarce ochii vei vedea chipurile faptelor tale rele. Aici orfanii, dincolo văduvele, acolo săracii doborâți de tine, slujitorii pe care i-ai azvârlit, vecinii pe care i-ai supărat“3.

Din toate părțile toți îi vor scoate celui ce a făcut rele la vedere și la suprafața conștiinței toate relele făcute, toate refuzurile de dialoguri frățești cu fapta și motivele pentru care de acum va fi lăsat într-o însingurare înspăimântătoare și definitivă. Apoi va urma însăși această părăsire totală și definitivă de către toți; tăcerea și singurătatea eternă îl vor înconjura ca un ocean; va urma ieșirea lui din orice dialog, din orice comunicare pentru totdeauna. Nu va mai putea apela la nimeni, nu va mai avea ocazia să răspundă nimănui. Se va scufunda în întunericul cel mai dinafară. Neputința dialogului va face inutilă și rugăciunea pentru ei.>>
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Viata Sfantului Simeon cel Nebun dupa Hristos Nestiut Generalitati 4 10.04.2014 19:58:59
Mihai Viteazul - o viata inchinata lui Hristos mirelat Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 23 25.09.2013 03:44:16
Dogmatica Patristica Ortodoxa myself00 Generalitati 7 10.09.2012 19:23:37
Despre trupurile inviate in patristica Mihnea Dragomir Sfinti Parinti (Patrologie) 99 29.05.2012 14:09:59
Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos Calea, Adevarul si Viata tatolivia Intrebari utilizatori 0 09.10.2011 15:10:56