![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Fără îndoială că fără Hristos nu ne putem mântui, și bineînțeles că asta o spun toți sfinții. Sfântul Siluan, însă, știi bine, se ruga chiar și pentru diavoli, și nu era orientat către condamnarea ereticilor/ereziilor.
Probabil Sf. Ignatie era într-o poziție care cerea delimitarea clară de catolici, Rusia suferind în vremea aceea de o puternică influență a acestora. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Condamnarea invataturilor gresite are tocmai rolul ca oamenii sa le paraseasca, nu sa fie condamnati. Ceea ce spune Sfantul Ignatie e pe scurt invatatura ortodoxa in acea privinta, in acel pasaj practic e rezumata apropae toata invatatura ortodoxa. Toti sfintii au marturisit aceeasi invatatura, gasesti zeci de citate de acelasi fel. Noi respingem orice erezie, daca suntem solidari cu ea inseamna ca practic nu mai avem dreapta credinta, ne rupem de har. Orice ortodox trebuie sa marturiseasca dreapta credinta, e prima conditie, restul vin dupa. Sfintul Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului (+1444) "Credinta noastra este dreapta marturisire a Parintilor nostri. Cu ea, noi nadajduim sa ne infatisam inaintea Domnului si sa primim iertarea pacatelor; iar fara de ea, nu stiu ce fel de cuviosie ne-ar putea izbavi de chinul cel vesnic. " |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Noi nu putem spune nimănui că se va mântui fără Biserică. Putem doar spera că harul nu se limitează la ea. Ceea ce știm, însă, ca ortodocși, este că aceasta este Biserica lui Hristos, întemeiată la Cincizecime, și de-L căutăm pe El, aici îl găsim. Știm că aici este; nu știm unde nu este.
Nu avem siguranță pentru ceilalți, dar speranță putem avea. Iar în ce-i privește pe catolici, consider că au aceeași rădăcină ca și noi, iar abaterile de la învățătură nu-i scot neapărat din har; sau nu cu totul. S-au depărtat de Biserica cea una; dar și noi n-am depărtat de duhul ei. Avem de parcurs un drum în Duh pentru a ne regăsi. Nu sunt de acord cu cei ce spun că ei (catolicii) cred într-un alt Hristos, chiar dacă înțeleg diferit purcederea Duhului Sfânt. Sunt ortodox pentru că Ortodoxia păstrează legătura cu Biserica dintru început, aici consider că găsesc credința dreaptă (practicată uneori strâmb, însă). Dar Ortodoxia se poate ea însăși depărta de adevăr și atunci nu mai este dreaptă-credință. Am mai spus-o: Credința mea este că toți cei care-L mărturisesc pe Hristos ca mântuitor se împărtășesc într-o măsură mai mică sau mai mare de El. Ca ortodocși consider că putem fi în cea mai mare intimitate cu El, că Îl putem atinge, dacă vrei, cum Îl atingeau apostolii și ucenicii Săi. Iar cei care s-au desprins s-au mai depărtat de El, împărtășindu-se mai de la distanță, unii încă văzându-L, alții doar auzindu-I cuvântul și împărtășindu-se cu acesta. Cred că sunt grade ale apropierii/depărtării de Hristos. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si ma ajuta foarte mult si gandirea materialist umanista din ziua de azi. Si uite asa fratele meu adoarme multumit ca Dumnezeu e si el om si eu ma pot duce la cafele linistit. Si ce buna e cafeaua, si ce important e sa simti ca esti cineva ! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
De ce? Știi și unde nu este?
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Asta este deja o speculatie, la fel de stangace ca si intrebarea unuia de mai demult : " De ce Sfanta Treime si nu patrime sau mai mult ? ".
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
De ce speculație? Nu știm că Dumnezeu este pretutindeni?
|
|
|