![]() |
![]() |
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, tîlcuirea acestui text poate fi mult mai profundă decît pare la prima vedere. Espe posibil, așa cred, că versetele acestea au mai multe sensuri paralele. Poate fi vorba și de ochii cu care noi privim, și de ochiul minții ascuns în mijlocul creierului (în dreptul mijlocului frunții) care în chip natural este construit ca organ de comunicare cu lumile supranaturale ce ne înconjoară și cu Dumnezeu Însuși, și metaforic de ochiul prin care lumina credinței ne servește în lumea aceasta pentru a ne apropia de Dumnezeu. Am întîlnit în Filocalie de mai multe ori, o dată la Sfîntul Maxim Mărturisitorul, că unele pasaje biblice au mai multe înțelesuri simultane și diferite. Așa poate fi și aici, doar că nouă ne scapă înțelesurile subtile, adînci, gîndindu-ne numai la ochii ce văd culorile lumii acesteia. Să nu uităm că după Parusie vom primi același trup de acum, care, deși pnevmatizat, va avea designul celui de acum. Probabil că avem încă din lumea aceasta organe de comunicare cu lumile spirituale, doar că sînt inactive pentru majoritatea dintre noi, fiind folosite în mare măsură de Drepții și de Sfinții Lui Dumnezeu. Altfel, să-mi explice cineva ce semnifică aceste statuete-simbol prezente atît în Biserica Ortodoxă, cît și în cea Catolică. Pînă acum nu am găsit nici un preot care să știe de ce sînt plantate în acele locuri.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|