![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum mă duce gândul cam așa: a) ne face bine foarte să citim, să cugetăm, să ne lăsăm cuprinși de marea dragoste pentru Hristos a sfinților călugări. Chiar dacă noi suntem mireni, găsim cu totul de folos pildele vieților sfinte ale unora ca Sfântul Antonie, ori Sfântul Ilarion ucenicul lui Antonie, ori Sfânta Maria Egipteanca etc. Pentru ce? Pentru curăția vieții lor, pentru virtutea lor înaltă, pentru înflăcărarea noastră la pocăință. Desigur că ascultarea noastră diferă de a lor, însă năzuința la virtute rămâne, chiar dacă se lucrează în contexte și, poate, pe căi oarecum diferite. După cum și ispitele sunt altele, cel puțin în formă. De nu cumva sunt totuși aceleași în miezul lor (mândria, slava deșartă, duhul trândăviei, mânia etc.)... b) a avea mănăstire în inimă, să mă ierți, nu e aiureală - decât dacă cineva chiar o ia la propriu, visînd nostalgic (fantasmă, reverie etc.) la o viață de mănăstire, când de fapt e chemat să lucreze vârtos ca mirean. Ce e așadar cu mănăstirea asta din pieptul mireanului? Ce să fie, îmi pare, decât năzuința noastră la curăție sufletească, la nevoință potrivită celui care trăiește în lume, la iubirea de aproapele, la despătimire și sfințire. Năzuință și lucrare, asta-i mănăstirea noastră, a mirenilor! Cu totul posibil, cu totul de râvnit, cu totul în acord cu poruncile Domnului - nu e oare așa? Și nu cred că aduce nefericire și rătăcire ci, înțeleasă și practicată așa, cred că aduce pur și simplu bucuriile credinței. Last edited by cezar_ioan; 23.03.2013 at 00:29:53. |
|