![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() Acum, poate ne si intalnim cativa la manifestari de acest gen...
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]() Sâmbătă, 27 aprilie, în ajunul praznicului Intrării Domnului în Ierusalim, Patriarhia Română și Arhiepiscopia Bucureștilor vor organiza în București tradiționalul pelerinaj de Florii la care sunt așteptați să participe ierarhi, preoți, monahi, monahii și credincioși din Capitală și din județul Ilfov. Pelerinajul, devenit deja tradiție în Capitală, este organizat cu sprijinul Centrului de Presă „Basilica” al Patriarhiei Române. Traseul pelerinajului diferă de cel din anii trecuți. Credincioșii se vor întâlni la Paraclisul Catedralei Mântuirii Neamului unde vor participa la Vecernie și la o slujbă de mulțumire oficiată chiar pe platforma de cotă 0 a viitoarei Catedrale. Acesta este al șaselea an de când este organizat acest impresionant pelerinaj în Capitală, fiind inițiativa Preafericitului Părinte Patriarh Daniel. Protoieriile Arhiepiscopiei Bucureștilor din județul Prahova vor organiza pelerinaje de Florii pe plan local.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mi-ar place să fiu și eu acolo. Va sluji în mod sigur și părintele Ciprian alături de Patriarhul Daniel. Din câte am ascultat la Trinitas procesiunea va pleca de la Catedrală și va urca până la Patriarhie. Doamne ajută pentru acei care veți participa.
__________________
http://dorinastoica.blogspot.ro/ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ce parere aveti de cele intimplate la Schitul ,,Sfanta Ana"din Muntele Athos,exista precedente?Din punct de vedere al legilor fizicii nu a reusita inca nimeni sa dea o explicatie la miscarea acelei candele.Se pare ca au fost suficienti de multi martori dintre pelerini,in afara monahilor.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
edit: de abia acum am vazut ca era postata deja propunerea pe grup. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Iar bârfele le așteptăm cu interes și aici, pentru cei care n-au putut ajunge.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
https://www.google.ro/search?q=icoan...ml%3B424%3B328 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Anul acesta, Pelerinajul tradițional de Florii din Capitală va fi organizat sâmbătă, 27 aprilie 2013, și va începe de la Catedrala Mântuirii Neamului cu următorul program:
De la orele 15:00 se va oficia slujba Vecerniei pe platforma Catedralei Mântuirii Neamului (cota 0) sau la Paraclisul Catedralei Mântuirii Neamului, dacă plouă. De la orele 16:30, la sfârșitul Vecerniei, se va citi Rugăciunea de mulțumire pentru lucrările realizate la infrastructură. De la orele 17:00 vor fi sfințite stâlpările după care se pleacă în pelerinaj. Prima oprire va avea loc la ora 17:15 la Paraclisul Catedralei Mântuirii Neamului, după care va continua pe Calea 13 septembrie, Bd. Libertății și pe Bd. Regina Maria. A doua oprire va avea loc la ora 17:30 la Biserica Sfântul Nicolae - Vlădica, după care pelerinajul va continua pe Str. 11 iunie, Str. Principatele Unite, Str. Ienăchiță Văcărescu și pe Str. Sfânta Ecaterina. La ora 17:45 pelerinajul se va opri la Biserica Sfânta Ecaterina - Paraclis Universitar și va continua pe Str. Bibescu Vodă, apoi pe Colina Bucuriei. Pelerinajul se va încheia la orele 18:00 pe Colina Bucuriei la Catedrala Patriarhală.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Invierea a inceput in iad
[ revista Renasterea, suplimentul Filocalia nr. 4, aprilie 1995, p. 2 ] Iconografia crestina cunoaste trei reprezentari ale Invierii Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos: Coborarea la iad, Femeile mirofore la mormant si imaginea lui Hristos in slava aflat deasupra mormantului. Aceasta din urma, panorameaza pe Iisus (inviat si singur!) plutind pe jumatate gol deasupra mormantului descoperit, purtand inca giulgiul bogat drapat si in neoranduiala. In jur, in partea de jos, lipiti de mormant, paznicii osteni privesc zapaciti si infricosati miracolul invierii Celui ce cu cateva zile mai devreme il inviase pe Lazar. Hristos in stare de levitatie binecuvanteaza cu stanga, iar cu dreapta tine triumfal flamura alba insemnata cu cruce. In partea de sus, stoluri de ingerasi bucalati glorifica „Personalitatea dotata supranatural”. Produsa si livrata in cele mai multe cazuri de occidentul crestin, „scena” descrisa, usor de recunoscut, o poti gasi si in bisericile noastre mai noi, potolind (eficient) credinta lacramoasa a pietismului modern. Cu toate ca Erminiile recomanda (in linii mari) si o astfel de reprezentare, icoanele Pogorarii la iad si ale Femeilor mirofore la mormant, consacrate de traditie, se impun in continuare ca singurele imagini autentice ale Praznicului Invierii. In mozaicul de secol X pe care il reproducem alaturat, exigentele teologice ce „invadeaza” dintotdeauna viziunea rasariteana se lasa cu usurinta descifrate. Spre deosebire de „foto-tapetul” apusean al Invierii (savarsita aproape demonstrativ), in care artistul afiseaza plin de emfaza „spectacolul para-normal” in culori cat mai optimiste (de preferinta: turchiz, cyclam, azuriu s.a.m.d.), zugravul ortodox se opreste asupra urmarilor Jertfei mantuitoare a Fiului lui Dumnezeu si a Invierii Sale: zdrobirea puterii mortii – „cu moartea pre moarte calcand”. Hristos, pasind peste portile sfaramate ale iadului, cu un gest energic, rapeste pentru totdeauna iadului pe pierdutii Adam si Eva. „Si Domnul, intinzand mana, a facut semnul crucii asupra lui Adam si asupra tuturor sfintilor si, tinandu-l de mana, S-a ridicat din iad; si toti sfintii L-au urmat” (Evanghelia lui Nicodim). Mozaicul de la Hosios Lukas uimeste si azi prin simplitate. Artistul bizantin trimite la originarul emotiei, al reflexivitatii, cheama la o anumita asceza enuntiativa. Ceea ce deosebeste aceasta reprezentare de celelalte tablouri ale Invierii, este lipsa oricarui explicit fad, al penumbrelor savante sau al edulcorarilor de orice fel. Adevarul Invierii Mantuitorului este exprimat limpede, dupa cum bine se vede, ocolind orice ispita a demonstratiei. Numai un suflet pagubos si o gandire estetica indiferenta sau incapatanata mai poate, vazand natura exceptionala a acestui mozaic, sa intoarca spatele traditiei, sa se lepede de ea si sa se pronunte in favoarea tabloului catolic. Acestea sunt motivele pentru care am ales si reprodus aici, cu prilejul Sfintelor Pasti, aceasta neobisnuit de „simpla” reprezentare in mozaic a Pogorarii la iad, (si oricat ar parea de putin evident) unica in contextul patrimoniului bizantin. http://www.ignus.ro/texte/invierea-a...ut-in-iad.html |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Stiri-Spectacole-Evenimente | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 1001 | 24.02.2025 13:36:21 |
stiri | dorinel78 | Stiri, actualitati, anunturi | 318 | 11.06.2014 16:16:17 |
CAUT scaun cu rotile pentru o zi (Bucuresti) | N.Priceputu | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 28.08.2011 23:39:45 |
O rugaminte pentru cei din Bucuresti | Florin-Ionut | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 1 | 01.05.2011 10:37:22 |
|