Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Neindoit sau indoit in cantitate, nu citim ca Ilie sau Elisei, ori vreun alt personaj oricat de drept din Vechiul Testament sa fi fost, precum sf Fecioara "plin de har".
Citind intregul context al Cartii Esterei (nu e greu, e una din "cartile epopeice" ale VT) vedem ca e vorba de o regie aici... Nici istoria pe care am invatat-o la scoala, nici Biblia nu ne indreptateste sa credem ca acest conducator al Babilonului ar fi fost vreun inger sau ar fi debordat de har.
|
Noi vorbim de harul interior, nu are rost sa ne contrazicem pe cuvantul exact, care e acelasi lucru. Prin "plina de har" dvs. spuneti ca e vorba de harul interior, iar eu de harul exterior, despre asta discutam.
Eu nu contrazic pasajul din Sfanta Scriptura, Sfanta Fecioara era plina de har. La fel era si Sfantul Ilie si Sfantul Elisei, toti proorocii si sfintii Vechiului Testament. Dar nu era vorba de harul interior, trimis de Mantuitor abia la Cincizecime, ci de cel exterior. In pasajul cu Sfantul Ilie se spune de harul care este in el, s-ar intelege ca e vorba de harul interior, dar e tot harul exterior.
In pasajul al doilea vedem un alt inteles al cuvantului har, care poate insemna si "binecuvantare" sau o stare de spirit speciala.
Asadar, "plina de har" nu e neaparat sa insemne harul interior, si in cazul harului exterior se poate folosi aceasta sintagma.
In mesajul urmator voi scrie despre deosebirile dintre invatatura ortodoxa si cea catolica in privinta pacatului adamic, firea cazuta, etc.