![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Am înțeles inițial "înveleam o sârmă"......
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
:))
Pai asa e cand esti cu un ochi la sarmale si cu altul la forum :)). Imi place, in schimb, ca pelerinul are preocupari duhovnicesti acum, la ceas de sarbatoare.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Păi nu așa le șade bine pelerinilor (spre Răsărit)?...:)
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Dacă n-am găsit (încă?) o tâlcuire mai amplă a ceea ce înseamnă parabolă din punct de vedere ortodox, vreau să redau un fragment tot marca Pleșu, pentru acest cuvânt:
„Creștinismul, în esența lui, e dozajul optim între anagogie* și kenoză, între autoritate supramundană și compasiune omenească: ne aflăm față-n față cu un foarte sus coborâtor, care deschide astfel calea unui foarte jos în ascensiune. Se vorbește despre altceva, despre cu totul altceva, în termenii lui aici. Se vorbește despre ce nu știm, în termenii a ceea ce știm. Aceasta e definiția însăși a parabolelor lui Iisus. Sensul lor e de căutat pe linia subțire, imperceptibilă, dintre două lumi distincte, care se oglindesc însă una într-alta: cerul și pământul, energiile increate și lumea creată, ordinea lui Dumnezeu și ordinea oamenilor.” * Interpretare a Bibliei care se ridică de la sensul literar al textului la cel mistic |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Priceputule,tu si cand este ziua ta faci cadouri? :) Stiu ca sunt stresant,enervant,par vesnic nemultumit si ma trezesc sa stric sarbatoarea la oameni cu intrebari obositoare cand sunt si ei obositi dupa un post lung.Singura mea scuza este ca fac totul dintr-o pasiune pe care cateodata nu mi-o pot controla,uitand ca goana mea putin bezmetica poate fi in cazul altor semeni de-ai mei un mers poate mai lent dar mai echilibrat.Pe scurt prezint semnalmente de om torturat de idei,sau cel putin in lupta cu ele :) Oricum din seara asta va las in pace sa sarbatoriti cu bucurie Invierea si apoi,pe nepusa-masa :), cum ii sade bine unui nebun,o sa va stresez iar,in viitor,cu intrebarile mele despre parabole si framantarile adiacente.Insa ca sa exprim mai bine preferinta mea poate mai bizara pentru un anumit fel de a sapa mereu,aproape fara pauza,o sa folosesc o descriere plastica din introducerea la o carte despre canonul Noului Testament.Sa stiti,daca va consoleaza cu ceva sau compenseaza stresul :) ca cel mai putin timp de respiro mi-l acord mie,adica individul fata de care sunt vesnic nemultumit.
,,O carte de istorie este mereu in pericol de a se transforma intr-un santier,unde sunt sistematizate si randuite cu iz de mortar tot felul de relicve.Orice carte de istorie are partea ei de magie,iar cand spun magie ma refer in primul rand la arta de a ascunde partea de iluzie cu care lucreaza autorul.Magia istoriei este una a reconstituirii-dintr-un ciob de informatie fragmentara se reconstituie intregul in toata maiestatea lui-dar numai ciobul este palpabil si autentic,restul fiind o intretesere de ipoteze." In schimb cercetarea biblica,de acest tip sa spunem,, de alta parte,porneste de la si se intoarce mereu la ceva existent,care este la fel concret si intins ca peisajul geografic,ascunzand semnele timpului ce devine timp material,timp solid ce poate fi citit cu ochiul cercetatorului.In incremenirile de piatra se pot vedea inclestarile primare,in straturile de sedimente se piate citi un interval de pace,cand timpul a lasat lucrurile sa se aseze in voia lor.(Cercetatorul)nu lasa impresia ca lucreaza cu oseminte fragile ci pare sa poata citi jocul fortelor telurice,al principiilor primare.In spiritul unei adevarate istorii a ideilor,conceptiile sunt descrise ca principii,ele sunt vii si puternice,sunt resimtite ca forte.Ele se varsa una in alta,se amalgameaza,se separa si se contracareaza,au o dinamica ce poate fi aproximata cu dinamica geologica". Este un fel de arheologie biblica pe text,unde mereu si mereu cauti toate elementele care pot pune textul,in toate fatetele sale,in cea mai frumoasa si profunda lumina a intelegerii si,in acest caz,nici o sursa,nici un element nu este ignorat.Insa,in ultima si de fapt prima instanta,Duhul este cel cate da viata textului,mai presus de omenestile noastre eforturi.V-am stresat suficient si aveti alte treburi mai importante si mai frumoasa,ma retrag precum un viitor bosorog acru care mereu bombane nemultumit ca a uitat unde si-a pus notitele in vraful de hartii care-l inconjoara :) Last edited by Pelerin spre Rasarit; 04.05.2013 at 18:39:59. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aș scoate-o la iveală, în legătură cu parabolele, dar mă tem că pică prost acum. Inima îmi șopti să îți spun doar atât, deocamdată: când vei epuiza toate hârtiuțele și vei rămâne tot necăjit, dă un semn și, cine știe, precum de la crăiasa albinelor/furnicilor s-ar putea să ai o mică și transparentă aripioară care să te treacă iazul. P.S. Toate dicționarele sunt înlăuntrul nostru. Dar am uitat cheița și drumul spre bibliotecă, cuprinși de alte chei și biblioteci. Parabola este una din modalitățile de acces la dicționarul lăuntric, cel uitat și mult disprețuit de către oameni. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Nu stii pe cine tocmai ti-ai bagat in casa Ioane,sa nu spui ca nu ti-am zis.Sa nu ramin dator,poate la anul,daca ingaduie Dumnezeu,sa mergi alaturi de noi in Tara Sfanta,sa nu crezi ca sunt singurul nebun :) Ai grija de tine prietene!
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Fiind și conștientă că ... Pelerinul o să râdă...:))
(Așadar cu premeditare!) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| De ce se scrie iisus cu 2 i si nu cu un i | annajanette | Generalitati | 234 | 12.08.2017 17:49:47 |
| Iisus si femeile | tara tara vrem ostas | Generalitati | 67 | 12.08.2011 21:31:41 |
| Rugaciunea lui Iisus | MadalinS | Rugaciuni | 8 | 10.04.2011 20:11:36 |
| Minunile lui Iisus | Florin Liviu | Generalitati | 24 | 21.01.2011 22:47:33 |
| Iisus Hristos | ancah | Biserica Ortodoxa Romana | 10 | 09.05.2008 22:30:22 |
|
|