![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Domnule Florin ma bucur daca lecturarea acestui topic v-a adus ceva folositor dpdv al credintei.Cu privire la complexitatea limbajului folosit voi cauta,pe viitor,sa simplific prezentarea pentru a fi mult mai accesibila dar acest demers nu este un lucru usor cand vorbim de Apostolul Pavel,el insusi o personalitate complexa cu o teologie complexa.Cu privire la aspectele interesante din postarea dvs,va rog sa va simtiti liber in a va exprima cum va este mai usor,va pot spune ca am de gand sa postez aici,pe aceasta rubrica un foarte amplu material dintr-o perspectiva mai putin discutata cu privire la marele apostol.In cadrul acelui material veti gasi si o interesanta abordare a raportului dintre gandirea lui Pavel si Lege,dintr-o alta perspectiva decat cele obisnuite.Intrucat eu sunt amator,fac totul din pasiune si le timpul meu,nu va pot promite o data cand voi posta primul episod din lunga serie ce va urma.Va pot promite insa un ,,episod-pilot"in curand.In speranta ca veti gasi aspecte interesante in ce va urma,daca va urma cu voia lui Dumnezeu,eu va doresc numai bine si toate cele bune.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am spus despre limbaj, pentur ca nu trebuie sa uitam un aspect important atunci cand incercam sa transmitem ceva. Cuvantul Lui Dumnezeu este pentru cei multi si pentru trezirea lor, nu pentru ratacirea lor! Adevarul nu se ascunde in cuvinte mari si greu de patruns, nici nu se pune in taine mari sau greu de inteles! Adevarul este pentru noi toti si trebuie sa imbrace cea mai simpla forma a existentei, pentru ca el ne asigura insusi existenta, care nu este pentru un neam ales sau pentru anumiti oameni, ci pentu toti! Sa nu fie rataciti cei multi pentru a se pune in valoare pe cei invatati, pentru ca se vor rataci si pe cei invatati, din pricina pierzarii celor multii si in insusi invatatura lor! Pavel a vorbit clar in epistolele sale, binecuvantarea Lui Dumnezeu pentru noi, asfel, vreau sa amintesc ca nu e bine sa criptam acest mesaj, ci sa il facem mai accesibil pentru cei multi! Sfintii sa nu fi venit degeaba si noi sa cautam a ne rataci si sa vrem sa facem mai mult de cat ei deja au facut! Nu spunt doar pentru tine, spun ca daca vom putea aminti Cuvantul va fi bucurie pentru noi, pentru ca biserica sunt cei care il cauta pe Dumnezeu, iar daca insusi cei care o reprezinta, invatatorii, voiesc a face greu intelesul Cuvantului, fratii nostri vor merge la ratacire si nu asta e Voia Lui Dumnezeu! Dumnezeu sa ne Lumineze cu Adevarul Lui! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sa stiti ca in textele ebraice care vorbeau despre Mesia ,sau despre figura mesianica,termenul de ,,mantuitor" nu era folosit in mod specific,se subantelegea la modul general ca si actiune.In schimb aceasta semnificatie era ,,codificata"in numele ebraic al lui Isus,Yesua (abrv.Yesu)care insemna ,,Domnul mantuieste"sau ,,Fie ca Domnul sa mantuiasca"(cf.Mat 1:21).Au avut si ,,codificarile divine"rolul lor :) dar nu va faceti griji anticipat,ajunge fiecarei zile rautatea ei.Toate la timpul lor,vedem cum va iesi respectiva prezentare.Voi lua oricum in considerare sugestia dvs.
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 21.05.2013 at 14:22:04. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
In loc de introducere: ,,Sarah Ruden a publicat cartea ,,Paul Among the People" în anul 2010. Înainte de a o scrie, cu toate ca era creștină, nu-l avea la inimă pe Apostolul Pavel din pricina învățăturilor lui privind locul femeii în societatea creștină, familie și Biserică. Autoarea se afla în aceeași tabără cu toți ceilalți critici ai lui Pavel, cu cei nemulțumiți de atitudinile lui față de păcatele pe care le săvârșesc și pe care Pavel le condamnă, fie ca e vorba de relațiile sexuale imorale, beție ori hedonism. De fapt, Sarah Ruden dădea și exemplul, cu totul bizar, al vrăjitoarelor care sunt mâniate pe Apostol pentru ca în epistolele lui condamnă vrăjitoria. Pentru vrăjitoare, magia și vrăjitoria sunt practici care eliberează femeia de sub tutela societății creștine.
Între timp, însă, autoarea și-a venit în fire, aidoma Apostolului Pavel pe drumul Damascului, și a prezentat o perspectivă a epistolelor Apostolului care până acum, se pare, nu a mai fost făcută: o comparație a valorilor promovate de Apostol cu valorile și practicile de viață din lumea contemporană lui. A descoperit, spre uimirea ei, că Apostolul Pavel a revoluționat valorile lumii clasice, plasându-le pe fundamente valorice noi, creștine. Și probabil ca nimeni nu ar fi fost mai capabil să facă acest exercițiu intelectual decât Ruden. Sarah Ruden poseda toate calificativele, eminente mai adăugăm, pentru a face acest studiu atât de util. Vreme de 7 ani a studiat literatura clasică (greacă și romană) la Universitatea Harvard. Este o buna cunoscătoare a latinei și a limbii grecești clasice. A făcut muncă de cercetare în lumea clasică la Universitatea Yale, a tradus Eneida în limba engleză, iar în prezent, predă literatura clasică la Wesleyan University din Connecticut. Cu alte cuvinte, e vorba de un expert în cunoașterea limbilor, literaturii și civilizației clasice." Intregul articol despre cartea ,,Apostolul Pavel printre oameni" il puteti citi AICI In loc de final: ,,Astăzi, Pavel este mult criticat pentru statutul pe care-l acordă femeii în societatea creștină. Dar, spune autoarea, Pavel a revoluționat spre bine statutul social al femeii din antichitate, când acesteia nu i se permitea sa participe la dezbaterile publice ori să pună piciorul în areopag. Pavel impune rânduieli noi: femeia e egală cu bărbatul și are acces în ekklésia, adică în adunarea credincioșilor. Sarah Ruden dă citate numeroase din literatura clasică, în special Iuvenal și Aristofan, citate care reflectă viața grea și statutul inferior al femeii în perioada pre-creștină. Radicală a fost, deci, consideră autoarea, afirmația lui Pavel că bărbatul are datoria de a nu-și exploata soția ori de a o folosi ca pe un obiect de satisfacție sexuală, ci de a o iubi ca pe sine însuși, așa cum Hristos a iubit Biserica, dându-și viața pentru ea. O expresie mai radicală, spre bine, privind demnitatea femeii, consideră autoarea, nu ar fi putut exista în contextul cultural al lumii clasice." |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Hristos Domnul ridică femeia la demnitatea rânduită dintru început de Dumnezeu și atrage atenția bărbatului, cu maximă fermitate, asupra acestei reașezări.
Dar cum oamenii nu prea se sinchisesc de Bunul Dumnezeu (că au diverse treburi de făcut, mai importante și mai urgente, mereu) și femeia "creștină" a luat în treacăt porunca precisă, foarte precisă a Domnului, exprimată direct sau prin vocea Apostolilor, văzîndu-și nestingherită de treburile/vanitățile/ușurătățile ei personale. Demnitatea repusă de Hristos femeii a devenit repede un oarecare punct dintr-un continuum. Modele vremurilor au purtat printr-un larg evantai de ipostaze necreștine milioanele/miliardele de femei. Astăzi se experimentează la greu ipostaza țoapei cu diplomă și, desigur, a femeii popă. Popă de damă! Splendoarea femeii creștine, așa cum apare ea zugrăvită de Hristos și de Apostoli, rămâne un ideal greu de atins de hoardele contemporane. Lucru prevăzut/preștiut, desigur, de Cel Care a inspirat redactarea Apocalipsei. În România, țara unde femeia creștină a cunoscut, poate, cea mai lungă supraviețuire și cea mai deplină noblețe, avem azi eșecul cel mai usturător: căderea e mare, că s-au prăvălit de foarte sus. Dar se pare că nimic nu le excită mai tare decât vijelia căderii. După rezolvarea problemei maidanezilor, dacă voim să mai rezolvăm ceva în lumea noastră post-paulină și totodată băsesciană, cred cu tărie că ar trebui continuat la modul apăsat cu problema femeii: să redevină ceea ce au fost mamele și bunicile ei sau... să plece ca Dobrin. Fără femeia paulină, România creștină e sortită dispariției, oricâte avorturi s-ar contramanda. Femeia hărăzită de Hristos și zugrăvită de Pavel este mai întâi o stare de spirit, iar nu o țoapă postmodernistă și postacademică cu mașinuța la scară și cu icoane atârnate în biroul unde face contrabandă cu viitorul in statu nascendi al propriilor copii. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Intr-o lume de barbati necrestini nici femeile(multe dintre ele dar nu toate) nu vor face exceptie iar daca trebuie o schimbare ea vizeaza pe toata lumea.Am vazut recent un film extraordinar(bazat pe o poveste reala),numit ,,Miral",despre o femeie extraordinara numita Hind al Husseini.Intr-o lume in conflict,macinata de ura,o singura femeie are curajul,cu cata intelepciune si dragoste,sa salveze in loc sa ucida,sa iubeasca in loc sa urasca,sa invete in loc sa distruga.Este un exemplu pe care l-as recomanda multora,atat femei dar mai ales barbati,sunt multe lectii de viata in acel film.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
....:)
Dacă dorești să amestecăm subiectele logice o putem face, desigur. Întrucât ai făcut-o deja, îți reamintesc că am scris despre relația femeii creștine cu Dumnezeu, prin prisma Învățăturii primite de la Hristos, direct și prin Apostoli, iar nu despre relația bărbatului cu femeia creștină. Demnitatea femeii creștine este oare conferită de bărbați, Pelerinule? .... Sau de Dumnezeu! Nu neg pertinența completării tale, măcar că e evidentă. Dar vorbim deja despre alt subiect. Te-aș ruga să comentezi ceva din interiorul subiectului lansat chiar de tine, iar nu altceva. Dacă nu, e binevenită și deplasarea subiectului, interesant și folositor fiind nouă și acest nou obiectiv, desigur. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Apostolul iubirii | Carmen FUNIERU | Moaste | 12 | 18.05.2013 23:48:25 |
| Apostolul Petru si evanghelia atribuita lui | alyna26 | Biserica Romano-Catolica | 4 | 25.09.2011 16:24:21 |
| Apostolul Luca a pictat icoane | spre_rasarit | Generalitati | 17 | 09.08.2011 16:49:36 |
| Apostolul Toma - un indoielnic? | costel | Generalitati | 20 | 03.05.2011 18:08:48 |
| Sfantul Andrei - Apostolul romanilor | Dumitru calin | Intrebari utilizatori | 0 | 01.12.2010 01:12:15 |
|
|