![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Credinta neoprotestantilor in dumnezeirea Fiului este ceva formal, da fatzada, (in acte); in practica lor, in rugaciunile lor nu cinstesc pe Dumnezeu Fiul. Este ariansm un pic mascat. Doar un pic mascat caci se vede clar arianismul lor pentru cine are ochi. Daca ar crede in dumnezeirea Fiului ar cinsti-o si pe Maica Domnului ca Nascatoare de Dumnezeu. Ori cred ca stiti ce fel vorbesc ei despre Maica Domnului.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Oamenii au incoronat toata gloria ei intr-o singura fraza: Maica lui Dumnezeu. Nimeni nu poate spune ceva mai inalt despre ea, nici chiar daca ar avea mai multe limbi in gura decat au copacii frunze" (Martin Luther, comentarii la "Magnificat"). Si Calvin a cinstit-o pe Sf Maria, desi, spre deosebire de Luther, nu mai foloseste explicit sintagma "Nascatoare de Dumnezeu". Cultul Maicii Domnului a decazut tot mai mult, pe masura ce studiem diversele doctrine protestante care au rezultat una din alta, de la baptisti la iehovisti. Uneori ma gandesc ca daca Martin Luther insusi ar mai predica, azi, intr-o biserica sau casa de adunare (neo)protestanta, ar produce consternare si ar fi dat afara ca fiind prea...catolic. Toate schismele incep ca schisme, dar sfarsesc ca erezii, schimband invatatura chiar a celor care le-au generat. Partea ironica este ca schismele se nasc, in general, in numele neschimbarii si combaterii inovatiei.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Iarăși faceți o mare confuzie. Titlul de Theotokos al Sfintei Fecioare nu are legătură cu dogma dumnezeirii Fiului și implicit cu combaterea arianismului, probleme care s-au dezbătut și tranșat la Niceea, ci cu dogma cristologică a uniunii hipostatice, respectiv cu combaterea ereziei nestoriene, care s-a dezbătut și tranșat la Efes.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă era Amistad prezent la Efes, ce lecție ar fi dat el Sfinților Părinți.... Parcă vă văd, spunând cu emfază: "Ce atâtea dezbateri teologice, ce atâtea argumente, ce invocarea Sfântului Duh pentru a ne arăta adevărul ?! AUTOMAT !!!" Ei bine, nu e chiar așa de automat. Dacă ar fi fost automat, nu ar fi existat nestorienii, nu ar fi existat bisericile necalcedoniene, nu ar fi fost nevoie de argumentele Părinților de la Sinodul al Treilea ecumenic. Last edited by MihaiG; 26.05.2013 at 19:35:31. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In practica de pe teren, din cauza spiritului schsimatic, oamenii se comporta ca si cand nu au avut loc hotarari dogmatice ale atator Concilii si Papi. Si asa vedem ca iconoclasmul pe care il credeam apus dupa Conciliul al VII-lea renaste azi. Asa vedem arianismul pe care il credeam apus dupa Conciliul I renaste azi. S.a.m.d. Nu asa vad eu lucrurile. Daca oameni cu o instructie de care eu sunt departe, cu o intelegere de care sunt si mai departe, cu o viata sfanta de care sunt departe de tot, au hotarat ceva, inseamna ca asa este. Iar cand in ceea ce au hotarat aceia exista parti pe care nu le inteleg (si exista !), atunci inseamna ca am eu o dificultate si nu ca Biserica are una.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de altă parte, sunt dispus să accept că oameni cu instrucție, înțelegere și viață sfântă superioare celor ale mele au existat și există atât în Biserica Catolică, cât și în cea Ortodoxă, cele reformate, ba chiar, de ce nu, în alte religii și poate chiar, paradoxal, printre atei. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Va intreb: daca va indoiti de adevarul hotararilor Sf Sinoade Ecumenice in materie de credinta sau morala, va mai puteti, in buna constiinta, numi catolic ? Oare nu ar fi mai potrivit sa va considerati ceva de genul "crestin nedominational" si sa stergeti incadrarea de "catolic", asa cum ati mai facut-o ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Arsenie Boca a spus: Pocaitilor le spunea ca, daca nu cred in Iisus Hristos, in Maica Domnului si in Sfanta Cruce, vor merge in iad cu Biblia in mana! (Cismas Eugenia, 78 ani, Fagaras) Sunteti de acord cu ce spunea aici parintele? 3. Pe asta o stiati? E invatatura catolica cu pricire la mantuire. Sunteti de acord cu ea? http://lumea.catholica.ro/2012/01/nu...ara-bisericii/ "Recunoscând aceasta, putem vedea de ce Biserica, în special în timpuri de exoduri în masa (cum s-a întâmplat atunci când s-au dezlantuit ereziile), a sustinut cu tot mai mare putere aceasta doctrina. În loc sa arate simplu ca Dumnezeu ofera mântuirea de la Cristos, prin Biserica, Biserica a avertizat ca nu exista mântuire departe de Cristos, în afara Bisericii Sale. Deoarece Isus a înfiintat Biserica Catolica drept necesara pentru mântuire, cei care cu buna stiinta si vointa îl resping pe El sau Biserica Sa nu pot fi mântuiti. Vedem aceasta în învatatura lui Isus: “Cine nu este cu Mine, este împotriva Mea si cine nu aduna cu Mine, risipeste” (Matei 12,30). De asemenea: “daca [fratele pacatos] nu vrea sa asculte nici de Biserica, sa fie pentru tine ca un pagân si un vames” (Matei 18,17). Paul a avertizat în mod similar: “Evita-l pe omul eretic dupa prima si a doua mustrare stiind ca unul ca acesta este un pervertit si pacatuieste, fiind osândit de la sine” (Tit 3,10-11). " |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Așa este, Amistad, însă eu am țintit un aspect, zic eu, mai profund al lucrurilor, anume legătura dintre credința în dumnezeirea Fiului și pătimirea efectivă a lucrării dumnezeirii Fiului. Și ce ai spus dumneata este corect însă cred că eu am avut în vedere ceva mai profund: credința lor, deși este una formal exprimată, este una falsă tocmai pentru că dumnezeirea și umanitatea îndumnezeită a lui Hristos ei nu le percep, pentru că ei Îl văd pe Hristos mai mult ca pe un om, mai mult din exterior, pe când dumnezeirea și umanitatea Lui îndumnezeită le este străină inimilor lor. Necunoscându-L pe Hristos în mod misterial și mistic, dumnezeirea Lui și umanitatea Lui îndumnezeită rămân ascunse ochilor inimilor lor, iar mărturisirea dumnezeirii lui Hristos este mai mult mărturia unui fapt exterior duhurilor lor, care nu îi afectează așa încât să miște inimile lor în Duh ortodox. De aici vine și erezia lor de facto; Hristos este văzut ca un trimis al lui Dumnezeu, iar neexperimentarea dumnezeirii Lui precum și a umanității Lui îndumnezeite în Sfintele Mistere ale Bisericii precum și în viața morală și ascetică și mistică duc așadar la o mărturie formală dar în esență neconvingătoare și neortodoxă. Dumnezeirea și umanitatea îndumnezeită a lui Hristos este experimentabilă, nu doar așadar la un nivel de credință ca acord mental cu o anumită doctrină, în Sfintele Mistere, mai ales atunci când abordarea lor este una ortodoxă, iar nu heterodoxă, în viața spirituală, iar aici mărturiile unora ca Simion Teologul și Grigorie Palama sunt edificatoare, precum și în viața morală, pentru că știm și din Filocalie că Hristos este ascuns în poruncile Sale, iar o dimensiune a îndumnezeirii este hristificarea prin împlinirea poruncilor lui Hristos, pe măsura împlinirii autentice a poruncilor Hristos Însuși devenind mai transparent cu dumnezeirea și umanitatea Lui îndumnezeită. Altfel spus hristologia ortodoxă este strâns legată de ecleziologie și misteriologie, precum și de morală și spiritualitate, nu doar deci de triadologie.
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De la lume adunate, si-napoi la lume date... | ucenic | Generalitati | 27 | 28.06.2012 22:50:26 |
Despre lume si lepadarea de lume | buiacu gabriel | Intrebari utilizatori | 12 | 10.08.2010 11:27:11 |
|