![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Se pare că te-ai descurajat cam ușor...
Și chiar așa (catastrofic și generalizat) să fie: "nu mai există credință"? Dacă vrei să devii totuși, într-o bună zi, profesor: mai întâi caută să te pregătești serios pentru asta. Întrucât e foarte greu să lucrezi cu folos în învățământ, chiar când avem oarecare pregătire și experiență, chiar când iubim activitatea didactică. Cu atât mai mult e dificil atunci când nu suntem bine pregătiți. Activitatea didactică e în primul rând o formă de comunicare cu un grup de copii/tineri/studenți. În care profesorul este un actor cu roluri bine definite în scenariul didactic. Asigură-te, mai întâi, că ai înțeles scenariul, apoi caută să devii un bun actor. Vei obține, poate, chiar aplauze! ...:) Când spun actor, nu mă refer la un comportament histrionic, demonstrativ, ci la un rol precis, la o serie de acțiuni coordonate pe care profesorul este solicitat să le realizeze pentru a sprijini bunul mers al activității. Managementul clasei de elevi și metodica instruirii și evaluării sunt chestiuni complexe, delicate, dificile. Și foarte frumoase, când obținem oarecari rezultate bune. De mai simți în tine vreun dor de școală, eu zic să nu abandonezi. Alege mai degrabă varianta constructivă: dezvoltă-ți cunoștințele teoretice în didactică și abilitățile practice de lucru cu elevii! Ia-i așa cum sunt și smerește-te nițel, măcar o leacă... Muncește cu tine, mai întâi! Vei fi cu siguranță răsplătit (cu puțini bani, cu multă satisfacție sufletească). Dumnezeu să îți lumineze alegerile și munca! |
|